Modelism - RHC Forum: Probleme DO-IT - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Probleme DO-IT

#1 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 April 2008 - 12:24 AM

Duminica am facut botezul unui DO-IT de la Robbe si ...surpriza! La prima tentativa m-am trezit ca modelul se inclina puternic spre stanga fiind nevoit sa trimez sanatos. L-am aterizat si am constatat ca , dupa trimare, eleroanele prezentau un unghi de 20 grade intre ele pt. ca modelul sa zboare drept. Avionul are aripile de lungimi diferite, cea din dreapta fiind mai lunga cu 3 cm (stanga= 60 cm, dreapta = 63cm) , in instructiunile de montaj si pe plan fiind specificat acest lucru ca fiind necesar pt anularea cuplului motor. Judecand mai bine , am ajuns la concluzia personala ca , dat fiind faptul ca elicea se roteste in sens orar (privita din spatele modelului), cuplul motor tinde sa rastoarne modelul spre stanga. Cum aripa dreapta e mai lunga, iar in zbor portanta este net superioara greutatii aripii, logic ar fi ca si portanta crescuta cu 5% pe aripa dreapta (3cm=5% in acest caz) sa rastoarne modelul tot pe aripa stanga, deci sa se adune cuplului motor in loc sa-l contracareze.
Intrebare: Rationamentul de mai sus e corect, sau imi scapa ceva?
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#2 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 01 April 2008 - 08:56 AM

Salut!

Aripile sunt foarte bine dimensionate asa cum sunt acum. Modelul zboara impecabil daca ai tinut cont de toate sfaturile date de catre producator. Exista un kit review amplu despre acest model pe un alt forum sau poti vedea chiar un film pe pagina clubului nostru. Daca trimiti cateva poze, poate reusesc sa-ti dau sfaturi utile. Modelul meu are deja statutul de bau-bau pe la intalniri fiindca de aproape 4 ani este prezent oriunde ma deplasez. Motorul, un Magnum 46 XLS, are deja peste 35 de litri de combustibil consumati pe acest model asa ca poti sa iti dai seama ca a zburat la greu. Pune niste poze si mai vorbim.
0

#3 Useril este offline   Flyboy3D 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 13-February 08

Postat 01 April 2008 - 09:26 AM

Problema ta vine de la faptul ca ai ceva deranj la aripi... difera incidenta stanga dreapta... sunt torsionate... etc.. avionu tau e stramb.

Bestia aia de motor ce o ai tu pe DO-IT nu are cum sa genereze atata cuplu incat sa ai eleroanele cu diferenta intre ele de 20 grade.. Crede-ma toate modelele mele sunt supramotorizate si nu am problema asta . Cuplul motor se regleaza usor inclinand motorul cu 2 grade dreapta jos (in principiu).. faci chestia asta cu niste saibe sub motor.. Dar nu de acolo e problema ta.

Bafta...

PS : Avionul este echilibrat lateral ?

Aceasta postare a fost editata de Flyboy3D: 01 April 2008 - 09:48 AM

0

#4 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 01 April 2008 - 10:41 AM

MLGore, la 1 Apr 2008, 00:24, a spus:

Rationamentul de mai sus e corect, sau imi scapa ceva?

E f. corect. Dar cred ca mai degraba sunt torsionate aripile. Trebuie sa te uiti cu atentie la vf. aripilor sa vezi daca au incidenta la fel. Din pacate kit-urile de cumparat cam sufera de aceasta problema.
0

#5 Useril este offline   Ionnul 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 88
  • Inregistrat: 19-October 06

Postat 01 April 2008 - 01:48 PM

Bine zis! Si eu am avut o problema asemanatoare la un trainer si l-am reparat. Dar, se pare ca reparatia nu a fost facuta cum trebuie si acum am o punga de scobitori :) ..
0

#6 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 April 2008 - 09:35 PM

Aripile nu sunt torsionate, doar profundorul este putin stramb in urma intinderii foliei si e mai degraba convex decat torsionat. Intrebarea pe care o puneam era legata de faptul ca prin alungirea aripii drepte, la zborul normal , cuplul generat de portanta suplimentara se aduna cuplului motor , deci avionul ar avea o tendinta naturala de rasucire spre stanga. Pt. anularea cuplului motor nu se alungeste in mod normal aripa stanga? ( e vorba bineinteles de un motor ce se roteste in ses orar privit dinspre avion). Pun intrebarile astea pt ca am impresia ca e o greseala de proiectare totusi.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#7 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 04 April 2008 - 10:49 AM

Nu este nicio greseala de proiectare! Pentru a compensa cuplul unui motor acesta trebuie sa aibe o inclinare de 1-2 grade in dreapta si jos vazut din punctul tau preferat, privit dinspre avion. Nu te gandi neaparat la portanta, gandeste-te si la diferenta de greutate pe care cuplul va trebui sa-l disloce la o repriza scurta de gaz. Ce motor folosesti si cum l-ai montat. Acestea sunt primele informatii lipsa fara de care nu putem sa-ti dam sfaturi. Poze?
0

#8 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 04 April 2008 - 01:42 PM

Daca cuplul motor rasuceste avionul spre stanga (cum te uiti dinspre coada avionului), atunci aripa stanga (cum te uiti dinspre coada avionului) trebuie sa aiba o portanta un pic mai mare. Acest lucru se poate realiza prin marirea suprafetei portante a aripii drepte.
0

#9 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 April 2008 - 09:31 PM

Mai baieti, citez din manualul de asamblare:" Note that the whole wing is deliberately asymmetrical: the right hand wing panel is longer to compensate for motor torque." Cam asta au gindit ei. Deci mi se pare aiurea total. Am verificat si daca motorul recomandat (eco 40) de ei se invarte invers fata de OS-ul meu. Astazi l-am zburat iar si am mai observat un lucru: La zbor pe spate se ridica tot aripa dreapta, deci se inverseaza si sensul de rotatie iar asta nu cred ca e de la torsiunea aripii. Deasemenea, daca il las sa ia viteza si ii tai brusc gazul, vireaza usor spre dreapta (probabil tot din cauza aripii drepte, care fiind mai lunga are si rezistenta la inaintare mai mare).
Ce poze vreti sa-i fac ca sa va faceti o parere cat mai corecta?
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#10 Useril este offline   Flyboy3D 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 13-February 08

Postat 06 April 2008 - 10:03 AM

Din pacate tu nu cauti o solutie la problema ta ... ci doar o confirmare cu orice pret la ceea ce crezi tu . Ok.. e de la aripa aia.. e facuta naspa . happy ?

Daca nu accepti nicio alta parere.. si nu asculti ce zicem noi de ce ai mai pus intrebare ? Oricum nu conteaza.. nu esti singurul care face asa pe forum.. deja ne-am obisnuit.

Te mai intreb odata.. avionul e echilibrat lateral ? Il tii de con/elice/motor si de directie usor fara sa il influentezi . Daca avionul se inclina intr-o parte sau alta.. pune plumb sa il echilibrezi. Asta o sa anuleze faza ca are o aripile de lungimi diferite.
0

#11 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2008 - 10:12 PM

OK. Sunt eu tampit. Eu am expus o parere personala raportata la ceea ce cred eu despre proiectul astora de la robbe. Ceea ce vreau sunt si alte pareri legate strict de proiect (adica de faptul ca aripa dreapta e mai lunga decat aripa stanga pt a anula cuplul unui motor ce se invarte in sens orar privit dinspre avion). Atat vreau . Si vreau parerea unuia care stie ca cuplul este egal cu forta ori bratul.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#12 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 06 April 2008 - 10:48 PM

@MLGore. Ti-am mai raspuns odata. Ti-am dat dreptate. Aripa dreapta mai lunga decat cea stanga nu va atenua cuplul motor ci il va accentua. Daca asta era intrebarea ta, atunci ai dreptate. Oricum trebuie sa-ti dea cu radical cand un avion are o aripa mai lunga decat cealalta. Chestia asta cu faptul ca fac un avion cu aripi asimetrice deliberat pt. a atenua cuplul motor e precum ai spus tu:un proiect.(da' nu se stie daca e reusit sau nu; vedem din practica)
0

#13 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 06 April 2008 - 11:02 PM

MLGORE.......PUNE O POZA CU DRACOVENIA ...SA VEDEM MAI BINE SITUATIUNEA!!! :D
ADOR VITEZA!!!
0

#14 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 07 April 2008 - 12:01 AM

MLGore, la 6 Apr 2008, 22:12, a spus:

OK. Sunt eu tampit. Eu am expus o parere personala raportata la ceea ce cred eu despre proiectul astora de la robbe. Ceea ce vreau sunt si alte pareri legate strict de proiect (adica de faptul ca aripa dreapta e mai lunga decat aripa stanga pt a anula cuplul unui motor ce se invarte in sens orar privit dinspre avion). Atat vreau . Si vreau parerea unuia care stie ca cuplul este egal cu forta ori bratul.

Eu nu cred ca trebuie sa tratezi problema respectiva prin prizma portantei. Considera mai bine aripa simetrica si tractiunea generata de motor ca un vector deplasat spre stanga fata de axa de simetrie a aripii. In cazul asta alungirea aripii spre dreapta, luand ca referinta tractiunea va permite compensarea cuplului generat de elice.
Sau s-o luam altfel, mai pe intelesul tuturor: considera ca ai un bimotor si motorul drept (privind dinspre deriva) s-a oprit. Ramai doar cu motorul stang. In ce parte se va orienta botul avionului pe axa de giratie?
Parerea mea este ca cei de la Robbe au dreptate.
Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#15 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 07 April 2008 - 12:10 AM

Aici:
http://www.luft46.com/bv/bvp19401.html
cum vine cestiunea?
0

#16 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 07 April 2008 - 04:23 AM

Flyboy3D, la 6 Apr 2008, 10:03, a spus:

Te mai intreb odata.. avionul e echilibrat lateral ? Il tii de con/elice/motor si de directie usor fara sa il influentezi . Daca avionul se inclina intr-o parte sau alta.. pune plumb sa il echilibrezi. Asta o sa anuleze faza ca are o aripile de lungimi diferite.

nu cred ca e o solutie indicata in cazul aripii asimetrice, dimpotriva, cred ca din cauza asta Do-It-ul a luat-o razna. centrul de greutate nu se afla pe axa de simetrie a fuselajului ci pe axa de simetrie a aripii, sau cat mai aproape de aceasta.
alaturi de asezarea clasica a motorului decalat spre dreapta, alungirea aripii drepte este una dintre solutiile care pot contrabalansa efectul de cuplu al elicei. mai sunt si altele: marirea incidentei aripii stangi, directia cu profil asimetric, deplasarea centrului de greutate spre dreapta fata de axa de simetrie longitudinala.
Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#17 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 07 April 2008 - 07:55 AM

Cred ca e important si faptul ca forta portanta e proportionala (chiar daca nu direct) cu viteza! respectiv, diferenta dintre portanta aripii drepte si cea stangi este mai mare sau mai mica, in functie de viteza, pe cand cuplul motor pe care ar trebui sa-l compenseze este constant la o turatie data. Asadar, avionul tau ar trebui sa o ia intr-o parte cand reduci, si in cealalta cand maresti viteza (accelerare, picaj, etc). Lucru neplacut.
Cred ca aripile ar trebui sa fie egale.

In afara de asta, la doit eu am avut o mare problema: mi s-a rupt stab vertical impreuna cu deriva, de la cuplajul in fuselaj, in timpul zborului. Si l-am facut aproape praf.

Asa ca ai grija.
0

#18 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 07 April 2008 - 08:01 AM

MLGore, la 1 Apr 2008, 01:24, a spus:

Avionul are aripile de lungimi diferite, cea din dreapta fiind mai lunga cu 3 cm (stanga= 60 cm, dreapta = 63cm) , in instructiunile de montaj si pe plan fiind specificat acest lucru ca fiind necesar pt anularea cuplului motor.

Este vreo versiune noua?!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 07 April 2008 - 08:03 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#19 Useril este offline   Flyboy3D 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 13-February 08

Postat 07 April 2008 - 09:35 AM

MLGore... nu ti-a zis nimeni ca esti tampit... nu tre sa ne dai motive totusi sa fim deacord cu tine...

Am crezut ca te intereseaza sa iti rezolvi problema... Dupa discutia asta mi se pare clar.. avionul ala cu profundorul stramb .. aripile cine stie cum le-ai facut.. nu zici nimic de cum e echilibrat latera (fulgerica.. daca ai zbura sau macar ai aparea la camp unde zbor eu ti-as arata diferenta) la fel nu ne dai nicio informatie despre unghiul motorului... despre cum e pus motorul... (la avioanele cu motorul la 45-90 grade eu dau atentie mai mare la echilibratul lateral.. ) daca e asa cum imi inchipui io e normal sa iti fac asa.

Am avut avion la care am gresit montajul aripii si avea diferenta intre aripi de 1 cm la o anvergura de 120 cm. Avionul a fost echilibrat.. unghiul la motor pus corespunzator si nu am avut problema asta de o zici tu. Atata timp cat nu ai respectat niciuna din chestiile alea de le-am zis mai sus.. avionul ala nu o sa zboare corect.

Imi cer eu scuze ca nu am inteles ce vrei sa afli. Teoretic cum ai expus problema pare corect...
0

#20 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 07 April 2008 - 10:59 AM

Flyboy3D, la 7 Apr 2008, 09:35, a spus:

(la avioanele cu motorul la 45-90 grade eu dau atentie mai mare la echilibratul lateral.. ) daca e asa cum imi inchipui io e normal sa iti fac asa.

Si modelul in ce directie zboara cand motorul estela 90 de grade :D :D
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#21 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 07 April 2008 - 12:31 PM

Marinaru, la 7 Apr 2008, 09:01, a spus:

MLGore, la 1 Apr 2008, 01:24, a spus:

Avionul are aripile de lungimi diferite, cea din dreapta fiind mai lunga cu 3 cm (stanga= 60 cm, dreapta = 63cm) , in instructiunile de montaj si pe plan fiind specificat acest lucru ca fiind necesar pt anularea cuplului motor.

Este vreo versiune noua?!

e versiunea clasica.va atasez planul ca sa puteti discuta mai clar.se vede acolo clar cum ca aripa dreapta este mai lunga.

Fisiere atasate


flying is my life...
0

#22 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2008 - 04:40 PM

Multumesc Silviu pt. plan. Atasez o poza cu trimajul actual al eleroanelor pt. ca avionul sa zboare drept. Avionul este echilibrat fata de axa mediana a fuselajului si e un pic mai greu de bot cu rezervorul gol (CG e in pozitia din fata asa cum e trecut la ei pe plan).
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#23 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2008 - 04:41 PM

Am uitat poza:

Fisiere atasate


Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#24 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2008 - 04:47 PM

fulgerica, la 7 Apr 2008, 00:01, a spus:

Eu nu cred ca trebuie sa tratezi problema respectiva prin prizma portantei. Considera mai bine aripa simetrica si tractiunea generata de motor ca un vector deplasat spre stanga fata de axa de simetrie a aripii. In cazul asta alungirea aripii spre dreapta, luand ca referinta tractiunea va permite compensarea cuplului generat de elice.
Sau s-o luam altfel, mai pe intelesul tuturor: considera ca ai un bimotor si motorul drept (privind dinspre deriva) s-a oprit. Ramai doar cu motorul stang. In ce parte se va orienta botul avionului pe axa de giratie?
Parerea mea este ca cei de la Robbe au dreptate.

Botul se va invarti spre dreapta (cel putin asa e logic) in jurul axei Oz (cred ca asta e axa de giratie)
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#25 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2008 - 04:49 PM

Mai pun o poza cu tot avionul dar nu stiu cat de concludenta e:
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#26 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2285
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 07 April 2008 - 05:52 PM

Lipeste un plumb de 10grame (din ala autoadeziv de la vulcanizare) la extremitatea aripii drepte, pe linia centrului de portanta. Cuplul motor si portanta sunt forte dinamice, pe cand greutatea este statica, adica iti vei echilibra avionul pentru zbor planat ramanand ca ideea celor de la Robbe sa lucreze si sa compenseze cuplul motorului.

Succes!
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#27 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 April 2008 - 05:37 PM

ERASER, la 7 Apr 2008, 17:52, a spus:

Lipeste un plumb de 10grame (din ala autoadeziv de la vulcanizare) la extremitatea aripii drepte, pe linia centrului de portanta. Cuplul motor si portanta sunt forte dinamice, pe cand greutatea este statica, adica iti vei echilibra avionul pentru zbor planat ramanand ca ideea celor de la Robbe sa lucreze si sa compenseze cuplul motorului.

Succes!

Am facut urmatoarele: 1. Am orientat motorul spre dreapta jos- nici o modificare semnificativa.
2.Am modificat centrajul longitudinal astfel incat sa fie centrat pe axa de simetrie a aripii nu a fuselajului- s-a redus trimajul pe eleroane dar a trebuit sa trimez din profundor spre dreapta.
3. am refacut echilibrarea pe axul fuselajului si am pus 10 g pe aripa dreapta- nici o schimbare semnificativa, tot trimat din eleroane a ramas.
Cred ca-l las asa, ca zboara bine (zic eu). La ultimul zbor am ramas tensiune in acuu de receptie si era sa-l dau pe jos rau de tot! Am avut bafta mare, deci sigur il pastrez!
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#28 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 09 April 2008 - 07:17 AM

Eu cred ca aripa este torsionata.
Verifica paralelismul la extremitati cu baghete. (mi-as dori o poza cu paralelismul ala)
0

#29 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 April 2008 - 07:26 AM

vlad1, la 9 Apr 2008, 07:17, a spus:

Eu cred ca aripa este torsionata.
Verifica paralelismul la extremitati cu baghete. (mi-as dori o poza cu paralelismul ala)

Cum fac asta? Eu am verificat torsionarea masurand distantele dintre BF si un plan de referinta, la extremitatea fiecarei jumatati de aripa, avand in tot acest timp BA paralel cu planul de referinta
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#30 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 09 April 2008 - 11:28 AM

Daca aripa ta se termina cu un panouri nerotunjite (asa cum e in schema), pui cite o bagheta pe extremitati (cu scotch), dar centrul baghetelor sa fie pe centrul bordului de atac, si pe centrul bordului de fuga (evident nu pe eleron).
Daca aripa este rotunjita, pui baghete pe lonjeroane (sprijinita la extremitati), si cite o cutie de chibrituri pe bordul de fuga (cutii identice). In acest caz, baghetele stau oblic, dar nu are importanta momentan.

Dupa care, ne dai o poza din lateral, numai aripa, in care sa se vada cele doua baghete (ar trebui sa fie cel putin 20 de cm in fata bordului de atac), daca sunt paralele sau nu.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu