Modelism - RHC Forum: Elici - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Elici

#1 Useril este offline   pgl_aero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 270
  • Inregistrat: 02-September 05

Postat 30 January 2006 - 11:48 PM

Am mai multe elici printre care:GWS EP-08x4,3 ; Jamara APC8x3,8 ; Paul Ghunter no.302-125x110 . Cum pot sa imi dau seama dupa forma lor daca sunt elici de impingere sau de tragere? Am facut mai multe experimente si sunt nelamurit mai ales ca am construit o aripa si nu stiu care este elicea potrivita. Este o aripa Infinity si deocamdata este echipata cu o elice GWS EP 90x70. Am observat ca in functie de cum intorc elicea turatia motorului scade sau creste evident. Cred ca atunci cand turatia este mai mica elicea este montata corect(prelucreaza o cantitate mai mare de aer).
In alta ordine de idei am testat aripa Infinity in mod static cu motorul seria 400 , elice 9x7 si accu 9,6V/1350nimh GP si am obtinut un timp de functionare de 12 minute la turatie medie si pentru 30 de secunde la turatie maxima. Este bun acest timp?
in dotare: Funtana X50
YAk 54
Fuego
Mustang
SJM - heli
Walkera 22d - heli
0

#2 Useril este offline   Sebathorus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 06-June 02

Postat 31 January 2006 - 12:10 AM

Daca motorul e fara reductor, elicea de 9x7 e prea mare. O sa strici si motorul si accu. Din ce ai acolo eu as folosi Gunter-ul, pe care il intorci in conul de cauciuc. Mai poti incerca si cu o elice de 6x3 sau 7x3 insa motorul o sa se cam incalzeasca.
Logica te va duce din punctul A in punctul B. Imaginatia te va duce oriunde vei vrea.
0

#3 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 January 2006 - 08:49 AM

pgl_aero, la 30 Jan 2006, 23:48, a spus:

Cum pot sa imi dau seama dupa forma lor daca sunt elici de impingere sau de tragere?

Ce e aia elice de impingere sau de tragere?
Nu exista aceasta diferentiere, in ceea ce priveste utilizarea "triviala", in aeromodelism, a elicelor.
Practic, in ceea ce ne priveste pe noi, o aceeasi elice poate fi folosita atat pe post de elice "tractiva" (adica "in fatza" modelului") cat si "propulsiva" (adica "in spatele" modelului).

Citeaza

Am observat ca in functie de cum intorc elicea turatia motorului scade sau creste evident.


Cum adica "intorc elicea"????
Io nu inteleg, dar parca banuiesc despre ce e vorba...
Celebra eroare...
Pun pariu!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#4 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 31 January 2006 - 03:00 PM

Citeaza

Practic, in ceea ce ne priveste pe noi, o aceeasi elice poate fi folosita atat pe post de elice "tractiva" (adica "in fatza" modelului") cat si "propulsiva" (adica "in spatele" modelului).

Citeaza

Am observat ca in functie de cum intorc elicea turatia motorului scade sau creste evident.


Cum adica "intorc elicea"????


Pai daca motorul nu mai e cu axul inainte ci inapoi, elicea trebuie totusi sa fie orientata la fel fata de directia de deplasare, si sa se invarta in aceasi directie. Deci pentru impingere elicea se monteaza invers pe ax, iar motorul trebuie sa se roteasca invers fata de configuratia tractiva.
Cam asta explica si sebathours.

Elicile propulsive sunt necesare pt. motoare termice la care nu se poate schimba sensul de rotatie. Adica elicea se "insurubeaza" in sens opus celor normale.

Mai sunt utile oriunde se folosesc elici contrarotative pentru anularea cuplului - la unele bimotoare (de ex. flying pancake Vought 173) , sau la elicoptere bi- si cvadri-rotoare (ex. draganflyer)

cezar
0

#5 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2006 - 09:27 AM

ctotth, la 31 Jan 2006, 15:00, a spus:

Pai daca motorul nu mai e cu axul inainte ci inapoi, elicea trebuie totusi sa fie orientata la fel fata de directia de deplasare, si sa se invarta in aceasi directie. Deci pentru impingere elicea se monteaza invers pe ax, iar motorul trebuie sa se roteasca invers fata de configuratia tractiva.
Cam asta explica si sebathours.

Ceea ce vreau io sa zic este ca elicea nu "stie" daca e propulsiva sau tractiva. Ea nu stie decat ca daca o invarti cum trebe, atunci sufla aer cum trebe!
Restul, sunt conventii si definitii puse de oameni.
Elicea nu stie (nu vorbesc de interferente, rezistente parazite, etc.) daca motorul e in fatza sau in spatele ei...
De aceea, trebuie clar stabilit sistemul de referinta!!!

Asta e o problema generala, de care io ma lovesc mereu... Sau poate ca oi avea io gandirea structurata mai "cartesian" decat injinerul obijnuit!
De fiecare data cand cineva imi explica cum sa ajung intr-un loc, conform tenebrelor cerebelului explicatorului, indicatia decurge astfel:
-Mergi pe bulevardul cutare si dupa intersectia cutare parchezi si acolo sunt io!
La care, evident ca m-a pierdut complet de mushteriu, drept care zbier:
-Spune intai, in pielea mea, DE UNDE si INSPRE UNDE ma deplasez pe faking bulevardul ma-si!

Asa si cu elicele.

Regula de programare:

Ele trebuie sa:
1. fie orientate cu extradosul inspre sensul in care se doreste sa inainteze aveonul;
2. sa se invarta astfel incat bordul de atac sa fie mereu inaintea bordului de fuga.

Sper ca este clar si fara echivoc (pleonasm intentionat)!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu