Postat 23 October 2007 - 10:08 AM
Referindu-ma atat la punte, cat si la toata nava, pot sa-ti spun ca este foarte frumos lucrata, felicitari!
Daca e sa ma refer in mod specific la punte, as zica ca sunt doar putin dezamagit ca ai folosit lemn de nuc pentru punte. Puntea navelor se facea de obicei din lemn de culoare deschisa, pin de Danzig sau similar. Pe urma se mai si spala cu sare si se freca cu nisip si devenea si mai alba. La tine e deci un pic cam inchisa la culoare.
Dar nu-i un bai atat de mare pana la urma, la inceputul secolului al XX-lea au inceput sa fie folosite esentele de lemne exotice pentru punte, tocmai fiindca lemnele europene putrezeau foarte repede. Dar se foloseau in general la navele mai scumpe, la yachturi, unde nu conta mai putin pretul lemnului si mai mult calitatea finisajului.
Spre exemplu, puntea navei "Amsterdam", o reconstructie moderna a unui East Indiaman din secolul al XVIII-lea, care poate fi vazuta la Amsterdam, ancorata in fata Muzeului Maritim, a fost construita dintr-un lemn tropical care se cheama bangkirai si ESTE de culoare mai inchisa, asa cum este si puntea ta.
De asemenea, te rog sa nu mi-o iei in nume de rau daca iti spun ca scandurile care formeaza puntea nu se terminau niciodata in realitate asa cum le-ai facut tu acolo. In zona respectiva, la margine, era o piesa speciala din lemn care se numeste "gutiera", realizata de obicei dintr-un lemn mai dens si rezistent la umezeala (cel mai bun era teck-ul) si care era profilata dupa forma copastiei, iar capetele scandurilor se incastrau in aceasta piesa. Daca vrei pot incerca sa-ti postez niste desene sa vezi cum ar fi trebuit sa fie.
Salutari din Constanta,
Dorin