Modelism - RHC Forum: Reglarea unui automodel ? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Reglarea unui automodel ?

#1 Useril este offline   Stefan 

  • Director tehnic RHC
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 189
  • Inregistrat: 04-March 02

  Postat 27 January 2003 - 01:28 PM

Salut,
Au inceput sa apara la pista din ce in ce mai multe automodele noi. In general acestea sunt montate de incepatori care si-au dorit o masina rapida, dar care nereglata fiind nu este foarte stabila si manevrabila.
Ii invit pe cei care stiu cum se regleaza unghiurile rotilor, basculelor....si cum afecteaza acestea comportamentul automodeleleor sa impartaseasca si celorlalti aceste mici dar importante secrete ale modelelor.
0

#2 Useril este offline   Buggy-man 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 1804
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 January 2003 - 03:16 PM

.
.
.
.!

Aceasta postare a fost editata de Buggy-man: 10 February 2003 - 12:08 PM

RHCForum - Webmaster
0

#3 Useril este offline   URK 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 163
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 January 2003 - 06:16 PM

Pt. Incepatori:

Am reglat masina exact asa cum a descris Gabi, iar rezultatele au fost excelente. Ati putut vedea de fapt si duminica evolutia masinii mele (Black-ul argintiu)

Multa Bafta!
URK
0

#4 Useril este offline   londonboy 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 04-January 03

Postat 30 January 2003 - 05:08 PM

Buggy, fara nici o suparare (sper) dar ai omis primele doua aspecte ale reglajului si cele mai importante de fapt. In functie de aderenta pistei primul lucru care trebuie luat in considerare sint cauciucurile. Multa aderenta, cauciucuri tari, aderenta scazuta cauciucuri moi. Asta e simplu, dar cit de moi sau cit de tari? Buna intrebare. De obicei cel mai bun indiciu este sa alegi un cauciuc care la sfirsitul cursei nu a inceput sa se topeasca. Inca un lucru important este alegerea unui cauciuc mai moale pe spate decit pe fata, iar asta face spatele masini mai stabil pe pista. Al doilea aspect al reglajului este suspensia, telescoapele si arcurile. La fel ca si cu cauciucurile, in functie de aderenta, telescoapele si arcurile trebuiesc reglate pt ca nu intotdeauna ce vine cu kit-ul este indicat pt pista pe care concurati. De exemplu, aderenta mare arcuri mai tari si ulei in telescoape mai viscos si invers. Ce trebuie urmarit este reglarea spatelui mai moale decit fata (arcuri mai moi si ulei mai subtire sau acelasi ulei dar cu o gaura in plus sau doua in pistonul de la telescop).
Sint enorm de multe lucruri care se pot spune despre reglaj, dar cel mai simplu ar fi ca cine are nevoie de un sfat, sa precizeze si masina. E mult mai simplu asa.
Asta e opinia mea in ceea ce priveste reglajul asa ca daca cineva are alta opinie sint bucuros sa o aud(vad). Stefan are dreptate, cu cit mai multe posturi cu atit mai multa lume invata sau cel putin isi face o idee despre reglajul masini.
Sper ca va va ajuta la ceva opinia mea
Luis
0

#5 Useril este offline   Buggy-man 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 1804
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 30 January 2003 - 05:40 PM

.
.
.
.
.!

Aceasta postare a fost editata de Buggy-man: 10 February 2003 - 12:09 PM

RHCForum - Webmaster
0

#6 Useril este offline   VIPER 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1506
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Star Wars (colectii), Automodelism (cu si fara radiocomanda), F1, WRC, masini, calatorii...

Postat 30 January 2003 - 05:41 PM

Cumperi? :D
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Flickr - pozele mele
0

#7 Useril este offline   bogdanut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 02

Postat 30 January 2003 - 08:43 PM

La cele din cauciuc normal nu sunt asa multe variante dar la cele din "microporos"(burete special) intra-adevar exista o mare varietate.
Am vazut pe un site ca se pot schimba la o pereche de cauciucuri duritatea acestuia prin infasurarea cu un fel de paturica electrica (ca la formula1)Am chiar si intr-o revista din 1991 asa ceva, deci tehnologia este destul de veche si inca se aplica fiind foarte buna.

Pentru o aderenta mai buna se da pe cauciucuri(orice fel) cu un lichid special din petrol facut .Si aici exista o gramada de tipuri.

Deci ca sa se ajunga la o performanta ca a celor de afara aceste lucruri sunt indinspensabile.

Bog

Aceasta postare a fost editata de bogdanut: 30 January 2003 - 08:44 PM

0

#8 Useril este offline   Moto+ 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 16-December 02

Postat 30 January 2003 - 09:58 PM

Nu pricep de ce zice londonboy ca trebuie sa fie mai aderent spatele decat fata masinii. Asta inseamna, dupa mine, ca fata trebuie sa fie mai instabila. Pai, de ce? La tractiune 4x4 eu cred ca fata, care are si rol de tractiune si de directie, ar trebui sa fie mai aderenta decat spatele. Parerea mea!
0

#9 Useril este offline   Moto+ 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 16-December 02

Postat 30 January 2003 - 10:01 PM

Si mi se pare de bun simt observatia lu' VIPER: te uiti sau iei?
0

#10 Useril este offline   bogdanut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 02

Postat 30 January 2003 - 11:11 PM

Viper se referea la alceva.
0

#11 Useril este offline   ikonet 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 232
  • Inregistrat: 03-December 02

Postat 31 January 2003 - 12:47 AM

excelent subiect; se poate spune ceva si despre pregatirea automodelului, verificare, pornire, chestii neinteresante pt avansati, dar esentiale pt incepatori(ca mine). :D
0

#12 Useril este offline   Death 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 118
  • Inregistrat: 17-January 03

Postat 31 January 2003 - 10:22 AM

Din proprie experienta ( scara 1/1 ! ) asta cu cauciucurile e cam asa:
- tractiune 2w spate - toate 4 cauciucurile sint importante pentru ca cele din fata asigura directia iar cele din spate tractiunea.
- tractiune 4w integrala - idem tractiune spate dar sa ai dif. autoblocant !
- tractiune 2w fata - cauciucurile fata sint cele mai importante ( cu cauciucuri spate mai tocite poti face derapaje controlate - cu frina de mana - mai usor )

Problema este la cutia automata ( cum e cea de la automodele...) - sansa de derapaj este superioara pentru ca nu poti folosi judicios puterea motorului in curbe !

Cred ca asta e cea mai importanta problema, mai ales la modele mai maricele.
Vrei, nu vrei, tot la mine ajungi !!!
0

#13 Useril este offline   londonboy 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 04-January 03

Postat 31 January 2003 - 11:11 AM

Motto, uite cum sta treaba cu mai suspensia si cauciucurile mai moi pe spate. Cind apar derapajele cel mai des? In momentul cind virezi ca sa intri in curbe. Din cauza asta greutatea masini este transferata pe fata si in mod special pe roata din exterior fata( forta centrifugala). Acum ce se intimpla cu spatele in acest moment? Se pierde o cantitate importanta de greutate care ar trebui sa tina spatele stabil si bine lipit de asfalt si singura solutie este sa schimbi suspensia si compozitia cauciucurilor in asa fel incit sa compensezi lipsa de greutate. Aici apare dificultatea, cit de mult faci suspensia mai moale in asa fel incit sa gasesti echilibrul perfect. Prea moale va impinge masina afara din curba, prea tare va face masina sa derapeze (senzatia aia cu frina de mina). Sper ca am reusit sa fac putina lumina asupra acestei chesti.

Sint multe feluri in care poti scoate bazmaua curata in ceea ce priveste cauciucurile, fie cumperi cum zicea Bogdanut zeci de cauciucuri, fie folosesti aditiv numai pe cauciucurile din spate, fie te rezumi doar la suspensie mai moale pe spate. Oricare din aste vor face o diferenta in condus si in stabilitate.

Si din nou, asta e doar opinia mea, bazata pe experienta, nu vreau sa conving pe nimeni de nimic, dar i-mi aduc aminte cind am inceput eu acest hobby cit de mult mi-a ajutat cititul prin forumuri. Cea mai neinsemnata idee poate ajuta enorm citeodata.

Luis

Aceasta postare a fost editata de londonboy: 31 January 2003 - 11:13 AM

0

#14 Useril este offline   Stefan 

  • Director tehnic RHC
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 189
  • Inregistrat: 04-March 02

Postat 31 January 2003 - 11:19 AM

Cu prima ocazie voi incerca pe viu ce am citit aici, sper sa nu ninga pana maine si nici maine........ nici duminica.
0

#15 Useril este offline   londonboy 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 04-January 03

Postat 31 January 2003 - 11:25 AM

Ar mai fi un subiect legat de suspensie care eu il gasesc extrem de important, barile stabilizatoare. De ce e important? Pt ca o bara stabilizatoare groasa pe fata va face suspensia fata mai tare(ceea ce e bine). La toate masinile mele barile de pe fata le am mai groase decit pe spate, iar cind aderenta e scazuta, chiar disconectez cea de pe spate. Barile stabilizatoare sint un upgrade care trebuie avut zic eu, pt ca elimina partial transferul greutati masini in lateral ceea ce face masina mai stabila mai ales pe circuitele foarte tehnice sau carpeta cu grip ridicat.

Poate ajuta si asta la ceva, sper .

Luis
0

#16 Useril este offline   Buggy-man 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 1804
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 31 January 2003 - 12:50 PM

.
.
.
.
!

Aceasta postare a fost editata de Buggy-man: 10 February 2003 - 12:09 PM

RHCForum - Webmaster
0

#17 Useril este offline   bogdanut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 02

Postat 03 February 2003 - 11:20 PM

londonboy, la 30 Jan 2003, 17:08, a spus:

Inca un lucru important este alegerea unui cauciuc mai moale pe spate decit pe fata, iar asta face spatele masini mai stabil pe pista. Al doilea aspect al reglajului este suspensia, telescoapele si arcurile. La fel ca si cu cauciucurile, in functie de aderenta, telescoapele si arcurile trebuiesc reglate pt ca nu intotdeauna ce vine cu kit-ul este indicat pt pista pe care concurati. De exemplu, aderenta mare arcuri mai tari si ulei in telescoape mai viscos si invers. Ce trebuie urmarit este reglarea spatelui mai moale decit fata (arcuri mai moi si ulei mai subtire sau acelasi ulei dar cu o gaura in plus sau doua in pistonul de la telescop).

LondonBoy are perfecta dreptate.M-am convins singur cu un site.


Suspension
Shocks Front Rear
—oil 50WT 50WT
—piston no. 3 no. 2
—springs Associated White 40 lb. Associated Purple 30 lb.
—upper shock position Middle hole on tower Middle hole on tower
Camber-rod positions Lower inside Lower inside
Camber 1.5° 2°
Caster 6° —
Toe-in 0 1°*
Swaybar None None
Drive train
—pinion/spur 44/88
—final drive ratio 4.5:1


Bog
0

#18 Useril este offline   bogdanut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 02

Postat 03 February 2003 - 11:22 PM

Sau daca nu itelegeti priviti site-ul http://www.rccaracti.../need_speed.asp

Bog
0

#19 Useril este offline   Speedy007 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 14-July 03

Postat 17 July 2003 - 08:21 PM

De unde pot sa cumpar spear parts pentru masinuta?
(amortizoare, arcuri, cauciucuri, caroserii etc)
0

#20 Useril este offline   URK 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 163
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 July 2003 - 01:34 AM

Mai Speedy m-ai omorat ai atacat chiar toate subiectele? Vino duminica viitoare la pista si afli mai multe din gura noastra. Oricum intrebarea nu mi se pare chiar serioasa... te afli totusi pe sit-ul celui mai mare dealer de masini si piese pentru modelism din Romania... ce Dumnezeu...
URK
0

#21 Useril este offline   Speedy007 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 14-July 03

Postat 18 July 2003 - 01:28 PM

Pe la ce ora sa vin? Si in ce data? Pe 20 iulie? Dc. atunci vin. pe unde stati?
Shi nu am vazut arcuri shi alte alea pe aici, bine nici nu m-am uitat prea bine, dar ma uit acu`.
0

#22 Useril este offline   Buggy-man 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 1804
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 July 2003 - 04:26 PM

.
.
.

Aceasta postare a fost editata de Buggy-man: 18 July 2003 - 04:29 PM

RHCForum - Webmaster
0

#23 Useril este offline   URK 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 163
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 July 2003 - 06:23 PM

Ce-ai Gabi de dai doar puncte?
URK
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu