Pompa pentru apa de racire Pompa pentru apa de racire
#31
Postat 05 August 2003 - 01:15 PM
electric vorbind...
o pui in paralel pe pack sa mearga tot timpul?
a incercat cineva sa puna pompa de racire in paralel cu motorul, drept urmare sa mearga/raceasca doar atunci cand e nevoie? Sau... va bazati pe faptul ca din momentul in care ati pus bateria.. . bagati a cincea si .. tot asa pana moare packu'?
Ca daca mergeti in reprize, ar fi pacat ca baboru' sa stea lipit in dana dar jetu' sa sara- n sus de juma de metru.... Doar daca nu faceti vapor-pompier.....
motoru are rezistenta mai mica decat rezistenta pompei de apa, deci daca sunt puse in paralel, curentul cel mare va trece TOT prin motor... Hm.... Teoretic.... Ar fi interesant de experimentat....
Poate la urmatoarea barca... Intre timp, poate v-am dat idei....
spor....
#32
Postat 05 August 2003 - 04:11 PM
alexella: ai incercat sa legi 2 motoare in paralel? Dar in serie?
Aceasta postare a fost editata de Freeman: 06 August 2003 - 07:58 AM
#33
Postat 05 August 2003 - 05:07 PM
Freeman, la 5 Aug 2003, 16:11, a spus:
...prima data incearca in stea apoi in triunghi.... :D ( scuze, glumeam :( )
#35
Postat 06 August 2003 - 08:27 AM
Sa presupunem ca motoarele au aceleasi caracteristici.
Daca le montezi in paralel, vor avea aceeasi turatie dar vor avea o putere diminuata cu 50%.
Daca le montezi in serie, vor avea o turatie vizibil mai mica iar puterea va fi de asemenea diminuata.
Discutia e mai interesanta in cazul in care motoarele au rezistente interne diferite.
Daca sunt conectate in paralel, intuiesc eu ca fiecare isi va trage curentul care ii trebuie. Dar, daca sunt conectate in serie, cred totusi ca motorul cu rezistenta interna mai mica.. va lua foc pana la urma..
Dar, e mai buna ideea ta cu termistorul. Desi, mai degraba ai pune un varistor...
spor la treaba
alexella
#36
Postat 06 August 2003 - 10:04 AM
Cel mai simplu ar fi sa antrenam pompa cu o curea direct de la motor cu ceva fulii cam ca la Walkman.Asa ca in functie de turatia motorului va fi zi jetul de apa.
Poate ca nu ar fi cel mai simplu.... da mecanic e mai misto, te chinui mai mult, se mai rupe si cureaua, mai patineaza, e.t.c.
Daca nu ne complicam tot degeaba.... adica de ce sa te duci la balta si sa mearga totul perfect..Nu e modelistic, asa ceva nu e bine. :D
#38
Postat 06 August 2003 - 12:36 PM
pletila: nu stii ca electronica da farmecul la modele :D numai ea se strica si te uiti ca mita in calendar si te intrebi ce are :D :D Cind se strica ceva mecanic de obicei se vede imediat ca atirna ceva sau ca aplecat o bucat ala plimbare dar la electronica treba e mai subtila.... :D :D :D :D
#39
Postat 06 August 2003 - 02:56 PM
Pai nu vreau sa ma bag in de-ale navo caci am vazut clar prin reviste ca apa e cel mai bun agent de racire dat avind in vedere faptul ca la navo aveti si un cardan al naibi de lung, de ce nu puneti o elice pe ea sa va faca vint la motor? :D
#41
Postat 06 August 2003 - 04:04 PM
zozo: si de elice e nevoie ca altfel transpira acumulatorii sub punte :D La navo e greu cu racire, nu ca la aero unde tot ce trebuie racit scoti simplu afara in vint :D :D
#44
Postat 07 August 2003 - 08:36 AM
La voi toate navele sunt ermetizate? Ma refer la faptul ca nu exista nici o priza de aer? Defapt depinde si de tipul acestuia ca doar n-o sa mergeti cu 50 la ora cu o macheta de Titanic, nu?
Eu va recomand cu drag ca sa va delectati pina ce rezolvati problema racirii motorului o solutie combinata de navo cu aero!
#45
Postat 07 August 2003 - 09:02 AM
Crezi ca se poate sa primesc si eu planurile dupa care ai facut tu chestia aia plutitoare...Ma tenteaza asa ceva.
#46
Postat 07 August 2003 - 12:42 PM
Aceasta postare a fost editata de Freeman: 07 August 2003 - 12:43 PM
#47
Postat 07 August 2003 - 03:11 PM
Am luat o coala de polistiren extrudat si am creat OZN...pardon OP(lutitor)N-ul din imagine. Daca vrei il masor cu ruleta caci cote fixe nu prea are dar daca nu ma insel are 600x300 (L x l). Mai da super merge! am si un coleg care si-a mai facut una si sa vezi ce ne plimbam pe lac. Cu accu de 1900 te tine o vesnicie daca mergi la relanti cind nu sufla vintul. Merge si la deal pe riul Mures daca il forjezi deci a iesit destul de bine. Acum ii fac si nervuri de ghidaj pe "burta" caci momentan e plat.
Acum intre doua incarcari de la aeromodelul electric mai bag si o tura pe apa.
Am aici o imagine mai apropiata de unde poti sa te inspiri.
Pentru alte detalii astept intrebari
zozo
#48
Postat 07 August 2003 - 04:03 PM
Ok si o inntrebare, cum e cu stabilitate, banuiesc ca are centru de greutate destul de sus si far aghidaje pe burta...?
#50
Postat 08 August 2003 - 07:40 AM
Fiind o ambarcatiune usoara e clar ca cel mai spectaculos e pe vint zero cu luciul apei ca oglinda si atunci lasa un siaj superb.
Colegul meu a venit cu o varianta mai interesanta. A renuntat la aripioara de directie si invirte suportul motorului cu totul. E in stare sa se intoarca aproape pe loc cu ea.
Intrebarea este ce vrei sa iasa din ea? De viteza si performanta sau relaxare si evident antrenament pentru pilotarea cu comenzile pe invers atunci cind e cu fata spre tine.
@KRI
Solutia se cheama Adeziv Poliuretanic Monocomponent si e facut de BISON.
La metalo-chimice nu am gasit deloc asa ceva dar tu poti incerca la Metro sau la Selgros pe-acolo, daca nu atunci o poti comanda prin posta de la s....a
Apropo, esti chiar din BV? Baga ceva detalii pe MI
#51
Postat 08 August 2003 - 07:49 AM
'Viteza si performanta' la forma asta???? Daca montezi niste aripoare in forma de T rasturnat sub apa ar putea sa iasa de viteza, daca sint bine dimensionate o sa se ridice barcuta afara din apa si scade frecare ca lumea, atuncea sa vezi viteza!!
#52
Postat 08 August 2003 - 07:56 PM
Cum se prinde placa de deasupra? (in asa fel incit sa ai acces si la acumulatori?)
Cirma e prinsa direct de servo?
Ce elicie ai folosit?
Ce motor ai? Un speed 280 e bun?
Aceasta postare a fost editata de Pletila: 08 August 2003 - 07:57 PM
#53
Postat 11 August 2003 - 11:32 AM
Nu mi-a stat gindul la performanta deloc! Vroiam doar o jucarie de relaxare. Am incercat doua aripiare de ghidaj dar probabil prea late si groase ca nu am ami avut control de loc. Mai experimentez profilul oricum nu ma tenteaza sa bag ture de viteza.
@ Pletila
Cirma e din polistiren lipita pe o roata de servo si e montata pur si simplu prin apasare pe axul servoului. Probabil in viitor voi confectiona un surub lung sa il pot fixa caci in urma montarii si demontarii isi va face joc si poate ramin fara cirma in mijlocul lacului..... :) .
Placa de deasupra e prinsa pur si simplu in doua holzsuruburi pentru acces la "interior".
Motorul este de Speed 400 cu elice standard 125x110 mm si am un variator aero SKY 65A.
Pacat ca nu e de auto ca as avea si mers inapoi sa pot iesi mai usor din situatiile mai incomode... :D
#54
Postat 19 August 2003 - 08:38 AM
Nu ocupa prea mult spatiu,da m-am chinuit cu furtunul de intrare, care e destul de gros.
Nu prea voia sa se indoaie...da l-am pus deja...avind in vedere ca schema instalatiei de racire cuprinde 2 obiective ( motorul si variatorul),e necesar un dedit mare.Sper sa il obtin de la pompa asta.
Oricum a fost un pas important in constructie deoarece a trebuit sa gauresc corpul, care era gata.Am facut chestia asta cu inima strinsa deoarece nu prea imi venea sa mai dau gauri in el.Sper sa mearga...
Avind in vedere ca primul care a venit cu ideea a fost Freeman i se atribuie lui ,desi cred ca ne gindeam amindoi in acelasi timp.Eu nu am intrebat pe forum deoarece ma gindeam ca nu e in regula...constat insa ca are mari sanse de reusita.
ACUM VINE INTREBAREA: Mai stie cineva despre un navomodel cu racire cu pompa, s-a mai facutla noi asa ceva pina acum?
Nu de alta da poate scot o premiera! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif :)
#55
Postat 02 July 2005 - 12:28 PM