Care ar fi raportul cel mai bun pt. viteza maxima la un model 4WD on-road scara 1:10 , greutate aproxx. 1450g , diametrul rotilor (incl. cauciuc) 66mm cu un motor de 36.500RPM la 170W cu pack 3300mA. Ce pinion la motor sa folosesc si ce "spur pinion" cum zic americanii ( pinionul mare) sa folosesc ? Nr. max de dinti per total sa fie 84, mai mult nu permite distanta dintre cele doua axuri (sau axe ma rog). Oricum am inteles ca treaba asta tine exclusiv de tipul motorului pt. "a stoarce" max. din el dar in acelasi timp nici sa il distrug (supraincalzire si chestii d'astea) e vorba de un motor cu 14x2 spire.
Pagina 1 din 1
Ma ajuta cineva ??? legat de raportul de transmisie...
#2
Postat 24 July 2006 - 11:23 AM
Salut!
Raportul cel mai bun este atunci cand motorul si acumulatorii nu se supraincalzesc!
In primul rand trebuie sa afli ce raport intern ai la automodel, adica intre axul central si cele doua punti (tafa si spate).
In final, in functie de circuit, alegi raportul dintre spur si pinion motor astfel incat motorul sa nu depaseasca 80-85 de grade, iar acumulatorii 55!
Succes!
Raportul cel mai bun este atunci cand motorul si acumulatorii nu se supraincalzesc!
In primul rand trebuie sa afli ce raport intern ai la automodel, adica intre axul central si cele doua punti (tafa si spate).
In final, in functie de circuit, alegi raportul dintre spur si pinion motor astfel incat motorul sa nu depaseasca 80-85 de grade, iar acumulatorii 55!
Succes!
RHCForum - Webmaster
#3
Postat 24 July 2006 - 02:45 PM
Si cum se afla de fapt acest raport intern intre axul central si cele doua punti? Tre' sa specific ca transmisia fata-spate e fixa cu cardan. Exista vreo formula sau ceva de genul asta? Diferentialele fata si spate sunt identice oricum.
Vicentiu
Tel. 0728286170
Tel. 0728286170
#4
Postat 25 July 2006 - 10:03 AM
Daca exista un cardan intre cele dou punti atunci in mod sigur e o transmisie conica, pentru a afla raportul de transmisie ai cel putin doua metode:
1. Cauti pe net datele tehnice ale automodelului in cauza (inclusiv raportul intern de transmisie).
2. Demontezi unul dintre cele doua diferentiale si numeri dintii celor doua roti dintate, apoi nu-ti ramane decat sa imparti nr. de dinti ai coroanei la cel al pinionului. Raportul de transmisie va fi 1:(rezultatul impartirii). Cel mai probabil e sa gasesti ca valoare 1:2,5.
Succes.
1. Cauti pe net datele tehnice ale automodelului in cauza (inclusiv raportul intern de transmisie).
2. Demontezi unul dintre cele doua diferentiale si numeri dintii celor doua roti dintate, apoi nu-ti ramane decat sa imparti nr. de dinti ai coroanei la cel al pinionului. Raportul de transmisie va fi 1:(rezultatul impartirii). Cel mai probabil e sa gasesti ca valoare 1:2,5.
Succes.
#5
Postat 26 July 2006 - 09:55 AM
-Teoria spune ca indiferent de clasa sau model, viteza maxima pe care acesta o poate realiza sa fie atinsa la aprox. 30% din intrarea pe cea mai lunga linie a circuitului pe care se alearga. Mai repede inseamna raport mare, mai tarziu, raport mic. Simplu si eficient.
faur senior
faur senior
Hobbyland Racing Team Arad
VICECAMPION EUROPEAN 2006 !!!
VICECAMPION EUROPEAN 2006 !!!
#6
Postat 26 July 2006 - 11:05 AM
Cei de la ASSOCIATED de unde am luat motorul , le-am spus ce fel de model am si dupa parerea lor, a celui ce asigura suport tehnic pe site-ul lor mi-a recomandat un raport in jur de 7.5 pt. ASSOCIATED REEDY FLASH 14Tx2 . In continuare iata cum suna raspunsul lor :
" Vincent,
I do not know what gears Tamiya has. You will want to ask Tamiya but
your final drive ratio should be about 7.5 "
Nu e cam prea mare!!! pai cu un asa raport chiar si cu un motor de 36.000 RPM nu o sa fie lenes automodelul in sensul de comparatie cu motorul actual de pe el un RS540 , nu in sensul de a merge mai incet decit cu ce are acum dar ce diferenta mare poate sa fie ??? Raportul actual dat in cartea masinii este de 6.2:1 . Nu am inteles de unde rezulta cifra asta ca pinionul mare (spur) are 63dinti iar cel mic are 21dinti si daca impart 63 la 21 rezulta un fix 3 adik logica spune ca la 3 ture ale pinionului mic avem o tura la pinionul mare, pai atunci de ce ei zik ca e 6.2:1 ??? Sau se fac calculele astea in functie de diametrul de divizare al pinioanelor, modul si alte chestii !!
" Vincent,
I do not know what gears Tamiya has. You will want to ask Tamiya but
your final drive ratio should be about 7.5 "
Nu e cam prea mare!!! pai cu un asa raport chiar si cu un motor de 36.000 RPM nu o sa fie lenes automodelul in sensul de comparatie cu motorul actual de pe el un RS540 , nu in sensul de a merge mai incet decit cu ce are acum dar ce diferenta mare poate sa fie ??? Raportul actual dat in cartea masinii este de 6.2:1 . Nu am inteles de unde rezulta cifra asta ca pinionul mare (spur) are 63dinti iar cel mic are 21dinti si daca impart 63 la 21 rezulta un fix 3 adik logica spune ca la 3 ture ale pinionului mic avem o tura la pinionul mare, pai atunci de ce ei zik ca e 6.2:1 ??? Sau se fac calculele astea in functie de diametrul de divizare al pinioanelor, modul si alte chestii !!
Vicentiu
Tel. 0728286170
Tel. 0728286170
#7
Postat 26 July 2006 - 11:22 AM
Vincent, raportul final de transmisie pentru modelul tau se obtine prin inmultirea raportului primei trepte a reductorului (prima treapta: pinion motor - spur gear) cu raportul celei de-a doua trepte (raportul intern de tranmisie).
Din ceea ce ai scris mai sus rezulta ca raportul intern al automodelului este de 6.2/3=2.066.
Ceea ce ti-au spus cei de la ASSOCIATED este corect ( este o mare diferenta intre RS540 si 14Tx2) asa ca nu-ti fa griji, automodelul nu va fi deloc "lenes" (asta cu conditia ca variatorul sa reziste si sa ai o baterie de acumulatori decenta).
In concluzie pentru un raport final de aproximativ 1:7.5 iti trebuie un pinion cu 17 dinti.
Din ceea ce ai scris mai sus rezulta ca raportul intern al automodelului este de 6.2/3=2.066.
Ceea ce ti-au spus cei de la ASSOCIATED este corect ( este o mare diferenta intre RS540 si 14Tx2) asa ca nu-ti fa griji, automodelul nu va fi deloc "lenes" (asta cu conditia ca variatorul sa reziste si sa ai o baterie de acumulatori decenta).
In concluzie pentru un raport final de aproximativ 1:7.5 iti trebuie un pinion cu 17 dinti.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1