Modelism - RHC Forum: diferentiale - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

diferentiale cum functioneaza

#1 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 19 September 2005 - 07:51 PM

Salut
As dori sa stiu si eu cum functioneaza diferentialu' cu bile (cunosc principiu numai la alea cu pinioane). Nu reusesc sa gasesc nicaieri pe net explicatii/schema. Eventual ar fi buna o poza cu unu desfacut ....Am mai auzit si de ceva diferentiale unisens (parca , nu sunt sigur daca chiar acesta era termenul). E vorba de astea cu bile sau sunt o a treia categorie ?
0

#2 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 19 September 2005 - 08:34 PM

Ia arunca o privire aici: http://www.hpiracing...instruct-p3.htm

Pagina 10.
Explicatia o pricepi imediat.

PS. Nu cred ca foarte "imediat"...
Telegrafic: in roata dintata sunt facute cateva orificii in care intra bilele. In zona respectiva, grosimea rotii este mai mica decat diametrul bilelor, astfel incat pe partile laterale bilele pot intra in contact cu doua discuri fixate pe axele independente ale rotilor.
Daca antrenezi roata dintata, datorita frecarilor dintre bile si discurile laterale, se vor roti si rotile in acelasi sens. Dar datorita faptului ca bilele se pot roti si liber in "colivia" lor, adica in locasurile din roata dintata, discurile si implicit rotile se pot roti cu viteze diferite. Ramane de construit carcasa ambreiajului care e foarte simpla si un sistem de reglare a fortei de apasare a celor doua discuri pe bile. Numarul bilelor e de la 3 in sus.
Nu cunosc variantele astea noi de prin automodele dar stiu cum aratau diferentialele vechi, cu bile. E cam tot aia.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 19 September 2005 - 08:58 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#3 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 19 September 2005 - 09:03 PM

La prima vedere dupa poza nu am reusit sa imi dau seama , dar explicatia m-a lamurit complet. Multumesc mult @bitex. Un diferential din acesta se pare ca se poate construi ceva mai usor decat unul cu pinioane.Seamana cu un fel de rulment de presiune , dar la care se invart ambele parti simultan la mers in linie dreapta. Banuiesc ca nu e bine de gresat bilelele....

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 19 September 2005 - 09:17 PM

0

#4 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 19 September 2005 - 10:03 PM

Exact cum zici, cu rulmentul axial! Si dantura ar fi facuta pe colivia bilelor...
Se fac extrem de usor, se centreaza foarte bine si sunt bune. Stiu ca sunt mai pretentioase la reglaj, dar cu un arc pe acolo se rezolva. Practic daca ai roata dintata iti este suficient un strung si scapi de balamuc.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#5 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 September 2005 - 02:32 PM

Bilele se ung, de fapt tot ansamblul se unge fara economie de vaselina. Bilele isi fac treaba bine (nu patineaza) daca surubul de presiune e reglat corect. Arcul de care a pomenit Bitex, in figura pe care o atasez, este reprezentat de saibele arcuite (concave) AB10 (s-ar putea si AB11). Bilele mici AB14 au rolul unui rulment de presiune pentru aceste saibe.
Daca Bilele mari n-ar fi unse, s-ar uza repede, impreuna cu roata dintata mare in gaurile careia sint pozitionate. Saibele mari AB12 sint din otel foarte dur.

Aceasta nu e o schita foarte reusita, e un extras dint-o vedere explodata a Hummerului Tamiya. Daca gasesc manualul pdf, iti pun pagina cu montarea diferentialului cu bile, care e mult mai sugestiva.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: diferential_cu_bile_Tamiya.JPG



0

#6 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 September 2005 - 03:10 PM

N-am gasit de la Hummer dar am gasit de la un Ford cu mecanica similara. Doar ca numerotarea pieselor e un pic diferita, dar va prindeti voi.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Dif_cu_bile.GIF



0

#7 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 21 September 2005 - 08:21 AM

Si totusi la solicitare mai mare, cu toate ca exista presiune exercitata de un arc , daca sunt gresate , nu se produce lunecarea ? Sunt curios sa stiu daca merge si la modele puternice c motoare termice de 3,5 sau mai mari. Eu deja m-am gandit si la o varianta cu role tronconice in loc de bile , exista suprafata mai mare de frecare. Cel putin e mai usor de realizat fata de varianta cu pinioane, este suficient numai un strung....
Si inca o chestie , incerc sa aflu o metoda pt a bloca un diferential indiferent de care , folosind un canal suplimentar de la statie ...

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 21 September 2005 - 08:31 AM

0

#8 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 September 2005 - 09:06 AM

Citeaza

Si totusi la solicitare mai mare, cu toate ca exista presiune exercitata de un arc , daca sunt gresate
sigur ca se produce alunecarea, dar greu de tot, daca presiunea e suficient de mare.

Citeaza

Si inca o chestie , incerc sa aflu o metoda pt a bloca un diferential indiferent de care , folosind un canal suplimentar de la statie ...
Si eu sint interesat de asa ceva. Si multi altii de pe mapamond. Tot ce am intilnit pe net a fost o blocare permanenta cu turnare de rasina epoxidica sau alti adezivi care au tinut mai mult sau mai putin. Dar nu asta imi doresc, precum si tu.
Din pacate spatiul disponibil din diferentialele automodelelor este mic.


0

#9 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 01 June 2006 - 09:54 PM

navigator, la 21 Sep 2005, 09:06, a spus:

Citeaza

Si inca o chestie , incerc sa aflu o metoda pt a bloca un diferential indiferent de care , folosind un canal suplimentar de la statie ...
Si eu sint interesat de asa ceva. Si multi altii de pe mapamond. Tot ce am intilnit pe net a fost o blocare permanenta cu turnare de rasina epoxidica sau alti adezivi care au tinut mai mult sau mai putin. Dar nu asta imi doresc, precum si tu.
Din pacate spatiul disponibil din diferentialele automodelelor este mic.

Am dat din intamplare de o varianta simpla de blocare a diferentialelor pe pagina http://www.rc-truck.com ......

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1149191658.gif

0

#10 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 June 2006 - 08:57 AM

Multumesc Sir dar te rog, niste amanunte in plus ca m-am pierdut pe siteul ala. Cam pe unde sa caut?


0

#11 Useril este offline   CristiM 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 22-January 03

Postat 02 June 2006 - 08:59 AM

Sir_Vaska, la 21 Sep 2005, 09:21, a spus:

Si totusi la solicitare mai mare, cu toate ca exista presiune exercitata de un arc , daca sunt gresate , nu se produce lunecarea ? Sunt curios sa stiu daca merge si  la modele puternice c motoare termice de 3,5 sau mai mari. Eu deja m-am gandit si la o varianta cu role tronconice in loc de bile , exista suprafata mai mare de frecare. Cel putin e mai usor de realizat fata de varianta cu pinioane, este suficient  numai un strung....
Si inca o chestie , incerc sa aflu o  metoda  pt a bloca un diferential indiferent de care , folosind un canal suplimentar de la statie ...

Salut

La solicitari mari se produce alunecare, de aceea sunt folosite la modele 1/10 sau mai mici, care au o greutate mai mica. Se produce patinarea rotii inaintea diff-ului.

Ce rost ar avea sa faci un diferential cu role tronconice? Mai repede cu role! Pentru role tronconice trebuie sa faci "inelele rulmentului axial" inclinate, la acelasi unghi cu unghiul rolei. Bataie de cap inutila! Oricum diferenta de "suprafata" (care de fapt este o linie) de frecare este diferenta dintre lungimea cercului bilei si suma a 2 laturi ale rolei. Inclin sa cred la prima vedere ca la aceeasi dimensiune bila ofera "suprafata" mai mare.

Chiar daca Bitex zice ca e mai simplu sa faci un diferential cu bile, eu vreau sa il contrazic. Am construit ambele tipuri de diferentiale. Pe langa faptul ca la diferentialul cu bile ai nevoie atat de rulmenti radiali cat si unul axial (sau unul radial-axial) precizia de prelucrare este mult mai mare pentru cel cu bile. Basca, cele doua "semiaxe" trebuie sa se "intrepatrunda" pentru a avea un ax centrat.

La cel cu pinioane ai un pic de bataie de cap cu carcasa, si cam atat.

Apropo, cuplajul de tip unisens nu este un diferential in adevaratul sens al cuvantului. Cele doua semiaxe ale puntii sunt angrenate de carcasa centrala prin niste rulmenti unisens (vezi bendix-ul de la electromotor). De aceea roata din exterior poate avea o viteza de rotatie mai mare decat cea din interior, insa fara transmiterea puterii.

Daca vrei autoblocare cel mai indicat este diferentialul torsen. Pinioanele satelit si planetare sunt niste roti melcate, nu pinioane conice. De aceea acest diferential ofera blocare automata la turatii/sarcini mari.

Vezi torsen aici

Daca sunt nelamuriri stau la dispozitie!

Aceasta postare a fost editata de CristiM: 02 June 2006 - 09:07 AM

2 fast 4 you 2
0

#12 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 02 June 2006 - 09:26 AM

navigator, la 2 Jun 2006, 08:57, a spus:

Multumesc Sir dar te rog, niste amanunte in plus ca m-am pierdut pe siteul ala. Cam pe unde sa caut?

De fapt mai mult decat am pus in poza nu am gasit , dar rezulta de acolo ideea si modalitatea de a bloca una din planetare cu roata dintata, astfel sinconizand planetarele .
Acest lucru se face cu ajutorul acelui inel care are doua bolturi si poate fi comandat din exterior.

@CristiM , multumesc pentru link , e foarte interesant diferentialul prezentat acolo.
0

#13 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 June 2006 - 09:35 AM

CristiM, de acord ca la rolele tronconice e complicatie mai mare cu realizarea dar nici sa-l faci cu role (banuiesc ca ai vrut sa zici) cilindrice.

Citeaza

Ce rost ar avea sa faci un diferential cu role tronconice? Mai repede cu role!
Pai capatul rolei dinspre axa difentialului nu ar tinde sa se roteasca cu viteza mai mica decit capatul dinspre periferie? :D


0

#14 Useril este offline   CristiM 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 22-January 03

Postat 02 June 2006 - 09:58 AM

navigator, la 2 Jun 2006, 10:35, a spus:

CristiM, de acord ca la rolele tronconice e complicatie mai mare cu realizarea dar nici sa-l faci cu role (banuiesc ca ai vrut sa zici) cilindrice.

Citeaza

Ce rost ar avea sa faci un diferential cu role tronconice? Mai repede cu role!
Pai capatul rolei dinspre axa difentialului nu ar tinde sa se roteasca cu viteza mai mica decit capatul dinspre periferie? :D

Da, am vrut sa zic cilindrice.

In legatura cu vitezele asa este, dar si inelul pe care ruleaza are diametre diferite nu? Raportat la capetele rolelor.

Aceasta postare a fost editata de CristiM: 02 June 2006 - 11:27 AM

2 fast 4 you 2
0

#15 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 June 2006 - 10:19 AM

Eu cred ca doar conicele merg. Si nu orice dimensiuni ci doar cu un anumit raport intre diametrele capetelor.


0

#16 Useril este offline   CristiM 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 22-January 03

Postat 02 June 2006 - 10:35 AM

navigator, la 2 Jun 2006, 11:19, a spus:

Eu cred ca doar conicele merg. Si nu orice dimensiuni ci doar cu un anumit raport intre diametrele capetelor.

Ia uite aici

Si aici
Vezi product table, selectezi tipul si ai si desen!

Aceasta postare a fost editata de CristiM: 02 June 2006 - 10:43 AM

2 fast 4 you 2
0

#17 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 June 2006 - 10:47 AM

Ok. Daca acele sint cilindrice ai avut dreptate. E drept ca la ala lungimea rolelor e mica in raport cu distanta de la ele la centrul rulmentului.


0

#18 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 02 June 2006 - 10:52 AM

navigator, la 2 Jun 2006, 09:35, a spus:

Pai capatul rolei dinspre axa difentialului nu ar tinde sa se roteasca cu viteza mai mica decit capatul dinspre periferie?  :D

Nu ar tinde , ar functiona exact ca si cel cu pinioane ( sunt tronconice ) , dar fara dinti. Suprafata de contact e totusi mai mare decat la o bila, tocmai asta era de fapt ideea.







Later edit: Nu am citit mesajele postate intre timp , am sovait cam mult cu editarea ....
Precizare : pinioanele sau rolele pe care le numiti conice sunt de fapt tronconice , adica trunchi de con

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 02 June 2006 - 11:25 AM

0

#19 Useril este offline   CristiM 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 22-January 03

Postat 02 June 2006 - 11:20 AM

Navigator se referea la rolele cilindrice!

Diferenta de suprafata de contact este infima in raport cu complicatiile de executie.

Mai mult, producatorii de diferentiale cu bile folosesc inele plane, ceeace reduce si mai mult suprafata de contact (teoretic la un punct).

Acum imi dau seama ca trebuie sa mai fac o precizare: la diferentialele cu bile construite de mine am folosit inelele unui rulment axial deci suprafata de contact era o curba.

Aceasta postare a fost editata de CristiM: 02 June 2006 - 11:33 AM

2 fast 4 you 2
0

#20 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 June 2006 - 11:34 AM

Da, aveam impresia ca se uzeaza inegal, de fapt exact ca la o masina neechipata cu diferential si care coteste. S-or fi uzind dar poate ca in mica masura si nu conteaza. Oricum, exemplul lui CristiM e elocvent (mai ales ca am vazut si linkul nr 2).

Important ar fi sa ne facem si noi blocaj comandat sau auto la diferential (macar la unul din cele doua ale unui 4x4) caci am simtit si eu necesitatea lui la Hummerul meu. Parca totusi nu ma indur sa-l blochez definitiv pe cel cu angrenaj dintat (care se afla initial pe puntea din fata) si sa-l mut in spate, iar pe cel cu bile care era in spate, sa-l mut in fata. Asa recomanda multi pe forumuri, care au 4x4 electrice, off-road.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 02 June 2006 - 11:35 AM



0

#21 Useril este offline   Buggy-man 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 1804
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 June 2006 - 01:46 PM

Eu folosesc diferential pe bile ptr. 1/8 2WD si nu are nicio problema!
Este un diferential clasic pe bile si rulment de presiune.
Este adevarat, este conceput special pentru 1/8, in sensul ca absolut toate componentele sunt dimensionate pentru acest tip de automodel.

Uite si documentatia:

Fisiere atasate


RHCForum - Webmaster
0

#22 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 02 June 2006 - 02:07 PM

Pentru blocare ( partiala ) este suficient ceva ansamblu care sa nu permita diferenta mare de turatie intre planetare. Dar nu reusesc sa-mi imaginez ceva in acest sens si mai ales la scara rc. La masina mea ( Light Armored Vehicle -TAMIYA ) am umplut diferentialele cu unsoare mai "groasa" care la inceput reactioneaza perfect , dar se pare ca se subtiaza pe parcurs si iese pe langa planetare.

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 02 June 2006 - 02:15 PM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu