Pagina 1 din 1
Motorul rotativ Wankel rotary
#1
Postat 17 February 2007 - 06:03 PM
Stiam de ceva vreme de acest tip de motor cu combustie interna, dar de abia acum am aflat exact cum functioneaza, si mi se pare foarte eficient si bine gandit. Ca sa intelegeti mai bine modul de functionare apelati la linkul http://www.howstuffw...ary-engine1.htm
Sunt curios sa aud niste pareri, eu ma inteb de ce nu intalnim tipul aceste de motor pe mai multe masini.
Sunt curios sa aud niste pareri, eu ma inteb de ce nu intalnim tipul aceste de motor pe mai multe masini.
#2
Postat 17 February 2007 - 08:01 PM
Pai are Foke si nu prea este multumit pe aero....adica scara mica,dar am mers cu Mazda RX8 si rupe frate super motor zici ca este electric ...11.000 de ture lejer ...daca nu ai ASR te faci praf...nu poti pleca pe linie dreapata.....oricum pana acum eu stiu doar cateva firme care au incercat sa rezolve problema acestui motor dar pana acum cine a reusit si merge aproape perfect sunt MAZDA
Aceasta postare a fost editata de Calu2: 17 February 2007 - 08:10 PM
Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
#3
Postat 18 February 2007 - 11:17 AM
Cred ca discutati de motorul WANKEL , inventat daca nu ma insel de germanul Felix WANKEL...
Motor cu mari avantaje dar putin dezvoltat in industria auto .
Motor compact , dimensiuni reduse ,greuatate mica ., vibratii scazute ..etc
Consum de carbuarnt MARE ....insa MARE randament avnd in vedere lipsa timpilor morti de combustie .
Calu 2 zice bine ca are regim de turatii inalt .
Pe masini nu s-a implementat datorita consumului de carburant in anii 70 - 80 .
Mai nou cu gestiunea electronica si controlul injectiei de carburant se reuseste scaderea consumului in limite decente , dar si asa este ceva ce franeaza iesirea lui pe piata auto .
Stima
Motor cu mari avantaje dar putin dezvoltat in industria auto .
Motor compact , dimensiuni reduse ,greuatate mica ., vibratii scazute ..etc
Consum de carbuarnt MARE ....insa MARE randament avnd in vedere lipsa timpilor morti de combustie .
Calu 2 zice bine ca are regim de turatii inalt .
Pe masini nu s-a implementat datorita consumului de carburant in anii 70 - 80 .
Mai nou cu gestiunea electronica si controlul injectiei de carburant se reuseste scaderea consumului in limite decente , dar si asa este ceva ce franeaza iesirea lui pe piata auto .
Stima
#4
Postat 18 February 2007 - 07:25 PM
Marele lui dezavantaj si cauza inexistentei lui in viata de zicu zi, este imposibilitatea etansarii rotorului de stator. Si anume pe laterala. Pe cant este o lamela cu rol de segment. Dar in colt si pe laterala nu se poate face nimic. Inca o dat se poate vedea cum un mic amanut, la prima vedere insignifiant, ruineaza o idee geniala. Pacat.
#5
Postat 18 February 2007 - 09:20 PM
In principiu am vrut sa vad care e parerea generala, pe mine unul ma bate gandul sa imi iau un RX7, de ala mai vechi, de prin '80. Cat de mare e consumul? la 200 de cai nu m-ar supara un consum de 10-12% , poate chiar mai mare, in functie de cat de tare apas pedala.
#7
Postat 19 February 2007 - 11:35 AM
Am vazut si eu linkul lui alexcsb.
Din poza de pe site nu se vede dipozitivul de roti dintate ce face ca miscarea piesei triunghiulare sa se transmita la arborele motorului... sau acolo e pus un disc de ala' aburiu pt ca e secret...!?
Cat despre motor stiu ca Groupner avea un astfel de motor Wankel pentru aromodele, super fainut.
Din poza de pe site nu se vede dipozitivul de roti dintate ce face ca miscarea piesei triunghiulare sa se transmita la arborele motorului... sau acolo e pus un disc de ala' aburiu pt ca e secret...!?
Cat despre motor stiu ca Groupner avea un astfel de motor Wankel pentru aromodele, super fainut.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1