Modelism - RHC Forum: de la electric la termic.. - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

de la electric la termic..

#1 Useril este offline   dili 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 19-April 05

Postat 26 January 2006 - 11:31 AM

Salutare;

Ma bate gandul sa incerc un termic si as dori ceva sfaturi/pareri/recomandari.Pana acu' am zburat numa' electrice si nici macar la astea nu pot sa spun ca-s foarte experimentat,da' tot vreau termic.Help,pls!

Multam fain!
Trece lebedele-n zare.....
io ma uit....
ele dispare..
0

#2 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 26 January 2006 - 12:30 PM

eu zic sa incepi cu un trainer.
aripa parasol ,diedru ,incarcare alara mica.
atentie nu toate aeromodelele cu aripa parasol sunt trainere.

uite cu asta de exemplu,a trecut mada de la electrice la termice.
l-am dezvirginat eu ,si modelul zboara foarte bine si cu motor in 40%.
si ce e foarte important pentru inceput este faptul ca planeaza cuminte la aterizare chiar si dupa ce s-a oprit motorul.

plus ca dupa ce te inveti un pic cu el si mai scapi de morcov,poti incepe sa inveti si figurile acrobatice de baza.
flying is my life...
0

#3 Useril este offline   Dan2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 156
  • Inregistrat: 30-December 05

Postat 26 January 2006 - 01:17 PM

Baieti in noaptea asta o mica revelatie am avut apoi rapid un gind m-a strabatut, microbul adanc s-a instalat in celulele nervoase si anume sa-mi cumpar un aeromodel termic, ce ziceti ? sfaturi ? Piper termic de la robbe e bun ? Nu vreau jucarele mici ci serios, nervos, fum, viteza + o statie acatarii, eventual un RC T-4AII 35 MHz ptr inceput.
0

#4 Useril este offline   Doctor Proxy 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 09-September 04
  • Gender:Male

Postat 26 January 2006 - 02:10 PM

Dan2, la 26 Jan 2006, 13:17, a spus:

Baieti in noaptea asta o mica revelatie am avut apoi rapid un gind m-a strabatut, microbul adanc s-a instalat in celulele nervoase si anume sa-mi cumpar un aeromodel termic, ce ziceti ? sfaturi ? Piper termic de la robbe e bun ? Nu vreau jucarele mici ci serios, nervos, fum, viteza + o statie acatarii, eventual un RC T-4AII 35 MHz ptr inceput.

Recomand un AXI termic ceva de 7.2 sau de 8.15 cc si cu un model cu sageata negativa si canard. Foarte stabile.... nu se angajeaza niciodata. Ca statie pt termic trebuie RC T-4A3 ca asta e pt termic .
Asta pt inceput . Dupa asta la motorul asta poti sa ii pui un rezonator dinamic cu inversie de presiune ca sa ii dublezi puterea si sa scoti canardul din spate si bujie cu doo filamente si bara de contact.
pentru cazuri ungerte, parola mea e doctorproxy. Nu ezitati sa ma chemati.
0

#5 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 26 January 2006 - 02:10 PM

Depinde de experienta pilotului (cu ce avion sa incepi). Personal stiu ca este alt ceva, cu totul alt ceva. Alt stil de pilotaj (e o diferenta enorma), alta abordare tehnica si cu totul alt gen de probleme.
Daca vrei gindestete la urmatoarea postura, are viteza, are inertie, are putere, de la inceput pina la sfirsit (musca daca-ti bagi degetu). Dupa ce aterizezi simti ca o gura zdravana de oxigen, in stare pura.
0

#6 Useril este offline   Dan2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 156
  • Inregistrat: 30-December 05

Postat 26 January 2006 - 02:31 PM

mersi de sfat, aha deci e brici, fum, viteza, f bine. Ma uit acum dupa telecomanda.
0

#7 Useril este offline   Doctor Proxy 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 09-September 04
  • Gender:Male

Postat 26 January 2006 - 02:56 PM

Alterasu are dreptate oarecum. Ca sa folosesti raduga iti trebuie neaparat rezonator pt motor in 4T si statia aia e buna dar mai bine ar fi daca ar lua si modului cu sinteza cu quartz de magneziu. E ultima smecherie si e si ieftina (fro 10 euro ) plus ca e virtual imposibil sa bruiezi asa ceva.

Alterasu tre sa imi dai dreptate ca mai bine decat raduga ar fi un e-flite cu aprindere cu magnetou. E un pic mai complicat cu bujia in X dar randamentul e mult imbunatatit ..

Oricum noi am inceput cu asa ceva si a fost totul ok.
pentru cazuri ungerte, parola mea e doctorproxy. Nu ezitati sa ma chemati.
0

#8 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 26 January 2006 - 03:49 PM

Ma ingrijorati!
0

#9 Useril este offline   Dan2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 156
  • Inregistrat: 30-December 05

Postat 26 January 2006 - 04:12 PM

mda, bine atunci am sa ma gindesc la o statie RC FF-7 (T-7CP) 7/6 35 MHz FUTABA, costa mai exact 335 Euro. Sau si asta e slaba ?!

Mobi de ce te ingrijorezi ? Oamenii dau si ei sfaturi din experienta si e f bine, mai ales ca aveam de gind sa iau telecomanda aia fara soft.

Aceasta postare a fost editata de Dan2: 26 January 2006 - 04:13 PM

0

#10 Useril este offline   dili 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 19-April 05

Postat 26 January 2006 - 04:20 PM

Si io ma ingrijorez ...da' rau de tot..hai sa transformam si discutia asta intr-o balacareala,ce mama naibii?!...Baetzii,sunteti pe receptie?
Trece lebedele-n zare.....
io ma uit....
ele dispare..
0

#11 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 26 January 2006 - 04:21 PM

Cine si ce povestea de meleoane aruncate ....?

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 03 February 2006 - 12:46 PM

0

#12 Useril este offline   Dan2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 156
  • Inregistrat: 30-December 05

Postat 26 January 2006 - 04:49 PM

Nu exista motive de ingrijorare intrucit nu voi achizitiona statia de 71 Euro,ci probabil pe aia de 335 daca e buna, dar voi in loc sa spuneti daca e buna sau nebuna spuneti ca va ingrijoreaza ceva, dar ce ? Instabilitatea statiei ? Pai...mda asta poate fi o problema insa cu o statie si receptor bun nu exista motiv de ingrijorare (bine acum sa excludem interferente si raza scurtata de actiune din oarece motive). La masinuta dupa 15 m deja fecea figuri.
Dili spune ce ai pe suflet ce te ingrijoreaza caci iau statie de care trebuie nu iau porcarii.
0

#13 Useril este offline   dili 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 19-April 05

Postat 26 January 2006 - 04:53 PM

sa zic...sa nu zic...
Trece lebedele-n zare.....
io ma uit....
ele dispare..
0

#14 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 26 January 2006 - 04:54 PM

Eu zic ca n-are rost sa bagi banii in materiale fara sa te documentezi. Poti s-o faci in cazul in care dispui de ei. Nici materiale slabe nu te-as sfatui sa ei. Tu-ti cunosti cel mai bine temperamentul si stilul de pilotaj si poti face alegerea cea mai buna, in functie de cum te descurci. Oricum cauta o statie buna, cu soft si in frecventele folosite si aprobate in Romania. Pentru softul statiei, in incinta Politehnicii, are clubul nostru licenta, asa ca nu-s probleme. Dar cu frecventa nu te putem ajuta. Bafta.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#15 Useril este offline   dili 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 19-April 05

Postat 26 January 2006 - 04:56 PM

neee...mai bine nu zic...da' totusi,vreau sa stie toata lumea ca-s ingrijorat..si creca mai sunt si altii...http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/wink.gif
Trece lebedele-n zare.....
io ma uit....
ele dispare..
0

#16 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 26 January 2006 - 05:15 PM

Cred totusi ca cele mai sigure frecvente in ziua de azi au ramas totusi in banda de 27 MHz din simplul motiv ca multi au trecut pe altele mai de sus riscul sa te bruieze cineva e foarte mic. Doar ca nu cred ca gasesti statii cu sinteza de frecventa in 27.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#17 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 26 January 2006 - 05:31 PM

deci in primul rand daca treci la termic trebuie sa stii ceva teorie ,ca altfel la prima pornire poti distruge distributia.
in afara de asta e bine sa incalzesti un pic baia de ulei inainte (daca e mai frig afara) ca altfel distrugi o-ringurile destul de repede.
e o intreaga teorie la termice.
mai discutam.
flying is my life...
0

#18 Useril este offline   dili 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 19-April 05

Postat 26 January 2006 - 05:36 PM

bine ca mi-am amintit...pull start e avionasul ala mic care le remorcheaza p-astea termice ca sa porneasca,nu?are cineva unu' de vanzare? cam cat costa?si inc-o intrebare..io stiu ca atunci cand remorchezi o masina ca sa porneasca,risti sa strici bujiile..la avioane cum e?
Trece lebedele-n zare.....
io ma uit....
ele dispare..
0

#19 Useril este offline   Doctor Proxy 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 09-September 04
  • Gender:Male

Postat 26 January 2006 - 05:38 PM

Dan2, la 26 Jan 2006, 16:49, a spus:

La masinuta dupa 15 m deja fecea figuri.
Dili spune ce ai pe suflet ce te ingrijoreaza caci iau statie de care trebuie nu iau porcarii.

Pai da, pentru ca era statie de avioane aia si aia emitea in sus. Nu ai vazut ca sunt statii separat pentru avioane si pentru masini.

La masini emit in jos si la avioane in sus.
pentru cazuri ungerte, parola mea e doctorproxy. Nu ezitati sa ma chemati.
0

#20 Useril este offline   dili 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 19-April 05

Postat 26 January 2006 - 05:46 PM

proxy,nu vreau sa te contrazic .da' io stiam ca alea de avioane emit lateral,nu?..parca,datorita curburii pamantului..era un studiu legat de chestia asta ,facut de japonezii aia de la nacamichi(nush dac-am scris bine).si ziceau astia acolo ca undele radio se propaga tangential circumterestru..ma rog,s-ar putea sa nu fi inteles eu bine.

cat priveste statiile de masini,alea da,emit in jos..da' ai omis ceva..undele se propaga vertical si dup-aia se imprastie in toate partile,nu?deci e tot lateral!
Trece lebedele-n zare.....
io ma uit....
ele dispare..
0

#21 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 26 January 2006 - 06:12 PM

deci problema cu statia e abureala .daca o cumperi pe cea corecta ( de obicei e destul de scumpa cum zicea si alteratshu) nu ai necazuri.
de ce te doara capu in ce parte se duc undele?
avionu zboara si gata.

problema ramane tot la motor ca nu mai e ca la electrice :pui baterie dai gaz la mansa si gata se invarte.

alta problema asupra careia ar trebuii zabovit sunt valvele supresoare.daca sunt reglate corect te tine motoru o suta de ani.
stiu ca sunt doar cativa maestrii care stiu sa regleze "a la carte" aceste valve.

unu din ei e mobi ,zis si motoristu'! (ca nu degeaba uraste el electricele)
flying is my life...
0

#22 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 26 January 2006 - 06:19 PM

Nu degeaba zice proverbu: unde-i valva supresoare, motoru nici moarte n-are!

Aceasta postare a fost editata de mobi: 26 January 2006 - 06:19 PM

0

#23 Useril este offline   Dan2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 156
  • Inregistrat: 30-December 05

  Postat 26 January 2006 - 06:38 PM

Mda aveti dreptate e cam complicat nu e ca la electrice iar teorie nu stiu deloc http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif)). E problema mare dupa cum vad.

AAA dar stati asa, m-am prins ce vrea dili sa spuna abia acum, nu cumva se refera si la calitatea pilotului ?! Deci daca este ponderat, daca are simtul masurii sau...unul care baga gaz 100 % si se duce in balarii desi nu stie ce si cum :D)).
Dili pai se rezolva ! Banui ca exista un sistem care preia comanda auto daca pilotu e baut sau cu capul in nori, sa fie un sistem care daca ai pierdut comanda sa se redreseze cumva dar asta presupune...cost mare, camere de luat vederi, sistem de navigare, vaaai de mine, eventual in cele mai rele cazuri sa aterizeze singur unde crede el ca..e loc daca pilotul e "neintelegator"si pe telecomanda sa-ti arate unde e :D)))))))), cumva citi m distanta, directia cardinala cumva ca sa nici nu-l pierzi in balarii :D, poate e un sistem futurist dar necesar chiar si ptr profi ca multi au pierdut modele destul de scumpe.

Pina la urma Calimero 300 electric e ceva e mai potrivit ptr mine adica unul care habar n-are aero deloc dar cu minima experienta in electro heli ?!
0

#24 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 26 January 2006 - 06:44 PM

Dan2, la 26 Jan 2006, 19:38, a spus:

Mda aveti dreptate e cam complicat nu e ca la electrice iar teorie nu stiu deloc http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif)). E problema mare dupa cum vad.

nu e chiar asa cum pare!!
daca au reusit atatia oare tu de ce nu?

numai ca trebuie sa citesti putin.vademecumul si forumul pot fi un punct de pornire.
flying is my life...
0

#25 Useril este offline   dili 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 19-April 05

Postat 26 January 2006 - 06:44 PM

Da! M-am gandit si eu la asa ceva..cred ca ar fi mai simplu daca ar incorpora ceva gen detector de alcool in radiocomanda.Am auzit ca exista la unele masini.Te simte ca ai ceva la bord si iti opreste motoru' automat!O fi complicat oare?mai am eu niste fiole d-alea care se inverzeau cand suflai in ele.Cum fac sa le conectez la radiocomanda cu un fir?
ma rog,din pacate astea nu detecteaza decat etilicele..cum ramane cu alelalte chestii care trebe si ele detectate..Io zic ca trebuie neaparat sa ne iNplicam si sa dam de capu' povestii !
Trece lebedele-n zare.....
io ma uit....
ele dispare..
0

#26 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 26 January 2006 - 06:44 PM

pilot automat exista. dai numa de switch si gata zboara avionu singur. mia bine il si aterizeaza cu sitem GPS exact la locu prestabilit cu eroare de 1m.
e super treba arpoape toate statiile o au

Aceasta postare a fost editata de D3xt3r_Jr.: 26 January 2006 - 06:53 PM

Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#27 Useril este offline   Doctor Proxy 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 09-September 04
  • Gender:Male

Postat 26 January 2006 - 06:55 PM

Dan2, la 26 Jan 2006, 18:38, a spus:

Mda aveti dreptate e cam complicat nu e ca la electrice iar teorie nu stiu deloc http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif)). E problema mare dupa cum vad.

AAA dar stati asa, m-am prins ce vrea dili sa spuna abia acum, nu cumva se refera si la calitatea pilotului ?! Deci daca este ponderat, daca are simtul masurii sau...unul care baga gaz 100 % si se duce in balarii desi nu stie ce si cum :D)).
Dili pai se rezolva ! Banui ca exista un sistem care preia comanda auto daca pilotu e baut sau cu capul in nori, sa fie un sistem care daca ai pierdut comanda sa se redreseze cumva dar asta presupune...cost mare, camere de luat vederi, sistem de navigare, vaaai de mine, eventual in cele mai rele cazuri sa aterizeze singur unde crede el ca..e loc daca pilotul e "neintelegator"si pe telecomanda sa-ti arate unde e :D)))))))), cumva citi m distanta, directia cardinala cumva ca sa nici nu-l pierzi in balarii :D, poate e un sistem futurist dar necesar chiar si ptr profi ca multi au pierdut modele destul de scumpe.

Pina la urma Calimero 300 electric e ceva e mai potrivit ptr mine adica unul care habar n-are aero deloc dar cu minima experienta in electro heli ?!

Deci... Dan2 nu te mai lua dupa astia. E de ajuns sa zbori calimero si daca ai zburat heli esti deja super tare. Trebuie neaparat sa iti iei un model cu sageata negativa cu un motor axi de 8.2 cc . Dupa ce ai invatat stanga dreapta cu calimero si sus jos cu heli nu iti mai trebuie nimic. Au facut-o multi si acum sunt campioni. Tu chiar crezi ca e diferenta la comenzile de zbor intre Calimero 300 si un acrobat cu motor de 50 cc pe benzina ? Nu tot profundor directie are ? E doar mai scump.
Daca nu gasesti motor din ala da MI ca iti spun eu unde iei ieftin si vorbesc eu cu cineva sa te ajute cu modelu.

Succes
pentru cazuri ungerte, parola mea e doctorproxy. Nu ezitati sa ma chemati.
0

#28 Useril este offline   Dan2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 156
  • Inregistrat: 30-December 05

Postat 26 January 2006 - 07:05 PM

Silviu mda, altii au putut doar ca...eu nu prea vreau sa dam din prosteli in serios si sa se intimple cu adevarat vreun accident aici e aici ! Sunt cam prea prudent si fricos (intreaba-l pe charly si Teo ce am facut cind vroiau sa porneasca heli-ul Ornith, cum am fugit in spatele masinii lui @down, fiul lui Charly de 15 ani statea, eu...m-am ascuns).

Dili, marea problema este ca eu NU beau deloc alcool nici macar bere, telecomanda ar cam trebui sa aiba detectie de..altele.

Marinaru: o exista pe jumate din telecomenzi dar si cit costa..am auzit ca un heli brici ultimul ragnet cu camere pe el si tot, turbine, statie high tech duce la 25000 Euro http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif))))))))))))))). (Asta asa cel mai tare, nu ca putem si asa si fara cutare).
0

#29 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 26 January 2006 - 07:06 PM

SILVIU66, la 26 Jan 2006, 12:30, a spus:

uite cu asta de exemplu[/URL],a trecut mada de la electrice la termice.

Intr-adevar, pentru trecerea de la electrice la termice, modelul mentionat este foarte potrivit.
Daca folosesti si ultimele aplicatii in domeniu pentru accesoriile utilizate la echiparea modelului, chiar ca nu o sa ai probleme.
Eu am folosit servouri digitale, pentru un raspuns rapid al suprafetelor de comanda. E drept ca sunt mai scumpe dar raspunsul modelului in zbor este extraordinar (mai ales la tonourile in oglinda). Si plus de asta, la trecerea pe un alt model servourile se pot folosi la acesta.
Atentie si la transmiterea comenzilor de la servo. Modelul vine cu niste baghete de balsa + tije de otel, la care iti recomand furci de plastic cu sigurante siliconate, de la KYOSHO. Atentie ca nu se potrivesc cu echele din set; trebuie sa le iei si pe astea.
Desi pare simplu, o sa vezi ca zborul modelului termic nu se compara cu cel de la electrice. Apare factorul viteza, si daca nu stii ce sa faci si mai ales cum sa faci, se poate alege imediat praful de model.
Pot sa-ti zic ca la primul zbor imi tremurau efectiv genunchii (probabil datorita lipsei de experienta modelistica), cu toate ca viteza era destul de mica datorita atenuatorului de turatie pe care il montasem. In plus, ca sa compensezi viteza redusa poti sa-i pui flapsuri (inseamna inca doua servo mini in plus, dar merita, pentru ca te ajuta si la aterizare si la vant lateral). Sau poti sa-i pui doua servo pe eleroane, in loc de unul cum e prevazut modelul, si sa le mixezi ca flaperoane. Silviu nu stie, dar asta era si motivul pentru care modelul plana atat de frumos, cu motorul oprit, la aterizare.
Skysport T4YF este foarte potrivita pentru un trainer termic.
0

#30 Useril este offline   Dan2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 156
  • Inregistrat: 30-December 05

Postat 26 January 2006 - 07:24 PM

Da, este clar, mai bine iau un Calimero 300 electro deocamdata caci e mult mai simplu.

Domnul Proxy, nu am experienta ce nici un fel de aero, nici Calimero nici altul.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu