Modelism - RHC Forum: Pompa pentru apa de racire - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Pompa pentru apa de racire Pompa pentru apa de racire

#31 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 05 August 2003 - 01:15 PM

aaaa... si cum montezi matale pompa ceea de racire?...
electric vorbind...

o pui in paralel pe pack sa mearga tot timpul?

a incercat cineva sa puna pompa de racire in paralel cu motorul, drept urmare sa mearga/raceasca doar atunci cand e nevoie? Sau... va bazati pe faptul ca din momentul in care ati pus bateria.. . bagati a cincea si .. tot asa pana moare packu'?
Ca daca mergeti in reprize, ar fi pacat ca baboru' sa stea lipit in dana dar jetu' sa sara- n sus de juma de metru.... Doar daca nu faceti vapor-pompier.....

motoru are rezistenta mai mica decat rezistenta pompei de apa, deci daca sunt puse in paralel, curentul cel mare va trece TOT prin motor... Hm.... Teoretic.... Ar fi interesant de experimentat....
Poate la urmatoarea barca... Intre timp, poate v-am dat idei....

spor....
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#32 Useril este offline   Freeman 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 16-July 03

Postat 05 August 2003 - 04:11 PM

pompa o sa fie comandat printr-o termorezistenta care o sa stea pe motor. Cind se incinge treaba porneste pompa (legata in paralel cu packu) Cum curentul pentru pompa va trece printr-un tranzistor jetu va fi proportional cu tempereatura :D Adica e simplu cind e mai cald vine mai multa apa de racire...
alexella: ai incercat sa legi 2 motoare in paralel? Dar in serie?

Aceasta postare a fost editata de Freeman: 06 August 2003 - 07:58 AM

0

#33 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 05 August 2003 - 05:07 PM

Freeman, la 5 Aug 2003, 16:11, a spus:

alexella: ai incercat sa legi 2 motoare in paralel? Dar in serie?

...prima data incearca in stea apoi in triunghi.... :D ( scuze, glumeam :( )
0

#34 Useril este offline   Freeman 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 16-July 03

Postat 06 August 2003 - 07:59 AM

zozo: buna gluma!! :D :D :D Uite asta te las pe tine sa incerci :D :D
0

#35 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 06 August 2003 - 08:27 AM

aaa... un motor este in esenta o rezistenta, nu?

Sa presupunem ca motoarele au aceleasi caracteristici.

Daca le montezi in paralel, vor avea aceeasi turatie dar vor avea o putere diminuata cu 50%.

Daca le montezi in serie, vor avea o turatie vizibil mai mica iar puterea va fi de asemenea diminuata.

Discutia e mai interesanta in cazul in care motoarele au rezistente interne diferite.
Daca sunt conectate in paralel, intuiesc eu ca fiecare isi va trage curentul care ii trebuie. Dar, daca sunt conectate in serie, cred totusi ca motorul cu rezistenta interna mai mica.. va lua foc pana la urma..

Dar, e mai buna ideea ta cu termistorul. Desi, mai degraba ai pune un varistor...

spor la treaba
alexella
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#36 Useril este offline   Pletila 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 752
  • Inregistrat: 10-April 03

Postat 06 August 2003 - 10:04 AM

Prea multa electonica :D :D :D


Cel mai simplu ar fi sa antrenam pompa cu o curea direct de la motor cu ceva fulii cam ca la Walkman.Asa ca in functie de turatia motorului va fi zi jetul de apa.


Poate ca nu ar fi cel mai simplu.... da mecanic e mai misto, te chinui mai mult, se mai rupe si cureaua, mai patineaza, e.t.c.

Daca nu ne complicam tot degeaba.... adica de ce sa te duci la balta si sa mearga totul perfect..Nu e modelistic, asa ceva nu e bine. :D
Homo Nauticus
0

#37 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 06 August 2003 - 12:32 PM

Teoretic?
:D
De ce ai mai pune ditai pompa daca faci treaba mecania. Pui numai o fulie si gata este mai mica, mai usoara, mai isteata :D
0

#38 Useril este offline   Freeman 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 16-July 03

Postat 06 August 2003 - 12:36 PM

alexella: corect ce zici cu o singura mica exceptie daca legi 2 motoare in paralell fiecare o sa aiba turatia si puterea ca si cind ar fi singur (ok, daca sursa de curent e acumulator mai finut, o sa fie o mica cadere de tensiune si o sa scada puterea, dar la capacitate suficeint de mare nu e problema.)
pletila: nu stii ca electronica da farmecul la modele :D numai ea se strica si te uiti ca mita in calendar si te intrebi ce are :D :D Cind se strica ceva mecanic de obicei se vede imediat ca atirna ceva sau ca aplecat o bucat ala plimbare dar la electronica treba e mai subtila.... :D :D :D :D
0

#39 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 06 August 2003 - 02:56 PM

Dar de elice ventilator ati mai auzit?

Pai nu vreau sa ma bag in de-ale navo caci am vazut clar prin reviste ca apa e cel mai bun agent de racire dat avind in vedere faptul ca la navo aveti si un cardan al naibi de lung, de ce nu puneti o elice pe ea sa va faca vint la motor? :D
0

#40 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 06 August 2003 - 03:05 PM

Buna idee uite cine va ajuta.
Macar daca avea vapoare.
Eu cred ca antugelul raceste mai bine sau poate apa tare :D
0

#41 Useril este offline   Freeman 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 16-July 03

Postat 06 August 2003 - 04:04 PM

GiGI: pe caldura asta cel mai bine raceste o bere rece, dar aia n-u o dam la nava cai pacat de ea :D :D
zozo: si de elice e nevoie ca altfel transpira acumulatorii sub punte :D La navo e greu cu racire, nu ca la aero unde tot ce trebuie racit scoti simplu afara in vint :D :D
0

#42 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 06 August 2003 - 04:22 PM

Da da .. sa stii ca asa e. O sa fac planoru sita si motoru ala tot nu o sa se raceasca .
DT
0

#43 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 06 August 2003 - 04:28 PM

zod pai ia exemplu de la colegi tai. Trege un furtun cu apa in avion si faci racirea. :rolleyes:
Pai la avion se mai raceste din vintul de la elice.
0

#44 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 07 August 2003 - 08:36 AM

Deci in concluzie....ne vom face hidroavion? :rolleyes:

La voi toate navele sunt ermetizate? Ma refer la faptul ca nu exista nici o priza de aer? Defapt depinde si de tipul acestuia ca doar n-o sa mergeti cu 50 la ora cu o macheta de Titanic, nu?

Eu va recomand cu drag ca sa va delectati pina ce rezolvati problema racirii motorului o solutie combinata de navo cu aero!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: pe_apa1.JPG

0

#45 Useril este offline   Pletila 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 752
  • Inregistrat: 10-April 03

Postat 07 August 2003 - 09:02 AM

Exista asa numitele trombe de vint , care sunt niste prize de aer de fapt.Problema e ca devin functionale de la o anumita viteza incolo.Ceea ce pe apa nu se poate.


Crezi ca se poate sa primesc si eu planurile dupa care ai facut tu chestia aia plutitoare...Ma tenteaza asa ceva.
Homo Nauticus
0

#46 Useril este offline   Freeman 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 16-July 03

Postat 07 August 2003 - 12:42 PM

pletila: daca te multumesti cu niste poze facuta cu un aparat digital e ok, daca vrei planu scanat ca lumea mai tre sa astepti un pic ca al meu si-a dat duhu si il primesc abia saptamina viitoare inapoi de la reparat :angry: :angry:

Aceasta postare a fost editata de Freeman: 07 August 2003 - 12:43 PM

0

#47 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 07 August 2003 - 03:11 PM

Sincer crede-ma a fost o idee de moment cind dupa ce conform spuselor ma simt limitat de conditiile de zbor din oras, mi-sa aprins beculetul caci doar motor, elice, variator, accu, servo si R/C cu doua canale mi-a mai ramas de la avionul trecut in rezerva, hai sa fac si eu altceva care nu se prabuseste.

Am luat o coala de polistiren extrudat si am creat OZN...pardon OP(lutitor)N-ul din imagine. Daca vrei il masor cu ruleta caci cote fixe nu prea are dar daca nu ma insel are 600x300 (L x l). Mai da super merge! am si un coleg care si-a mai facut una si sa vezi ce ne plimbam pe lac. Cu accu de 1900 te tine o vesnicie daca mergi la relanti cind nu sufla vintul. Merge si la deal pe riul Mures daca il forjezi deci a iesit destul de bine. Acum ii fac si nervuri de ghidaj pe "burta" caci momentan e plat.

Acum intre doua incarcari de la aeromodelul electric mai bag si o tura pe apa.
Am aici o imagine mai apropiata de unde poti sa te inspiri.

Pentru alte detalii astept intrebari

zozo

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: aeroglisor_lateral.JPG

0

#48 Useril este offline   Freeman 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 16-July 03

Postat 07 August 2003 - 04:03 PM

zozo: dragut obiect, cu mici modificari faci un vehicol pe perna de aer din el! Atunci poti sa te bagi la 3 categorii de odata :angry: aero, navo, auto :angry:
Ok si o inntrebare, cum e cu stabilitate, banuiesc ca are centru de greutate destul de sus si far aghidaje pe burta...?
0

#49 Useril este offline   KRI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 197
  • Inregistrat: 04-February 03
  • Gender:Male

Postat 07 August 2003 - 09:31 PM

Ca tot veni vorba de polistiren, Voi cu ce-l lipiti, ceva uzual ce se poate gasi prin magazinele de metalo chimice sau METRO, :-)
0

#50 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 08 August 2003 - 07:40 AM

E chiar foarte stabil! Din moment ce accupack-ul de 1900 se afla la nivelul apei....adica sta pe prima placa de la baza avind un decupaj fix in a doua. Drept urmare si la viraje strinse se inclina doar un pic plus ca e lata deci nu se pune problema. Ghidajele vor ajuta doar la mentinerea directiei pe vint puternic caci acum daca bate vintul lateral trebuie sa ma duc cu directia bracata sa contrez.
Fiind o ambarcatiune usoara e clar ca cel mai spectaculos e pe vint zero cu luciul apei ca oglinda si atunci lasa un siaj superb.
Colegul meu a venit cu o varianta mai interesanta. A renuntat la aripioara de directie si invirte suportul motorului cu totul. E in stare sa se intoarca aproape pe loc cu ea.
Intrebarea este ce vrei sa iasa din ea? De viteza si performanta sau relaxare si evident antrenament pentru pilotarea cu comenzile pe invers atunci cind e cu fata spre tine.

@KRI

Solutia se cheama Adeziv Poliuretanic Monocomponent si e facut de BISON.
La metalo-chimice nu am gasit deloc asa ceva dar tu poti incerca la Metro sau la Selgros pe-acolo, daca nu atunci o poti comanda prin posta de la s....a
Apropo, esti chiar din BV? Baga ceva detalii pe MI
0

#51 Useril este offline   Freeman 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 16-July 03

Postat 08 August 2003 - 07:49 AM

daca elimini aripiora pentru directie o sa ai si probleme mai mici cu vintu din lateral!
'Viteza si performanta' la forma asta???? Daca montezi niste aripoare in forma de T rasturnat sub apa ar putea sa iasa de viteza, daca sint bine dimensionate o sa se ridice barcuta afara din apa si scade frecare ca lumea, atuncea sa vezi viteza!!
0

#52 Useril este offline   Pletila 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 752
  • Inregistrat: 10-April 03

Postat 08 August 2003 - 07:56 PM

Cirma e tot din polistiren?

Cum se prinde placa de deasupra? (in asa fel incit sa ai acces si la acumulatori?)

Cirma e prinsa direct de servo?

Ce elicie ai folosit?

Ce motor ai? Un speed 280 e bun?

Aceasta postare a fost editata de Pletila: 08 August 2003 - 07:57 PM

Homo Nauticus
0

#53 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 11 August 2003 - 11:32 AM

@ Freeman

Nu mi-a stat gindul la performanta deloc! Vroiam doar o jucarie de relaxare. Am incercat doua aripiare de ghidaj dar probabil prea late si groase ca nu am ami avut control de loc. Mai experimentez profilul oricum nu ma tenteaza sa bag ture de viteza.

@ Pletila

Cirma e din polistiren lipita pe o roata de servo si e montata pur si simplu prin apasare pe axul servoului. Probabil in viitor voi confectiona un surub lung sa il pot fixa caci in urma montarii si demontarii isi va face joc si poate ramin fara cirma in mijlocul lacului..... :) .
Placa de deasupra e prinsa pur si simplu in doua holzsuruburi pentru acces la "interior".
Motorul este de Speed 400 cu elice standard 125x110 mm si am un variator aero SKY 65A.
Pacat ca nu e de auto ca as avea si mers inapoi sa pot iesi mai usor din situatiile mai incomode... :D
0

#54 Useril este offline   Pletila 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 752
  • Inregistrat: 10-April 03

Postat 19 August 2003 - 08:38 AM

Am implantat pompa de racire in navomodel!

Nu ocupa prea mult spatiu,da m-am chinuit cu furtunul de intrare, care e destul de gros.
Nu prea voia sa se indoaie...da l-am pus deja...avind in vedere ca schema instalatiei de racire cuprinde 2 obiective ( motorul si variatorul),e necesar un dedit mare.Sper sa il obtin de la pompa asta.

Oricum a fost un pas important in constructie deoarece a trebuit sa gauresc corpul, care era gata.Am facut chestia asta cu inima strinsa deoarece nu prea imi venea sa mai dau gauri in el.Sper sa mearga...

Avind in vedere ca primul care a venit cu ideea a fost Freeman i se atribuie lui ,desi cred ca ne gindeam amindoi in acelasi timp.Eu nu am intrebat pe forum deoarece ma gindeam ca nu e in regula...constat insa ca are mari sanse de reusita.

ACUM VINE INTREBAREA: Mai stie cineva despre un navomodel cu racire cu pompa, s-a mai facutla noi asa ceva pina acum?

Nu de alta da poate scot o premiera! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif :)
Homo Nauticus
0

#55 Useril este offline   Minitechnicus 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 88
  • Inregistrat: 01-June 05

Postat 02 July 2005 - 12:28 PM

Pletila cum merge pompa montata? Eu am montat sistemul de racire fara pompa. Nu am probat inca cum functioneaza la viteze mici dar pot oricind sa intercalez o pompa. M-am inspirat din http://www.funrcboat...CoolingDiag.htm. Apropo, se pare ca serpentina e din alama. Eu am gasit la Practiker teava de alama cu diametrul exterior 4 mm, am incalzit-o pina la rosu ca s-o decalesc si am obtinut exact serpentina din site-ul atasat. Pret 6 lei noi si grei.
Oricit de putin inseamna enorm de mult
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu