Informatiile care le am pina acum:
1. Codul Aerian clasifica operatiunile aeriene civile care pot fi efectuate pe teritoriul Romaniei astfel:
Citeaza
a) operatiuni de transport aerian public;
http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/cool.gif operatiuni de aviatie generala;
c) operatiuni de lucru aerian.
Ne intereseaza in principal punctul c), care include:
Citeaza
Nici o mentiune la categoriile de aeronave si licente pilot care pot executa aceste activitati.
2. Domnul Catalin Prunariu spune in mesajul 13144 in grupul Aviatia spune:
Citeaza
detina minim CPL(A). Conform JAR-FCL, CPL(A) se poate lua numai pe
aeronave care sint minim in clasa SEP(L). De asemenea in conformitate
cu RACR-RA si RACR-AOA, pentru a desfasura operatiuni de lucru aerian,
prestatorul trebuie sa detina autorizatie de operator aerian. Pentru
obtinerea AOA trebuie ca operatorul care solicita aceasta autorizatie
sa aiba inregistrata sau inchiriata cel putin o aeronava omologata in
Romania si cu certificat de navigabilitate in perioada de
valabilitate, emis de AACR.
Ce este acest JAR-FCL, cum se aplica, de ce lege este referit?
3. Domnul Dorin Ivascu spune in mesajul 13133 in grupul Aviatia spune:
Citeaza
mult.
AROPA - Asociatia Romana a Operatorilor Privati din Aviatie are un numar
mare de membrii care platesc acest pret, fac operatiuni de lucru aerian in
agricultura in mod curent si pentru ca din asta traiesc nu vor accepta ca
un posesor de ULM sa -i concureze , mai ales ca asa ceva este ilegal. Daca
un membru sesizeaza o astfel de situatie AROPA va actiona foarte serios
impotriva . Deci nu va sfatuiesc sa incercati.
Sunt sigur ca zborul cu ULM are satisfactiile sale dar aceste nu pot fi de
natura comerciala.
E clar deci ca trebuie licenta/autorizatie de operator aerian civil, dar cum limiteaza acestea accesul aeronavelor si pilotilor ULM?
In concluzia acestor informatii, este necesara existenta licentei autorizatiei de operator aerian civil, iar limitarea aeronava este data de JAR-FCL dare nu este inca clar: cine limiteaza pilotul la peste CPL(A) si cum este referit JAR-FCL de lege.
Ideea e bineinteles nu o afacere de sine statatoare caci nu acesta e esenta zborului cu ULM, dar o activitate ocazionala ca tractarea unui banner, largare de fluturasi, fotografii/filmari aeriene, pot fi o gura de oxigen pentru o ramura a aviatie care abia trage sa se ridice un pic, iar dupa perspective e singura sansa a aviatie sportive in tara.
Multumesc penru orice informatie pertinenta care sa completeze/corecteze cele consemnate de mine.