Modelism - RHC Forum: UAV - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

UAV De la vis la relizare si in Romania

#31 Useril este offline   su-26 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 66
  • Inregistrat: 29-January 05

Postat 23 July 2006 - 12:27 PM

Zbor demonstrativ acrobatic pt. delectarea asistentei...

Fisiere atasate


0

#32 Useril este offline   su-26 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 66
  • Inregistrat: 29-January 05

Postat 23 July 2006 - 01:40 PM

Un veteran care trebuia sa fie de mult scos la pensie ,fara vint din fata nu poate decola...

Fisiere atasate


0

#33 Useril este offline   su-26 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 66
  • Inregistrat: 29-January 05

Postat 23 July 2006 - 03:15 PM

-Sistemul este comerciabil impreuna cu asistenta tehnica,iar pilotul automat se poate monta pe orice model capabil sa duca o greutate suplimentara de 1200g.
- Greutatea modelului gol(fara:troliu pt. mansa+pac aferent,combustibil,pilot automat) este de 18Kg.
-Timpul max.de zbor pina in prezent nu a interesat pe nici un posibil utilizator,eventual autonomia max. aceasta fiind de 150Km in regim economic la 170Km/h cu posibilitatea de extindere.
-Celula a fost gindita pt. aplicatii de tragerii antiaeriene 2-20Km.
0

#34 Useril este offline   su-26 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 66
  • Inregistrat: 29-January 05

Postat 23 July 2006 - 04:46 PM

-Echipamentele folosite cu regret nu le voi expune si sper sa fiu inteles.
-Detalii asupra functionarii 'pilotului automat':
STAREA1,corespunde pilotarii instrumentale(comenzile fiind asistate de procesor).In interiorul centrului de comanda pe un monitor este redata pozitia avionului pe o harta digitala,iar pe un alt monitor instrumentatia de bord(altimetru,vitezometru,variometru,instrument combinat de navigatie,busola 3D , giro-orizont si informatii despre starea de functionare a echipamentelor de pe avion).Distanta de pilotare este de 20Km limita comunicatiei RF cu avionul.
STAREA2,corespunde zborului autonom.In unitatea centrala a pilotului automat este memorat traseul dorit cu posibilitatea de reprogramare in timpul zborului daca se afla in raza de actiune a RF(20Km).Distanta maxima la care se poate trimite modelul fiind limitat doar de combustibil si un lucru foarte important nu poate fi bruiat.
0

#35 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 23 July 2006 - 07:27 PM

Salutare!
Felicitari pentru acest sistem ! Este intradevar o realizare de exceptie a specialistilor romani in domeniu si este dupa calculele mele mult, mult mai ieftin decat alte sisteme folosite in tragerile AA cu piese de calibru mic! Sa vedem cum se va continua folosirea lui de catre beneficiari!
Inca o data sincere felicitari!
Cu stima !
MUGUREL.
0

#36 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 23 July 2006 - 07:32 PM

MUGUREL., la 23 Jul 2006, 20:27, a spus:

Sa vedem cum se va continua folosirea lui de catre beneficiari!

sau mai bine zis sa vedem daca beneficiarii o sa-l cumpere....
flying is my life...
0

#37 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 23 July 2006 - 07:47 PM

Felicitari si bafta multa! si sa nu mai radeti de batranul ATM!
0

#38 Useril este offline   su-26 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 66
  • Inregistrat: 29-January 05

Postat 23 July 2006 - 09:50 PM

Mobi! banuiesc ca ai un ATM si te inteleg ,dar in timp acesta a fost facut din ce in ce mai slab sa nu spun mai multe .Acum de muzeu este o piesa veritabila.
0

#39 Useril este offline   su-26 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 66
  • Inregistrat: 29-January 05

Postat 23 July 2006 - 10:21 PM

Mugurel! intradevar sistemul este mult mai ieftin decit oricare altul din lume(tragerile se fac pe manse pt.AA) si avem in studiu tractare de tinte pt. trageri cu rachete sol-aer.
In cea ce priveste concurenta(cu excepti Europei de est aceasta fiind inexistenta) desi sintem inca mici ,vom produce unora fiori reci.
Urmatorul model operational(actualmente prototipul fiind in lucru) va fi un avion delta cu anver. de 3.5m si motor de 32CP si speram sa atinga o viteza de minim 400Km/h.
0

#40 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 23 July 2006 - 10:36 PM

oho aia ar fi o mare realizare dupa parerea mea pentru aviatia din Romania si cu aia ati da multora peste nas !!
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#41 Useril este offline   Blue Raven 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 742
  • Inregistrat: 07-August 05

Postat 24 July 2006 - 12:19 AM

Absolut superb!
Asta demonstreaza inca o data ingeniozitatea romanului care cu resurse limitate face adevarate bijuterii ingineresti!

Mii de felicitari!

Aceasta postare a fost editata de Blue Raven: 24 July 2006 - 12:19 AM

Stima,
Blue Raven
0

#42 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 24 July 2006 - 05:26 AM

su-26, la 23 Jul 2006, 23:21, a spus:

Urmatorul model operational(actualmente prototipul fiind in lucru) va fi un avion delta cu anver. de 3.5m si motor de 32CP si speram sa atinga o viteza de minim 400Km/h.

adica cele doua poze postate de mine aici ,ca sa vada lumea.
flying is my life...
0

#43 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 July 2006 - 06:54 AM

Salutari!
In primul rand felicitari echipei ce a realizat proiectul respectiv!

Imi permit sa intreb cateva lucruri deoarece sunt direct interesat in domeniul acesta; nu am activat in Romania in domeniul tintelor anti-aeriene si de aceea nu cunosc anumite lucruri deci e posibil ca anumite intrebari sa nu fie la locul lor dar m-ar interesa oricum raspunsurile. Daca anumite informatii reprezinta secrete sau informatii de interes comercial nu insist si doar mentionarea acestui aspect va clarifica lucrurile.

1.) ce scenarii de antrenament are armata romana pentru tragerile anti-aeriene?
2.) sunt proiectate aceste tinte pentru antrenamente de trageri cu rachete anti-aeriene? Sa luam drept exemplu racheta Volhov ce exista, inca, in dotarea armatei romane.
3.) au posibilitati de montare si operare in conditii de contramasuri electronice? bruiaj activ/pasiv?
4.) nu am reusit sa gasesc in mesaje, dar care este altitudinea maxima de operare? viteza este limitata la 250 km/h?

Intreb aceste lucruri deoarece in US am avut de curand un studiu facut de catre DoD (echivalentul ministerului armatei din romania- departamentul de aparare) si a rezultat ca tinte de genul celor prezentate de dumneavoastra ar avea caracteristici reduse pentru antrenamentul anti-aerienei de astazi mai ales in conditiile de artilerie moderna cu posibilitati de corectie a tirului in mod cvasi-dinamic. In acelasi timp probabil anvelopa de zbor a unui astfel de model este extrem de limitata pentru posibilitatile unei anti-aeriene bazate pe rachete (chiar si cele de tip Volhov... sau nu?). O concluzie a acelui raport aparuta destul de mult prin mass media (din pacate este nepublicabil pe un astfel de forum in intregime) este ca tintele anti-aeriene pentru un antrenament efectiv al anti-aerienei trebuie sa aiba posibilitati de bruiaj activ/pasiv, zbor in mediu de contramasuri, rata de supravietuire mare in aceleasi conditii de bruiaj activ/pasiv, precum si posibilitati dinamice (viteza de zbor/inaltime) cu mult peste posibilitatile unui model propulsat de motor cu piston. De altfel in US se folosesc de multa vreme avioane la scara 1:1 drept tinte anti-aeriene. Este o afacere scumpa si nu m-as gandi in Romania la un astfel de sistem; chiar US ramane fara avioane "de rezerva" si de aceea doreste dezvoltarea de tinte anti-aeriene autonome cu capabilitati ce pot sa asigure antrenamentul fortelor anti-aeriene la aceeasi coeficienti ca si antrenamentul cu tinte la scara 1:1.

Unele cerinte de ex. generate de think-tanker-ii pentagonului a fost tinte cu 70-140 metri pe secunda, posibilitate 40-60 minute, sa asigure functionarea in medii cu bruiaj activ in impulsuri si continuu de puteri de ordinul KWatilor precum si posibilitati de reconfigurare modulara pentru pacalire infrarosu/radar etc. De asemenea o cerinta curioasa (dar relativ usor de realizat...) este invizibilitate partiala dinamica radar- adica tinta, prin reconfigurarea anumitor lucruri sa poata sa asigure diferite amprente radar (dar modificarile sa aiba loc sub 30% din structura).

Spun/intreb toate acestea deoarece m-ar interesa unde s-ar clasa tinta descrisa mai inainte si in ce conditii ar veni in satisfacerea scenariilor de antrenament anti-aerian al armatei romane in conditii cu adevarat realiste. Afland aceste lucruri ar fi o sursa buna de informatii pentru mine pentru a vedea unde stam cu scenariile de lupta in cadrul armatei romane. Repet, nu am absolut nici o legatura cu armata romana si cunosc realitatile din armata romana probabil mai putin decat multi de pe forum ce au cel putin profesia tangenta cu armata romana; insa pot judeca anumite lucruri din perspectiva unui contractor civil cu USAF si NORAD si bineinteles ca astfel devin curios sa aflu mai multe si despre ai nostri.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 24 July 2006 - 06:55 AM

0

#44 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 24 July 2006 - 08:42 PM

su-26, la 23 Jul 2006, 16:46, a spus:

-Echipamentele folosite cu regret nu le voi expune si sper sa fiu inteles.

cand am intrebat de echipamente ma refeream la servouri, motorizare
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#45 Useril este offline   su-26 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 66
  • Inregistrat: 29-January 05

Postat 24 July 2006 - 10:58 PM

-Motorul folosit la model (tip MM-0x,nume dat de la initiatorii proiectului MINDRU & MANEL) este un
ZDZ 160 B2 adica boxer 160 ccm cu puterea de 15CP.
-servourile folosite sint digitale de 10,5Kgf*cm.
0

#46 Useril este offline   su-26 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 66
  • Inregistrat: 29-January 05

Postat 25 July 2006 - 01:59 AM

MIG-29!
Citeva consideratii inainte de a raspunde la intrebari:
-scopul prezentarii proiectului pe FORUM a fost de a atrage atentia unor aeromodelisti care au avut intentia de a realiza un UAV ori cit de mic sau rudimentar si nu s-au incumetat sa-l prezinte,si in speranta unor colaborari in proiectele viitoare(domeniu este vast cu multe aplicatii si de perspectiva,nu numai tinte aeriene,iar initierea unor concursuri de UAV-uri pt.o anumita tematica nu este prea indepartata).
Referitor la multiplele intebari sa le clarificam pe rind:
1.Scenariile de pregatire nu le stabilim noi si ne depasesc.Noi avem in vedere caracteristicile tehnice minime cerute(marime,viteza max,sisteme de implementat in celula ect.)pt.un buget dat,cazul ideal fiind un UAV similar cu un avion de lupta.
2.Daca obiectivul este un elicopter se pot folosi tinte UAV cu motor cu piston,iar pt. viteze foarte mari tintele sint rachete fara incarcatura.
Avind timpul limitat voi continua miine.
0

#47 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 25 July 2006 - 05:30 AM

Buna ziua!

Am inteles ca scopul era prezentarea muncii pe forum si chiar va felicit pentru aceasta initiativa. In acelasi timp speram ca acesta sa reprezinte un exemplu pentru altii care poate au aceleasi realizari sau de ce nu mai bune si poate si ei le vor expune pe forum in limita posibilitatilor.
Am inteles de asemenea ca proiectul respectiv are mai multe destinatii dar dintre destinatiile enumarate de dumneavoastra mi-a sarit in ochi portiunea de tinte aeriene deoarece asa cum am spus sunt interesat de portiunea respectiva. E adevarat ca nu pentru armata romana dar acesta este un forum romanesc si prin urmare probabil cand vorbim de posibile aplicatii cu tinte aeriene ne referim la armata romana. De aici si intrebarile mele care sper sa nu fi deranjat.

Scenariile de lupta in mod normal trebuie stabilite de esaloanele superioare ale armatei (sau ma rog armelor: de ex. in USA cerintele pentru tintele aeriene se stabilesc separat de catre Aviatie USAF, Marina-Navy etc.). Pentagonul este taticul tuturor si care distribuie finantele si eventual polizeaza dosarele.
Cu toate acestea eventualii contractori de obicei trimit scrisori de intentie cu capabilitatile/potentialul oferit. Unele scrisori sunt chiar fara sa fie cerute- adica un-requested proposals. Si multe castiga finantare; foarte multe dintre ele implicand diverse universitati sub forma de grant-uri de cercetare.

In felul acesta se realizeaza o legatura puternica intre retelele de contractori si retelele militare cu nevoi specifice. Rezultatul il putem probabil analiza cu totii si nu acesta este subiectul acestui forum.

Tintele aeriene insa in viziunea mea (si nu numai) care este construita pe cele vazute si lucrate aici sunt cu mult diferite de modelele RC si implica extrem de multe resurse pentru a fi facute asa cum trebuie. In acelasi timp proiectarea acestor tinte aeriene nu se face neaparat sa mimeze anvelopa de zbor a a avioanelor reale pe care le vizezi si pentru lupta impotriva carora vrei sa te antrenezi.
De obicei incepatorii in domeniu gresesc crezand ca o tinta trebuie neaparat sa mimeze (daca s-ar putea si ca forma) avionul real impotriva caruia te antrenezi. Sunt oricum multe lucruri de discutat pe directia asta dar ideea de baza este ca tinta aeriana nu este macheta (nici ca "forma" a modelului zburator si nici din punct de vedere al caracteristicilor de zbor). Lucrurile sunt un pic mai complicate decat atat.
De aceea o tinta eficienta de exemplu pentru lupta impotriva elicopterelor de atac nu trebuie nicidecum sa fie lenta asa cum o tinta eficienta pentru rachete anti-aeriene nu este reprezentata de o racheta goala. De obicei astea se folosesc la demonstratii/trageri demonstrative pentru presa dar nu au eficienta foarte mare pentru antrenamentul in mod real al artileriei/rachetelor anti-aeriene. Am vazut de asemenea parerea pe acest subiect ca s-ar putea folosi asemenea tinte pentru artilerie de calibru mic. Cunosc cateva astfel de sisteme (pentru un astfel de sistem am implementat sistem de corectie a focului bazat pe dinamica proiectilului; se masoara inertial parametrii de zbor- proiectilul transmite starea in zbor si multe altele si astfel urmator proiectil este tras mai eficient) si ma indoiesc ca astfel tinte anti-aeriene ar antrena eficient o forta serioasa de artilerie anti-aeriana. Dar necunoscand realitatea din armata romana intrebam ca tot omul ce scenarii sunt, in ce conditii se doresc folosite; si faceam asta din curiozitate si nu din rautate.

Cu stima,
MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 25 July 2006 - 06:06 AM

0

#48 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 25 July 2006 - 05:43 PM

Ma tem ca un avionas de cateva zeci de kile cu motor cu pistoane ESTE deja o tinta reala nu fictiva. In fond, daca-s mult mai ieftine, mai greu de detectat si usor de construit decat 1:1, ne putem astepta ca si dusmanii sa foloseasca UAV-uri, nu?

Un aparat ce costa 5000-50000 de coco, poate larga zece-douazeci kile de "payload" oriunde la o distanta de 100-200 de km si incape dezasamblat intr-un turism.. hmm.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 25 July 2006 - 05:49 PM

0

#49 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 25 July 2006 - 06:32 PM

ctotth, la 25 Jul 2006, 17:43, a spus:

Un aparat ce costa 5000-50000 de coco, poate larga zece-douazeci kile de "payload" oriunde la o distanta de 100-200 de km si incape dezasamblat intr-un turism.. hmm.

da il dai jos cu un kalasnikov...hmmm
argumente pro si contra gasim foarte multe hai sa nu incepem sa facem subiectu' varza....
Numai bine
Dex
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#50 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 25 July 2006 - 08:24 PM

Nu ma refeream ca proiectul respectiv nu poate fi folosit ca tinta aeriana; poti folosi si baloane drept tinte aeriene... dar asta nu inseamna ca vor asigura un antrenament realist. Tot ce faceam era sa comentez pe marginea eficientei antrenamentului anti-aerianei folosind un astfel de model. Si aici mi-am exprimat rezervele deoarece nu cunosc ce se intampla in armata romana si mai mult nu stiu ce scenarii de antrenament sunt folosite. De aceea am intrebat. Iar intrebarile mi le-am sustinut cu lucrurile pe care le stiu eu ca sa nu para ca intrebarile vin de nicaieri.

Atata tot.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 25 July 2006 - 08:25 PM

0

#51 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 25 July 2006 - 08:25 PM

Dexter_Jr, la 25 Jul 2006, 18:32, a spus:

ctotth, la 25 Jul 2006, 17:43, a spus:

Un aparat ce costa 5000-50000 de coco, poate larga zece-douazeci kile de "payload" oriunde la o distanta de 100-200 de km si  incape dezasamblat intr-un turism.. hmm.

da il dai jos cu un kalasnikov...hmmm
argumente pro si contra gasim foarte multe hai sa nu incepem sa facem subiectu' varza....
Numai bine
Dex

Dexter, subiectul este despre un UAV si folosirea sa in exercitiu antiaerian. Si replica mea se refera la sugestiile cum ca modelul prezentat ar fi depasit de actualitate in vreun fel sau altul. Iar daca tu zici ca-l dobori asa usor cu ... kalajnikovu - zi si noapte la orice altitudine - spune-le militarilor ca nu mai e nevoie sa fie facute antrenamente de tir cu astfel de aparat.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 25 July 2006 - 08:26 PM

0

#52 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 25 July 2006 - 08:29 PM

scuze nu am fost eu atent...
am inteles altceva...inca o data scuze
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#53 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 25 July 2006 - 08:57 PM

eu cred ca pana acuma nici unul dintre voi nu v-ati intrebat cu ce trage armata romana dupa aceste tinte....
migu29 stie el ce stie ,dar noi suntem departe de adevar....tragem cu tunu pe la ora unu! cam fara legatura cu ce se intampla afara.
si uav-ul lui su26 nu-l dai jos cu akm-ul....l-am pipait de multe ori ,stiu ce poate si ce face.
flying is my life...
0

#54 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 25 July 2006 - 09:06 PM

"Spun/intreb toate acestea deoarece m-ar interesa unde s-ar clasa tinta descrisa mai inainte si in ce conditii ar veni in satisfacerea scenariilor de antrenament anti-aerian al armatei romane in conditii cu adevarat realiste. Afland aceste lucruri ar fi o sursa buna de informatii pentru mine pentru a vedea unde stam cu scenariile de lupta in cadrul armatei romane. "

ba eu am intrebat si despre ce anti-aeriana avem... ca daca descrii scenariile implicit imi "zici" si ce anti-aeriana avem :)

asa ca stiu eu ce-am intrebat... aflu doua lucruri cu o singura intrebare http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 25 July 2006 - 09:07 PM

0

#55 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 July 2006 - 07:54 AM

Mig29, sunt sigur ca poti fi realist sa nu te astepti sa primesti de la vreunul din participantii la acest program la raspunsurile cu scenariile de antrenament. Cred ca nici daca ar sti nu ti-ar putea spune...
Tot ce este prezentat aici este doar o trecere in revista a muncii lor dpdv. modelistic, o parte din ceea ce se poate vedea, iar restul e treaba lor, pentru care isi merita rasplata, atat din partea noastra (ca admiratie), cat si din partea clientilor lor.
Sunt sigur totodata ca daca vor mai fi detalii pe care le putem afla, le vom afla. In rest, sa ne minunam de poze.
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#56 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 26 July 2006 - 11:28 AM

Salutari!

Am mentionat la inceput ca tot ce considera dumnealor a fi secrete comerciale sau de alta natura... pot specifica: secret.
Scenariile de antrenament pentru anti-aeriana (si multe alte lucruri) nu reprezinta un secret. Solutiile tehnice insa pot reprezenta un secret. Ori aici nu intrebam nicidecum despre solutii tehnice.
Pozele au fost admirate. Ba mai mult eu am chiar wallpaper prima poza :wub: Imi place foarte mult proiectul.

Intrebarile veneau mai mult pe directia: daca se intentioneaza sa fie folosita ca tinta aeriana atunci pe ce linii se doreste a fi folosita? pe ce scenarii? cum au gandit creatorii proiectului utilizarea modelului drept tinta anti-aeriana? si cu ocazia asta "profitam" si aflam si noi cei care nu suntem in contact direct cu armata romana, cateva detalii. Intrebarile nu cereau socoteala nimanui si nu reprezentau critica; poate era mai bine sa nu ofer celalalte informatii dar am crezut ca ele vor ajuta la dezvoltarea discutiei si nu vor duce la "pareri" opuse.
Intrebarile veneau din pura curiozitate profesionala stiind totodata, asa cum am mentionat la inceputul acestui mesaj, ca respectivele scenarii nu sunt secrete. Informatiile auxiliare oferite se doreau a fi baza de pornire a unei discutii fructuoase de ambele parti... acesta este pana la urma si rolul forumului. Sper sa nu se fi inteles altceva.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 26 July 2006 - 11:36 AM

0

#57 Useril este offline   su-26 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 66
  • Inregistrat: 29-January 05

Postat 26 July 2006 - 11:17 PM

MIG-29,intre timp vad ca au avut loc diverse schimburi de pareri.Sa continui cu raspunsurile pe care le astepti:
-Viteza max. de croaziera(zbor orizontal cu gaz la maxim) este de 240Km/h ,desi optimizarea elicei nu este finalizata, motorul avind inca potential neutilizat.
-Inaltimea max. nu am testat-o ,dar raportul tractiune/greutate la punct fix este aproximativ 2/1 si la un zbor demonstrativ l-am pus pe verticala lasindu-l sa urce pina a disparut in plafonul de nori.
0

#58 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 July 2006 - 01:20 AM

@su-26

Multumesc pentru raspunsuri. Pareri au fost si vor mai fi dar tot ce conteaza este sa mai aflam cate ceva. Parerea mea.

Cam ce viteza maxima ar avea inca neexploatata? Ceva estimari?
Ar fi interesat de vazut un plafon maxim. Probabil chiar armata v-ar putea ajuta sa faceti asemenea estimari sau instrumentatia voastra de pe model.

Acum cativa ani am vazut la o explozitie din Bucuresti (undeva pe langa Casa Presei Libere) un model teleghidat asemanator cu ceea ce aveti voi. Este vorba despre acelasi model/proiect? Sau aceeasi oameni? Daca retin bine modelul respectiv apartinea unui institut din Bucuresti (mi-au sarit in ochi insa similaritati intre cele doua lucruri). De asemenea modelul respectiv avea posibilitate de zbor autonom.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 27 July 2006 - 01:23 AM

0

#59 Useril este offline   su-26 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 66
  • Inregistrat: 29-January 05

Postat 27 July 2006 - 01:46 AM

Sint necesare mai multe clarificari:
-Proiectul prezentat este un proiect pilot pt. dezvoltarea altora.Principalul obiectiv a fost atins si anume 'PILOTUL AUTOMAT',mai mult a fost testat la un exercitiu de tragere de calibru mic avind succes. Pe baza acestei demonstrati avem o propunere de invitatie intr-un poligon din germania.
-Proiectul in curs de executie este un avion DELTA cu o viteza maxima de minim 400Km/h,iar de la pragul de 600Km/h vom trece la variantele de motorizare TURBO.
-Problema performantelor de tinta este relativa si depinde in mare masura de fondurile disponibile pt. acestea,de exemplu pt. testarea limitelor unui ehipament nou se utilizeaza si UAV-uri 1/1,iar pt.initiere si pregatire pretentiile performantelor scad in detrimentul pretului fapt pt.care aprecierea unora ca UAV-ul nostu ar fi depasit este hazardata(datorat lipsei de informatii).In Franta actualmente se utilizeaza drept tinte pt. calibru mic si aeromodele din polistiren de unica folosinta.Nu am dorit sa deviez de la subiectul propiu zis si acest comentariu suplimentar va fi ultimul.
0

#60 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 July 2006 - 02:04 AM

su-26, la 27 Jul 2006, 01:46, a spus:

Sint necesare mai multe clarificari:
  va fi ultimul.

Te asigur ca Departmentul de Aparare al USA nu poate fi acuzat de lipsa de informatii in momentul in care a decretat tintele de genul prezentat ca fiind depasite. Ele sunt intr-adevar depasite pentru anti-aeriana ce exista in zilele noastre in dotarea (as zice eu) a oricarei armate.

Pentru initiere si pregatire multe tari (inclusiv USA) folosesc tintele din clasa MQM si de asemenea tinte din clasa UAV 1:1. Adica ceea ce ziceam intr-unul din mesajele precedente: avioane F-4 de exemplu convertite in UAV-uri. Dar UAV-uri 1:1 sunt scumpe si chiar si US incep sa ajunga la fundul sacului: adica sa nu mai aiba avioane disponibile pentru a fi convertite in tinte zburatoare.

De aceea atentia este indreptata de cativa zeci de ani (amplificata in ultimii 10 ani) asupra UAV-urilor 1:n dar cu posibilitati dinamice asemanatoare (nu aceeasi viteza ci aceleasi posibilitati de antrenament pentru fortele anti-aeriene). Cunosc foarte binele tintele folosite atat de armata franceza cat si de cea germana/olandeza si te pot asigura ca nu ti-ai ales exemplu bun tintele respective de polistiren. Tintele respective vin in intampinarea nevoii de festivism si mai putin a nevoii de antrenament real. NU asigura antrenament realist si orice gradat francez sincer iti va putea confirma lucrurile respective. Voi NU vreti sa produceti tinte de genul respectiv :) si desi nu ne cunoastem considera lucrul respectiv ca un sfat gratis.

Dar deja deviem discutia asa cum ai observat si tu. Consider cazul tintelor ca fiind suficient de bine prezentat si sper ca cei ce vor sa aleaga directia sa o aleaga in cunostinta de cauza.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 27 July 2006 - 02:10 AM

0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu