Modelism - RHC Forum: Activitati comerciale cu ULM - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Activitati comerciale cu ULM cadru(i)legal

#1 Useril este offline   byteworks 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 238
  • Inregistrat: 01-April 06

Postat 19 April 2006 - 10:43 AM

Posibil sa se mai fi discutat aici, nu stiu daca s-a ajuns la vreun raspuns la intrebarea daca activitatile comerciale cu ULM sint legale sau nu, si care sint prevederile exacte care arata acestea (textele din legi, hotariri samd).

Informatiile care le am pina acum:
1. Codul Aerian clasifica operatiunile aeriene civile care pot fi efectuate pe teritoriul Romaniei astfel:

Citeaza

   
   a) operatiuni de transport aerian public;
   http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/cool.gif operatiuni de aviatie generala;
   c) operatiuni de lucru aerian.


Ne intereseaza in principal punctul c), care include:

Citeaza

activitatile efectuate de operatori aerieni pentru nevoile industriei, agriculturii, silviculturii, sanatatii publice si protectiei mediului, de cautare si salvare, cercetare stiintifica, fotografiere, monitorizare, publicitate, precum si in alte scopuri, pe baza autorizatiei si/sau a licentei eliberate de Ministerul Transporturilor.


Nici o mentiune la categoriile de aeronave si licente pilot care pot executa aceste activitati.

2. Domnul Catalin Prunariu spune in mesajul 13144 in grupul Aviatia spune:

Citeaza

Pentru a putea efectua operatiuni de lucru aerian, pilotul trebuie sa
detina minim CPL(A). Conform JAR-FCL, CPL(A) se poate lua numai pe
aeronave care sint minim in clasa SEP(L). De asemenea in conformitate
cu RACR-RA si RACR-AOA, pentru a desfasura operatiuni de lucru aerian,
prestatorul trebuie sa detina autorizatie de operator aerian. Pentru
obtinerea AOA trebuie ca operatorul care solicita aceasta autorizatie
sa aiba inregistrata sau inchiriata cel putin o aeronava omologata in
Romania si cu certificat de navigabilitate in perioada de
valabilitate, emis de AACR.


Ce este acest JAR-FCL, cum se aplica, de ce lege este referit?

3. Domnul Dorin Ivascu spune in mesajul 13133 in grupul Aviatia spune:

Citeaza

Toate licentele si aprobarile insirate de Catalin au un pret , costa cam
mult.
AROPA - Asociatia Romana a Operatorilor Privati din Aviatie are un numar
mare de membrii care platesc acest pret, fac operatiuni de lucru aerian in
agricultura in mod curent si pentru ca din asta traiesc  nu vor accepta ca
un posesor de ULM sa -i concureze , mai ales ca asa ceva este ilegal. Daca
un membru sesizeaza o astfel de situatie  AROPA va actiona foarte serios
impotriva . Deci nu va sfatuiesc sa incercati.
Sunt sigur ca zborul cu ULM are satisfactiile sale dar aceste nu pot fi de
natura comerciala.


E clar deci ca trebuie licenta/autorizatie de operator aerian civil, dar cum limiteaza acestea accesul aeronavelor si pilotilor ULM?

In concluzia acestor informatii, este necesara existenta licentei autorizatiei de operator aerian civil, iar limitarea aeronava este data de JAR-FCL dare nu este inca clar: cine limiteaza pilotul la peste CPL(A) si cum este referit JAR-FCL de lege.


Ideea e bineinteles nu o afacere de sine statatoare caci nu acesta e esenta zborului cu ULM, dar o activitate ocazionala ca tractarea unui banner, largare de fluturasi, fotografii/filmari aeriene, pot fi o gura de oxigen pentru o ramura a aviatie care abia trage sa se ridice un pic, iar dupa perspective e singura sansa a aviatie sportive in tara.

Multumesc penru orice informatie pertinenta care sa completeze/corecteze cele consemnate de mine.
0

#2 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 April 2006 - 11:39 AM

In catalogul de avioane ultrausoare care apare anual in Europa am vazut la categoria pina la 450kg si un avion romanesc cu destinatia speciala pentru agricultura.
Nu mai tin minte precis numele ceva cu "Servoplant" sau cam asa ceva.Te-ai putea interesa la ei ca sint din Bucuresti.
Scuze acum am vazut ca esti din Suceava dar adresa si tel. poti totusi sa-l obtii cumva.
Bafta

Aceasta postare a fost editata de Skyspy: 19 April 2006 - 11:41 AM

A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#3 Useril este offline   byteworks 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 238
  • Inregistrat: 01-April 06

Postat 19 April 2006 - 12:08 PM

In posturile de pe Aviatia nu era asa clara (i)legalitatea actiunilor Servoplant. Discutia e deschisa...
0

#4 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 April 2006 - 12:22 PM

Se pare ca ei activeaza cam de cel putin 10 ani in domeniu si acum 10 ani stii si tu spaga era inca in floare.Acum s-a mai rarit dar cite-o floare tot mai e pe ici pe colo http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#5 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 19 April 2006 - 12:29 PM

byteworks: Scrie clar: operatorii aerieni! Asta inseamna doar fime autorizate. In acest moment este ilegal orice activitatea aeriana (lucru aerian) sau transport de persoane daca nu se efectueaza de catre un operator aerian. Restul sint doar zboruri de ... agrement http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#6 Useril este offline   byteworks 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 238
  • Inregistrat: 01-April 06

Postat 19 April 2006 - 12:52 PM

Asta am inteles. Dar unde se precizeaza ca o firma autorizata nu poate folosi pilot si aeronava ULM?
0

#7 Useril este offline   abu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 23-September 04

Postat 19 April 2006 - 07:32 PM

salut,
se poate face lucru aerian si cu ultrausorul,cu pct "c' ala ,am studiat si eu un pic fenomenul ca sunt tentat ,
conditia este sa fii operator aerian si cu pct "c" te poti face,nu e musai sa fii propietar de aeronava se poate si cu contr de inchirire,dar e un pic de munca la acte , autorizari...dar se poate cu un pic de perseverenta si niste banuti ca numa taxele sunt vo mie si ceva parca ,plus ca mai apar niste taxe pt radio...
ca in primul an cica sunt mai mari
servoplant este ....nu mai este,fac altceva si din cate am reusit sa aflu mai mult e propaganda,poza din anuar apare de cativa ani buni , dar atat
da sunt mai multe de spus
Albert Malaxa
www.aerial.ro
0723196944
0

#8 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 21 April 2006 - 01:50 PM

Servoplant nu mai exista de mult, Dl Cheveresan Marinel a zburat inainte de anul 2000 pt ei si sptropea la diverse plante si dl. Marian Simion a zburat pt ei ,dar incepand din 2000 Servoplant nu a mai obtinut licenta pt aparatele pe care le detinea din diverse motive ,dl Pintilie proprietarul se avea rau cu multe persoane pe care le-a cam intepat la bani si asa ne mai otinand licenta pentru aparate coroborat ca nu prea mai voia sa zboare nimeni pt. el ca nici pe piloti nu prea ii platea dupa intelegerea avuta nu au mai avut activitate si avioanele nu au mai zburat de atunci . Oricum in perioada incare stopeau nu era operatori aerieni deci lucrau ilegal. Pt ultausoare nu se acorda certificatul asta de operator aerian nicaieri in lume se acorda doar pentru aeronave certificate dar cum spunea dl Cheveresan nicaieri in lume nu poti certifica ultrausoare .Si atunci se face astfel poti stropi terenul tau cumperi un metru din terenul pe care vrei sa-l stropesti si storpesti terenul tau tocmai stropeai metrul tau, vinzi la elev 1% din ultrausor si atunci elevul poate sa faca scoala oficial pe avionul lui etc., sper ca m-ati inteles. Poate in timp se vor mai schimba treburile .
Pt mai multe detalii dl. Cheveresan va poate indruma.

Eu va urez la toti PASTE FERICIT Ciao Sorin
0

#9 Useril este offline   Matteo_Tgv 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 22-October 04

Postat 24 April 2006 - 08:59 PM

Salut,

reglementarile pt. ULM-uri sunt RACR APAN ULM si PA APAN ULM. Se pot downloada de pe site-ul AR, mai exact: airclub.rdsnet.ro (dar acum vad ca nu merge, ca vroiam sa va dau link-ul paginii de download).

In aceste reglementari sunt precizate anume tipurile de zboruri ce se pot efectua cu aeronave ULM. Nu apare niciunde sintagma de "zbor comercial". Dar apare ceva de genul "zboruri private". Aici pot intra multe chestii, e o cale de ajutor, sa zicem. Insa: Codul Aerian prevede conditii anume pt. efectuarea lucrului aerian. In mod legal, un ULM nu are voie sa execute operatiuni comerciale de nici un fel, mai putin scolarizarea.

Dar, nu esti intotdeauna nevoit sa tai factura. In plus, daca beneficiarul intelege, el poate sa-ti faca o sponsorizare tie ca pilot si astfel are si un document prin care justitifca banii cheltuiti.

In plus, ai voie sa inchiriezi ULM-ul, cu tot cu pilot. E treaba celui care il inchiriaza ce face cu el. Nimeni nu-ti interzice sa-ti stropesti campul cu un ULM asupra caruia ai tu drepturi (precum cel de utilizare in urma inchirierii). Portitze sunt destule, se pot face bani cu ULM-ul in asa fel incat sa nu fie nici ilegal. Se pot face multe, insa nu va pot da toate detaliile in public.

In legislatie nu scrie niciunde ca nu ai voie sa stropesti cu un ULM, ca nu ai voie sa transporti pasager, ca nu ai voie sa tragi banner etc.

Lucrul aerian poate fi facut in asa fel incat sa nu para lucru aerian in fatza legii. In aviatie e o vorba: mortii se acopera cu pamant, vii se acopera cu hartii.

Cei mai mari dusmani ai ULM-urilor sunt exact baietii aia care exploateaza vechituri gen AN-2 si K-26 si altii, inclusiv dl. Ivascu, citat anterior, si care conduce o firma ce efectueaza servicii de aviatie generala. Lor nu le convine sa vina ULM-urile sa le ia bomboana de pe coliva. Sculele cu care zboara ei au consumuri si costuri de intretinere imense, nu mici precum ULM-urile. In plus, cu un ULM faci o stropire mult mai precisa decat cu un tanc de AN-2, de exemplu.

Sunt oameni mult mai influenti care au relatii sus de tot si care fac servicii de aviatie generala (un singur exemplu, dar sunt multi altii: Ion Tiriac). Acestia fac tot posibilul sa mentina situatia asta in care doar cei cu putere financiara mare sa poate face bani din aviatie.

Asta e povestea ... Si evident, subscriu la comentariile facute de ceilalti colegi in aceasta rubrica.

In alta ordine de idei: cumpar reductor si toba pt. Rotax 582 si/sau cumpar motor Rotax 582 sau 503 stricat/gripat, in vederea dezmembrarii (rog oferte pe privat: matteo_tgv@yahoo.com).

Bafta,
Matteo
0722932936
www.paratech.ro
0

#10 Useril este offline   byteworks 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 238
  • Inregistrat: 01-April 06

Postat 29 April 2006 - 11:17 AM

Uite ca apare sintagma de "comercial". In PA-APAN ULM, Procedura1.doc, PA – APAN ULM.2255 Alte calificări/autorizaţii/certificate/atestate la punctul g:

Citeaza

g) Activităţile de zbor efectuate pe baze comerciale pot fi efectuate numai de către piloţii de aeronave ultrauşoare motorizate deţinători ai calificării/autorizaţiei de instructor.

0

#11 Useril este offline   Daktari 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 23-December 03

Postat 29 April 2006 - 01:52 PM

@byteworks

Singura activitate comerciala posibila cu ULM-ul este scoala de pilotaj ULM. Pe care implicit o fac doar posesorii de licenta de instructor ULM. La aceasta activitate comerciala se refera acest paragraf.

@all
Fratilor, treburile sunt deocamdata clare: Nu se pot scoate bani legal, pe fata, din ULM. Scoala de pilotaj nu este nici pe departe o activitate din care sa te imbogatesti si prezinta foarte multe riscuri. Poti la un moment dat sa eludezi legea si sa ti se para normal, sau sa crezi ca esti deshtept ca nu se prinde nimeni. Pana la urma tot faci o greseala si se gaseste unul care sa-ti puna jugul. Nu va imbatati cu apa rece ! Sunt perfect de acord cu voi ca sunt multe lucruri care se pot face mai eficient cu ULM-ul decat cu o hardughie care mananca multi litri de combustibil pe minut. Dar inca legea nu permite chestia asta. Haideti mai bine sa infiintam noi niste aerocluburi private si daca sunt mai multe voci, cu atat mai bine, poate schimbam legile.
Doctoru de oase, voi sa nu le rupeti, chiar daca el le coase !
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu