Remorcher cu aburi fost St. Canute
#576
Postat 23 February 2009 - 12:12 PM
Cu scuzele de rigoare... parerea mea...
macaraua ce ai atasat-o la prova, nu e la locul ei si nici nu ar trebui sa fie acolo din motivul ca vasul tau are la baza coca unui fost spargator de gheata (St.Canute), maritim, cu prova inalta, macaralele acelea se foloseau la remorcherele fluviale, care nu aveau acele "nari" pentru lantul ancorei, dupa cum se poate vedea si in poza remorcherului Republica.
Ancora ce ai atasat-o nu o vei intalni la un remorcher de mare, mai bine o lasi pe cea veche.
rolul "stinghiei" din spate este de ghidare a cablului de remorcaj, si in general nu este ca si o jumatate de cerc, are o forma ovala, de sustinere a cablului, si se afla la o inaltime mai mica decat carligul de remorcaj, tocmai pentru a nu scoate remorca de pe carlig. Am incercat sa fac un desen pentru explicatii...
#578
Postat 23 February 2009 - 02:09 PM
Oricum daca tie-ti place si asa....nu e nici o problema.
Eu unul astept urmatorul proiect, poate asa il voi termina si eu pe al meu...ca am ramas in pana de idei
#579
Postat 23 February 2009 - 02:29 PM
#580
Postat 23 February 2009 - 03:58 PM
Aceasta postare a fost editata de kno3: 23 February 2009 - 04:05 PM
#581
Postat 23 February 2009 - 05:25 PM
Aceasta postare a fost editata de kamikaze: 23 February 2009 - 05:33 PM
#585
Postat 24 February 2009 - 12:07 PM
#586
Postat 25 February 2009 - 12:55 AM
MUGUR, la Feb 23 2009, 08:54 PM, a spus:
Felicitari!
Si mi se pare destul de rapid.Te gandesti sa faci o incercare pe un lac?ar fi foarte interesante de vazut viteza si autonomia.
Multumesc!
O sa il duc la un lac, dar nu stiu cand. Deocamdata e iar in santier. I-am mai pus un felinar alb la spate (la sugestia lui kamikaze) si m-am apucat sa montez servo-ul care comanda robinetul de aburi direct pe motor. Renunt la sistemul de scripeti pe care il foloseam.
Am luat si arzatorul la modificat pentru ca vreau sa ma asigur ca nu curge nici cand e inclinat.
#587
Postat 26 February 2009 - 11:12 PM
kno3, la Feb 25 2009, 12:55 AM, a spus:
O sa il duc la un lac, dar nu stiu cand. Deocamdata e iar in santier. I-am mai pus un felinar alb la spate (la sugestia lui kamikaze) si m-am apucat sa montez servo-ul care comanda robinetul de aburi direct pe motor. Renunt la sistemul de scripeti pe care il foloseam.
Am luat si arzatorul la modificat pentru ca vreau sa ma asigur ca nu curge nici cand e inclinat.
Nicio graba! Oricum deocamdata este frig! La fracezi am vazut ca se organizeaza un concurs anual dedicat modelelor cu abur; sunt convins ca ai face fata cu succes!
#588
Postat 26 March 2009 - 12:15 PM
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#589
Postat 05 April 2009 - 09:16 PM
http://farm4.static.flickr.com/3658/3415610458_afb2eb4f36.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3617/3415391854_8cbec52cef.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3628/3415604142_4f6c5cb14b.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3300/3414799613_b47636b6ca.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3371/3415608422_f17d597d80.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3354/3415612338_9f6c405ba0.jpg
Si filmul:
http://www.youtube.c...h?v=s-JMdYt1Dds (clic pe link ca sa-l vedeti la rezolutie mai buna)
#591
Postat 05 April 2009 - 09:38 PM
si pozele si filmuletul ,frumoasa realizare
Bafta
#592
Postat 06 April 2009 - 01:48 AM
Felicitari si la cat mai multe modele. Nu vad cum ar putea fi mai frumoase....dar sunt convins ca vei gasi tu o cale.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaa.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 06 April 2009 - 01:55 AM
#600
Postat 30 April 2009 - 08:23 AM
as avea cateva intrebari....
am strans aproape toate materialele pentru a construi un motor static (poate mobil mai tarziu) cu abur, la care am cateva nedumeriri...
am acces la scule de lipit cu cositor, dar nu sunt sigur daca lipitura moale a cuprului rezista la asemenea temperaturi(adica la faptul ca trebuie facut foc sub cazan)...
intrebarea mea este daca rezista un montaj de cupru cositorit la flacara deschisa necesara pentru fierberea apei?
si o mare rugaminte a mea ar fi sa explici cum ai facut lipiturile...
multumesc frumos si te felicit pentru ceea ce ai construit(un probabil vis al tuturor modelistilor)
#601
Postat 30 April 2009 - 09:31 AM
buna... sunt nou aici, dar am citit tot post-ul tau...
as avea cateva intrebari....
am strans aproape toate materialele pentru a construi un motor static (poate mobil mai tarziu) cu abur, la care am cateva nedumeriri...
am acces la scule de lipit cu cositor, dar nu sunt sigur daca lipitura moale a cuprului rezista la asemenea temperaturi(adica la faptul ca trebuie facut foc sub cazan)...
intrebarea mea este daca rezista un montaj de cupru cositorit la flacara deschisa necesara pentru fierberea apei?
si o mare rugaminte a mea ar fi sa explici cum ai facut lipiturile...
multumesc frumos si te felicit pentru ceea ce ai construit(un probabil vis al tuturor modelistilor)
De obicei aceste masinute vin in kituri cazan si masina cu abur.Sant rare cazurile in care un modelist face totul de la a la z.Cositorul nu va rezista la flacara cazanului si ar putea genera accidente deci atentie.Daca te hotarasti sa faci si cazanul va trebui sa-l alamesti sau sa il sudezi TIG.O alta varianta ar fi construirea cazanului dintr-un fierbator de cafea modificat din acela care se pune pe plita aragazului.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#602
Postat 30 April 2009 - 10:39 AM
Xepti, la Apr 30 2009, 08:23 AM, a spus:
as avea cateva intrebari....
am strans aproape toate materialele pentru a construi un motor static (poate mobil mai tarziu) cu abur, la care am cateva nedumeriri...
am acces la scule de lipit cu cositor, dar nu sunt sigur daca lipitura moale a cuprului rezista la asemenea temperaturi(adica la faptul ca trebuie facut foc sub cazan)...
intrebarea mea este daca rezista un montaj de cupru cositorit la flacara deschisa necesara pentru fierberea apei?
si o mare rugaminte a mea ar fi sa explici cum ai facut lipiturile...
multumesc frumos si te felicit pentru ceea ce ai construit(un probabil vis al tuturor modelistilor)
Bine ai venit!
Cazanul poate fi cositorit, dar e de preferat sa fie lipit cu argint. Cazanul din remorcherul meu, care nu e facut de mine, ci de firma Wilesco, e si el cositorit.
E mai buna lipirea cu argint pentru ca rezista la temperaturi mult mai mari. Daca te rezumi insa la un arzator cu fitil si spirt, merge si cositorit. Vezi insa ca exista mai multe feluri de cositor, cu temperatura mai mare sau mai mica de teopire. Ia-l pe cel cu temperatura cea mai mare (nu unul pentru electronica, care are temperatura mica de topire, ci ceva folosit la lipirea burlanelor etc.).
Despre lipituri ar fi multe de spus, dar trebuie sa stiu exact ce anume te intereseaza. Ca principii generale, trebuie foarte bine curatate si degresate piesele inainte de lipire. Recomand curatarea zonei de lipire cu smirghel si o baie cu Cillit Bang (care curata foarte bine alama), dupa aceea clatit cu apa. Piesele odata cuarate pentru lipire nu mai trebuie atinse cu degetele! Foloseste manusi sau penseta.
Piesele mari trebuie bine incalzite inainte de lipire. La asta e bun un arzator cu gaz.
Ma poti contacta pe Yahoo messenger pentru mai multe detalii.
#603
Postat 30 April 2009 - 01:28 PM
Despre aliajul de lipit. Daca nu ai aliaj ''argint''...de fapt doar o parte este argint...alege fir de staniu (cositor) fara plumb. Fir plin fara fludor in interior. Se foloseste in instalatiile de apa.
Ca decapant foloseste apa tare (clorura de zinc) dar bine preparata. Adica sa ai inca bucati de zinc nereactionate. Sau, pentru comoditate, pasta acida pentru instalatii sanitare. Aceasta are in compozitie tot clorura de zinc.
Ai rabdare sa se raceasca piesele singure. Daca le racesti tu fortat staniul cristalizeaza si lipitura va fi fragila. Daca vrei mai putem detaila problema.
Se spala bine dupa ce se raceste cu apa si detergent.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa si felicitari, inca o data, lui kno3 pentru realizarea lui.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 30 April 2009 - 01:29 PM
#604
Postat 26 October 2009 - 11:37 PM
http://farm3.static.flickr.com/2747/4047010703_7941932c28.jpg
Am mai construit si un fluier nou pentru aburi (conceptie proprie). Particularitatea lui e ca l-am gandit sa fie construit numai din 3 diametre diferite de teava de alama, care incap una in cealalta. In felul asta se poate construi foarte usor, cu scule de mana.
http://farm4.static.flickr.com/3521/4011677149_855939e220.jpg
Proba cu cosul.
http://farm4.static.flickr.com/3527/4047754084_fe7c58319f.jpg
Cosul terminat si montat, cu fluierul si in spate teava de evacuare a aburului. Prin ea o sa treaca fie aburul de la supapa de siguranta (ca la navele reale), fie aburul uzat de la motor. Inca nu m-am hotarat, asta o sa vad dupa primul test pe apa.
http://farm3.static.flickr.com/2774/4044606506_efa62f73ae.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2203/4043864101_74906e2c97.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3484/4044597902_a0bf881100.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2771/4044608606_afcf4d68c2.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2722/4043854387_65e6426687.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2552/4044604088_6b600a1d62.jpg