Modelism - RHC Forum: Zephyr - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Zephyr

#1 Useril este offline   Daktari 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 23-December 03

Postat 19 March 2006 - 02:29 PM

@Andrei:

Presupun ca daca Zephyrul zboara asa bine cu Rotax 912 80cp va zbura destul de bine si cu un Rotax 582, nu ?
Mai mult, diferenta de greutate dintre motoare ar fi un avantaj la pilot, chiar daca-i schimba centrul de greutate, nu-i asa ?
Altceva: a fost careva curios sa vada cum aterizeaza fara motor? Si chiar are finetea aia mare pe care o dau tzidulele ? In cazul asta ar fi cool sa sari cu el pana la 2000 m si de acolo sa tai cantaretu si sa vii fain cu el ca planoru, asa ca pentru distractie (sau macar sa-ti sperii nevasta)
Propun ca acest thread sa fie despre caracteristicile REALE ale acestui avion si invit pe toti cei care l-au zburat sa-si dea cu parerea...
Sincer sa fiu ma gandesc cum sa fac sa adun bani pentru unul... macar pentru kit la inceput si apoi pentru motor...

Aceasta postare a fost editata de Daktari: 19 March 2006 - 02:43 PM

Doctoru de oase, voi sa nu le rupeti, chiar daca el le coase !
0

#2 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 19 March 2006 - 02:56 PM

l-am vazut de nenumarate ori aterizand pe clinceni fara motor .(chiar pe cel care a fost al lui andrei).
si de zburat am zburat si eu cu andrei (ca pasager),si avionu este o incantare.
flying is my life...
0

#3 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 20 March 2006 - 10:12 AM

65 CP mi se par putini. Nu stiu daca exista un Zpehyr in lume cu motorizarea asta. Greutatea aparatului gol este de aprox 280 kg. Cam greu pt 582.
Un Rotax de 80 Cp la mina a doua este intre 5 si 6k Euro.
Finetea este verificata in practica, cind termin Zephyr #3 iti stau la dispozitie pentru o demonstratie practica.
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#4 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 March 2006 - 04:41 PM

Nu sunt io cel mai in masura sa raspund, dar imi dau si io cu parerea, ca unul ce am fost zburat cu acest aparat minunat, sarumana la stapanu' lui.
Am facut cateva aterizari, cu motorul oprit.
Aparatul se comporta bine, dar totusi, nu-ti imagina ca o sa poti sa opresti motorul si sa faci cu succes termica cu el.

Cu motorul oprit, oricum trebuie tinut la viteza un pic mai mare, ca sa nu ai surprize. Si datorita faptului ca elicea nu "stie" pas-drapel, genereaza un plus de rezistenta la inaintare. Si datorita turbulentelor de dupa pale, apar usoare vibratii. Evident, nu e nimic deranjant si scula e minunata, dupa cum am mai zis.

Constructia din compozit, duce la o epiderma "lisa", adica rez. parazita redusa si finete mare.
Alungirea nu e mare, dar "winglet-urile" de la capetele aripilor, reduc rezistenta indusa.
Alungirea redusa e un avantaj, mai ales in penetrarea prin turbulente.
De exemplu, Gemini-ul de la Remos, simtzea orice turbulenta prin care trecea, avand alungirea mai mare.

Nu cred ca un 582, la 60-65 CP, face fatza. Nu ca nu ar putea zbura cu el, dar ai nevoie de rezerva de putere.
Si cu transformatul in "motoplanor", cam nu prea!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu