araturile de primavara se deschide sezonul?
#1
Postat 22 March 2006 - 11:38 AM
De urmarit va urmaresc pe forum de citiva ani dar n-am intrat pentru ca am gasit cam tot ce ma interesa pe net sau pe forum si oricum, am impresia ca este deja aglomerat si plin de intrebari care-si pot gasi cu usurinta raspunsul din alte surse de informare. Pe de alta parte, sunt lucruri pe care nu le poti gasi altundeva si apreciez generozitatea cu care cei ce le detin le impartasesc celorlalti. De construit am mai construit modele rc, primul, spre exemplu nici nu a zburat pentru ca era un esec si n-avea nici o sansa dar al doilea a mers un pic (era cam belaliu, de teama greutatii si nici n-a fost trimat cum trebuie) in timp ce al treilea a mers chiar binisor dar tot la glina a ajuns...
Acum am trecut la modelele ampmaster si eastwind pentru simplul motiv ca par ok iar autorul vine cu detalii de constructie, trimare si zbor. Eastwindul este deja gata de ceva timp dar nu l-am zburat ca n-a fost vreme si nici nu cred ca ma pricep s-o fac singur. Pot da detalii daca intereseaza.
In acest moment am terminat ampmasterul, l-am echipat complet, trimat la rece si pus la insectar. Specificatie:
Anvergura – 1235mm
Lungimea -? N-am fost curios
Suprafata aripa – 25,7 dmp
Greutate gata de zbor – 1300g (culmea, fix!!!)
Motorizare – cobalt 600/10 cu elice fag 9 x 4 si con 50
Accu – 2 x LiPo 11V / 2300mA (legati in paralel)
Comenzi pe deriva, profundor, eleroane (un singur servo) si motor
Statie hitech flash5
La probele de azi, cu elicea mentionata, pe shunt, motorul a tras 35A cu tensiunea cazuta la 10,3V. Asta ar insemna la un randament realist, cam 250W ceea ce la 1300g inseamna multicel...
Ce rugaminte am eu la voi... daca este cineva dispus si are posibilitatea tehnica (cablu elev profesor, ca eu n-am desi ar trebui ca sunt elevul...), la deschiderea sezonului sa ma duca si pe mine in aer cu modelul asta, nu de altceva dar imi este drag si tare as dori sa apuce toamna...
Pun in continuare citeva poze dar daca nu ies bine sa ma scuzati, le-am facut cu telefonul...
#2
Postat 22 March 2006 - 11:43 AM
Fisiere atasate
-
Avion0.jpg (47.41K)
Number of downloads: 147
#3
Postat 22 March 2006 - 11:45 AM
Fisiere atasate
-
Avion5.jpg (38.88K)
Number of downloads: 110
#4
Postat 22 March 2006 - 11:46 AM
Fisiere atasate
-
Avion8.jpg (37.1K)
Number of downloads: 90
#5
Postat 22 March 2006 - 11:47 AM
Fisiere atasate
-
Avion11.jpg (31.59K)
Number of downloads: 88
#6
Postat 22 March 2006 - 11:48 AM
Fisiere atasate
-
Avion12.jpg (42.89K)
Number of downloads: 113
#7
Postat 22 March 2006 - 02:37 PM
In afara de modelele pe care le-ai construit si mentionat anterior ai mai zburat? Nu mi-o lua in nume de rau, nu am intentia sa subestimez experienta ta de zbor, dar de ce nu incerci cu un trainer pentru inceput (eventual de polistiren). Asta pe care l-ai pus in fotografie nu o sa te ajute prea mult sa inveti sa pilotezi, din contra! La 1300g, motor seria 600 si ... banuiesc 3xLiPo, nu in ultimul rand forma aripilor si lipsa de diedru, te vor duce la o viteza minima de vreo 30-40Km/h - adica sub acesta viteza se va angaja si ..... nu apuca toamna!
@bizu:
Citeaza
Cu ceva ani in urma am construit un biplan (Tiger Moth) cu motor termic... era primul avion cu motor pe care am vrut sa-l zbor... aveam experienta doar pe planoare.. a zburat saracu cam 20 secunde si s-a infipt in Terra.... e adevarat ca pe vremea aceea nu aveam carburator RC pe motor dar NU CRED ca m-ar fi ajutat mult! Asta e motivul pentru care iti recomand un trainer.
Aceasta postare a fost editata de down: 22 March 2006 - 02:37 PM
#8
Postat 22 March 2006 - 03:00 PM
nu am muncit chiar asa de mult la el, dar mi-a placut.
de zburat, desi e mult spus, am zburat cele doua modele facute de mine anterior,
actualmente decedate si mai am un planor Golden oriole pe care l-am zburat de 3 ori
dar nu am fost deloc multumit de mine; de altfel la ultimul zbor am avut un crash usor
motiv pentru care este deja reparat si gata de zbor.
cu vorbe mai putine, experienta de zbor ioc...
asta este si motivul pentru care am cerut ajutor.
oricum, de incercat as mai incerca planorul si bimotorul de care am povestit in mesaj;
bimotorul pentru ca nu mi-e foarte drag si cred ca n-as plinge tare.
#9
Postat 22 March 2006 - 03:06 PM
autorul a pus taburi pentru constructia aripii cu fundul in jos
din chastia asta a iesit un diedru simbolic dar nu cred ca ajuta cine stie ce.
cu planorul am incercat sa folosesc numai eleroanele iar cu deriva m-am jucat putin
cind era cu adevarat sus. nu stiu de ce dar parca imi sunt mai la indemina eleroanele decit
deriva.
planul este si in setul RHC dar nu mai stiu daca are si txt ul autorului...
#10
Postat 22 March 2006 - 05:05 PM
bizu, la 22 Mar 2006, 11:38, a spus:
...nu stiu cu cati "C" se descaraca, dar s-ar putea sa nu fie suficient pt motorul ala.
Adica:
2300x10C = 23Amp (f putin)
2300x15C = 35Amp (tot putin) in conditiile in care motorul ala trage lejer 50, sau si mai mult.
Cu ele in paralel nu faci alt ceva de cat sa lungesti timpul de zbor
Arata super bine! Cand ai de gand sa-i faci safteaua?
0728.26.93.19
#11
Postat 22 March 2006 - 05:43 PM
IlPadrino, la 22 Mar 2006, 17:05, a spus:
...nu stiu cu cati "C" se descaraca, dar s-ar putea sa nu fie suficient pt motorul ala.
apropo de C uri
in mod normal, la legarea in paralel, se pastreaza tensiunea si se dubleaza curentul
pentru LiPo paralel, se recomanda maxim 85% sin capacitatea insumata
am facut proba la turatie maxima timp de 3 minute si acumulatorii erau aproape la temperatura
camerei in timp ce motorul era caldut... zic eu undeva la 55 de grade.
nu cred ca ar fi probleme ca altfel ar fi trist sa paradesc acumulatorii...
de facut safteaua as face-o cit mai curind, cu toate riscurile.
in fond, placerea mare este construitul deocamdata...
daca ajung sa le si pilotez civilizat, cu atit mai bine!
am vazut pe accuweather ca vremea de duminica asta este absolut perfecta
cica vor fi 14 grade si vint zero, fara ploaie.
daca de programeaza ceva, aduc obiectul si parca as aduce si planorul ca sa fie.
#12
Postat 22 March 2006 - 05:58 PM
bizu, la 22 Mar 2006, 18:43, a spus:
cica vor fi 14 grade si vint zero, fara ploaie.
macar sa ai gura aurita ca eu am panze de paianjen crescute la degete de statute ce sunt.
daca iesim pe camp te contactez.
#13
Postat 22 March 2006 - 06:08 PM
bizu, la 22 Mar 2006, 17:43, a spus:
pentru LiPo paralel, se recomanda maxim 85% sin capacitatea insumata...
nu se dubleaza curentul (de descarcare) ci capacitatea. O sa ai 85% din 4600mAh (insumarea celor doua), adica un timp mai lung de functionare, dar nu descarcare mai mare. Mare atentie!
Citeaza
cu sau fara elice? ai masurat curentul?
Citeaza
s-ar putea sa se intample asta; masoara curentul! - motorul ala e capabil de curenti ff mari (chiar si 70 Amp!)
S'auzim de bine
0728.26.93.19
#14
Postat 22 March 2006 - 06:23 PM
l-am pus pe shunt de 0.1 ohmi in conditii de zbor, adica echipat cu elice 9 x 4, pe model,
cu tot dichisul. in conditiile astea, am avut cadere pe shunt de 3,4V.
dupa asta, am inchis toate capacele, am blocat modelu cu peturi pline de 2kg si l-am
lasat la turatie maxima aproape 3 minute (era cam zgomotos). restul l-am zis.
in legatura cu iesirea la zbor, daca se face, vin!
#15
Postat 22 March 2006 - 06:36 PM
@IlPadrino cred ca are dreptate.... motorul ala "suge" incredibil din pack. Si daca pack-ul nu poate (mai ales ca e LiPo) e nasol. Oricum cu elice 9x4 s-ar putea sa nu fie probleme.
#16
Postat 22 March 2006 - 07:35 PM
down, la 22 Mar 2006, 18:36, a spus:
Da, are dreptate in legatura cu suptul, dar nu are dreptate in legatura cu legatul in paralel.
DA, se dubleaza curentul la legare in paralel (ma-rog, cu aia 85%). Cum a demonstrat si bizu de altfel prin experimentul facut: 34A prin shunt.
#17
Postat 22 March 2006 - 08:19 PM
Asta ar fi super...
Daca ploua tare joi si vineri, chiar daca sta uscat dup'aia, nu vad cum putem iesi la cimp.
Daca nu aveti cablu dar aveti vointa, spuneti si-mi cumpar eu cablul...
#18
Postat 22 March 2006 - 11:34 PM
kele, la 22 Mar 2006, 19:35, a spus:
Asa este.
Atentie insa ca ai un consum de 34A la o tensiune pe motor cu 3,4V mai mica!.
Daca scoti rezistenta si pui pe direct,vei avea si curentul mai mare,proportional.
Pentru o masurare cu eroare mai mica,ai nevoie de o rezistenta mai mica: 0,01ohm,sau chiar mai mica. O poti face,legand 10 rez de 0,1 ohm in paralel.
Ar fi interesant,daca stie cineva sa ne spuna cam cu cat scade curentul in zbor,fata de static. :lol:
Succes!
Dan P
#19
Postat 23 March 2006 - 01:49 AM
Uite ce zice Great Planes de motorul 600:
http://www.electrifl...s/speed600.html
Elicea este prea mare. Ei recomanda 8X4. De fapt nu stii ce curent mananca. Caderea de tensiune pe sunt a schimbat datele problemei.
Te rog sa nu te superi pe mine dar acel model nu-i pentru invatat. Iti zic din experienta trista. Alege pentru inceput un polistiren cu incarcarea alara in jur de 10-12 g/dmp si aripa cu diedru generos sus. Eleroanele nu sunt necesare. Bijuteria pe care ai facut-o o pastrezi pentru anul viitor.....zic si eu.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 23 March 2006 - 04:55 AM
#20
Postat 23 March 2006 - 05:52 AM
bizu, la 22 Mar 2006, 21:19, a spus:
cablu original hitec am eu si iti dau,mai am si ceva vointa sa te ajut,dar nu mai am nici o statie hitec.
#21
Postat 23 March 2006 - 08:02 AM
kele, la 22 Mar 2006, 19:35, a spus:
bai baieti -alio!
Nu se dubleaza curentul ci capacitatea! O sa ai practic un pac de 4600 si atat, dar sub nici o forma nu o sa descarci 2xC nominal, adica 30 C din packul inseriat. Ar insemna 4600x30C adica 138Amp. Wake up!
Experimentul lui bizu tocmai asta arata 34A care estre exact 15C al packului individual de 2300.
Sau mai simplu cum am postat ceva mai sus: 2300x15C = 34.5 Amp
Se lungeste doar timpul de functionare si atat.
P.S. calculez acuma sa vad in ce masura creste "putilinta de a ceda curent" dar ca nu e 2x sunt convins. Pt un calcul riguros ar cam trebui sa cunoastem rezistenta interna a fiecarui pack
Aceasta postare a fost editata de IlPadrino: 23 March 2006 - 08:57 AM
0728.26.93.19
#22
Postat 23 March 2006 - 08:17 AM
Uite asa:
durata (min) = 60 * (capacitate pack/1000) / curent (livrat)
Ex: pentru pack-ul de 4600 la curent de 35 A livrat avem:
durata (min) = 60 * 4.6 (Ah) / 35 amp
durata = 7.8 minute
daca era doar unul singur, aveam:
60*2.3/35 = 3.9 minute
0728.26.93.19
#23
Postat 23 March 2006 - 09:37 AM
Se poate si asa ?, la 23 Mar 2006, 01:49, a spus:
Uite ce zice Great Planes de motorul 600:
http://www.electrifl...s/speed600.html
Elicea este prea mare. Ei recomanda 8X4. De fapt nu stii ce curent mananca. Caderea de tensiune pe sunt a schimbat datele problemei.
Nu e vorba de motorul ala . Mai cauta
#24
Postat 23 March 2006 - 09:47 AM
Total alt ceva si ca pret..., nu mai vorbesc de caracteristici
P.S. lucrez cu Kirchoff pe cele doua packuri in paralel sa vedem ce face curentul...
0728.26.93.19
#25
Postat 23 March 2006 - 03:42 PM
- oricare ar fi rezistenta interna a accu, asta momentan, pentru ca variaza cu descarcarea, la tensiunea data si la cererea de curent data, adica vede montajul paralel o rezistenta fixa, cea a motorului, ca sa nu il contrazicem pe ohm, e musai sa se imparta curentul pe cele doua ramuri.
- daca este sa ne intoarcem la experiment, accu de care vorbesc nu poate mai mult de 10C ori eu am tinut montajul paralel timp de aproape trei minute la 36A, cca. daca era altfel decit am zis, trebuia deja sa caut alti acumulatori.
zic si eu...
vin cu precizarea asta pentru ca, pe linga cei ce au postat pe subiect, mai sunt o multime care doar citesc si vreau sa fie oamenii lamuriti.
in principiu, spun producatorii, poti sa folosesti in paralel acumulatori LiPo (numai despre ei vorbim), cu conditia sa fie descarcati in paralel de la bun inceput si incarcati individual cu acelasi aprat. cica daca-i folosim individual si revenim la paralel, nu mai suntem in deplina siguranta.
pina la urma este oricum un compromis, cei doi acumulatori vor debita unul pe altul macar citeva zecimi de volt dar pentur ca seturile de 20C sau cei cu C mare de la bun inceput (10C cu 4000mA) mi se par cam scumpi deocamdata...
stima
ps. notati faptul ca motorul este 600/10, adica duce tensiuni mai mari si in principiu lucreaza cu curenti ceva mai mici decit fratele /6. eu asa l-am si ales...
#26
Postat 23 March 2006 - 05:08 PM
am legat un acumulator (din cei doi) prin shunt si am obtinul pe 0,1 ohmi, o cadere de tensiune de 1,7V
asta inseamna ca fiecare acumulator contribuie la cei 35A cu partea sa, adica aprox. 17A
asta se incadreaza lejer in capacitatea acumulatorilor... in cazul asta.
cit despre timpul de zbor, tot ce este peste 5 minute, ma depaseste; cu alte cuvinte, daca tin modelul in aer 1 minut, plec acasa fericit...
stima