Remorcher cu aburi fost St. Canute
#335
Postat 14 November 2007 - 03:48 PM
#336
Postat 14 November 2007 - 06:23 PM
#337
Postat 14 November 2007 - 08:00 PM
claudiu_ne, la 14 Nov 2007, 11:00, a spus:
Ideea era ca stiam foarte clar si inca de mult timp ca vaporasul din lucrare nu va mai fi decat vag ceea ce spune in titlu ... imi mentin parerea. :D
In alta ordine de idei e doar o parere si atat.
Prietenul Kaboom poate tine cont de ea sau nu.
Kaboome, eu nu sunt printre aia de zici tu cu batutul la cap si alte alea alea. Eu am zis ca ori o faci ca pe original, ori daca nu dupa cum iti place tie.
Mie personal mi-a placut cazanul asa cum e el cu nuc crescut de jur imprejur. :D
Bafta!

#340
Postat 15 November 2007 - 01:31 PM
claudiu_ne, la 14 Nov 2007, 20:33, a spus:
Ai incercat, dar n-ai reusit :huh:
#344
Postat 15 November 2007 - 10:22 PM
#346
Postat 16 November 2007 - 10:10 AM
In rest, putem spune, extrapoland, ca as putea sa fac si "Titanicul" DACA as avea un santier naval in bucatarie, sau fisiune atomica daca as avea un accelerator de particule! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
Pe de alta parte, in mod evident un motor cu aburi este in multe privinte mai pretentios in modelism decat orice motor electric.
Poti realiza un model perfect functional la scara 1:100 sau chiar mai mic, folosind un motor electric, iar cu receptoarele si acumulatoarele moderne nu-i nici o problema sa "inghesui" tot ce-ti trebuie intr-o asemenea coca.
In schimb, pentru un motor cu aburi iti trebuie spatiu, deci trebuie sa faci un model la scara 1:50 sau chiar mai mare, ai nevoie de loc pentru cazan, combustibil si condensator, plus ca ai nevoie neaparata de un sistem fiabil de comanda al motorului, daca nu vrei sa alergi pe dupa model de fiecare data cand e nevoie de reglarea vitezei!
Exista o anecdota din perioada victoriana despre Richard Trevithick, "parintele" locomotivei cu aburi, care si-a rafinat tehnica de constructie a locomotivelor sale construind initial modele la scara redusa, cam de un metru inaltime (unele modele exista si astazi in muzee).
Anecdota povesteste cum intr-o seara un model de-al sau a "scapat de sub control" si a ajuns sa ia viteza pe drum unde a ajuns din urma preotul local, care s-a speriat si a inceput sa fuga de "necuratul" ce-l urmarea pufaind si sfaraind....
De asta am tot respectul fata de amicul nostru Kaboom care nu doar s-a apucat de un asemenea model cu motor cu aburi, ci chiar ii si reuseste! :D
Aceasta postare a fost editata de Victorian: 16 November 2007 - 10:12 AM
#348
Postat 16 November 2007 - 05:51 PM
http://users.atw.hu/sry/lh502M_elemei/image004.jpg
desenele: http://users.atw.hu/sry/LH502.PDF
cazan: http://users.atw.hu/sry/keptar/FG6.jpg
video: http://users.atw.hu/...eptar/lh502.MPG
A existat candva un topic despre motoare cu aburi, dar nu-l mai gasesc :-((
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#349
Postat 16 November 2007 - 07:13 PM
Intr-adevar, tipul asta de motor in simplu efect cu cilindru oscilant este cel mai usor de realizat, cilindrul oscilant isi realizeaza singur admisia si evacuarea. In principiu la genul asta de motor doar cilindrul si pistonul sunt obligatoriu de potrivit precis ca sa nu ai pierderi de aburi la jocul dintre ele, restul pieselor sunt simple, iar dimensiunile nu-s critice, desi in principiu e bine sa fie respectate proportiile generale daca nu stii sa proiectezi un motor cu aburi, si cine mai stie in zilele noastre sa faca asta!
Iar cazanul acela, desi simplu, este chiar foarte sofisticat gandit... de-a dreptul interesant!
Patric, ia vezi, poate link-urile lui Gyula iti dau "impulsul" de care aveai nevoie!
#352
Postat 23 November 2007 - 12:13 PM
patric, la 16 Nov 2007, 13:25, a spus:
Ce s-a intamplat cu motorul tau? Acum un an sau doi ai scris ceva despre el...
#354
Postat 30 November 2007 - 09:44 PM
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de Kaboom: 30 November 2007 - 09:47 PM
#357
Postat 30 November 2007 - 10:22 PM
#358
Postat 30 November 2007 - 10:32 PM
M-am gandit si eu sa las cilindrii la vedere, dar nu am gasit o metoda practica, asa incat sa arate si a remorcher vasul. De aceea i-am acoperit.
Dar cabina care ii acopera se poate scoate f usor, independent de celelalte cabine.
Aceasta postare a fost editata de Kaboom: 30 November 2007 - 10:35 PM
#359
Postat 30 November 2007 - 10:39 PM
Citeaza
Poate reusesti sa sugerezi un fel de capac caun gratar peste cilindrii prin care sa se poata vedea motorul.
Este mare pacat sa "ascunzi" atata opera de arta ce ai facut in acest proiect.
Hai ca poti....sunt sigur. ai dovedit deja.
#360
Postat 30 November 2007 - 10:45 PM
Si mi-ar mai trebui o lista de obiecte/mecanisme etc. pe care le are un remorcher de obicei pe punte.
#361
Postat 30 November 2007 - 10:58 PM
Radu_, la 30 Nov 2007, 22:39, a spus:
Citeaza
Poate reusesti sa sugerezi un fel de capac caun gratar peste cilindrii prin care sa se poata vedea motorul.
Este mare pacat sa "ascunzi" atata opera de arta ce ai facut in acest proiect.
Hai ca poti....sunt sigur. ai dovedit deja.
Asta se poate. O sa fie niste hublouri pe acolo, poate o sa se vada prin ele. Si 1-2 usi, eventual si un luminator pe puntea de sus.
#362
Postat 30 November 2007 - 11:07 PM
Aceasta postare a fost editata de Paul_L: 30 November 2007 - 11:10 PM
#363
Postat 30 November 2007 - 11:14 PM
Poate la urmatorul vapor las cilindrii la vedere, insa aia n-o sa mai fie probabil in V.
#364
Postat 30 November 2007 - 11:20 PM