navomodele mai "neobisnuite"
#1
Postat 22 June 2006 - 06:03 PM
de ceva timp am o dorinta, aceea de a construi un navomodel putin mai deosebit (in comparatie cu cele obisnuite), adica sa fac un model de o dimensiune mai maricica (sa zicem de cca. 1-1,5m), cu un motor de o putere mai mare. M-am gandit, ca model, o nava de razboi (o vedeta sau altceva) sau un model care la marimea reala sa "cirule" cu viteze mai mari (exclud modelele hi speed). Ca motorizare mi-am propus sa folosesc un motor de la o motocoasa sau de la o drujba, sau alt gen de motor dar de dimensiuni mai mici si mai ales sa ruleze cu combustibili care sa fie ieftini si usor de procurat (benzina, gazolina...) Mentionez ca modelul sa il fac RC.
Pana acum sa zicem ca e usor (teorie multa dar practica.....), cu siguranta vor fi ceva probleme atat ce priveste constructia corpului vasului (materiale folosite la constructie lemn-plastic-tabla) dar si de elementele de comanda ale motorului.
CARE AR FI PROBLEMELE CE AR PUTEA SA APARA PE LANGA CELE CARE LE-AM ENUMERAT EU?
-cu siguranta vor interveni probleme legate de amortizarea vibratiilor produse de motor,
-executarea comenzilor de reglare a turatiei motorului,
-o eventuala distributie a transmisiei miscarii de la axul mororului la o a 2a elice,
A mai incercat cineva sa mai faca un astfel de model? Daca da ce probleme au intervenit...
ps: de ce m-am gandit la un astfel de model? ei bine la faptul ca e mai deosebit, o durata de "navigare" mai lunga, combustibili usor de gasit, viteza mai mare sau putere de "tractiune" mai mare , zgomotul motorului sa se faca simtit.....In general sa se faca remarcat. Nu doresc sa fie incadrat in regulamente competitionale ci doar de distractie.
VA MULTUMESC SI ASTEPT RASPUNSURILE DUMNEAVOASTRA!!!!
#2
Postat 22 June 2006 - 08:11 PM
#3
Postat 23 June 2006 - 12:45 PM
Placerea e mai mare atunci cand pilotezi un model facut de tine, la fel si mandria e pe masura, "e facut de mine" :huh:
a mai incercat cineva sa faca asa ceva? ce probleme ar putea interveni?
ps: multi vor spune : incearca si ai sa vezi!!!!!
#4
Postat 23 June 2006 - 04:52 PM
daca operatorului i se pare ca topik-ul acesta nu are rost, il rog sa il stearga, sa lase loc altor subiecte mai usor de abordat.
va multumesc! :huh:
#5
Postat 23 July 2006 - 11:52 AM
care ar fi problemele care pot aparea la lipirea lor, cu ce substante se pot decapa mai bine aceste materiale (din cate ma obsetvat cu cositor nu prea merge, poate sa fie din cauza compozitiei din care este alcatuit acest material?) Am stat si m-am gandit ca in loc de lipire sa folosesm metode de imbinare a tablei prin indoire( sa zicem metode folosita la imbinatea tablei pentu acoperis).
Referitor la flotabilitate, dat fiind ca acest material din care sunt confectionate dozele este usor, banui ca va ajuta la o mai buna flotabilitate a ambarcatiunii, daca aveti alte sfaturi sau recomandari va rog sa imi spuneti si mie. Ideea mea este sa folosesc acest matreial, deoarece este mai maleabil, iar realizarea liniilor curbe cred ca se poate face mult lai usor decat in cazul lemnului de balsa sau a pvc-ului.
VA MULTUMESC
#6
Postat 23 July 2006 - 01:50 PM
Balsa este lemnul cu densitatea cea mai mica. Are densitate mai mica si decat aluminiul asa ca un metru cub de balsa este cu mult mai usor decat um metru cub de doze din alea de care vorbesti tu.
Si ca am ajuns la dozele alea de bere si suc, alea sunt facute din aluminiu. Aluminiu nu se cositoreste, nu poate fi lipit cu cositor, etc ... Daca vrei sa lipesti aluminiu foloseste rasina epoxi.
Bafta!

#7
Postat 23 July 2006 - 02:20 PM
La un navomodel sunt bune esente ceva mai tari. Depinde si de curburile pe care le ai.
Nucul (cel european, nu inlocuitorul african) se pare ca e f. bun si maleabil, plus ca are fibra densa si se finiseaza foarte frumos.
#8
Postat 23 July 2006 - 02:23 PM
#9
Postat 23 July 2006 - 02:42 PM
Aceasta postare a fost editata de stamy: 23 July 2006 - 02:43 PM
user vechi:stamy
#10
Postat 23 July 2006 - 03:19 PM
Crios, la 23 Jul 2006, 13:50, a spus:
Balsa este lemnul cu densitatea cea mai mica. Are densitate mai mica si decat aluminiul asa ca un metru cub de balsa este cu mult mai usor decat um metru cub de doze din alea de care vorbesti tu.
Si ca am ajuns la dozele alea de bere si suc, alea sunt facute din aluminiu. Aluminiu nu se cositoreste, nu poate fi lipit cu cositor, etc ... Daca vrei sa lipesti aluminiu foloseste rasina epoxi.
Bafta!
O mica precizare.
Polietilena si polipropilena nu se lipesc.
PVC-ul se lipeste excelent cu codez. Din PVC sunt instalatiile de apa rece din blocuri dinainte de revolutie. Sunt lipite.
#11
Postat 23 July 2006 - 04:31 PM
Daca va intrebati de ce am deschis acest topic, ei bine eu vreau sa incerc si alte lucruri, ca despre barci obisnuite si metode de constructie am tot citit pana acuma, cele electrice nu prea ma mai satisface asa de mult datorita timpului scurt de utilizare.
Cu ce greseste omul cand pune o intrebare plauzibila, daca intrebam de farfurii zburatoare sau barci propulsate de turbine mai spuneam.
Multumesc mult celor care stiu ca acorde un ajutor.
Domnule Stamy, am o rugaminte: stergeti cele scrise in topic ca sa nu mai ocupe serverul degeaba. Va rog din suflet....
Sper din suflet ca nu am suparat pe nineni, nu am avut nici o intentie ci doar am simtit o mahnire in suflet....
#12
Postat 23 July 2006 - 04:47 PM
nu te supara pe mine dar din cate stiu eu stamy este un modelist serios ,cu lucrari valoroase la activ.
si nu cred ca a vrut sa te supere....
eu cred ca el a vrut sa-ti comunice ca daca tin-can-urile erau bune la ceva (avand in vedere ca pana in anii 90 la noi in tara nu existau) ,in mod sigur forumurile si site-urile de modelism de afara erau pline de navomodele facute din asa ceva .
dar dupa parerea mea o "doza" de aluminiu e mult mai moale si mai flexibila decat balsa.
#13
Postat 23 July 2006 - 05:31 PM
perfecta dreptate aveti domnule silviu. Poate am fost cam agresiv, iar modul meu de vorbire nu a vrut sa supere pe nimeni.
Din pacate 'mea culpa' ca nu m-am interesat mai mult pe net de aceste "doze". Il respect si port toata stima pentru domnul stamy, nu am vrut sa supar pe nimeni ci doar un amarat de raspuns. Sunt atatea discutii pe forum care sunt de zeci de ori discutate...
Dupa cum am mai spus eu vreau sa fac ceva mai neconventiunal sa spunem, cum a fost si cu ideea de a realiza un navomodel cu un motor de la o motocoasa sau drujba de la ce o fi fost.
Cu stima si respect.
#15
Postat 23 July 2006 - 05:51 PM
Acum m-am lamurit, degeaba am facut atata zarva... tot la materialele conventionale am ajuns.
Inca odata mii de scuze pe ntru cele afirmate...
ps: Daca se pot sterge din mesajele anterioare si care nu prezinta interes, cine are acces sa o faca, daca nu tot topikul.
Multumesc inca o data.
#16
Postat 23 July 2006 - 06:58 PM
Se poate si asa ?, la 23 Jul 2006, 15:19, a spus:
Crios, la 23 Jul 2006, 13:50, a spus:
Balsa este lemnul cu densitatea cea mai mica. Are densitate mai mica si decat aluminiul asa ca un metru cub de balsa este cu mult mai usor decat um metru cub de doze din alea de care vorbesti tu.
Si ca am ajuns la dozele alea de bere si suc, alea sunt facute din aluminiu. Aluminiu nu se cositoreste, nu poate fi lipit cu cositor, etc ... Daca vrei sa lipesti aluminiu foloseste rasina epoxi.
Bafta!
O mica precizare.
Polietilena si polipropilena nu se lipesc.
PVC-ul se lipeste excelent cu codez. Din PVC sunt instalatiile de apa rece din blocuri dinainte de revolutie. Sunt lipite.
Aparentele insala! PVC-ul ala de care vorbesti nu este lipit ci mufat la cald si dat cu codez pentru etansare. Si daca nu crezi, lipeste tu cu codez doua bucati de teava din PVC cap in cap si cand zici tu ca s-a facut lipirea trage de ele sa vezi ce se intampla. Acelas lucru cu canal de cablu sau teava de instalatii care sunt din PVC. Daca era asa simplu, tamplaria din PVC ar fi fost lipita nu sudata la inbinari. Iesa mai ieftina.
Bafta!

#17
Postat 23 July 2006 - 07:32 PM
Eu am facut testele despre care am scris. Lipitura nu tine. Este de forma nu de rezistenta.
Bafta!
Imagini atasate

#18
Postat 23 July 2006 - 07:58 PM
Nu vrau sa se ajunga la discutii contradictorii pe seama PVC-ului...
Inca odata scuze
cu stima!
#19
Postat 23 July 2006 - 09:23 PM
Se aplica pe schelet cu coaste (eventual tot metalice, facute din platbanda sau "clasice"- din placaj), sub forma de fisii lipite cu cositor. Acum un an, doi, cind cautam material pe net despre o corveta, am dat de un astfel de navomodel care nu arata rau, desi inca nu era terminat.
#20
Postat 23 July 2006 - 09:34 PM
user vechi:stamy
#21
Postat 24 July 2006 - 01:07 AM
Crios, la 23 Jul 2006, 18:58, a spus:
Se poate si asa ?, la 23 Jul 2006, 15:19, a spus:
Crios, la 23 Jul 2006, 13:50, a spus:
Balsa este lemnul cu densitatea cea mai mica. Are densitate mai mica si decat aluminiul asa ca un metru cub de balsa este cu mult mai usor decat um metru cub de doze din alea de care vorbesti tu.
Si ca am ajuns la dozele alea de bere si suc, alea sunt facute din aluminiu. Aluminiu nu se cositoreste, nu poate fi lipit cu cositor, etc ... Â Daca vrei sa lipesti aluminiu foloseste rasina epoxi.
Bafta!
O mica precizare.
Polietilena si polipropilena nu se lipesc.
PVC-ul se lipeste excelent cu codez. Din PVC sunt instalatiile de apa rece din blocuri dinainte de revolutie. Sunt lipite.
Aparentele insala! PVC-ul ala de care vorbesti nu este lipit ci mufat la cald si dat cu codez pentru etansare. Si daca nu crezi, lipeste tu cu codez doua bucati de teava din PVC cap in cap si cand zici tu ca s-a facut lipirea trage de ele sa vezi ce se intampla. Acelas lucru cu canal de cablu sau teava de instalatii care sunt din PVC. Daca era asa simplu, tamplaria din PVC ar fi fost lipita nu sudata la inbinari. Iesa mai ieftina.
Bafta!
Nu vreau sa intru in polemica. Toate instalatiile sanitare din PVC sunt lipite (cu exceptia celor etansate cu O-ringuri). Doar anumiti "mesteri" de pe santiere le mufau la cald. Si mufau doar pentru a prelungi tevi. Cum mufezi la cald un "T" de exemplu? Lipitura tine perfect datorita suprafetei mari de contact. Precizez ca adezivul folosit contine solventul PVC-ului.
La tamplaria din PVC este alta poveste. Acolo avem un contact "cap la cap" deci o suprafata mica de contact.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 24 July 2006 - 01:20 AM
#22
Postat 24 July 2006 - 01:48 AM
Am scanat un articol despre instalatiile sanitare din PVC.
Am facut multe instalatii din PVC, CPVC si ABS lipite si afirm in cunostinta de cauza ca nu se foloseste caldura.
In fotografii sunt conducte de scurgere. Deoarece sunt mai mari si sunt mai vizibile. Aceeasi tehnica se aplica si in instalatiile sub presiune si (sau) pentru agenti corozivi.
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 24 July 2006 - 01:58 AM
#25
Postat 24 July 2006 - 01:55 AM
Si daca tot nu ma crezi fa un test. Cumpara o bucatica de teava din PVC de 1/2" si un cot sau ce gasesti tu mai ieftin. Lipeste cu codez si povesteste-ne daca ai reusit sa desfaci dupa 15 minute imbinarea.
Te rog sa ai grija si sa cumperi adezivul pentru materialul din care ai teava si mufa.
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 24 July 2006 - 02:00 AM
#26
Postat 24 July 2006 - 05:17 AM
IL INCHID CA PANA LA URMA AJUNGEM LA RETETE DE SNITZELE.
DACA DORESTE CINEVA SA-L REDESHID SA-MI DEA UN MI.