Pagina 1 din 1
Banner towing probleme, tehnica, legalitate
#2
Postat 22 January 2006 - 06:50 PM
pai , asa cum am zis, planuiesc sa-mi rotunjesc veniturile tractand dupa mine un banner de 9x4 m adica 36 m2... ha , tre sa fiu nebun sa visez la asa ceva .... cred ca am gresit nitel calculele . Si totusi, ma gandesc la un banner tubular , ideea mi-a venit de la o poza gasita pe un site de parapante, sa vad daca reusesc s-o atasez aici, sa vada tot poporul ca altii au putut , si deci pot si eu !
#5
Postat 22 January 2006 - 09:14 PM
Nui de joaca cu dimensiunile alea... o greaseala sau o schimbare brusca de curentzi.. si ii cam belea
nici nu vreau sa mi imaginez
nu am eu tangentze cu zborul ..asa k dak gresesc .. va rog sa ma corectatzi
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
nici nu vreau sa mi imaginez
nu am eu tangentze cu zborul ..asa k dak gresesc .. va rog sa ma corectatzi
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
#6
Postat 22 January 2006 - 09:46 PM
tocmai de asta cer si eu parerea in stanga si`n dreapta ... sa zbori cu 36 m2 de panza in plus nu-i tocmai usor, dar nu si imposibil .... Treaba e sa evaluam riscurile dinainte , iar daca e necesar, sa mai scurtam din coada ... Ma intreb cat or cantari 36 m2 de voalura ...
#7
Postat 22 January 2006 - 09:56 PM
Yo people!
da, Z@x are perfecta dreptate: Coupe Icare, St. Hilare du Touvet.
Chestia aia nu are nici urma de motor, e clar ca buna ziua.
Dar creeaza un "drag" de numa-numa (rezistenta la inaintare).
Acel pilot a decolat ajutat de o intreaga echipa si sigur are si un sistem de largare a mantzocariei, in caz ca una-alta. Dar, in orice caz, nu ai vrea sa fii in locul lui. E al naibii de greu sa zbori cu asa ceva dupa tine.
Pana una-alta: tractarea de banner cu paramotor sau motodelta mi se pare o adevarata tampenie. S-a tot facut, este perfect posibila, dar atrage dupa sine 1000 de probleme, inconveniente si pericole latente, sa nu mai zic de faptul ca reduci drastic viata motorului. Eu unul sunt impotriva.
Din pct. meu de vedere, asa ceva fac ori aia care nu stiu ce inseamna, ori aia care sunt halitzi dupa ceva maruntzish, ori aia care sunt dispusi la orice ca sa promoveze un ideal. Altfel, zau ca nu-mi explic o asemenea operatiune aeriana ....
Cu avionul, e cu totul altceva, de la caz la caz.
Eu atat am avut despre acest topic care, zici eu, nu merita un capitol separat pe acest forum si pe nici un alt forum.
Mai bine v-as spune de ce nu am ajuns ieri la Giurgiu cu motodelta, desi am facut juma de drum. Dar nu va spun, penca vad ca voi va ganditi mai mult la prostii http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Bafta,
Matteo_care_a_mai_si_zburat_manca-i-as_ochii_lu_nea_Flydragos
da, Z@x are perfecta dreptate: Coupe Icare, St. Hilare du Touvet.
Chestia aia nu are nici urma de motor, e clar ca buna ziua.
Dar creeaza un "drag" de numa-numa (rezistenta la inaintare).
Acel pilot a decolat ajutat de o intreaga echipa si sigur are si un sistem de largare a mantzocariei, in caz ca una-alta. Dar, in orice caz, nu ai vrea sa fii in locul lui. E al naibii de greu sa zbori cu asa ceva dupa tine.
Pana una-alta: tractarea de banner cu paramotor sau motodelta mi se pare o adevarata tampenie. S-a tot facut, este perfect posibila, dar atrage dupa sine 1000 de probleme, inconveniente si pericole latente, sa nu mai zic de faptul ca reduci drastic viata motorului. Eu unul sunt impotriva.
Din pct. meu de vedere, asa ceva fac ori aia care nu stiu ce inseamna, ori aia care sunt halitzi dupa ceva maruntzish, ori aia care sunt dispusi la orice ca sa promoveze un ideal. Altfel, zau ca nu-mi explic o asemenea operatiune aeriana ....
Cu avionul, e cu totul altceva, de la caz la caz.
Eu atat am avut despre acest topic care, zici eu, nu merita un capitol separat pe acest forum si pe nici un alt forum.
Mai bine v-as spune de ce nu am ajuns ieri la Giurgiu cu motodelta, desi am facut juma de drum. Dar nu va spun, penca vad ca voi va ganditi mai mult la prostii http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Bafta,
Matteo_care_a_mai_si_zburat_manca-i-as_ochii_lu_nea_Flydragos
#10
Postat 24 January 2006 - 12:35 AM
Despre benare
Am sistem original de tractat dar nu pot ca nu ma lasa legislatia. trebuie sa fii instuctor.
Apropo organizeaza cineva cursuri de instructor motodeltaplane. Eu sunt dispus sa platesc. AR nici nu se gindeste dar accepta un program (curs) bine facut.
flydragos
Am sistem original de tractat dar nu pot ca nu ma lasa legislatia. trebuie sa fii instuctor.
Apropo organizeaza cineva cursuri de instructor motodeltaplane. Eu sunt dispus sa platesc. AR nici nu se gindeste dar accepta un program (curs) bine facut.
flydragos
Toata lumea are o pasarica, eu am un stol,dar al meu zboara.
#11
Postat 25 January 2006 - 11:39 AM
Nu-i de joaca.La dimensiunile date sigur trebuie avion.Un banner oarecum similar au tractat baietii de la Tuzla il cam stie toata lumea.Nu pun in discutie aspectul legal(este operatiune pe care trebuie sa o ai aprobata pe AOA de catre AACR pilotul trebuie sa parcurga un program special de pregatire etc)
Aerodinamic vorbind are constructie speciala cu bara lestata ,materialul este special (porozitate 0 greut specifica foarte mica)
Exista si o procedura speciala de remorcare (daca decolezi direct cu el se distruge extrem de repede)
De asemenea tehnica de pilotaj(nu sunt pilot) inteleg de la colegi ca este cu totul diferita in nici un caz "nu trebuie sa te pui cu el'' trebuie sa te cam duci dupa el ,atentie la intrarea in contratimp, obligatoriu dispozitive sigure si eficiente de largare(sigur il prapadesti daca aterizezi cu el)
De asemenea lungimea cablului de remorcare trebuie calculat exact in functie de aeronava dimensiune banner etc astfel incat sa fie ferit de remuuri(altfel flutura si i se destrama coada) dar nici exagerat de lung(tendinta de infundare te trage in jos si te cabreaza) in fine din experienta la dimensiunea asta viteza e undeva pe la 120 Km ora motorul este aproape in plin si apar probleme de racire datorita pozitiei usor cabrate)
Uzura motorului este foarte mare trebuie sa-ti faci si un calcul economic exact, in principiu o campanie de banner= un motor
Cu motodelta poti maxim 1 -1.5X 3 max 4 m am vazut asa ceva si la motodelta si la APOLLO FOX
Repet nu sunt specialist dar m-am lovit oarecum de problema si tot ceea ce am scris mai sus este desprins din practica de zi cu zi.La dimensiunile care le dai ti-ar cam trebui o WILGA .Sfatul meu este sa studiezi atent problema pe toate fetele sa calculezi totul exact si sa-ti iei o marja de siguranta considerabila in caz ca treci si la experimente practice
Inchei nu inainte de a-ti ura succes :rolleyes:
Aerodinamic vorbind are constructie speciala cu bara lestata ,materialul este special (porozitate 0 greut specifica foarte mica)
Exista si o procedura speciala de remorcare (daca decolezi direct cu el se distruge extrem de repede)
De asemenea tehnica de pilotaj(nu sunt pilot) inteleg de la colegi ca este cu totul diferita in nici un caz "nu trebuie sa te pui cu el'' trebuie sa te cam duci dupa el ,atentie la intrarea in contratimp, obligatoriu dispozitive sigure si eficiente de largare(sigur il prapadesti daca aterizezi cu el)
De asemenea lungimea cablului de remorcare trebuie calculat exact in functie de aeronava dimensiune banner etc astfel incat sa fie ferit de remuuri(altfel flutura si i se destrama coada) dar nici exagerat de lung(tendinta de infundare te trage in jos si te cabreaza) in fine din experienta la dimensiunea asta viteza e undeva pe la 120 Km ora motorul este aproape in plin si apar probleme de racire datorita pozitiei usor cabrate)
Uzura motorului este foarte mare trebuie sa-ti faci si un calcul economic exact, in principiu o campanie de banner= un motor
Cu motodelta poti maxim 1 -1.5X 3 max 4 m am vazut asa ceva si la motodelta si la APOLLO FOX
Repet nu sunt specialist dar m-am lovit oarecum de problema si tot ceea ce am scris mai sus este desprins din practica de zi cu zi.La dimensiunile care le dai ti-ar cam trebui o WILGA .Sfatul meu este sa studiezi atent problema pe toate fetele sa calculezi totul exact si sa-ti iei o marja de siguranta considerabila in caz ca treci si la experimente practice
Inchei nu inainte de a-ti ura succes :rolleyes:
#12
Postat 25 January 2006 - 11:51 PM
Am avut fericirea sa tractez cu motodelta. Am tras 2 bannere agatate de aripa si am facut remorcaj de delta solo. Cu delta solo e lejer, ca ala din spate stie si vrea sa zboare! Cu bannerul... e altceva. Asta nu vrea sa zboare, numa ' sa franeze si atat. La un moment data am avut probleme din cauza flatterului care a rupt o balena. Aveam doua abannere orizoantale. Ei si cel cu balena rupta a inceput sa franeze atat d etare ca abea reusam sa parez cu comenzile. Normal ca am venit jos incet-incet.
Oricum franrea este f mare si iti cam termini sculele.
La paramotor nici nu m-as gandi la sa ceva!
big
Oricum franrea este f mare si iti cam termini sculele.
La paramotor nici nu m-as gandi la sa ceva!
big
FROGS CAN FLY!
Arata acest topic
Pagina 1 din 1