de la electric la termic..
#1
Postat 26 January 2006 - 11:31 AM
Ma bate gandul sa incerc un termic si as dori ceva sfaturi/pareri/recomandari.Pana acu' am zburat numa' electrice si nici macar la astea nu pot sa spun ca-s foarte experimentat,da' tot vreau termic.Help,pls!
Multam fain!
io ma uit....
ele dispare..
#2
Postat 26 January 2006 - 12:30 PM
aripa parasol ,diedru ,incarcare alara mica.
atentie nu toate aeromodelele cu aripa parasol sunt trainere.
uite cu asta de exemplu,a trecut mada de la electrice la termice.
l-am dezvirginat eu ,si modelul zboara foarte bine si cu motor in 40%.
si ce e foarte important pentru inceput este faptul ca planeaza cuminte la aterizare chiar si dupa ce s-a oprit motorul.
plus ca dupa ce te inveti un pic cu el si mai scapi de morcov,poti incepe sa inveti si figurile acrobatice de baza.
#3
Postat 26 January 2006 - 01:17 PM
#4
Postat 26 January 2006 - 02:10 PM
Dan2, la 26 Jan 2006, 13:17, a spus:
Recomand un AXI termic ceva de 7.2 sau de 8.15 cc si cu un model cu sageata negativa si canard. Foarte stabile.... nu se angajeaza niciodata. Ca statie pt termic trebuie RC T-4A3 ca asta e pt termic .
Asta pt inceput . Dupa asta la motorul asta poti sa ii pui un rezonator dinamic cu inversie de presiune ca sa ii dublezi puterea si sa scoti canardul din spate si bujie cu doo filamente si bara de contact.
#5
Postat 26 January 2006 - 02:10 PM
Daca vrei gindestete la urmatoarea postura, are viteza, are inertie, are putere, de la inceput pina la sfirsit (musca daca-ti bagi degetu). Dupa ce aterizezi simti ca o gura zdravana de oxigen, in stare pura.
#6
Postat 26 January 2006 - 02:31 PM
#7
Postat 26 January 2006 - 02:56 PM
Alterasu tre sa imi dai dreptate ca mai bine decat raduga ar fi un e-flite cu aprindere cu magnetou. E un pic mai complicat cu bujia in X dar randamentul e mult imbunatatit ..
Oricum noi am inceput cu asa ceva si a fost totul ok.
#9
Postat 26 January 2006 - 04:12 PM
Mobi de ce te ingrijorezi ? Oamenii dau si ei sfaturi din experienta si e f bine, mai ales ca aveam de gind sa iau telecomanda aia fara soft.
Aceasta postare a fost editata de Dan2: 26 January 2006 - 04:13 PM
#10
Postat 26 January 2006 - 04:20 PM
io ma uit....
ele dispare..
#11
Postat 26 January 2006 - 04:21 PM
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 03 February 2006 - 12:46 PM
#12
Postat 26 January 2006 - 04:49 PM
Dili spune ce ai pe suflet ce te ingrijoreaza caci iau statie de care trebuie nu iau porcarii.
#13
Postat 26 January 2006 - 04:53 PM
io ma uit....
ele dispare..
#14
Postat 26 January 2006 - 04:54 PM
Telefon: 0721 385365
#15
Postat 26 January 2006 - 04:56 PM
io ma uit....
ele dispare..
#16
Postat 26 January 2006 - 05:15 PM
Telefon: 0721 385365
#17
Postat 26 January 2006 - 05:31 PM
in afara de asta e bine sa incalzesti un pic baia de ulei inainte (daca e mai frig afara) ca altfel distrugi o-ringurile destul de repede.
e o intreaga teorie la termice.
mai discutam.
#18
Postat 26 January 2006 - 05:36 PM
io ma uit....
ele dispare..
#19
Postat 26 January 2006 - 05:38 PM
Dan2, la 26 Jan 2006, 16:49, a spus:
Dili spune ce ai pe suflet ce te ingrijoreaza caci iau statie de care trebuie nu iau porcarii.
Pai da, pentru ca era statie de avioane aia si aia emitea in sus. Nu ai vazut ca sunt statii separat pentru avioane si pentru masini.
La masini emit in jos si la avioane in sus.
#20
Postat 26 January 2006 - 05:46 PM
cat priveste statiile de masini,alea da,emit in jos..da' ai omis ceva..undele se propaga vertical si dup-aia se imprastie in toate partile,nu?deci e tot lateral!
io ma uit....
ele dispare..
#21
Postat 26 January 2006 - 06:12 PM
de ce te doara capu in ce parte se duc undele?
avionu zboara si gata.
problema ramane tot la motor ca nu mai e ca la electrice :pui baterie dai gaz la mansa si gata se invarte.
alta problema asupra careia ar trebuii zabovit sunt valvele supresoare.daca sunt reglate corect te tine motoru o suta de ani.
stiu ca sunt doar cativa maestrii care stiu sa regleze "a la carte" aceste valve.
unu din ei e mobi ,zis si motoristu'! (ca nu degeaba uraste el electricele)
#22
Postat 26 January 2006 - 06:19 PM
Aceasta postare a fost editata de mobi: 26 January 2006 - 06:19 PM
#23
Postat 26 January 2006 - 06:38 PM
AAA dar stati asa, m-am prins ce vrea dili sa spuna abia acum, nu cumva se refera si la calitatea pilotului ?! Deci daca este ponderat, daca are simtul masurii sau...unul care baga gaz 100 % si se duce in balarii desi nu stie ce si cum :D)).
Dili pai se rezolva ! Banui ca exista un sistem care preia comanda auto daca pilotu e baut sau cu capul in nori, sa fie un sistem care daca ai pierdut comanda sa se redreseze cumva dar asta presupune...cost mare, camere de luat vederi, sistem de navigare, vaaai de mine, eventual in cele mai rele cazuri sa aterizeze singur unde crede el ca..e loc daca pilotul e "neintelegator"si pe telecomanda sa-ti arate unde e :D)))))))), cumva citi m distanta, directia cardinala cumva ca sa nici nu-l pierzi in balarii :D, poate e un sistem futurist dar necesar chiar si ptr profi ca multi au pierdut modele destul de scumpe.
Pina la urma Calimero 300 electric e ceva e mai potrivit ptr mine adica unul care habar n-are aero deloc dar cu minima experienta in electro heli ?!
#24
Postat 26 January 2006 - 06:44 PM
Dan2, la 26 Jan 2006, 19:38, a spus:
nu e chiar asa cum pare!!
daca au reusit atatia oare tu de ce nu?
numai ca trebuie sa citesti putin.vademecumul si forumul pot fi un punct de pornire.
#25
Postat 26 January 2006 - 06:44 PM
ma rog,din pacate astea nu detecteaza decat etilicele..cum ramane cu alelalte chestii care trebe si ele detectate..Io zic ca trebuie neaparat sa ne iNplicam si sa dam de capu' povestii !
io ma uit....
ele dispare..
#26
Postat 26 January 2006 - 06:44 PM
e super treba arpoape toate statiile o au
Aceasta postare a fost editata de D3xt3r_Jr.: 26 January 2006 - 06:53 PM
#27
Postat 26 January 2006 - 06:55 PM
Dan2, la 26 Jan 2006, 18:38, a spus:
AAA dar stati asa, m-am prins ce vrea dili sa spuna abia acum, nu cumva se refera si la calitatea pilotului ?! Deci daca este ponderat, daca are simtul masurii sau...unul care baga gaz 100 % si se duce in balarii desi nu stie ce si cum :D)).
Dili pai se rezolva ! Banui ca exista un sistem care preia comanda auto daca pilotu e baut sau cu capul in nori, sa fie un sistem care daca ai pierdut comanda sa se redreseze cumva dar asta presupune...cost mare, camere de luat vederi, sistem de navigare, vaaai de mine, eventual in cele mai rele cazuri sa aterizeze singur unde crede el ca..e loc daca pilotul e "neintelegator"si pe telecomanda sa-ti arate unde e :D)))))))), cumva citi m distanta, directia cardinala cumva ca sa nici nu-l pierzi in balarii :D, poate e un sistem futurist dar necesar chiar si ptr profi ca multi au pierdut modele destul de scumpe.
Pina la urma Calimero 300 electric e ceva e mai potrivit ptr mine adica unul care habar n-are aero deloc dar cu minima experienta in electro heli ?!
Deci... Dan2 nu te mai lua dupa astia. E de ajuns sa zbori calimero si daca ai zburat heli esti deja super tare. Trebuie neaparat sa iti iei un model cu sageata negativa cu un motor axi de 8.2 cc . Dupa ce ai invatat stanga dreapta cu calimero si sus jos cu heli nu iti mai trebuie nimic. Au facut-o multi si acum sunt campioni. Tu chiar crezi ca e diferenta la comenzile de zbor intre Calimero 300 si un acrobat cu motor de 50 cc pe benzina ? Nu tot profundor directie are ? E doar mai scump.
Daca nu gasesti motor din ala da MI ca iti spun eu unde iei ieftin si vorbesc eu cu cineva sa te ajute cu modelu.
Succes
#28
Postat 26 January 2006 - 07:05 PM
Dili, marea problema este ca eu NU beau deloc alcool nici macar bere, telecomanda ar cam trebui sa aiba detectie de..altele.
Marinaru: o exista pe jumate din telecomenzi dar si cit costa..am auzit ca un heli brici ultimul ragnet cu camere pe el si tot, turbine, statie high tech duce la 25000 Euro http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif))))))))))))))). (Asta asa cel mai tare, nu ca putem si asa si fara cutare).
#29
Postat 26 January 2006 - 07:06 PM
SILVIU66, la 26 Jan 2006, 12:30, a spus:
Intr-adevar, pentru trecerea de la electrice la termice, modelul mentionat este foarte potrivit.
Daca folosesti si ultimele aplicatii in domeniu pentru accesoriile utilizate la echiparea modelului, chiar ca nu o sa ai probleme.
Eu am folosit servouri digitale, pentru un raspuns rapid al suprafetelor de comanda. E drept ca sunt mai scumpe dar raspunsul modelului in zbor este extraordinar (mai ales la tonourile in oglinda). Si plus de asta, la trecerea pe un alt model servourile se pot folosi la acesta.
Atentie si la transmiterea comenzilor de la servo. Modelul vine cu niste baghete de balsa + tije de otel, la care iti recomand furci de plastic cu sigurante siliconate, de la KYOSHO. Atentie ca nu se potrivesc cu echele din set; trebuie sa le iei si pe astea.
Desi pare simplu, o sa vezi ca zborul modelului termic nu se compara cu cel de la electrice. Apare factorul viteza, si daca nu stii ce sa faci si mai ales cum sa faci, se poate alege imediat praful de model.
Pot sa-ti zic ca la primul zbor imi tremurau efectiv genunchii (probabil datorita lipsei de experienta modelistica), cu toate ca viteza era destul de mica datorita atenuatorului de turatie pe care il montasem. In plus, ca sa compensezi viteza redusa poti sa-i pui flapsuri (inseamna inca doua servo mini in plus, dar merita, pentru ca te ajuta si la aterizare si la vant lateral). Sau poti sa-i pui doua servo pe eleroane, in loc de unul cum e prevazut modelul, si sa le mixezi ca flaperoane. Silviu nu stie, dar asta era si motivul pentru care modelul plana atat de frumos, cu motorul oprit, la aterizare.
Skysport T4YF este foarte potrivita pentru un trainer termic.
#30
Postat 26 January 2006 - 07:24 PM
Domnul Proxy, nu am experienta ce nici un fel de aero, nici Calimero nici altul.