a incercat cineva? turbina "electrica"
#1
Postat 04 August 2006 - 09:47 PM
rusul l-a gindit cu turbina si designul se duce de tot daca incerc sa-l fac cu elice.
una peste alta, am o greutate estimata (destul de precis) la 2Kg si vreau sa-l imping cu un simulacru de turbina, gen ducted fan. problema este ca diametrul este limitat la 5" sau undeva la 130mm. ce se gaseste de cumparat nu duce mai mult de 400g, evident insuficient. de alimentat l-as alimenta cu 250...300W dintr-un brushless sau un cobalt 600 (din dotare). ideea era sa inseriez 2...4 elici cu pas crescator, prima fiind un fel de precompresie, pe un ax sustinut palier chiar de motor si la capat cu un rulment asortat.
a incercat cineva asa ceva? aveti ceva sfaturi, ca eu am gindit chestia asta cam dupa ureche...
stima...
#2
Postat 04 August 2006 - 09:52 PM
Luci are un F-16 cu sistemul asta. si impingea binisor(cateva kile bune)
#3
Postat 04 August 2006 - 09:54 PM
Fisiere atasate
-
IMG_5917.JPG (65.27K)
Number of downloads: 174
#4
Postat 04 August 2006 - 09:54 PM
Fisiere atasate
-
Chaika.jpg (16.88K)
Number of downloads: 142
#5
Postat 04 August 2006 - 09:56 PM
#6
Postat 04 August 2006 - 10:23 PM
putin 1kgf.Sint sisteme ducted fan alectrice care ating asemenea performante dar sint relativ scumpe.Un brushless Kontronik cu un ducted fan WeMoTec si un controller
pot ajunge la 500€.
S-ar putea incerca cred si cu ceva motoare de automodel electrice cu infasurari putine care au turatie mare dar avind randament mai scazut vor consuma mai mult
curent ca atare durata de zbor se va reduce.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#7
Postat 04 August 2006 - 10:25 PM
io zic ca tot mai bine e termicu :D
#8
Postat 04 August 2006 - 10:26 PM
Dexter_Jr, la 4 Aug 2006, 21:52, a spus:
Luci are un F-16 cu sistemul asta. si impingea binisor(cateva kile bune)
Fo' 7-8, :D daca ma retinut io bine ... ! :D
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#9
Postat 04 August 2006 - 10:29 PM
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#10
Postat 04 August 2006 - 10:49 PM
in principiu, un cobalt 600 poate sa asigure 1,5kg tractiune, daca este echipat cu o elice potrivita. el merge in curent civilizat, adica<40A cu elice 9 x 5; daca ar fi una cu 6 pale, ar trebui sa fie de 5 x 6 sau chiar 5 x 7 daca nu gresesc eu foarte tare. pina la urma cred ca o elice in domeniul asta ar rezolva problema, dar de unde o iau?
#11
Postat 05 August 2006 - 03:06 PM
DF-urile termice nu-s nici ele prea ieftine, sunt necesare motoare care merg mult mai turate decat cele pentru elice.
Un DF GWS de 75mm (care e destul de accesibil) e cam mic, dar cu motor brushless in loc de 400 probabil ca ajunge la >500 grame tractiune.
Cu motorul 400 ar impinge 2-3 sute de grame la vreo 12V. Exista brushless-uri care pot inlocui (ca dimensiuni si montura) un 400 a.i. poti imbunatati binisor performanta.
cezar
P.S. M-am uitat la planuri, posibil sa poti folosi o pereche de DF-uri din astea mai ieftine, montate in paralel si mai in fata.
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 05 August 2006 - 03:09 PM
#12
Postat 05 August 2006 - 06:15 PM
ctotth, la 5 Aug 2006, 15:06, a spus:
....ba da :D
www.maxxprod.com
...cu elici contrarotative...
#13
Postat 05 August 2006 - 06:44 PM
am vazut schita si nu am avionul ala (varianta "civila" e "Geofizica", stiai?).....am Miasiscevu' ala cu 4 motoare...da' tot numai bordul (adica bordurile..)
#14
Postat 05 August 2006 - 06:45 PM
#15
Postat 05 August 2006 - 06:49 PM
#16
Postat 05 August 2006 - 07:40 PM
pitts, la 5 Aug 2006, 18:15, a spus:
mi se pare mie sau alea sunt cam "zgomotoase" ?Parca era un avion rusesc odata, TU-..., echipat cu elici de alea, si americanii foloseau sonarul de la submarine , ca sa il detecteze :wub:
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
#17
Postat 05 August 2006 - 07:54 PM
avionul meu are alt tatic si a fost gindit ca vinator de U2. are calitatea de a zbura foarte sus si foarte mult. pina la urma nu s-au intilnit niciodata (cel putin oficial) asa ca si-a cam pierdut rostul militar si au incercat oamenii sa-i caute un rost civil. asa a ajuns sa faca survol stiintific pe la poli, cu ozonul, ionul si alte alea...
#18
Postat 05 August 2006 - 07:57 PM
am vazut si tarisoara noastra in lista lor de livrari dar o fi cumparat cineva de la ei?... ca n-as vrea sa fiu eu primul.
#19
Postat 05 August 2006 - 08:03 PM
olly, la 5 Aug 2006, 19:40, a spus:
pitts, la 5 Aug 2006, 18:15, a spus:
mi se pare mie sau alea sunt cam "zgomotoase" ?Parca era un avion rusesc odata, TU-..., echipat cu elici de alea, si americanii foloseau sonarul de la submarine , ca sa il detecteze :wub:
Erau zgomotoase ca orice turboprop, la care reductorul este responsabil de zgomot in mare parte.
In cazul a doua brushlessuri cuplate, zgomotul este neglijabil.......banuiesc! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
O sa iti spun sigur cand voi avea ~ $500 sa-l cumpar http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
#20
Postat 05 August 2006 - 08:06 PM
bizu, la 5 Aug 2006, 19:57, a spus:
am vazut si tarisoara noastra in lista lor de livrari dar o fi cumparat cineva de la ei?... ca n-as vrea sa fiu eu primul.
...nici io nu-l stiam :wub:
noroc cu ultimul numar din "Model Aviation" [official Publication of Academy of Model Aeronautics(AMA since 1936)] la care NU sunt abonat, dar pe care le primesc (aproape) lunar http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif