de la 12V la 8V Sa alimentez roto-starterul
#4
Postat 09 August 2006 - 08:10 PM
Cati amperi ia rotostarterul ala? Ai un link sa vedem niscai caracteristici tehnice?
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 09 August 2006 - 08:11 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#5
Postat 09 August 2006 - 08:43 PM
Am sa imi incarc pack-ul :) ca deocamdata e descarcat si maine spun cat consuma :D ca dasta mi-au venit "nervii" pe el :D pt. ca am ramas in pana.
P.S Cele 6 celule de 1.2V imi dau 7.2V iar daca ii pun baterii normale care dau 1.5V am 9V ...deci nu trebuie sa fie exact 8V...important e sa nu depaseasca 9V si sa nu fie sub 7V...Daca a mai modificat sau stie cineva cat consuma...poate se indura si imi spune si mie :D
Aceasta postare a fost editata de tiziku1: 09 August 2006 - 08:47 PM
#6
Postat 10 August 2006 - 06:06 AM
O alta idee ar fi, daca bateria de la masina are puntile expuse sau daca poti ajunge la ele, sa alimentezi numai la 4 elementi de la acumulator.
Bineinteles ca ramane solutia cea mai naturala, aceea de a face ceva sa-ti reamintesti sa incarci pacul lui original.
Poate mai vin si altii cu pareri.
Bafta,
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#7
Postat 10 August 2006 - 06:49 AM
Dar masoara totusi curentul ala ca poate nu-i chiar asa de mare.
#9
Postat 10 August 2006 - 05:19 PM
Sa zicem ca bateria are 13.5V, ca e incarcata bine. Ai nevoie sa pierzi 13.5-8=5.5V la 11A (banuiesc ca astia sunt in sarcina. Daca nu, refaci calculul). Ca sa pierzi 5.5V la 11A ai nevoie de o rez de 5.5/11=0.5 ohmi, de putere 5.5^2/0.5=60.5W
Dat fiind ca lucrezi pe durata de timp scurta, e posibil sa mearga cu o rezistenta de 50W putere totala, dar nu e recomandabil. Sugestia mea e sa iei 9 rezistente de 4.7 ohmi /10W si sa le pui in paralel. Vei obtine 0.52 ohmi la 90W ceea ce ar trebui sa fie ok ptr aplicatia ta. In fond, scopul principal e sa limitezi curentul prin motor ca sa nu-l arzi. Va porni mai greu, dar va fi protejat. Daca e prea lenes la pornire, mai adauga cate o rezistenta de 4.7 ohmi in paralel pana ce obtii compromisul care te satisface.
Bafta!
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 10 August 2006 - 05:21 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#11
Postat 10 August 2006 - 05:28 PM
Citeaza
Da, si ce face daca uita sa-l incarce ... ? ;) :D Ca problema de fond asta e. :lol:
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#12
Postat 10 August 2006 - 05:34 PM
Mai stiu pe unu' care a plecat cu packu' la statie neincarcat... Si am stat o ora sa-l incarc pe camp in SOOAAAARE! :lol:
Costel.
P.S. - oricum problema trebuie privita si prin prisma utilizarii: cat de lung e cablul ala de la Starter? Cred ca in jur de 1 metru. Nu va ajunge direct de la baterie la model, asa ca trebuie ori un prelungitor sau un Power Panel/Pack si pentru bujie, si pentru pompa de alimentare/golire carburant. Parerea mea... Si merge un Power din acesta la doi-trei modelisti.
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 10 August 2006 - 05:35 PM
#16
Postat 10 August 2006 - 09:01 PM
Succese succesive!
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.