Variator brushless cu pic :D
#2
Postat 24 January 2006 - 03:14 PM
Site-ul e tare didactic... si etapizat, plus ca mai arata niste SMD-uri lipite manual.
In rest,... instructiv !!
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#4
Postat 02 February 2006 - 07:05 PM
#6
Postat 03 February 2006 - 11:54 AM
#7
Postat 03 February 2006 - 02:25 PM
#8
Postat 03 February 2006 - 06:05 PM
#9
Postat 04 February 2006 - 04:21 AM
Exista si un program ce permite programarea microcontrolerelor grafic. Adica desenezi logica ce o doresti si obtii direct codul.
Daca te intereseaza vorbim pe mail.
mitea_dan@yahoo.com
#11
Postat 05 February 2006 - 04:31 PM
#12
Postat 27 February 2006 - 05:18 PM
Va spun pentru ca am fumat demult principiile de functionare ale unui regulator pentru motor normal cu perii si binenteles ca atunci cand a venit la moda brushless-ul am sarit pe el si m-am documentat. Regulatoarele SENSORLESS cum sunt cele de modelism folosesc TREI "SENZORI" cu care se regleaza AVANSUL motorului in functie de CUPLU. Adica este nevoie ca () comutarea de la o pereche de infasurari la ala sa se faca la un moment de timp foarte precis cand rotorul se afla intr-o anumita pozitie. Aceasta pozitie este indicata controlerului de tensiunea indusa in a treia infasurare care nu este "alimentata" in momentul respectiv. E greu de inteles si este si mai greu de pus in aplicare. Este ca si cum ar fi trei oameni in jurul unei roti si fiecare din ei aplica pe rand un "impuls" rotii exact dar exact in momentul in care cel de-al treilea le spune ACUM!!!. Dupa care rolurile se muta si un altul din ei va spune ACUM!!! celorlalti doi care asteapta dupa el.
Nu stiu daca am fost destul de clar dar sper sa fi adus putina lumina in subiectul asta. Nu va imaginati ca este suficient sa dati "IMPULSURI" succesive motorului... acesta se va invarti dar in momentul in care va avea sarcina se va opri si evenatual o va lua invers. In cazul nostru al modelistilor este important si randamentul motorului nu trebuie doar sa se invarta si gata. Dupa cum bine stiti la regulatoarele de turatie pentru brushless exista o setare care se refera tocmai la acest avans. I se mai spune TIMMING. Are de obicei doua valori in functie de tipul motorului OUTRUNER sau INRUNER adica cel cu carcasa care se incarte si cel la care se invarte doar roturul inauntru ca la motoarele cu perii. TIMMINGUL difera de la un model la altul si trebuie schimbat corespunzator pentru a avea EFICIENTA maxima.
Cat despre programarea microprocesoarelor PIC sau AVR va spun de pe acum ca nu este simplu deloc. Eu programez AVR-uri de fo 2 ani va dau in scris ca fara cateva indicatii si suportul cuiva care a mai facut chestia asta aaveti sanse 100% sa esuati si ma refer la SCRIEREA lor propriuzisa nu la crearea unui program care sa faca ceva chestie care esta alta poveste.
Oricum va doresc SUCCES.
#14
Postat 27 February 2006 - 10:42 PM
Nu te supara, de care motor vorbim? Daca de al francezului, numai varianta lui initiala, pe care a abandonat-o avea senzor. A doua, cu PIC, este sensorless. Face citirea de pe infasurari si foloseste LM339, ca si regulatorul lui Albastru. Foarte important ce a surprins francezul referitor la efectul Miller si ramura "de sus" a mos-urilor.
Precizeaza te rog, sa stim cu cine lupatam!
Cu stima,
Costel
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 27 February 2006 - 10:43 PM
#15
Postat 28 February 2006 - 07:42 AM
charlie, la 27 Feb 2006, 17:18, a spus:
Este ca si cum ar fi trei oameni in jurul unei roti si fiecare din ei aplica pe rand un "impuls" rotii exact dar exact in momentul in care cel de-al treilea le spune ACUM!!!. Dupa care rolurile se muta si un altul din ei va spune ACUM!!! celorlalti doi care asteapta dupa el.
Nu stiu daca am fost destul de clar dar sper sa fi adus putina lumina in subiectul asta. Nu va imaginati ca este suficient sa dati "IMPULSURI" succesive motorului... acesta se va invarti dar in momentul in care va avea sarcina se va opri si evenatual o va lua invers
...
Imi permit sa mai adaug ceva @Charlie !!
Trebe' precizat ca comanda "ACUM" se da in functie de cat de repede vrei sa mearga/roteasca motoru' ala !! Adica "acum" este inceputul unui ciclu de comanda pentru o fractiune de rotatie, respectiv 1/3! :(
Stima,
Aceasta postare a fost editata de domnu_doctor: 28 February 2006 - 07:43 AM
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#16
Postat 28 February 2006 - 02:29 PM
Va rog sa va schimbati avatarurile. Creeaza confuzii.