Modelism - RHC Forum: Aeromodel autonom - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Aeromodel autonom GPS, PC si alte gadgeturi pe aeromodel

#31 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 03 August 2006 - 08:08 PM

Sau daca te intereseaza, o traversare a Atlanticului cu un avion, cu ... 2 l de combustibil, GPS si alte ... gadgeturi ... :D
Iti pot da niste poze, da' nu poci sa le pun aici ca-s mari, si nu merita sa le stric rezolutia. Eventual pe un ... mail.
Avionu' are o dotare asemantoare ca idee cam cu ce vrei tu.

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#32 Useril este offline   Andutzicus 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 02-August 06

Postat 03 August 2006 - 11:23 PM

Citeaza

Cea mai grea parte ar fi dupa cite se vede interfata de GPS care se leaga la receptor si comanda servourile.


GPS-ul trimite la PC pozitia x z in metri fata de un sistem de referinta prestabilit (in EST valorile sunt cu plus iar in vest cu minus si l afel si Nord +, Sud -).
Stiind ca pozitia este a(25,45) si avionul trebuie sa ajunga in punctul b(0,0) un calcul simplu si s-a gasit relevmentul. Stiind ca relevmentul e cu 10 grade mai mic decat cel calculat, se da comanda ca avionul sa vireze la dreapta 10 grade. In cazul in care se abate fara sa se schimbe relevmentul GPS-ul va sesiza asta prin calcularea perpendicularei dusa pe ruta stabilita. Simplu si cat se poate de eficient.

Cat despre aterizare ... eu cred ca este posibila. Poate ca nu cu accesoriile la care avem noi acces dar de putut se poate sigur. Eu unul o sa incerc si aterizarea cand voi finaliza proiectul. Sa ajung eu sa vad modelul si dupa va invit pe toti la o aterizare ca la carte :D.
0

#33 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 04 August 2006 - 04:00 AM

Eu nu vreau sa fiu Gica contra. Dar inainte de al ateriza automat ar fi bine sa il aterizezi manual. Ceva ieftin din polistiren. Ca sa vezi ce si cum. Nu stiu de ce fonduri dispui dar este pacat de model.
0

#34 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 04 August 2006 - 06:56 AM

Multa bafta! (dupa cate am citit sigur vei avea nevoie :D ) :D

MIG-29
0

#35 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 04 August 2006 - 07:12 AM

Ti-am dat pe mail, cateva elemente ... :D
Sper sa-ti placa si sa te inspire !
Asa cum zice @Mig-u', ai nevoie !!! :D

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#36 Useril este offline   sebip 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 21-May 03

Postat 04 August 2006 - 07:50 AM

GPS-ul da coordonate X,Y (Z este altitudinea) ! .... si in general da coordonatele geografice (la unele gps-uri poti seta si alte sisteme de coordonate). Deci depinde de aparatul GPS in ce format iti da coordonatele (ca un detaliu .... iti da in format ASCII ...pe care trebuie sa-l convertesti in numere ....din cod ASCII).

Cred ca iti va fi foarte greu (ca sa nu zic imposibil in conditii de amator) sa faci ...mai ales aterizarea automata (decolarea cred ca e mult mai usoara decit aterizarea :D ). Majoritatea dronelor realizate pentru armata nu aterizeaza decit "manual". Numai daca te gindesti ca poate eroarea e de citiva metri si ce sanse are de a se alinia cu o pista! ... Si ce este mai important: orice greseala la aterizare .... impune investitii in repararea avionului !

Bafta multa !
0

#37 Useril este offline   Andutzicus 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 02-August 06

Postat 04 August 2006 - 08:32 AM

Citeaza

Eu nu vreau sa fiu Gica contra. Dar inainte de al ateriza automat ar fi bine sa il aterizezi manual. Ceva ieftin din polistiren. Ca sa vezi ce si cum. Nu stiu de ce fonduri dispui dar este pacat de model.


E posibil sa ma fi expirimat gresit sau sa fiu inteles gresit, bineinteles ca voi ateriza manual dupa finalizare (ca doar n-am baut apa la pui). Dupa ce vad cum se comporta avionul mai discutam.



Citeaza

GPS-ul da coordonate X,Y (Z este altitudinea) !


Intr-adevar da 3 coordonate dar pe mine nu ma interseaza decat cele din plan orizontal, care chiar sunt x si z (y e inaltimea) (teoretic asa ar trebui sa fie, dar o sa vedem dupa ce il cumpar). Cat despre aterizare, voi mai reflecta asupra subiectului ...
0

#38 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 04 August 2006 - 08:46 AM

Andutzicus, la 4 Aug 2006, 08:32, a spus:

... Cat despre aterizare, voi mai reflecta asupra subiectului ...

Iti recomand cu multa ;) caldura, macar sa asisti, daca nu pui mana pe o statie, sa incerci sa faci o atrerizare ... one piece, ... !!! Si atunci ai sa vezi ca toate sfaturile pe care le primesti sunt REALE !!! Adica orisice eroare ce poate interveni in procesul de aterizare, poate da un : go to ---> TOP !! + cheltuielile aferente !!!

Stima,

Legenda: TOP = reluarea activitatii de modelist, pt repararea defectiunilor aparute ... ;)
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#39 Useril este offline   sebip 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 21-May 03

Postat 04 August 2006 - 09:01 AM

Nu doresc sa intru in polemica cu tine ...dar intotdeauna coordonata Z iti da adincimea sau altitudinea ...orice plan e definit de coordonatele X si Y si Z iti da a treia dimensiune. (sa stii ca lucrez chiar in domeniu ... la o firma de cadastru). Stii tu ceva .... axele X si Y sint inversate (adica axa X din matematica este axa Y in topografie si invers).
Oricum ... din moment ce vorbim de GPS ...vorbim de longitudine si latitudine (nu de X si Y).

Daca doresti tu sa-ti faci tot softul .... e in regula ...conventiile cu axele sint asa cum le hotarasti tu ...dar daca o sa doresti sa interfatezi cu softuri de firma .... avionul va avea o traiectorie foarte interesanta ;) .

Si in plus...sa fii atent ca GPS-ul iti da coordonate in grade-minute-secunde ...chiar daca sint reprezentate ca un numar cu zecimale !!!

Un punct de pornire ar fi : http://ro.wikipedia....nate_geografice ... nu este cel mai bun ...dar este primul pe care l-am gasit si care sa contina citeva informatii de baza in legatura cu coordonatele geografice.

Spor la munca !

PS: sa stii ca daca axa Y este pe verticala monitorului ...nu inseamna ca este axa care iti da altitudinea. Intotdeauna X si Y se utilizeaza pentru reprezentare bidimensionala si Z e adaugat cind e nevoie de reprezentare tridimensionala (deci adauga a treia dimensiune !)
De altfel e suficient sa rasfoiesti cursul de roboti (cred ca ar trebui sa faci ceva de genul asta mai tirziu la faculta - si eu am terminat faculta la Electronica - Roboti industriali - dar la Timisoara - in alte centre e probabil ca au programe analitice diferite si e posibil ca la sectia pentru care vei opta sa nu faci materii de genul asta) si vei gasi multe date interesante .... chiar si algoritmi de orientare.

PPS: ai citit cumva un tutorial de Autocad ? ... ca acolo este descris ceva de genul in care scrii tu ... dar daca vei aprofunda mai bine ...vei intelege mai bine cum sta treaba cu sistemele de coordonate...si ca nu e cum pare la prima citire . ;) ;)

PPPS: afirmatia ca GPS-ul da X si Y a fost o afirmatie eronata din partea mea ...da longitudine si latitudine ...care este alta mincare de peste ...aici nu vei avea semnul minus .... si e mai greu de calculat decit daca ai utiliza coordonate carteziene
http://alpinet.org/i...01-07/eai21.htm - un alt exemplu

Aceasta postare a fost editata de sebip: 04 August 2006 - 09:22 AM

0

#40 Useril este offline   sebip 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 21-May 03

Postat 04 August 2006 - 09:45 AM

Si acuma si citeva linkuri utile (parerea mea ;) ):

http://members.shaw.ca/sonde/ - High Altitude Glider Project

http://gpsbots.com/projects/

http://www.doc.ic.ac.uk/~nd/surprise_97/jo...urnal/vol1/jmd/ - Mobile Robot NavigationAn Overview of Global Mobile Robot Navigation: Global Positioning

http://www.aerospace.mtu.edu/wiki/index.ph...tonomous+Glider

http://lib.tkk.fi/Di...isbn9512262312/ - Adaptive Autonomous Navigation of Mobile Robots in Unknown Environments

http://autopilot.sourceforge.net/ - autopilot: Do it yourself UAV

http://www.spawar.navy.mil/robots/pubs/auv...uvsi02_mprs.pdf - Accurate waypoint navigation using non-differential GPS

http://www.nongnu.org/paparazzi/

http://uav.bravehost.com/

http://weblogs.asp.net/jmoon/archive/2005/.../13/412084.aspx - Open Source UAV projects !!!!!!!!

Aceasta postare a fost editata de sebip: 04 August 2006 - 09:51 AM

0

#41 Useril este offline   Andutzicus 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 02-August 06

Postat 04 August 2006 - 12:46 PM

sebip, poate ca ma insel in privinta axei y sau z (verticala). Am lucrat ceva timp intr-un program de grafica 3D (POV-Ray) si de acolo stiu ca y este verticala (cel putin acolo y este axa verticala). Nu mai conteaza cum o denumim, x, y, w s, f important e ca vorbim doar de axele planului orizontal. Toate informatiile vor intra intr-o singura aplicatie unde vor fi procesate. Acum ramane sa vad in ce voi dezvolta softul, in windows sau in linux. A, si inca o chestie, repet, GPS-ul trimite la PC pozitia avionului in metri fata de un punct stabilit. Daca vreau sa convertesc pozitia in grade e problema mea, dar GPS-ul trimite in metri (asa scrie in manual). Iar viteza in noduri cu rezolutia de 0.1.

domnu_doctor, sa nu ma intelegi gresit, n-o sa spun avionului sa aterizeze dupa ce l-am suit pentru prima data in cer. Vreau sa mentionez ca pana voi invata si voi aprofunda ce inseamna aterizarea (si nu numai) cu un aeromodel nici nu voi incerca macar sa decolez cu modelul (as fi nebun ...), abia dupa ce voi fi invatat o sa ma apuc de pilotat si de dezvoltarea softului pentru aterizare. Insa, nu cred ca este imposibila aterizarea (nu zic in conditii de vant, dar intr-o dupa-amiaza in care nu bate vantul deloc tot trebuie sa iasa ceva). Apropo, vreau si eu sa imi spuneti ce probleme pot aparea la aterizare (in afara de cele tehnice).

Ce acumulator credeti ca s-ar preta pentru pc si servouri? Alimentarea lui se face cu 5 v si e un NEC Electronics VR5701 la 300 MHz. Am mai gasit un
PC micut care consuma doar 3W. Servourile nu stiu cat consuma.
0

#42 Useril este offline   sebip 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 21-May 03

Postat 04 August 2006 - 01:21 PM

GPS-ul iti da pozitia in coordonate geografice ... sau in alte sisteme de proiectie ... poti chiar sa-ti definesti tu sistemul de proiectie ...totul este ca GPS-ul sa stie sa faca transcalculul (sau calculatorul tau). In mod nativ ...ORICE ...GPS iti da pozitia in coordonate geografice !!!! - aici imi permit sa spun ca ai ceva lacune si trebuie sa studiezi mai temeinic .... crede-ma ca stiu care e problema cu GPS-ul .... am la servici o statie permanenta de GPS care face parte din reteaua europeana de statii GPS permanente ... si am citit ceva documentatie despre asa ceva (exista doar citeva astfel de statii gps permanente in tara ! - din pacate).

Ce este interesant ....

Citeaza

GPS-ul trimite la PC pozitia avionului in metri fata de un punct stabilit
deci utilizeaza sistemul metric pentru masura ...si pe de alta parte

Citeaza

Iar viteza in noduri cu rezolutia de 0.1.
.... aici am mari dubii ... nu am vazut pina acum un aparat sau soft care sa utilizeze sisteme de masura diferite (metric si cel englezesc) simultan !!!

Ce model de GPS ai ? ;)

Citeaza

GPS-ul trimite la PC pozitia avionului in metri fata de un punct stabilit
- aici e o mica greseala ...daca vei utiliza modulul de GPS, deci nu din acela handheld ...care face el o multime de calcule, ...deci ma repet ...daca vei utiliza un modul GPS ...acela iti va da DOAR pozitia "absoluta" si nu pozitia "relativa". Daca vrei sa filozofam ...se poate .... e evident ca fiecare sistem de proiectie are o referinta ...si GPS-ul va da pozitia fata de acel sistem de referinta ... dar nu fata de altceva.
Poate faci o confuzie cu acele "waypoint"-uri pe care le vezi la sistemele GPS de navigatie .... acelea nu sint date de catre modulul (receptorul) GPS ...ci sint calculate intern de catre softul propriu sistemului de navigare.

Eu iti urez spor la munca ... ti-ai propus un proiect ambitios si cu multe probleme de rezolvat ceea ce implica si mult studiu.

Bafta si sa auzim de bine !
Sebip

Aceasta postare a fost editata de sebip: 04 August 2006 - 01:32 PM

0

#43 Useril este offline   Andutzicus 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 02-August 06

  Postat 04 August 2006 - 05:29 PM

GPS-ul pe care vreau sa-l folosesc este Garmin GPS 18 USB si nu cred ca face vreun calcul. Beleaua e ca WAAS nu este activ decat in America de Nord si va trebui sa imi aleg piste de cel putin 15 metri latime.

Hai sa te intreb ceva, sebip, ce fel de calcule face GPS-ul acela care calculeaza pozitia relativa? Banuiesc ca face niste medii aritmetice, geometrice sau dupa vreun algoritm. E posibil sa ma insel ... sau poate nu.

Citeaza

nu am vazut pina acum un aparat sau soft care sa utilizeze sisteme de masura diferite (metric si cel englezesc) simultan


Asa scrie in manual, nu am scris eu ...

Citeaza

In mod nativ ...ORICE ...GPS iti da pozitia in coordonate geografice !!!! - aici imi permit sa spun ca ai ceva lacune si trebuie sa studiezi mai temeinic


Eu te cred pe cuvant, dar daca in manual scrie clar ca imi da coordonatele pe orice axa in metri, eu ce sa mai cred? Ca cei de la Garmin mint? Ok, am si spus, nu ma voi baza pe GPS la capitolul viteza decat foarte putin (aici o sa revin cu amanunte dupa ce voi cumpara accelerometrul, trebuie sa vad cat este de sensibil).

Citeaza

Poate faci o confuzie cu acele "waypoint"-uri pe care le vezi la sistemele GPS de navigatie .... acelea nu sint date de catre modulul (receptorul) GPS ...ci sint calculate intern de catre softul propriu sistemului de navigare.

Citeaza

Aici calculatorul genereaza o ruta formata dintr-un numar prestabilit de viraje (de minim/maxim grade prestabilite ca sa nu se duca si sa se intoarca pe o singura linie) si le combina singur in asa fel incat lungimea sa nu depaseasca o distanta presabilita (distanta maxima pe care o poate parcurge avionul cu cantitatea de combustibil)


Observi ca m-am oferit sa scriu eu algoritmul de calculare al rutei.

A, si mai am o intrebare, cam care e aberatia de la normal? Eu am citit ca ar fi de 15 metri. Este adevarat?

Aceasta postare a fost editata de Andutzicus: 04 August 2006 - 05:33 PM

0

#44 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 05 August 2006 - 02:55 PM

Salut,

Cunosc pe cineva care a construit un elicopter UAV cu patru rotoare, pentru aplicatii de supraveghere aeriana.
Toata electronica + senzori i-au iesit in cateva zeci de grame - 60-80.

Pentru altitudine a folosit senzor barometric, pentru atitudine accelerometre si senzori gyro.
Unitatea centrala era un controler motorola, pe 16 biti.
Aceasta a conectat-o la iesirea din etajul RF al unui receptor RC, pentru a-l decoda, comanda cele patru motoare PWM, citeste datele de la senzori.

Anul asta a adaugat GPS de la u-blox.
GPS-ul ala e o placuta de vreo 9 grame (18-20 cu antena) si are o rata de update mult mai mare decat cele obisnuite, de 4Hz.

S-a chinuit mult timp, dar sistemul merge si acu incearca sa-l vanda in diverse locuri.
N-am mai vorbit de o vreme cu el, nu stiu unde a ajuns cu partea de control de la sol, unde mai avea (zic eu multisor) de lucru.

cezar.

P.S. Desi controlul unui elicopter e in general mai dificil, totusi decolarea si aterizarea pot fi automatizate mai usor decat pentru un avion. Cel putin pe vreme calma.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 05 August 2006 - 02:56 PM

0

#45 Useril este offline   sebip 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 21-May 03

Postat 05 August 2006 - 03:54 PM

Citeaza

15 metri


Depinde de modelul de GPS si de locul geografic in care se utilizeaza. Eroarea depinde si de perioada in care faci testele :D ... exista perioade in care semnalul da "erori" mai mari ...fiindca asa doresc proprietarii satelitilor :D :D .
In mod normal GPS-urile modele mai noi au erori pe la 5m (coboara sub 3m cu WAAS activat) dar e o intreaga teorie cu erorile astea (depinde mult si de numarul satelitilor receptionati ... implicit si de relieful din zona limitrofa ... e posibil sa creasca precizia dupa ce avionul a ajuns la o anumita altitudine de unde se pot "observa" mai multi sateliti).
De exemplu statiile gps permanente au inclusa si o statie meteo automata ...pentru corectii atmosferice.

Practic ideea utilizarii GPS-ului este aceea de a duce aparatul intr-o anumita zona,urmind o anumita traiectorie, la o altitudine de la care nu conteaza ca are eroare chiar si citiva zeci de metri ...si de a aduce aparatul inapoi ..pina intra in raza vizuala a "pilotului" ... care are datoria de a-l aduce pe pista de aterizare cit mai intreg si nevatamat :D
0

#46 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 August 2006 - 04:59 PM

Am vazut pe unele site-uri care vind piloti automati pentru mini UAV-uri ca viteza maxima a modelului este limitata la 200-250km/h.De ce exista aceasta limitare de viteza?Nu poate computerul sa calculeze traiectoria impusa daca viteza creste?
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#47 Useril este offline   Andutzicus 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 02-August 06

Postat 05 August 2006 - 07:52 PM

Probabil aveau vreun pilot care stia sa zboare mai repede de 250 km/h si il vindeau mai scump.
0

#48 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 August 2006 - 08:56 PM

Io n-as crede pentru ca au un singur model stie sa faca enshpe mii de operatii sa comande 20 de servouri dar viteza e limitata la 150 de mile pe ora.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#49 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 05 August 2006 - 10:05 PM

Skyspy, la 5 Aug 2006, 16:59, a spus:

Am vazut pe unele site-uri care vind piloti automati pentru mini UAV-uri ca viteza maxima a modelului este limitata la 200-250km/h.De ce exista aceasta limitare de viteza?Nu poate computerul sa calculeze traiectoria impusa daca viteza creste?

Sa fie mai usor de dat jos daca se duc unde nu au voie?
0

#50 Useril este offline   su-26 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 66
  • Inregistrat: 29-January 05

Postat 06 August 2006 - 12:33 AM

Andutzicus! Inteleg ca esti student (posibil anul 3) esti pasionat de domeniul automatizari si ai un minim de resurse financiare si timp.Intentia ta este laudabila dar atentie lucrurile complicate se fac incepind cu cele simple.Echipa din care fac parte, de curind a finalizat un asemenea proiect poate ceva mai sofisticat si am trecut prin chinurile facerii.Iti propun in prima faza sa faci un "autopilot " capabil sa comande un automodel sau un navomodel(la acesta posibil sa ai nevoie si de o barca de recuperare)dupa un traseu prestabilit de tine(utilizind datele din GPS)si nu scapa din vedere actiunea "autopilotului" pt. cazuri speciale :cresterea erori peste o anumita limita sau intreruperi temporare.Pentru inceput vei controla doar directia ,apoi a doua comanda respectiv acceleratie-frina.MULT SUCCES!!!
0

#51 Useril este offline   Andutzicus 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 02-August 06

Postat 07 August 2006 - 12:51 PM

Acum intru anul I la facultate. Ideea asta cu autonomia o am de mai mult timp in cap dar nu gaseam componente (controllerele). Acum ca am gasit o solutie pe USB pentru cotrollere vreau sa incep proiectul asta. Aseara am inceput sa invat Visual Basic si dupa ce o sa cumpar controller-ul si un servo abia atunci o sa incep practic munca la pilot. Pana atunci mai e putin asa ca bag tare Visual Basic ...
0

#52 Useril este offline   Andutzicus 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 02-August 06

Postat 07 August 2006 - 04:50 PM

Am inceput programul. Cam asa vreau sa arate versiunea de rulare (cand va zbura va rula aplicatia asta). Aplicatia de introducere date , daca nu plec la mare, o sa o fac maine dimineata. Daca e ceva care credeti ca lispeste, spuneti-mi.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  app.jpg (53.42K)
    Number of downloads: 209

0

#53 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 07 August 2006 - 07:47 PM

su-26, la 6 Aug 2006, 00:33, a spus:

Andutzicus! Inteleg ca esti student (posibil anul 3) esti pasionat de domeniul automatizari si ai un minim de resurse financiare si timp.Intentia ta este laudabila dar atentie lucrurile complicate se fac incepind cu cele simple.Echipa din care fac parte, de curind a finalizat un asemenea proiect poate ceva mai sofisticat si am trecut prin chinurile facerii.Iti propun in prima faza sa faci un "autopilot " capabil sa comande un automodel sau un navomodel(la acesta posibil sa ai nevoie si de o barca de recuperare)dupa un traseu prestabilit de tine(utilizind datele din GPS)si nu scapa din vedere actiunea "autopilotului" pt. cazuri speciale :cresterea erori peste o anumita limita sau intreruperi temporare.Pentru inceput vei controla doar directia ,apoi a doua comanda respectiv acceleratie-frina.MULT SUCCES!!!

Intelept sfat ! :wub:

Stima,

PS: Orice casa incepe de la fundatie ... :lol: :) , daca stii s-o faci ca lumea !
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#54 Useril este offline   bethowen 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 28-October 05

Postat 08 August 2006 - 10:07 AM

Eu zic sa ii da ti omului sfaturi concrete(raspunsuri la intrebari), nu numai proverbe zicatori (LoL)
0

#55 Useril este offline   sebip 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 21-May 03

Postat 08 August 2006 - 10:23 AM

Deja 3 persoane au sugerat sa se realizeze autopilotul .... prima data pentru pilotaj "terestru" :lol: ... iar una din cele 3 persoane (su-26) chiar a finalizat un proiect de genul acesta .... si prin urmare e cel mai indicat sa-l indrume pe colegul nostru de "suferinta" :wub: . De acuma depinde de el in ce masura va lua in considerare sugestiile.
Iar cit despre raspunsuri la intrebari ... aici e mai greu ...din moment ce nu prea sint multi (adica chiar fff putini) care au realizat asa ceva (doar cei implicati in acel proiect) ...raspunsuri concrete vor fi mai putine ... doar in masura in care se va suprapune domeniul (intrebarii) peste experienta personala a fiecaruia dintre cei dispusi sa-l ajute.

Citeaza

Eu zic sa ii da ti omului sfaturi concrete(raspunsuri la intrebari), nu numai proverbe zicatori (LoL)

Esti binevenit cu sugestii ... (nu numai critici ...) :)
0

#56 Useril este offline   mitzuX 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 34
  • Inregistrat: 24-March 06

Postat 08 August 2006 - 08:31 PM

@Andutzicus

Am citit f. rapid postarile de pe forum si am ajuns spre final la o concluzie...trista fara sa ti "tai" din aripile cu care intrii in anul 1 la facultate (felicitari apropos) cred ca e bine sa iei lucrurile "usor" si pe rand.
Sugestii:
1. Daca vrei sa faci doar partea electro, ocupa te doar de ea, asa o sa o reusesti sa o faci cel mai bine.
2. Un UAV trebuie sa "invete" sa zboare, adica trebuie sa i arati ce sa faca, in cazul in care ai reusit sa l faci. Asta presupune timp, rabdare, inregistrare si corelare de date, samd.
3. Concluziile unei echipe de oameni (deja aproape ingineri (la vremea aia)+profesori) au fost ca in cazul unor modele small scale e mai bine sa folosesti hardware programabil(microcontrolere etc.). E mai usor si mai simplu. E mai greu de programat :D
4. Gasesti o echipa si un finantator (de fapt asta trebuia la pct.1) pentru ca toate etapele prin care ai sa treci o sa ti consume timp,nervi si bani.
5. Incearca sa nu redescoperi roata...ci sa folosesti teorii verificate, pentru asta ai nevoie de carti, reviste, documente, care trebuie citite si rezumate, ca sa ajungi la un rezultat. Documentatia asta costa cel putin 300-1000 de Eur, si ceea ce ai sa gasesti pe internet o sa fie demult depasit sau furnizand informatii incomplete.

Sper sa reusesti,
m
0

#57 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 August 2006 - 09:42 AM

Iertat sa-mi fie pesimismul, dar in conditiile date, numai invatarea unui program/limbaj si multa dorinta nu sunt suficiente: lipsesc cu desavarsire experienta, un buget consistent si o echipa de oameni care sa se ocupe -fiecare- strict de chestiuni specializate. A crede ca se poate inventa un sistem de la 0 este o dovada de necunoastere a posibilitatilor reale, denota un self esteem crescut, dar asta e insuficient, subiectiv si datator de imbolduri eronate de tip "hai sa ne dam si noi cu parerea, hai sa-i dam sfaturi!".
Ceea ce deja s-a facut a fost o munca de niste luni bune (spre ani) a unor persoane care deja pilotasera si construisera modele de tot felul, programasera masinarii de tot felul, iar finantarea nu a fost nicidecum la nivelul veniturilor studentesti din Romania. Nu doresc o polemica asupra subiectului, nici nu as vrea ca initiatorul sa sufere pentru vreo parere de subestimare din partea mea, vreau doar sa dezumflu entuziasmul unei doze prea mari de inconstienta.

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 10 August 2006 - 09:43 AM

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#58 Useril este offline   mihaim 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 40
  • Inregistrat: 24-June 06

Postat 10 August 2006 - 09:54 AM

BogdanStancu, la 10 Aug 2006, 09:42, a spus:

Iertat sa-mi fie pesimismul, dar in conditiile date, numai invatarea unui program/limbaj si multa dorinta nu sunt suficiente: lipsesc cu desavarsire experienta, un buget consistent si o echipa de oameni care sa se ocupe -fiecare- strict de chestiuni specializate. A crede ca se poate inventa un sistem de la 0 este o dovada de necunoastere a posibilitatilor reale, denota un self esteem crescut, dar asta e insuficient, subiectiv si datator de imbolduri eronate de tip "hai sa ne dam si noi cu parerea, hai sa-i dam sfaturi!".
Ceea ce deja s-a facut a fost o munca de niste luni bune (spre ani) a unor persoane care deja pilotasera si construisera modele de tot felul, programasera masinarii de tot felul, iar finantarea nu a fost nicidecum la nivelul veniturilor studentesti din Romania. Nu doresc o polemica asupra subiectului, nici nu as vrea ca initiatorul sa sufere pentru vreo parere de subestimare din partea mea, vreau doar sa dezumflu entuziasmul unei doze prea mari de inconstienta.

adica sa nu se inventeze apa calda, pentru ca e mai simplu sa dai drumul la robinet si sa te speli, nu?...
hals und wunders!
"...N-AM GASIT ALTA RIMA...SA TRAITI! ..."-ca dedicatie, sceneta cu caragiu si diaconu, tuturor celor care nu pot respecta pertinenta acida...
0

#59 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 August 2006 - 09:58 AM

mihaim, la 10 Aug 2006, 10:54, a spus:

adica sa nu se inventeze apa calda, pentru ca e mai simplu sa dai drumul la robinet si sa te speli, nu?...
hals und wunders!

Daca nu ma insel, tocmai asta e rostul inregistrarilor inventiilor si patentelor in lumea asta: sa nu se piarda timp si resurse cu lucrurile deja rezolvate.
Cat despre apa calda, ca sa te completez, ce folos daca s-a descoperit, daca nu toti o folosesc...?
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#60 Useril este offline   mihaim 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 40
  • Inregistrat: 24-June 06

Postat 10 August 2006 - 10:07 AM

bre, vezi ca-ti dau cu gramatica dupa ceafa: topicul de final al frazei mataluta de mai sus e gresit, corect cred ca e:" ...daca nu o folosesc toti..."
...pfuaaai...ce rau sint!...
hals und wunders!

Aceasta postare a fost editata de mihaim: 10 August 2006 - 10:08 AM

"...N-AM GASIT ALTA RIMA...SA TRAITI! ..."-ca dedicatie, sceneta cu caragiu si diaconu, tuturor celor care nu pot respecta pertinenta acida...
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu