Problemuta de nota 10 Please HELP! testare brushless+variator
#1
Postat 29 March 2006 - 03:36 PM
Intimplarea face ca era pe un model a carui accu LI-PO a luat foc!
Cit si cum au fost expuse la temperatura NU STIU.
Motorul NU pare afectat, variatorului i sa dus shrinkul si a ramas cablajul cu pesele gol golut, da in afara de condensatori nu pare nimic afectat nici in asta.
Cum verific care E BUSITU????
Ideea e asa:
- Daca motorul e cel cu beleaua daca il pun pe alt variator RISC CUMVA SA IL PRAPADESC SI PE ALA? :)
- Daca variatorul e dus in momentul in care il pun pe un motor bun se DUCE motorul?
PS:
- de masurat motorul nu se poate masura (sau mai bine zis nu dispun de tehnica NECESARA, ptr rezistente mai mici de 1ohm)
- variatorul nici atit
#2
Postat 29 March 2006 - 06:26 PM
Eu as face asa:
Intai as inspecta vizual bobinajul motorului. Daca nu pare prajit, sunt sanse mari sa fie ok.
As masura ohmmetric alimentarea variatorului (V+ si V-) si intre firele care duc la motor, ca sa fiu sigur ca nu e vreun scurt pe placa variatorului. De asemenea as masura infasurarile motorului sa nu faca scurt la masa.
Apoi, as insera niste rezistente de putere de 0.47...1ohm in serie cu fiecare din firele care merg de la variator la motor (nu pe alimentarea variatorului) si as incerca usor o pornire (cu elice montata). Daca motorul e ars sau are spire in scurt, se vor incinge zdravan rezistentele si motorul nu se va invarti sau se va invarti haotic, dar protejezi regulatorul. Nu incerca sa accelerezi motorul prea tare, ca nu va avea putere si va iesi fum din rezistente, dar poti sa-l lasi cateva minute sa vibreze. Daca e izolatie slabita pe undeva, sunt sanse sa iasa un scurt la iveala.
Dupa asta as reduce progresiv rezistentele la 0.33, 0.22, 0.1 ohmi si ar trebui sa creasca turatia la motor pentru aceeasi pozitie a gazului. Daca totul pare ok, as conecta direct.
Bafta,
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 29 March 2006 - 06:33 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#3
Postat 29 March 2006 - 06:35 PM
Salutare! Ai dreptate cu rezistentele, insa mai mult ca sigur nu va putea sincroniza. Va "barai", asa cum zici... Dar nu se va arde...
@Dragut
Acum eu as merge pe varianta de a verifica sa nu existe scurt pe ramura BEC. Adica as masura sa nu am scurt pe firele + si - care duc la receptor. Apoi sa nu ai scurt intre acestea si semnal, la acelasi banal conector. Ca sa inchei, fara receptor sau motor conectat si un pack de 8 NiMh lesinat aproape, as verifica cat scoate pe + si - spre receptor. O valoare de 4,8-5,3Volti as considera ca e normala. Pack-ul sa fie lesinat tocmai ca sa nu activeze ceva pe la comanda motor, iar la un eventual scurt pe finali sa "dea in nas" singur, sa ai timp sa deconectezi. Eventual citeste pe la racheto, recomandarile de protectie la lansari... :( :( :)
Bafta. Daca erai pe aproape, rezolvam, asa, facem scurta la tastaturi...
Cu stima,
Costel
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 29 March 2006 - 06:36 PM
#5
Postat 29 March 2006 - 08:33 PM
De regula se culege de pe celelalte infasurari decat cea activa informatia de pozitie. E cumva analog cu schema pe care a pus-o Albastru pe aici. E un LM339, cred ca rezistentele vor altera din semnalul primit. Mai exact din nivel, e posibil sa nu mai intre in plaja de la comparatoare.
E o evaluare, nu am stat sa calculez, m-as bucura sa poata sa-l faca Dragut. Orice "bestie" electronica reparata e o victorie pentru noi!
:) :(
Cu stima,
Costel
#6
Postat 29 March 2006 - 08:42 PM
Pe masuratelea:
La MOTOR
- 2,5 ohmi intre conexiuni luate 2 cite 2
- nici una nu da la carcasa
- inspectare vizuala imposibila fiindca e o clona haker ( a se citi WALKERA) deci e capsulat si sincer inca nu m-am chinuit sa-l desfac
urmeaza variatorul, aveti nitica rabdare :)
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 29 March 2006 - 08:42 PM
#7
Postat 29 March 2006 - 08:45 PM
Citeaza
Banuiam ca la asta te referi, dar nu cred ca e cazul. Impedanta vazuta de infasurarea de reactie (nealimentata) spre comparator este de cativa Kohmi cel putin. Deci avem o divizare rezistiva intre 1ohm sau mai putin in partea de sus a divizorului echivalent si niste K in partea de jos, spre masa. Eu cred ca scaderea nivelului este neglijabila. Sunt variatii mult mai mari ale nivelului datorita variatiei turatiei. De asemenea, nici faza nu cred ca este afectata. 1 ohm cu cateva sute(exagerare!) de pF "trece jos" la peste suta de MHz.
Dar sa vedem ce zice Dragut.
Stima,
Cirip
EDIT: faptul ca infasurarile sunt egale ca rezistenta ar putea fi o indicatie ca nu ai spire in scurt, desi mie mi se pare cam mare rezistenta. O fi vreo eroare de masurare? Cu sondele in scurt, cat indica ohametrul?
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 29 March 2006 - 08:58 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#8
Postat 29 March 2006 - 08:59 PM
- pe firele care dau spre motor nici o continuitate, indiferent de modul de conexiune, adica luate 2 cite 2
- intre + si - la alimentarea variatorului apare o mica pulsatie la inceput ... (107 ... 108 ohmi) dupa care revine la DISCONTINUU
- inspre receptor:
- intre maro si rosu 2,6 k banuiesc ( pe scara 20k)
- intre maro si portocaliu discontinuitate
- intre rosu si portocaliu discontinuitate
#9
Postat 29 March 2006 - 09:01 PM
Cirip, la 29 Mar 2006, 20:45, a spus:
12, ceva pe scara de 200 si "0" in rest
#10
Postat 29 March 2006 - 09:11 PM
ps:
m-ati pus pe ginduri fratilor cu rezistentele alea de 0.33, 0.22, 0.1 ohmi de facut poate le fac, da cu ce le masor fara scula adecvata... :D
#11
Postat 29 March 2006 - 09:18 PM
motorul e OK
nu m-am putut abtine si l-am testat pe variatorul de pe heliul meu .... fara sarcina cei drept
in maxim fo 5 minute nu se incinge....
A mai ramas cealalta problema :D
#12
Postat 29 March 2006 - 09:33 PM
alimenteaza dintr-un pack lesinat regulatorul.
Masoara rosu-maro ce tensiune ai.
Inainte de orice trebuie sa vezi ca receptorul e in siguranta.
Cu stima,
Costel
P.S. - daca motorul e bun, poti sa-l conectezi. In cel mai rau caz e vreun final in scurt. Dar daca a avut probleme cu LiPo, si BEC e bun, asa cum am scris la inceput, sunt sanse sa se repare.
@cirip. Te rog daca stii ce amplitudine au pulsurile pe infasurarile Necomandate. Vreau sa ma lamuresc cu ceva.
#13
Postat 29 March 2006 - 09:35 PM
daca nu ii dam la cap cu ceva pina lesina.... :D
#15
Postat 29 March 2006 - 09:42 PM
NiMh.... 750 mah..... 9,6 V actualmente 6V
GO!
#16
Postat 29 March 2006 - 10:00 PM
Atentie sa nu intre LVC-ul daca e prea in coma pacul.
Bafta! Asteptam cu interes.
@pavcostel. Nu stiu, nu am masurat, spun doar din ce am citit si parca retin ceva de ordinul sutelor de mV.
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 29 March 2006 - 10:05 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#17
Postat 29 March 2006 - 10:09 PM
Am incercat cu altul la 7,8 V .... 8 celule... 3300 si scoate intre rosu si maro 5,1 V
Deci recuperabil in caz de ceva :D
uRMEAZA TESTELE DE ANDURANTA.... SA VEDEM LA CIT TAIE MOTORUL SI DACA CELELALTE FUNCTIUNI SUNT IN REGULA!
DEOCAMDATA LA SOL SUB MONITORIZAREA APARATULUI DE MASURA!
Multumesc inca o data atit lui Cirip dar mai ales lui PAVEL COSTEL sub a carui indrumare am facut probe ON LINE cu indicatii pe MI!
Pina lamurim problema, complet Va tin la curent!
Inca O DATA MULTAM FAIN!
PS:
am vazut odata pe discovery un avion aflat in Taiwan si inspectat cm cu cm de specialisti din state.... parca incepe sa aduca si la noi .... :D
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 29 March 2006 - 10:12 PM
#18
Postat 30 March 2006 - 07:50 AM
#19
Postat 30 March 2006 - 01:59 PM
s-au lipit firele de la conectorul catre receptor
Abia astept sa ajung acasa sa vedem daca MERGE.... :D
#21
Postat 30 March 2006 - 04:28 PM
ldm, la 30 Mar 2006, 15:46, a spus:
Multam fain, si bine ai revenit printre noi!
merge!!!!!!!
si motorul si controlerul
le-am lasat fara sarcina (elice) sub apaartul de masura... pe un Ni-Mh deocamdata
8 celule... 7V acum sa vedem la cit il opreste.... :D
,,......
SA OPRIT LA 6 v
URMEAZA TEST CU LI-PO sa vedem daca il recunoaste
dar
mai intii tre sa-l incarc o ora...
#22
Postat 30 March 2006 - 05:55 PM
fara elice nu mere ca se incalzeste motorul
Apare in schimb alt fenomen interesant:
tensiunea la bornele aparatului variaza liniar inre 10,82 V si 10,92 liniar adica nu sare brusc....
interesant e ca pastreaza citeva minute oscilatia... dupa care cum scade nivelul cum se modifica limtele...
De unde poate fi ... e normal?
#23
Postat 30 March 2006 - 06:18 PM
IN SARCINA....
in gol fara motor pornit am 10,6 V
DECI pe care o iau de referinta???
pakul nu trebuie sa coboare sub 9V cind motorul e oprit sau in mers???? :D
Cert e ca dupa ce a scazut sub 9 a inceput sa se incalzeasca.... ca eram cu mina pe el....
PS: cu o elice APC de termic de 5,7 x 3 trage de rupe... :D
#24
Postat 30 March 2006 - 09:08 PM
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#25
Postat 30 March 2006 - 09:14 PM
si din pacate chestiunea se repeta si la controlerul pe care lam primit in echiparea standard ptr LI-po de pe x35 :D
Intrebare de baraj....
se poate umbla in el ptr ai ridica pragul?
#26
Postat 30 March 2006 - 09:28 PM
Daca nu are vreo procedura de "invatare" a tensiunii, ceea ce sincer ma indoiesc, asa ramane. Daca ai pe cineva acolo sa modifice divizorul rezistiv, se poate face si la 3 LiPo.
Si Cirip are dreptate, se masoara in sarcina.
Cu stima,
Costel
#27
Postat 31 March 2006 - 06:20 AM
De, si uite ca nu-i poti acuza de nimic.... Controler Walkera, poate doar de NESTIINTA, NEATENTIE, sau pur si simplu NEPASARE :rolleyes:
#28
Postat 31 March 2006 - 07:37 AM
Omule, in poza aceea se vad niste jumperi, parca. Ei exista fizic la tine?
chiar daca nu sunt montati, pad-urile de cablaj exista? Din motive de economie poate au facut strap direct pe cablaj. Ar trebui sa ai posibilitatea de selectare, or asta se face din jumperii aceia... Daca tot e "dezbracat de varnis, ia arunca o privire si spune-ne...
Cu stima,
Costel
(Jumperii se monteaza de regula intre firele care vin la accu)
#29
Postat 31 March 2006 - 09:52 AM
Jumperii nu exista nici fizic pe cablaj
Sa ma uit pe celalt controler sa vedem ce scrie.... da asta deseara cind oi ajunge home!
Oricum am inyrebat si la ei sa vedem ce imi raspund.... :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 31 March 2006 - 09:56 AM