propulsie electrica brushless la putere
#1
Postat 18 March 2006 - 02:10 PM
#2
Postat 18 March 2006 - 04:26 PM
adica: accu + motor+reductor+controler
3 minute banuiesc ca e sufucient numai la planoare.... :lol:
#3
Postat 18 March 2006 - 04:34 PM
Dragut, la 18 Mar 2006, 17:26, a spus:
pai daca zicem ca in 30 de secunde urca la 250 de m (sau mai sus),si acolo ramai cu el 15-20 min ,6 urcari cred ca sunt de ajuns.
de fapt ajung si 3-4 !
#4
Postat 18 March 2006 - 06:19 PM
Aceasta postare a fost editata de nitrometan: 18 March 2006 - 06:27 PM
#5
Postat 20 March 2006 - 08:27 AM
- sfatul meu este sa nu reinventezi roata (omenirea a avut nevoie de mult timp pentru asta), poti sa te inspiri (copios) din solutiile de motorizare de la marile firme (de modelism), respectiv motor, reductor, elice, acumulator
- nimeni nu face planor cu brushless cu LiPo, de ce ?, simplu pentru ca nu e nevoie.
- un planor nu trebuie (neaparat) sa fie usor, trebuie sa aiba finete si daca se poate incarcare mica (pe unitatea de suprafata)
#6
Postat 20 March 2006 - 02:23 PM
vlad1, la 20 Mar 2006, 08:27, a spus:
Pai asta nu inseamna componente usoare? BL si LiPo?
#7
Postat 21 March 2006 - 01:22 PM
BL+LiPo = +100 Eur si - performanta
Planoarele se fac la anumita incarcare (aici discut de planoarele de firma nu contributiile/inventiile particulare). Anumita incarcare (functie de configuratie) inseamna anumita capacitate de a folosi termica medie (un mic secret - asa cum atmosfera se amesteca pe orizontala = vint, tot asa se amesteca pe verticala = ascendenta si descendenta; mergeti la un concurs si o sa vedeti seara la zece, pe ploaie citi zboara in termica) (sa stiti ca planoarele mari prind termica desi sunt fara LIpo). Daca faci modelul prea usor, nu poti evolua in vint si nici intra (folosi) curentii verticali, ceea ce face un pilotaj haotic, dificil si cu putine sanse de reusita. Incearca sa te inspiri de la cei care fac de 50 de ani planoare reusite (apreciate si vindute), nu de la dinozauri.
#10
Postat 23 March 2006 - 03:38 PM
Eu asa am facut la easy glider (exceptie motorul care este cel original), am pus lipo 2 celule si pt a-l centra am folosit plumb pt compensarea acu lipo.
De ce s-ar face asta???
Randament net superior, ce implica durata mai mare de zbor, motoare fara moarte cel putin teoretic, acumulatori mai buni.

#11
Postat 23 March 2006 - 04:43 PM
Repet exista un sistem (nivel) considerat ca standard. Nu conteaza parerea noastra, conteaza aia mari si multi. In tot deauna vor exista motoare mai mari, acumulatori mai buni... trebuie facut un optim nu tuning.
#14
Postat 23 March 2006 - 05:17 PM
Mie mi se pare un planor, asta in capul meu inseamna ca tre'be sa planeze ,ma rog nu neaparat bine, da ideia e sa planeze. A plana insemna fara motor. Asta insemna (deductie) ca e gindit sa merga cu motorul oprit. Sigur ca sunt artisti care zboara planorul cu motorul pornit, e dreptul lor, in definitiv am vazut si baba cloanta (si aripa) cu motor termic. Exista o anumita filozofie a aborului planat, in sensul ca ai o anumita abordare si activitate in planaj, si alt ceva la termic. Cind ne referim la planor, trebuie sa acceptam ca avem ceva inaintasi care au experimentat citeva exemplare. N'or fi fost toate bune, sper (i-mi doresc) ca ceva sa se fi lipit de noi.
Nu stiu cu ce zboara mai bine, sunt convins insa ca se pot gasi motoare cu perii suficient de puternice sa-l ridice la tavan. Stiu ca un HLG la termica zboara muult mai bine ca un F3A (sau poate ma insel?)
#15
Postat 23 March 2006 - 06:00 PM
Wing Span: 0.832m (32.75")
Length: 555 mm (21.8")
Wing Area: 6.58 dm2 (102 sq. in.)
Wing Airfoil: MH-24
Wing Loading: 57.75 g/dm2 (18.9 oz/sq. ft.)
Flying Weight: 380 g (13.4 oz)
Radio: Sub-micro servos and micro receiver
Motor Himax 2025-32
Aceasta postare a fost editata de old-boy: 23 March 2006 - 06:01 PM
#16
Postat 24 March 2006 - 08:45 AM
Sunt foarte puternice brushless-urile, iar Lipo-urile au o foarte mare densitate de energie, parerea mea este ca pentru un planor normal nu sunt necesare. Sigur se poate face tuning, da nu despre asta discutam aici.
#17
Postat 24 March 2006 - 01:52 PM
Citeaza
Este corect, totul depinde de ce doresti de la model. Acum, pentru EasyGlider, toata lumea care publica diverse recenzii sau teste, spune ca este SUB-motorizat. Aici de exemplu:Easyglider Electric Sunt prezentate cateva variante de motorizare si cam ce poti scoate din el. Mai spuneau si cei care l-au zburat la CLN ca urca destul de greu, dar cred ca greutatea suplimentara a pack-ului si unitatii de propulsie contribuie la mai bune rezultate ca planor, fata de varianta planor pur.. Totul e sa-l urci sus... Bogdan Stancu parca il lestase ultima oara, dar nu mai tin bine minte... Dupa aceea, un brushless induce mult mai multe perturbatii la receptie, si de aici nevoia de receptor foarte bun, sau precautii suplimentare.
Personal, eu cred ca trebuie gasit un compromis greutate/tractiune, Un motor tare te ajuta sa urci bine, dar o greutate mica nu te satisface la planare... Si, cine are brushless, sa-i traiasca! Cine nu are, nu-i bai, merge si fara el...Atat de la "A. Casnici. a."
Cu stima,
Costel
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 24 March 2006 - 01:53 PM