Software PCB-uri
#1
Postat 27 May 2017 - 06:38 PM
#2
Postat 27 May 2017 - 09:54 PM
De ce nu folosesti bCnc in loc de chilipeper?
Aceasta postare a fost editata de nickrvl: 27 May 2017 - 09:54 PM
#4
Postat 28 May 2017 - 09:30 AM
Programul CAD pentru cablaje indiferent care ar fi acela nu spune masinii cat sa frezeze, rolul sau este de si pentru a crea/edita cablaje si atat, mai departe trebuie "ceva" pentru a crea gcode eu am ales Aspire pentru ca Proteus nu prea exceleaza la export, stie intradevar sa exporte Gerber si sa fie prelucrat cu Flatcam de exemplu dar e complicat si cu neajunsuri, in Aspire e simplu se lucreaza doar cu bmp-uri....
A, acum i-mi dau seama ca tu intrebi de fapt de suprafata de cupru eliminata.. asta da din programele CAD se poate opta cat si daca se poate freza in plus fata de trasee, Proteus dintr-un cablaj ca acesta:

Cu "Zone Mode" il poate face astfel:

in acest pas hotarasti cat cupru lasi, sau il poti elimina pe tot dar va dura mai mult operatia de prelucrare a cablajului.
Mai departe exporti in bmp:

Si il prelucrezi cu Aspire unde hotarasti ce scula folosesti, adancimea de frezare, conturul cablajului etc etc:

#5
Postat 28 May 2017 - 03:28 PM
CristiDV, la 27 May 2017 - 06:38 PM, a spus:
Mai exact ce nu iti iese cu pcbgcode?
Ai incercat diverse combinatii in campurile din setup incercuite mai jos?
http://i.imgur.com/DKaKwW7.png
... niste lucrari :)
#7
Postat 28 May 2017 - 07:50 PM
CristiDV, la 28 May 2017 - 07:03 PM, a spus:
Io zic sa mai incerci... nu de altceva dar personal am facut o multime si niciodata n-a fost problema sa am mai mult sau mai putin cupru indepartat in jurul traseelor utile.
La extrem, daca ai timp suficient, poti sa-l indepartezi pe tot... :).
Sa transformi fisiere imagine in gcode dupa umila mea parere tine mai mult de arta decat de tehnica... :D (gluma in mare proportie! :) )
... niste lucrari :)
#9
Postat 31 May 2017 - 07:17 AM
CristiDV, la 30 May 2017 - 10:50 PM, a spus:
Ca sa faci setarile corect trebuie intai sa intelegi cum functioneaza treaba asta cu indepartatul cuprului.
Freza aia de care zici, presupunand ca intri cu ea in PCB la o adancime de 0.1mm (care-i dublu fata de grosimea cuprului) o sa faca la o trecere un "șanț" cu latimea de aprox. 0.05mm (baza triunghiului isoscel cu inaltimea de 0.1 si unghi la varf de 30 grade).
Asta inseamna ca pt. a indeparta cuprul inutil la o distanta de 1mm de trasee (ceea ce nu-i mult), o sa trebuiasca sa le "ocolesti" de minim 20 ori.
Asta mai departe inseamna mai multe lucruri printre care faptul ca o sa-ti creasca barba pana termini un cablaj de o complexitate cat de cat. :)
Iti recomand sa folosesti freze cu unghi la varf mai mare, eventual freza cu pastile de la Nine9 pe care am descris-o intr-un alt topic cu PCB-uri, despre care se zice ca nu-i potrivita dar eu te asigur nu numa` ca-i foarte potrivita dar calitatea frezarii este incomparabila cu frezele astea conice. :)
Revenind la reglaje, este destul de simplu teoretic chiar daca mai tre` sa faci ajustari in practica. ;)
Pe imaginea cu setarile de mai sus:
- NU bifezi "Single pass"
- "Minimum" - aici pui distanta minima intre doua trasee. Daca o pui prea mica si freza indeparteaza la o trecere mai mult, o sa ai trasee "lipite" ca n-o sa intre peste tot.
- "Maximum" - aici pui distanta de la trasee la stratu` de cupru "rezidual". Poti sa pui o valoare mare si atunci tot cuprul va fi indepartat dar timpul creste corespunzator.
- "Step size" - aici pui o valoare un pic mai mica decat indeparteaza freza la o trecere (calculezi ca mai sus).
O tendinta pe care am observat-o este alegerea unei freze cat mai ascutite ca sa se obtina trasee cat mai fine. Din practica am dedus ca-i o alegere paguboasa: freza se rupe usor (varful ei) la orice mica greseala, timpul frezarii creste foarte mult si oricum nu se pot obtine trasee extrem de fine din alte motive decat grosimea frezei, in principal datorita erorilor de planeitate.
... niste lucrari :)
#11
Postat 01 June 2017 - 06:59 AM
... niste lucrari :)
#12
Postat 01 June 2017 - 09:03 AM
Sunt ceva SO8 si SOT23/5, deci nu-i problema cu SMD-urile.
Acu` o sa dureze "o eternitate" sa faca aia 16pasi, d-aia tre` sa mai umbli la cifre... :).
http://i.imgur.com/jHLyTXM.png
http://i.imgur.com/Hparwd7.png
http://i.imgur.com/1N6384S.png
... niste lucrari :)
#13
Postat 01 June 2017 - 07:08 PM
https://postimg.org/...7hkmm/4f3539e8/
#14
Postat 01 June 2017 - 11:48 PM
Aceasta postare a fost editata de CristiDV: 01 June 2017 - 11:48 PM
#17
Postat 04 June 2017 - 06:53 AM
#19
Postat 10 June 2017 - 09:40 PM
CristiDV, la 04 June 2017 - 06:53 AM, a spus:
Am o masinuta la vanzare ocazie cu care am facut si cateva filmulete, pun aici link cu pasii de urmat pentru autolevel in Bcnc
Linkul meu
#20
Postat 19 June 2017 - 06:21 PM
#21
Postat 19 June 2017 - 09:13 PM
Astfel cat de precisa ai axa Z?
In plus cat de rigid si de plan e tinut PCB-ul? apropos cu ce-l fixezi?
Eu am masa "planata" si o foaie de sticla peste de care prind pcb-ul cu banda dublu adeziva, cat mai multa, si peste am cleme de prindere cu surub.
La pcb-uri nepretentioase merge doar cu cleme insa la smd-uri nu.
La masa vacuum inca visez....
Asa ca jocurile masinii + cablajul care flambeaza se aduna....
A, si am mai patit-o cu cablaj nesters de praf/impuritati :)
Aceasta postare a fost editata de nickrvl: 19 June 2017 - 09:17 PM
#22
Postat 19 June 2017 - 09:46 PM
frezare_PCB
... niste lucrari :)
#23
Postat 19 June 2017 - 11:33 PM
nickrvl, la 19 June 2017 - 09:13 PM, a spus:
Astfel cat de precisa ai axa Z?
In plus cat de rigid si de plan e tinut PCB-ul? apropos cu ce-l fixezi?
Eu am masa "planata" si o foaie de sticla peste de care prind pcb-ul cu banda dublu adeziva, cat mai multa, si peste am cleme de prindere cu surub.
La pcb-uri nepretentioase merge doar cu cleme insa la smd-uri nu.
La masa vacuum inca visez....
Asa ca jocurile masinii + cablajul care flambeaza se aduna....
A, si am mai patit-o cu cablaj nesters de praf/impuritati :)
Pai e lipit cu banda dubla adeziva.Masina se numeste Desktop pCarve 2.0 . Eu am doar o bucata de lemn (komatex cred ca se numeste) si pe aceea pe prind. Lamuriti-ma va rog, care este legatura intre tool diameter care trebuie calculat in functie de cat de tare te bagi in material si adancimea propriu zisa,adica daca eu pun la "Tool diameter = 0.18038mm" si la "depth 0.15mm" ii ok? Adica daca eu am calculat cu 0.15mm acolo, asta trebuie sa o pun si la casuta cu adancime trasee? A,da si eu le bag prin smirghel de 1200,si le face luna,nu ar fi vorba de aia.
informer, la 19 June 2017 - 09:46 PM, a spus:
frezare_PCB
Mie imi par foarte bune cablajele alea.Ii viteza reala a masini sau? Cu ce ii diferita fata de frezele de 0.1mm 30grade?
Aceasta postare a fost editata de CristiDV: 19 June 2017 - 11:38 PM
#24
Postat 20 June 2017 - 07:43 PM
In alta ordine de idei as imparti cablajele in doua "mari" categori, THT si SMD, pentru THT nu e o mare problema daca traseele se frezeaza pe langa si atat, nu ar fi deranjanta nici adancimea poate sa fie chiar si de 0.2-0.3 mm si pot fi frezate cu "orice" dar la SMD e adevarata clasa, daca adancimea depaseste 0.15 mm din proprie experienta stiu ca e extrem de frustrant cand incerc sa pozitionez o piesa si tot cade in "santurile" facute de freza si nu vrea sa ma iasa.... + distanta intre paduri.... mai ales ca nu prea poti sa intri cat vrei in material pentru ca te poti trezi fara pad-uri, si cu toate astea eu 90% din cablaje SMD le fac.
Cristi, sa nu ma crezi vreun "maestru" dau si eu rateuri, dar le repar :) insa pentru SMD asigura-te ca ai masa plana, jocuri "0" si cablajul sa nu flambeze si nici sa se ridice/umfle in timpul frezarii, in rest freza de 20 grade, 0.2 in bot si viteza de 4-5 mm/sec, asta pentru freza "ordinara", jumatate de con cum sa spus aici... pentru ca nu stiu sigur daca se numeste V-Bit... si pentru SMD.
A, si sa ai timp, mie pentru un cablaj SMD ca cel pus in posturile precedente de 50/50 mm(cu aproximatie) i-mi ia 40 minute.
Acum nu as renunta la micutul meu CNC nici impuscat, chit ca l-as tine doar pentru decupat, am incercat atatea metode de a taia acele placi din fibra de sticla de mi sa acrit si nici una de succes, uzeaza "orice" am incercat rapid + ca nu reuseam deloc sa tin drept, de "alte forme" nu mai vorbesc, acum nu vreau sa mai aud decat de cnc...
Aceasta postare a fost editata de nickrvl: 20 June 2017 - 07:46 PM
#25
Postat 20 June 2017 - 08:19 PM
nickrvl, la 20 June 2017 - 07:43 PM, a spus:
Ai perfecta dreptate, sunt cam scumpe chiar daca merg bine... d-aia eram putin "suparat" ca dupa ce c-am dat destul de mult pe suporti/placute mai aflu si ca de fapt nu-s bune de nimic... :D.
:drinks:
... niste lucrari :)
#26
Postat 20 June 2017 - 08:30 PM
#27
Postat 20 June 2017 - 09:02 PM
nickrvl, la 20 June 2017 - 08:30 PM, a spus:
Probabil se mai imprastie de la curentu` de aer dar la frezarea traseelor nu se aduna oricum prea mult... cand decupez placa am un tub de aspirator fixat in zona frezei.
Frezari curate ies si cu freze deget de 0.4 sau mai subtiri da` alea se rup si daca te uiti prea insistent la ele... :rofl: .
... niste lucrari :)
#28
Postat 20 June 2017 - 09:18 PM
nickrvl, la 20 June 2017 - 07:43 PM, a spus:
Cristi, sa nu ma crezi vreun "maestru" dau si eu rateuri, dar le repar :) insa pentru SMD asigura-te ca ai masa plana, jocuri "0" si cablajul sa nu flambeze si nici sa se ridice/umfle in timpul frezarii, in rest freza de 20 grade, 0.2 in bot si viteza de 4-5 mm/sec, asta pentru freza "ordinara", jumatate de con cum sa spus aici... pentru ca nu stiu sigur daca se numeste V-Bit... si pentru SMD.
A, si sa ai timp, mie pentru un cablaj SMD ca cel pus in posturile precedente de 50/50 mm(cu aproximatie) i-mi ia 40 minute.
Scuzati-ma va rog daca cumva zic vreo prostie. Cum imi dau seama daca ii plana masa?Ce teste sa ii fac? Modelul cnc ului este pCarve 2.0 . Faza nu este de smd sau tht uri,el practic doar zgarie suprafata in anumite lucruri,si in altele intra mai bine.Asta dupa niste teste cu adancime de 0.1mm si 0.15m si la amandoua tot asa face. Ca si planeitate pcb,am vazut denivelarile fiind cateodata si de 0.3mm,bun,dar aia tot nu inteleg eu,chiar in halul asta sa se umfle in pene pcb ul?
#29
Postat 20 June 2017 - 09:27 PM
Eu am un ceas comparator (banuiesc ca stii cum ii ala, daca nu, vezi pe google) fixat langa motoru` de frezare si inainte sa incep frezarea propriu zisa ma "plimbam" cu ala pe viitoarea zona cu trasee si tot mai strangeam/slabeam/deformam/etc. pana obtineam o planeitate rezonabila.
Eu nu prea stiu cum functioneaza acel auto-level, ca n-am folosit da` poate-ti explica vreun coleg de suferinta. :)
Aceasta postare a fost editata de informer: 20 June 2017 - 09:27 PM
... niste lucrari :)