diferentiale cum functioneaza
#1
Postat 19 September 2005 - 07:51 PM
As dori sa stiu si eu cum functioneaza diferentialu' cu bile (cunosc principiu numai la alea cu pinioane). Nu reusesc sa gasesc nicaieri pe net explicatii/schema. Eventual ar fi buna o poza cu unu desfacut ....Am mai auzit si de ceva diferentiale unisens (parca , nu sunt sigur daca chiar acesta era termenul). E vorba de astea cu bile sau sunt o a treia categorie ?
#2
Postat 19 September 2005 - 08:34 PM
Pagina 10.
Explicatia o pricepi imediat.
PS. Nu cred ca foarte "imediat"...
Telegrafic: in roata dintata sunt facute cateva orificii in care intra bilele. In zona respectiva, grosimea rotii este mai mica decat diametrul bilelor, astfel incat pe partile laterale bilele pot intra in contact cu doua discuri fixate pe axele independente ale rotilor.
Daca antrenezi roata dintata, datorita frecarilor dintre bile si discurile laterale, se vor roti si rotile in acelasi sens. Dar datorita faptului ca bilele se pot roti si liber in "colivia" lor, adica in locasurile din roata dintata, discurile si implicit rotile se pot roti cu viteze diferite. Ramane de construit carcasa ambreiajului care e foarte simpla si un sistem de reglare a fortei de apasare a celor doua discuri pe bile. Numarul bilelor e de la 3 in sus.
Nu cunosc variantele astea noi de prin automodele dar stiu cum aratau diferentialele vechi, cu bile. E cam tot aia.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 19 September 2005 - 08:58 PM
Telefon: 0721 385365
#3
Postat 19 September 2005 - 09:03 PM
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 19 September 2005 - 09:17 PM
#4
Postat 19 September 2005 - 10:03 PM
Se fac extrem de usor, se centreaza foarte bine si sunt bune. Stiu ca sunt mai pretentioase la reglaj, dar cu un arc pe acolo se rezolva. Practic daca ai roata dintata iti este suficient un strung si scapi de balamuc.
Telefon: 0721 385365
#5
Postat 20 September 2005 - 02:32 PM
Daca Bilele mari n-ar fi unse, s-ar uza repede, impreuna cu roata dintata mare in gaurile careia sint pozitionate. Saibele mari AB12 sint din otel foarte dur.
Aceasta nu e o schita foarte reusita, e un extras dint-o vedere explodata a Hummerului Tamiya. Daca gasesc manualul pdf, iti pun pagina cu montarea diferentialului cu bile, care e mult mai sugestiva.
#7
Postat 21 September 2005 - 08:21 AM
Si inca o chestie , incerc sa aflu o metoda pt a bloca un diferential indiferent de care , folosind un canal suplimentar de la statie ...
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 21 September 2005 - 08:31 AM
#8
Postat 21 September 2005 - 09:06 AM
Citeaza
Citeaza
Din pacate spatiul disponibil din diferentialele automodelelor este mic.
#9
Postat 01 June 2006 - 09:54 PM
navigator, la 21 Sep 2005, 09:06, a spus:
Citeaza
Din pacate spatiul disponibil din diferentialele automodelelor este mic.
Am dat din intamplare de o varianta simpla de blocare a diferentialelor pe pagina http://www.rc-truck.com ......
Imagini atasate
#11
Postat 02 June 2006 - 08:59 AM
Sir_Vaska, la 21 Sep 2005, 09:21, a spus:
Si inca o chestie , incerc sa aflu o metoda pt a bloca un diferential indiferent de care , folosind un canal suplimentar de la statie ...
Salut
La solicitari mari se produce alunecare, de aceea sunt folosite la modele 1/10 sau mai mici, care au o greutate mai mica. Se produce patinarea rotii inaintea diff-ului.
Ce rost ar avea sa faci un diferential cu role tronconice? Mai repede cu role! Pentru role tronconice trebuie sa faci "inelele rulmentului axial" inclinate, la acelasi unghi cu unghiul rolei. Bataie de cap inutila! Oricum diferenta de "suprafata" (care de fapt este o linie) de frecare este diferenta dintre lungimea cercului bilei si suma a 2 laturi ale rolei. Inclin sa cred la prima vedere ca la aceeasi dimensiune bila ofera "suprafata" mai mare.
Chiar daca Bitex zice ca e mai simplu sa faci un diferential cu bile, eu vreau sa il contrazic. Am construit ambele tipuri de diferentiale. Pe langa faptul ca la diferentialul cu bile ai nevoie atat de rulmenti radiali cat si unul axial (sau unul radial-axial) precizia de prelucrare este mult mai mare pentru cel cu bile. Basca, cele doua "semiaxe" trebuie sa se "intrepatrunda" pentru a avea un ax centrat.
La cel cu pinioane ai un pic de bataie de cap cu carcasa, si cam atat.
Apropo, cuplajul de tip unisens nu este un diferential in adevaratul sens al cuvantului. Cele doua semiaxe ale puntii sunt angrenate de carcasa centrala prin niste rulmenti unisens (vezi bendix-ul de la electromotor). De aceea roata din exterior poate avea o viteza de rotatie mai mare decat cea din interior, insa fara transmiterea puterii.
Daca vrei autoblocare cel mai indicat este diferentialul torsen. Pinioanele satelit si planetare sunt niste roti melcate, nu pinioane conice. De aceea acest diferential ofera blocare automata la turatii/sarcini mari.
Vezi torsen aici
Daca sunt nelamuriri stau la dispozitie!
Aceasta postare a fost editata de CristiM: 02 June 2006 - 09:07 AM
#12
Postat 02 June 2006 - 09:26 AM
navigator, la 2 Jun 2006, 08:57, a spus:
De fapt mai mult decat am pus in poza nu am gasit , dar rezulta de acolo ideea si modalitatea de a bloca una din planetare cu roata dintata, astfel sinconizand planetarele .
Acest lucru se face cu ajutorul acelui inel care are doua bolturi si poate fi comandat din exterior.
@CristiM , multumesc pentru link , e foarte interesant diferentialul prezentat acolo.
#13
Postat 02 June 2006 - 09:35 AM
Citeaza
#14
Postat 02 June 2006 - 09:58 AM
navigator, la 2 Jun 2006, 10:35, a spus:
Citeaza
Da, am vrut sa zic cilindrice.
In legatura cu vitezele asa este, dar si inelul pe care ruleaza are diametre diferite nu? Raportat la capetele rolelor.
Aceasta postare a fost editata de CristiM: 02 June 2006 - 11:27 AM
#16
Postat 02 June 2006 - 10:35 AM
navigator, la 2 Jun 2006, 11:19, a spus:
Ia uite aici
Si aici
Vezi product table, selectezi tipul si ai si desen!
Aceasta postare a fost editata de CristiM: 02 June 2006 - 10:43 AM
#18
Postat 02 June 2006 - 10:52 AM
navigator, la 2 Jun 2006, 09:35, a spus:
Nu ar tinde , ar functiona exact ca si cel cu pinioane ( sunt tronconice ) , dar fara dinti. Suprafata de contact e totusi mai mare decat la o bila, tocmai asta era de fapt ideea.
Later edit: Nu am citit mesajele postate intre timp , am sovait cam mult cu editarea ....
Precizare : pinioanele sau rolele pe care le numiti conice sunt de fapt tronconice , adica trunchi de con
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 02 June 2006 - 11:25 AM
#19
Postat 02 June 2006 - 11:20 AM
Diferenta de suprafata de contact este infima in raport cu complicatiile de executie.
Mai mult, producatorii de diferentiale cu bile folosesc inele plane, ceeace reduce si mai mult suprafata de contact (teoretic la un punct).
Acum imi dau seama ca trebuie sa mai fac o precizare: la diferentialele cu bile construite de mine am folosit inelele unui rulment axial deci suprafata de contact era o curba.
Aceasta postare a fost editata de CristiM: 02 June 2006 - 11:33 AM
#20
Postat 02 June 2006 - 11:34 AM
Important ar fi sa ne facem si noi blocaj comandat sau auto la diferential (macar la unul din cele doua ale unui 4x4) caci am simtit si eu necesitatea lui la Hummerul meu. Parca totusi nu ma indur sa-l blochez definitiv pe cel cu angrenaj dintat (care se afla initial pe puntea din fata) si sa-l mut in spate, iar pe cel cu bile care era in spate, sa-l mut in fata. Asa recomanda multi pe forumuri, care au 4x4 electrice, off-road.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 02 June 2006 - 11:35 AM
#21
Postat 02 June 2006 - 01:46 PM
Este un diferential clasic pe bile si rulment de presiune.
Este adevarat, este conceput special pentru 1/8, in sensul ca absolut toate componentele sunt dimensionate pentru acest tip de automodel.
Uite si documentatia:
Fisiere atasate
-
909390_Ball_Diff__Pro_Ev2.pdf (333.93K)
Number of downloads: 76
#22
Postat 02 June 2006 - 02:07 PM
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 02 June 2006 - 02:15 PM