Modelism - RHC Forum: aripa zburatoare-motor termic - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

aripa zburatoare-motor termic

#1 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 November 2006 - 11:44 PM

Salutari!

De aproape 1 an si jumatate tot ma chinuie gandul de a zbura o aripa zburatoare de 2,15 metri anvergura. Construit aripa, dotat cu tot ce-i trebuie electric (fara sa dau spargere la banca)-> mai precis pus un Speed 600 cu 3:1 gearbox... un 3300 mAh NiMh (8 celule; da stiu.. 10-12 celule probabil ar fi fost mai bine).. controller adecvat... Problema este ca aripa este submotorizata puternic si din micile creioneli si softwariceli am tras concluzia ca un setup electric minim care sa o zboare asa cum trebuie ar costa undeva spre 300 dolari.

Nu vreau sa fac o asemenea investitie intr-un setup electric asa ca m-am gandit la varianta utilizarii unui 7.5 cmc (termic). Sugestii? Sfaturi?
Stiu ca Zozo incercase asa ceva pe o aripa zburatoare dar n-am reusit sa gasesc rezultatele zborului. Poate ne da ceva detalii referitoare la prinderea motorului de aripa, masa finala obtinuta (comparativ cu un setup electric de "aceleasi" performante"). De asemenea... exista probleme la contactul dintre combustibil si polistirenul utilizat in constructia aripilor zburatoare? Din cate stiu eu (si din ce-am probat acasa pe o bucata de polistiren EPS) nu apar probleme. Ma interesau insa aspectele de lunga durata.
Ce timpi de zbor sunt obtinuti?

edit: o alta problema... motoarele termice sunt consistent mai grele decat cele electrice. Cum se descurca aripa cu greutatea respectiva atarnata in bot?

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 20 November 2006 - 12:17 AM

0

#2 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 20 November 2006 - 10:17 AM

Salut!

Am trecut si eu prin acele vremuri cand am experimentat toate tipurile de motorizari disponibile in materie de aripi zburatoare. Am avut urmatoarele tipuri in ordine cronologica:

1 x speed 400, direct drive, push, 1000mAh NiMH 2/3A cu 6celule, 7 celule si 8 celule, anv. 1,3m
2 x speed 400, direct drive, push, 2000mAh NiCd SC 8 celule, anv 1,5m
1 x speed 660, direct drive, push, 2000mAh NiCd SC 8 celule, anv 1,5m
1 x speed 660 cu reductor, push, 2000mAh NiCd SC 8 celule, anv 1,5m
1 x Magnum .46 XLS ( 7,5 ccm ), pull, elice 11x7, rezervor 330ml, anv 1,5m
1 x speed 400 cu reductor cu 1050mAh, push, NiMH 2/3A 8 celule - cel mai bun rezultat cu elice 9x7, anv 1,2m
1 x brushless echivalent sp 400 cu reductor cu LiPo 1250mAh 11,1V cu 3 celule, anv 1,2m

La inceput nu am avut acces la motoare brushless si acumulatoare Lipo asa ca dupa multe experimentari am ajuns la concluzia ca daca vreau performanta am nevoie de unul termic... A fost si este singura aripa cu care practic nu am limite. Zboara in regim acrobatic circa 20 de minute cu un rezervor si pe verticala se opreste doar cand vreau eu... :wub:

Aripa este construita din polistiren expandat cu densitate mai mare ( de pardoseala dar nu extrudat! ) intarita cu baghete de brad pe intra si extrados, batiu din placaj de 6mm ( doua de 3mm lipite ). Este complet infoliat cu banda colorata tip scotch aplicat pe polistirenul amorsat cu M77 sau echivalent. Nu am avut niciodata probleme cu combustibilul sau cu uleiul evacuat. L-am sters normal cu o carpa moale si solvent pt geamuri exact ca un aeromodel clasic.

Mai multe detalii si fotografii putin mai tarziu.
0

#3 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 November 2006 - 08:41 PM

Salutari!

Astept cu interes detaliile si pozele. Si eu sunt de parere ca performanta (si cu suma de bani relativ mica) ti-o poate oferi doar motorul termic. M-am cam saturat sa termin pack-ul in 10 minute de acrobatie... Mai mult stau sa incarc pack-uri decat sa zbor.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 20 November 2006 - 09:08 PM

0

#4 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 21 November 2006 - 05:58 PM

Prima versiune s-a bazat pe aripa recuperata de la modelul electric cu sp660. Pe fotografie se poate observa decupajul de la elicea pusher care a fost completata pentru a mai imbunatati calitatile de zbor. Am realizat primul zbor fara probleme si chiar am fost uimit de resursele pe care le aveam sub control. Modelul s-a comportat perfect previzibil si a rapsuns la comenzi fara ezitare. Datorita greutatii sale este stabil in zbor si fiindca am montat elicea in bot si nu in spate, este stabil si in conditii extreme de vant.

Am construit V1.2 fara nici o modificare. Acest model a zburat extrem de mult. Datorita simplitatii, problemele de transport si intretinere au fost eliminate nemai vorbind de faptul ca este low cost si nu esti morcovit ca dai cu el de pamant... . Modelul are 1,28 kg complet echipat si nealimentat. Folosesc servomecanisme mini MG BB cu 3,2Kgf/cm si accu de receptie cu 4 celule AA. Nu am avut deloc probleme cu uleiul sau combustibilul scurs si nici cu structura aripii care a fost solicitata din plin.

Si acum cateva poze:

Fisiere atasate


0

#5 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 21 November 2006 - 06:00 PM

V1.1 in zbor

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  zbor1.jpg (16.81K)
    Number of downloads: 215

0

#6 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 21 November 2006 - 06:05 PM

V1.2 gata de zbor, acesta a primit un 46 XL mostenit de la Corsarul. Initial am avut cateva probleme de carburatie dar acum trage de rupe!

Fisiere atasate


0

#7 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 21 November 2006 - 06:06 PM

V1.2 in zbor

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  zbor2.jpg (55.39K)
    Number of downloads: 212

0

#8 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 21 November 2006 - 08:28 PM

zozo, la 21 Nov 2006, 18:06, a spus:

V1.2

aka "Killer"
am vazut-o in zbor la Arad...nebunie curata
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#9 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 November 2006 - 04:42 AM

zozo, la 21 Nov 2006, 18:05, a spus:

V1.2 gata de zbor, acesta a primit un 46 XL mostenit de la Corsarul. Initial am avut cateva probleme de carburatie dar acum trage de rupe!

Ai incercat vreo aripa cu impingere in loc de tragere?

Din cate vad in poze motorul si rezervorul par sa fie suficiente pentru o buna echilibrare a aripii (cel putin atunci cand motorul este "trage" si nu "impinge"). Cum se comporta atunci cand combustibilul "se consuma" din rezervor, greutatea acestuia diminuandu-se? Pierde din stabilitate?

Deja 99.99999% inclin spre a lua calea termicului pe aripa :o

Multumesc pentru detalii pana aici (si de aici incolo http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif ),
MIG-29
0

#10 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 22 November 2006 - 11:16 AM

Nu, nu am incercat varianta cu impingere din trei motive:

1. problema esapamentului care astfel ar fi avut evacuarea in fata si fara un tub suplimentar ar fi aruncat totul in gura carburatorului si a elicii
2. problemele de reglaj a carburatorului care in loc sa primeasca debit de aer suplimentar in zbor ar fi avut parte probabil de o depresiune
3. centrul de greutate care ar fi fost extrem de mult in spate si echilibrarea lui se putea realiza decat cu adaos de balast inutil fiindca servourile si pack-ul de receptie nu sunt suficiente iar rezervorul nu se ia in calcul.

Nu sunt diferente semnificative de comportament daca rezervorul e plin sau gol, acesta situandu-se aproape de CG. Chiar daca acest monstru are anvergura doar de 1,5m si greutatea relativ mare de 1,28kg, planeaza destul de bine incat sa poti sa-l aduci la picior cu motorul oprit. Diferenta este doar in distanta care poate fi parcursa caci 300 de grame de combustibil in plus sau minus nu este chiar putin.

Forta motorului compenseaza totul in zbor. Cum ziceau prietenii, mi-am facut batiu cu aripi pentru motor...
0

#11 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 December 2006 - 11:15 PM

Salutari!

Zozo, poti pune detalii de constructie a monturii motorului (batiului)?
Ai placat aripa cu placaj?

MIG-29
0

#12 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 11 December 2006 - 10:37 PM

Salutare!

Poza atasata vorbeste de la sine. Forma batiului a fost creata dupa decupajul initial al locasului bateriei de propulsie la modelul V1.1 care a fost transformat din electric in termic. Ulterior am ramas fidel solutiei alese si am facut aceeasi montura si la V1.2. Motivul principal a fost sa-i asigur o suprafata de sprijin mai mare transversal si longitudinal sa nu se smulga din loc. Prelungirea longitudinala din spatele motorului serveste drept baza rezervorului care are si doi pereti laterali lipiti de acest batiu.

Nu am placat aripa cu balsa fiindca nu am vrut sa-i cresc valoarea. Daca doresti si vei fi multumit de rezultat, poti sa plachezi toata aripa sa-i cresti rezistenta insa nu cred ca este cazul.

Succes!

Fisiere atasate


0

#13 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 December 2006 - 01:09 AM

Salutari,

Zozo, multumesc de mesaje si indicatii. Incet, incet aduc si aripa mea la stadiul de zbor :rolleyes: Lansarea o faci "aruncare" din mana? Trebuie sa marturisesc ca ma incearca ceva teama sa incerc asa ceva pentru aripa "mare" (2 metri si ceva anvergura).
M-am hotarat sa cumpar un 0.46 Blue; doar vine Mos Craciun :D

Multa lume zice ca nu-s bune; am avut unul pentru trainer si a functionat perfect vreme de 1 an si jumatate cand l-am vandut. Compresia a avut-o excelenta tot timpul.
De asemenea nu am avut absolut nici un caz sa nu-mi porneasca din prima (nu, nu exagerez).

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 12 December 2006 - 06:00 AM

0

#14 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 December 2006 - 01:32 AM

Cel albastru nu-i LA? Parca ai avut la trainer unul max sau ma insel?
0

#15 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 December 2006 - 05:00 AM

Se poate si asa ?, la 12 Dec 2006, 01:32, a spus:

Cel albastru nu-i LA? Parca ai avut la trainer unul max sau ma insel?

Blue LA Max 0.46 este cel pe care l-am avut pe trainer. Nu-l mai am.

MIG-29
0

#16 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 December 2006 - 05:53 AM

Cred ca m-am lamurit.....cred.
LA si celelale (FX,AX....) sunt clasele diferite la OS.
Si la amandoua le zice si max.....

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 12 December 2006 - 06:46 AM

0

#17 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 12 December 2006 - 11:46 AM

Salut!

Cele din seria LA sunt pe bucse si nu folosesc rulmenti. Si Magnum avea parca un astfel de motor si a functionat foarte bine la un amic. Da, lansarea o fac din mana fara nici o problema. La anvergura de peste 2 metri nu pot sa dau sfaturi dar in cel mai sau caz poti sa-i pui tren de aterizare cu jamba de bot insa asta complica putin treburile si creste greutatea. Eu zic sa faci o incercare fara tren si apoi sa decizi.
0

#18 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 12 December 2006 - 12:25 PM

Stiu am vazut pana acum 3 zagi cu tren de aterizare. 2 electrice si una termica. Avea cornel la cluj una electrica cu tren de aterizare. Daca mai are cineva poze cu chestia aia sa o puna aici.
O sa mai caut pe acasa mai aveam si eu niste poze de acum fro 2-3 ani cu un zagi al lui Grig cu speed ..550 sau ceva de genul asta cu reductor.
DT
0

#19 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 14 December 2006 - 06:31 PM

Zagi 1.... nu a zburat .... nimeni nu stie din ce motive. ...

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  Mic1.JPG (73.21K)
    Number of downloads: 129

DT
0

#20 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 14 December 2006 - 06:43 PM

alta poza

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  Mic2.JPG (96.21K)
    Number of downloads: 129

DT
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu