salutare, cine ma poate ajuta cu niste sfaturi in legatura cu pozitionarea unui ax cardanic din interiorul barcii in exteriorul ei, mai exact la cate grade se monteaza, de ce anume trebuie tinut cont. A, este vorba despre o barca de aprox 4 metri.multam
Pagina 1 din 1
ajutor ax cardanic
#4
Postat 17 June 2006 - 01:08 PM
Ba, nu stiu, nu ma bag.
E bine acum? Eu am inteles ca ai intrebat: si nu "sa raspunda aici cine nu stie sa ma ajute".
:D
E bine acum? Eu am inteles ca ai intrebat:
Citeaza
cine ma poate ajuta cu niste sfaturi in legatura cu pozitionarea unui ax....
:D
Aceasta postare a fost editata de navigator: 17 June 2006 - 01:09 PM
#5
Postat 17 June 2006 - 03:40 PM
Lasa ca-i raspund eu ca nu pot sa-l ajut.
Un cuplaj cardanic asigura transmiterea miscarii intre doi arbori care fac un anumit unghi intre ei sau permite compensari unghiulare mari.
Cuplajul cardanic simplu, are un mare dezavantaj. La o viteza unghiulara constanta la arborele de intrare exista o viteza variabila la arborele de iesire, intre o limita maxima si una minima, totul fiind legat de unghiul dintre axe.
De aceea cuplajul cardanic simplu (adica doar 2 arbori) se foloseste unde se poate.
Pe cat posibil se inlocuieste asta simplu cu un cuplaj dublu articulat, prin folosirea unui arbore intermediar intre cel condus si conducator. Teorie e multa si neimportanta aici.
Importante poate ar fi concluziile.
Nu exista un unghi fix sau recomandat intre cei doi arbori. Recomandabil e sa fie zero, dar daca nu se poate, el poate fi si diferit de zero. Cred ca de regula se prefera inclinarea arborelui motorului (arbori coaxiali) decat complicarea transmisiei.
Desi nu am experienta deloc la navo, fara cateva detalii constructive nu cred ca te poate ajuta nimeni cu ceva concret. Are barca 4 m. dar nu ajunge. Te incalzeste daca iti spun ca un 15 grade ar fi suficient? Dar ca se poate si mai mult? Ideal e unghi zero intre axe, un cuplaj cardanic dublu sau alt tip de cuplaj. Nici nu-s sigur daca prin "ax cardanic" te-ai referit la ce cred eu. Eu stiu de "cuplaj cardanic" si axul cardanic banuiesc ca ar putea fi unul din arborii implicati in transmisie, dar poate gresesc.
Baga si tu ceva detalii, daca poti, ca poate iti da ceva sfaturi cineva care stie. In cel mai rau caz, mergi pe teste la fata locului ca nu e nimic strict acolo. Ajungi prin probe la un compromis care sa-ti convina, adica o solutie tehnica optima pentur barca ta.
Mult succes!
PS. N-ar strica pe acolo si un arbore canelat... O structura rigida e greu de realizat si la lungimi mari orice variatie dimensionala conteaza.
Un cuplaj cardanic asigura transmiterea miscarii intre doi arbori care fac un anumit unghi intre ei sau permite compensari unghiulare mari.
Cuplajul cardanic simplu, are un mare dezavantaj. La o viteza unghiulara constanta la arborele de intrare exista o viteza variabila la arborele de iesire, intre o limita maxima si una minima, totul fiind legat de unghiul dintre axe.
De aceea cuplajul cardanic simplu (adica doar 2 arbori) se foloseste unde se poate.
Pe cat posibil se inlocuieste asta simplu cu un cuplaj dublu articulat, prin folosirea unui arbore intermediar intre cel condus si conducator. Teorie e multa si neimportanta aici.
Importante poate ar fi concluziile.
Nu exista un unghi fix sau recomandat intre cei doi arbori. Recomandabil e sa fie zero, dar daca nu se poate, el poate fi si diferit de zero. Cred ca de regula se prefera inclinarea arborelui motorului (arbori coaxiali) decat complicarea transmisiei.
Desi nu am experienta deloc la navo, fara cateva detalii constructive nu cred ca te poate ajuta nimeni cu ceva concret. Are barca 4 m. dar nu ajunge. Te incalzeste daca iti spun ca un 15 grade ar fi suficient? Dar ca se poate si mai mult? Ideal e unghi zero intre axe, un cuplaj cardanic dublu sau alt tip de cuplaj. Nici nu-s sigur daca prin "ax cardanic" te-ai referit la ce cred eu. Eu stiu de "cuplaj cardanic" si axul cardanic banuiesc ca ar putea fi unul din arborii implicati in transmisie, dar poate gresesc.
Baga si tu ceva detalii, daca poti, ca poate iti da ceva sfaturi cineva care stie. In cel mai rau caz, mergi pe teste la fata locului ca nu e nimic strict acolo. Ajungi prin probe la un compromis care sa-ti convina, adica o solutie tehnica optima pentur barca ta.
Mult succes!
PS. N-ar strica pe acolo si un arbore canelat... O structura rigida e greu de realizat si la lungimi mari orice variatie dimensionala conteaza.
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de bitex: 17 June 2006 - 03:45 PM
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
Telefon: 0721 385365
Arata acest topic
Pagina 1 din 1