Modelism - RHC Forum: Ma poate cineva ajuta? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Ma poate cineva ajuta? Hobbyzone FirebirdCommander

#1 Useril este offline   ro_mariusene 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 18-April 06

Postat 18 April 2006 - 09:20 PM

In primul rand nu fac parte din bransa, sunt OUTSIDER in domeniu, dar am o problema.
Am cumparat (on line) pentru pustiul meu un aeromodel FireBird Commander2, produs de cei de la Hobbyzone. Dupa ce l-am primit, mi-am dat seama ca am nevoie de cel putin o aripa de rezerva. Problema este ca cei de la Hobbyzone nu expediaza accesorii in afara SUA, iar cei de la care l-am cumparat nu vand accesorii.
Dati-mi si mie o solutie.
1. Exista in tara firme care comercializeaza accesorii de la Hobbyzone?
2. Cunoasteti in tara unde as putea confectiona asa ceva la comanda?
3. Daca variantele 1 si 2 pica ma puteti indruma cum sa o construiesc singur? Mentionez ca nu am doua maini stangi si nici antitalent nu sunt. Chiar am confectionat una (ca antrenament) din polistiren expandat, care, avand in vedere ca este doar o proba, cred ca este destul de reusita, dar nu stiu cu ce anume as putea sa o acopar, un strat care sa-i sporeasca rezistenta.

Multumesc anticipat tuturor.
0

#2 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 April 2006 - 09:41 PM

Salutare!
Sa incerc eu un raspuns tot de incepator... Daca ai facut aripa din polistiren si ai respectat cat de cat profilul, ai nevoie de doua lucruri: un lonjeron de fibra carbon, bagheta de esenta tare, etc. si de invelire. La primul e simplu, gasesti obiectul si-l incastrezi prin decupare in aripa si lipire cu Bison monocomponent (numai daca e polistiren). Apoi la invelire, merge de minune acoperirea cu scotch, din cel de ambalaj sau divers colorat. Daca ai suficienta rabdare, exista un subiect care se chema "Aripa", unde se detaliaza mai muuulte variante de executie.

Acum, ca am facut scurta la mana, spune-ne si noua din ce era aripa originala, un link sa o vedem si noi, si cum ai rupt-o. Banuiesc ca nu ai cumparat si lectii de pilotaj odata cu modelul...

Bafta!

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#3 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 18 April 2006 - 10:43 PM

Cumva ACESTA este modelul?
Daca da...il gasesti la Metro pe stoc la un pret rezonabil. cineva din Brasov are unul si zboara binisor.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#4 Useril este offline   Blue Raven 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 742
  • Inregistrat: 07-August 05

Postat 19 April 2006 - 02:46 AM

Salutare!
Am si eu un Firebird Commander 2 care il zbor de vreo 4 luni si zboara beton!
E crash proof dar nu la infinit!
Eu i-am testat limitele si duce bine!

Aripa de rezerva nu poti cumpara de cat daca mai cumperi unul! Costa 85$
Adica in State poti cumpara cu bratul componente de rezerva: fuselaj complet, aripa, V-tail, landing gear , dar in Romania din pacate nu fac livrare!

Au ei un dealer in Romania dar aduc doar trenulete.
Incearca aici si vezi ce zic ei!

Vezi si subiectul "Ce face un roman prin Florida" si ai sa vezi si filme facute cu el si cum zboara daca il mofici putin!

Adica am schimbat elicea lui din fabrica cu un Master AirScrew 7x4, taiat apoi la 6.5x4
Diferenta mare! poti folosi de asemeni si un APC 6x4 Electric.

Aripa daca ai reusit sa o tai din polistiren atunci nu mai ai mult!
E facuta din depron si invelita cu o folie autoadeziva deci mare treaba nu este
Faci cum ti-a zis pavcostel si esti gata!
Daca vrei sa ai parte si de viteza atunci poti sa ii modifici putin profilul aripii in sensul sa ii micsorezi "camber"-ul, adica gradul de cambrare (curbare a aripii) sau folosesti "shim"-ul din kit pentru a micsora unghiul de incidenta al aripii!

Bafta la construit aripa!
Stima,
Blue Raven
0

#5 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 19 April 2006 - 06:32 AM

Buey, http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wub.gif , voi vreti sa faceti neaparat ... aeromodelist din el ?
Cand omu' a zis CLAR, ca e model pentru ... copil !!!

Oricum daca ai trecut la confectionat harepe, microbu' si-a facut deja ... aparitia ... asa ca ... esti cam gata !! :D B) B) :angry:

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#6 Useril este offline   ro_mariusene 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 18-April 06

Postat 19 April 2006 - 12:41 PM

In primul rand multumesc tuturor pentru raspunsuri.

1. Pt. "pavcostel":
- Aripa inca nu am rupt-o, dar am vrut sa il probez inainte sa i-l dau pustiului (acum nu sunt in tara), a luat vreo doua cazaturi si vazand urmarile mi-am dat seama ca el va avea cu siguranta nevoie de una de rezerva.
- Dupa cum a scris mai sus Blue Raven "E facuta din depron si invelita cu o folie autoadeziva" (el stie mai bine, ca eu ...).
- Multumesc pentru sugestia cu "Aripa", am sa citesc inainte de a mai pune alte intrebari chiar daca sunt cam multe pagini (la capitolul rabdare stau bine).
- Acesta este modelul http://www.hobbyzonesports.com/Products/De...?ProdID=HBZ2600

2. Pt. Radu: Modelul acela este. Multumesc de sugestia cu Metro.

3. Pt. Blue Raven: Multumesc de informatii (s-ar putea sa ies pana la urma aeromodelist, dar ce ma fac cu practica?)

4. Si nu in ultimul rand pt. "domnu doctor" ca imi ia si mie apararea.
0

#7 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 April 2006 - 01:16 PM

Nu vreau sa te supar. Dar nu prea este potrivit ca prim model. Avand incarcarea alara marisoara are si viteza mai mare....vezi ca am mai povestit pe larg in alt subiect.
Ar fi fost muuuuuuuuult mai potrivit un stik de la GWS.....parerea mea.
0

#8 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 April 2006 - 01:23 PM

Salutare.
Daca e din depron, rezolvi aici in tara. Se gasesc foi, si va trebui sa treci la "munca de jos". http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif . De invelit, merge cu oracover, folie termo, etc. Dar la fel de bine cu scotch lat. Aici e o chestie de gust. Conteaza lonjeronul care trebuie pus. In subiectul cu Aripa se descrie pe larg ce si cum. Si mai ales De Ce?. E minunat ca stai bine cu rabdarea, cinstit eu zilele astea o cam pierd, serios... Ti-am sugerat subiectul nu ca sa te "pedepsesc", ci pentru ca am zis ca vei vrea sa intelegi anumite lucruri, chiar daca e stufos subiectul. Evident ca vei putea pune intrebari, no problem, si sper sa raspunda cei care sunt mult mai experimentati ca mine.
Cateva sfaturi: - cand iesi sa zbori, ori te asiguri ca prin apropiere nu sunt alte statii RC, ori te "lipesti" de un grup, care cat de cat respecta niste reguli de organizare. Problema bruiajului RC nu o poate rezolva nici cel mai tare pilot, din pacate. Se da "Buna ziua" si se informeaza reciproc despre frecventa/canalul statiei proprii. Asta de regula scrie pe spate, sau pe quartz.
- tot asa, alege o zi fara vant, sau cu un vanticel slab, dar nu in rafale. Asta va merge abia dupa ce pustiu' capata experienta.
- in zona te asiguri si tu ca in caz de "Doamne-Fereste!" nu poti produce pagube sau raniri. In nici un caz nimeni nu te va despagubi pentru pierderea modelului, dar daca lovesti vreo masina, copil, etc, e grav. Doamne-fereste!.
Si, cel mai bine, gaseste pe cineva cu un pic de experienta care te poate invata sa pilotezi, sau pe pustiu'. E simplu, cand ajungi in tara postezi la
rubrica de zbor, si sigur vei primi un raspuns, cum am primit si eu la randul meu.

Cu stima,
si scuze de vorbarie,
Costel

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 19 April 2006 - 01:24 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#9 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 April 2006 - 01:30 PM

Ai perfecta dreptate. Doar ca aripa in discutie este un picut mai ciudata. Bordul de atac si de fuga este arcuit ca sa faca diedrul. Sincer nu vad cum a facut prima aripa si nici cum o poti face din depron. Ar trebui sa-l incovoi in doua planuri. De asemeni nu cred ca aripa originala este din depron. Este mult prea rigida. Deci nu vreau sa fiu Gica contra dar nu cred ca se poate face "pe genunchi" asa ceva.
0

#10 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 April 2006 - 01:41 PM

Gica-Contra! Se poate o aripa din doua bucati, cu un aer cald bun.

Lasa mai bine sa nu o rupa omul, e mai sanatos sa nu ai ce repara, nu?

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#11 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 19 April 2006 - 04:14 PM

Cred ca in cazul tau, foarte util ti-ar fi sa te intilnesti cu vre-un aeromodelist.
Deja ai gresit la alegerea avionului (nu e pentru incepatori), deja ai gresit la primele zboruri (a incasat cazaturi), si banuiesc ca ai gresit la primele reparatii (chiar daca l-ai reparat plin de buna credinta, am dubii la competenta si experienta). E vremea sa primesti ajutor. Cauta si iesi la zbor cu un aeromodelist, ai sa fii surprins de ce pot face doua maini dibace.
0

#12 Useril este offline   Blue Raven 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 742
  • Inregistrat: 07-August 05

Postat 19 April 2006 - 04:39 PM

Dragii mei nu mai amarati omul!
Avionul este pentru incepatori: aripa sus, incarcare alara pentru clasa trainer, pusher (aici scapi de inlocuit elici in caz de busai),si ampenajul V-tail are avantajul ca atunci cand iei curba iti salta si un pic avionul. Aici e un pic mai dificil dar nu e chiar asa cum credeti!

Sincer eu inainte sa plec din tara numai am construit si de zburat am zburat putin captive. In rest construit machete, construit modele de zbor, planoare.

Asa ca si pentru mine Firebird Commander 2 a fost primul avion si prima experienta la stick-uri!
Zboara frumos daca nu bate vantul mai tare de 15km/h. Daca bate vantul atunci folosesti shim-ul din dotare! Apoi avionul vine cu tehnologia ACT - Anti Crash Technology, adica are doi senzori unul cu vedere in fata si unul cu vedere in spate care atunci cand sesizeaza ca intra in dive sau vrie periculoasa il redreseaza si apoi iti reda controlul dar asta inseamna sa il ai putin la inaltime adica de la 10 m in sus. Va dati seama ca daca e prea aproape nimic nu il poate salva!

Ai grija sa nu ai dezactivat ACT-ul.
Pentru activare tii stick-ul pentru gaz in pozitia 0 pentru trei secunde si vei auzi un beep de la echipamentul electronic din fuselaj, iar pentru dezactivare se procedeaza la fel, dar vei auzi 2 beep-uri. Iti recomand sa nu il dezactivezi decat dupa ce iti intri in mana bine!!

Banda in care vine Firebird Commander 2 este 27Mhz. Al meu este pe canalul doi adica 27.045 Mhz. Sunt 6 canale de toate. Vezi daca al tau este legal in Romania.

Si schimba-i elicea din fabrica cu un APC 6x4 ca o sa fie diferenta. Vezi ca iti trebuie si un prop adapter de la 2.3mm la 4-5mm. Sau un poti folosi asa cum am facut eu, un Master AirScrew de 7x4 pe care il tai si balansezi la 6.5x4 sau 6x4.

Ariap daca o faci sa o faci cu intaritura in zona de atasare la fuselaj asa cuym este cea originala!

Bafta si spor in toate! Si zboruri fara crash!
Stima,
Blue Raven
0

#13 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 April 2006 - 06:03 PM

Dar nu-l amaraste nimeni !
Adevarul e ca se pot face multe, in schimb e mai util sa faci majoritatea INAINTE de a fi nevoie sa-l repari...

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#14 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 April 2006 - 06:23 PM

@ Blue Raven. Ai perfecta dreptate. Raspunsul l-ai dat singur. Ai mai pilotat captive....ai fost la camp cu prietenii din Iasi. Deci poti sa spui ca ai avut ceva experienta cand ai pus mana pe modelul in cauza. Gandeste-te ca prietenul nostru este singur, fara sa mai fi vazut de aproape nu sa fi pilotat.....Eu raman la parerea ca nu-i pentru prima incercare. In definitiv ii este destinat copilului.
Singura sansa sa zboare ar fi s-o faca impreuna cu cineva care stie despre ce-i vorba.....parerea mea.
Este mai ieftin sa cumpere un stik de la GWS care este intr-adevar pentru prima incercare decat sa-l tot repare pe cel in discutie. Pe urma cu experienta ii vine si lui randul.
Vreau sa-l feresc de frustratii sau mai rau sa se lepede de acest sport minunat.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 19 April 2006 - 06:27 PM

0

#15 Useril este offline   ro_mariusene 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 18-April 06

Postat 19 April 2006 - 06:40 PM

Inca odata aduc multumiri tuturor pentru raspunsuri.

-Eu fiind OUTSIDER in domeniu, nu m-am priceput (si nici ei nu dadeau detalii) sa imi dau seama daca este un model pentru avansati sau pentru incepatori. Pur si simplu am vrut sa-i cumpar o jucarie mai deosebita pustiului si asta mi-a placut.

-Aripa am facut-o cu ajutorul pistolului de lipit si a unei anse modelata dupa forma interioara a celei originale. Exteriorul l-am facut cu ajutorul unui cutter, cu care am facut pe Brancusi. Dar sa ma fac bine inteles, am facut-o din polistiren, stiam de la inceput ca nu va fi suficient de rezistenta, dar am vrut sa vad daca pot sa-i dau forma adecvata.

-De reparat, inca nu l-am reparat pentru ca inca nu am reusit sa-l stric (m-am porit la timp), dar mi-am dat seama cam cat de mult rezista aripa.

-Nu m-am simtit "pedepsit" de nimeni care mi-a sugerat unde sa studiez problema, iar cu intrbarile, consider de bun simt sa le pun numai dupa ce mai citesc putin si sa nu astept totul pe tava.

-Raspunsurile mai "savante" sunt si ele OK, chiar daca acum ma baga in ceata, ma ajuta sa imi dau seama cam ce anume trebuie sa mai studiez (ce e mai important).
0

#16 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 20 April 2006 - 07:49 AM

Salut,

Eu am un Aerobird Challenger, tot de la Hobby Zone. Este cocostarcul pe care am invatat sa pilotez. A luat buseli pana la loc comanda. Prima data, la un looping ratat (deh, orice incepator vrea sa demonstreze ca poate) m-am dezorientat si l-am bagat in pamant cu gazul la maxim de la vreo 30m. Am vazut de la distanta cum s-a rupt aripa si a ricosat in sus cum sar fulgii dintr-o gaina la desene animate.

Alta data s-a pliat aripa la un looping. Eram la 10 greseli deasupra solului, dar avea viteza prea mare si am tras la maxim de profundor. Rezultatul: aripa pliata si picat in formatie de frunza vesteda.

Cea mai nasoala a fost cand l-am bagat intr-un pom, tot asa, la viteza mare si gazul la blana. Atarna acumulatorul din el de parca era ochiul unui zombi.

Ideea e ca mai devreme sau mai tarziu il vei face arsice si e f bine ca te pregatesti. Cu toate patzaniile de mai sus (si multe altele), inca zboara cu aripa originala. Iata una din fotografiile facute la ultima reparatie. Ceea ce am facut a fost sa jupoi filmul de pe intrados, apoi am sapat niste santulete si am pus bete de bambus ptr frigarui, lipite cu un lipici poliuretanic. Zonele albe din bordul de atac sunt locuri unde s-a lovit de crengi si s-a infundat polistirenul . Am taiat si am inlocuit cu bucati de polistiren taiate cat mai aproape de dimensiune, apoi am slefuit si am pus scoci peste reparatie. Aripa s-a ingreunat cu 10g (avea 80g si are acum 90), dar cocostarcul inca zboara.

Bafta!
Cirip

Fisiere atasate


Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#17 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 20 April 2006 - 07:56 AM

@Ciripone, da' ai talent reportericesc, ... garla !! :huh: http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif :wub:
Incercam sa-mi imaginez ... okiul ala de zombi, atarnand in pom ... TOTAL !!!
Felicitari !

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu