Pagina 1 din 1
Avion de import Din SUA sau CANADA
#1
Postat 30 September 2006 - 11:14 PM
Topicul este pentru un prieten care doreste sa-si "aduca" un avion second hand din state sau Canada.
Se gandeste la ceva de talia lui Cessna sau....din aceeasi clasa, indiferent de brand sau model. Important sa aiba 4 locuri cel putin.
Si acum vine intrebarea:
Ce trebuie sa faca, si care sunt "greutatile" cu care o sa-si sparga capul?
Puteti sa-i dati niste detalii?
Importul este obligat din state sau Canada (nu stiu ce veleitati are pe acolo) deci nu poate sa achizitioneze de pe alte meleaguri
Se gandeste la ceva de talia lui Cessna sau....din aceeasi clasa, indiferent de brand sau model. Important sa aiba 4 locuri cel putin.
Si acum vine intrebarea:
Ce trebuie sa faca, si care sunt "greutatile" cu care o sa-si sparga capul?
Puteti sa-i dati niste detalii?
Importul este obligat din state sau Canada (nu stiu ce veleitati are pe acolo) deci nu poate sa achizitioneze de pe alte meleaguri
Invata repede si aplica...tot repede!
#5
Postat 02 October 2006 - 10:06 AM
Problema principala este cu omologarea de tip. Acesta se face la autoritate si daca nue xista pt tipul ala de avion, trebuie facuta. Ceea ce insemana muuulti bani si nervi si plimbari pe afara. De aceea ar fi indicat sa aduca o Cessna care are deja omolagrea de tip in RO. Lista exacta cu cele ce au o gasesti la autoritate si de fapt de acolo ar trebui inceput.
Bafta
Bafta
FROGS CAN FLY!
#6
Postat 02 October 2006 - 08:52 PM
Am vorbit la autoritatea aeriana si surpriza.. au spus ca de fo 2 saptamani nu mai este nevoie de omologare de tip pentru Ro daca ai deja omologarea din tara de provenienta.
Cica va aparea acest lucru in urmatorul numar al Monitorului "Oficios"
Deci liber la cumparare domnilor...totul este sa fie trecut in normele europene (EASA daca nu gresesc).
Se poate face "importul" si pe calea aerului (cam indoielnic peste ocean) in urma unor cereri de survol sub indicativul (provizoriu) al tarii de origine.
Va rog sa-mi dati detalii daca puteti si stiti despre ce tip de avion ar fi cel mai indicat de achizitionat, (probleme de service si mentenanta) dar cum am spus, prietenul meu vrea de cel putin 4 locuri si numai din state sau Canada
Cica va aparea acest lucru in urmatorul numar al Monitorului "Oficios"
Deci liber la cumparare domnilor...totul este sa fie trecut in normele europene (EASA daca nu gresesc).
Se poate face "importul" si pe calea aerului (cam indoielnic peste ocean) in urma unor cereri de survol sub indicativul (provizoriu) al tarii de origine.
Va rog sa-mi dati detalii daca puteti si stiti despre ce tip de avion ar fi cel mai indicat de achizitionat, (probleme de service si mentenanta) dar cum am spus, prietenul meu vrea de cel putin 4 locuri si numai din state sau Canada
Invata repede si aplica...tot repede!
#7
Postat 02 October 2006 - 10:44 PM
Ma intereseaza si pe mine un lucru, ca intentionez ca in viitor (probabil in vreo 2 ani) sa imi iau impreuna cu fratii mei un ULM.
Ce costuri suplimentare implica un ULM ? (in afara de costul lui si al combustibilului). Gen taxe anuale, garaj etc etc.
Pentru zbor : trebuie plan de zbor banuiesc - cat de usor de obtine? Cam cu cate zile inainte trebe sa ceri aprobare?
Ce costuri suplimentare implica un ULM ? (in afara de costul lui si al combustibilului). Gen taxe anuale, garaj etc etc.
Pentru zbor : trebuie plan de zbor banuiesc - cat de usor de obtine? Cam cu cate zile inainte trebe sa ceri aprobare?
Lac sa fie .... ca broaste sunt destule !
#8
Postat 03 October 2006 - 01:50 PM
Cam stricam topicul omului, dar ca sa nu ramii fara raspuns:
- hangarare (105 euro/luna acum la AR)
- trafic (26 euro/an acum la AR)
- taxa zbor VFR la Romatsa daca trebuie sa le folosesti serviciile de control trafic - nu stiu cit e
- taxa de aterizare/decolare/zbor/ la aeroport, daca le utilizezi pista/alte facilitati - depinde de locatie
- prelungiri periodice, parca la 2 ani, citeva zeci de euro parca, in lista noua de tarife maximale de la AACR
Pentru orice zboruri iti trebuie planificare prealabila la operatorul aerian (AR de exemplu), cu 24 de ore in avans; se poate face planificare pe perioade mai mari, luna de exemplu, inclusiv pentru rute. Asta e serviciul platit mai sus cu 26 euro/an.
Pentru zboruri inafara zonei de aerodrom trebuie depus plan de zbor la Romatsa cu jumatate de ora cel putin inainte de decolare.
Cam peste toate aceste puncte pluteste o ceata groasa, e o perioada de tranzitie (nu stim catre ce exact). Peste doi ani nu se stie ce va fi.
- hangarare (105 euro/luna acum la AR)
- trafic (26 euro/an acum la AR)
- taxa zbor VFR la Romatsa daca trebuie sa le folosesti serviciile de control trafic - nu stiu cit e
- taxa de aterizare/decolare/zbor/ la aeroport, daca le utilizezi pista/alte facilitati - depinde de locatie
- prelungiri periodice, parca la 2 ani, citeva zeci de euro parca, in lista noua de tarife maximale de la AACR
Pentru orice zboruri iti trebuie planificare prealabila la operatorul aerian (AR de exemplu), cu 24 de ore in avans; se poate face planificare pe perioade mai mari, luna de exemplu, inclusiv pentru rute. Asta e serviciul platit mai sus cu 26 euro/an.
Pentru zboruri inafara zonei de aerodrom trebuie depus plan de zbor la Romatsa cu jumatate de ora cel putin inainte de decolare.
Cam peste toate aceste puncte pluteste o ceata groasa, e o perioada de tranzitie (nu stim catre ce exact). Peste doi ani nu se stie ce va fi.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1