Probleme DO-IT
#1
Postat 01 April 2008 - 12:24 AM
Intrebare: Rationamentul de mai sus e corect, sau imi scapa ceva?
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#2
Postat 01 April 2008 - 08:56 AM
Aripile sunt foarte bine dimensionate asa cum sunt acum. Modelul zboara impecabil daca ai tinut cont de toate sfaturile date de catre producator. Exista un kit review amplu despre acest model pe un alt forum sau poti vedea chiar un film pe pagina clubului nostru. Daca trimiti cateva poze, poate reusesc sa-ti dau sfaturi utile. Modelul meu are deja statutul de bau-bau pe la intalniri fiindca de aproape 4 ani este prezent oriunde ma deplasez. Motorul, un Magnum 46 XLS, are deja peste 35 de litri de combustibil consumati pe acest model asa ca poti sa iti dai seama ca a zburat la greu. Pune niste poze si mai vorbim.
#3
Postat 01 April 2008 - 09:26 AM
Bestia aia de motor ce o ai tu pe DO-IT nu are cum sa genereze atata cuplu incat sa ai eleroanele cu diferenta intre ele de 20 grade.. Crede-ma toate modelele mele sunt supramotorizate si nu am problema asta . Cuplul motor se regleaza usor inclinand motorul cu 2 grade dreapta jos (in principiu).. faci chestia asta cu niste saibe sub motor.. Dar nu de acolo e problema ta.
Bafta...
PS : Avionul este echilibrat lateral ?
Aceasta postare a fost editata de Flyboy3D: 01 April 2008 - 09:48 AM
#4
Postat 01 April 2008 - 10:41 AM
MLGore, la 1 Apr 2008, 00:24, a spus:
E f. corect. Dar cred ca mai degraba sunt torsionate aripile. Trebuie sa te uiti cu atentie la vf. aripilor sa vezi daca au incidenta la fel. Din pacate kit-urile de cumparat cam sufera de aceasta problema.
#5
Postat 01 April 2008 - 01:48 PM
#6
Postat 03 April 2008 - 09:35 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#7
Postat 04 April 2008 - 10:49 AM
#8
Postat 04 April 2008 - 01:42 PM
#9
Postat 05 April 2008 - 09:31 PM
Ce poze vreti sa-i fac ca sa va faceti o parere cat mai corecta?
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#10
Postat 06 April 2008 - 10:03 AM
Daca nu accepti nicio alta parere.. si nu asculti ce zicem noi de ce ai mai pus intrebare ? Oricum nu conteaza.. nu esti singurul care face asa pe forum.. deja ne-am obisnuit.
Te mai intreb odata.. avionul e echilibrat lateral ? Il tii de con/elice/motor si de directie usor fara sa il influentezi . Daca avionul se inclina intr-o parte sau alta.. pune plumb sa il echilibrezi. Asta o sa anuleze faza ca are o aripile de lungimi diferite.
#11
Postat 06 April 2008 - 10:12 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#12
Postat 06 April 2008 - 10:48 PM
#13
Postat 06 April 2008 - 11:02 PM
#14
Postat 07 April 2008 - 12:01 AM
MLGore, la 6 Apr 2008, 22:12, a spus:
Eu nu cred ca trebuie sa tratezi problema respectiva prin prizma portantei. Considera mai bine aripa simetrica si tractiunea generata de motor ca un vector deplasat spre stanga fata de axa de simetrie a aripii. In cazul asta alungirea aripii spre dreapta, luand ca referinta tractiunea va permite compensarea cuplului generat de elice.
Sau s-o luam altfel, mai pe intelesul tuturor: considera ca ai un bimotor si motorul drept (privind dinspre deriva) s-a oprit. Ramai doar cu motorul stang. In ce parte se va orienta botul avionului pe axa de giratie?
Parerea mea este ca cei de la Robbe au dreptate.
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#16
Postat 07 April 2008 - 04:23 AM
Flyboy3D, la 6 Apr 2008, 10:03, a spus:
nu cred ca e o solutie indicata in cazul aripii asimetrice, dimpotriva, cred ca din cauza asta Do-It-ul a luat-o razna. centrul de greutate nu se afla pe axa de simetrie a fuselajului ci pe axa de simetrie a aripii, sau cat mai aproape de aceasta.
alaturi de asezarea clasica a motorului decalat spre dreapta, alungirea aripii drepte este una dintre solutiile care pot contrabalansa efectul de cuplu al elicei. mai sunt si altele: marirea incidentei aripii stangi, directia cu profil asimetric, deplasarea centrului de greutate spre dreapta fata de axa de simetrie longitudinala.
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#17
Postat 07 April 2008 - 07:55 AM
Cred ca aripile ar trebui sa fie egale.
In afara de asta, la doit eu am avut o mare problema: mi s-a rupt stab vertical impreuna cu deriva, de la cuplajul in fuselaj, in timpul zborului. Si l-am facut aproape praf.
Asa ca ai grija.
#18
Postat 07 April 2008 - 08:01 AM
MLGore, la 1 Apr 2008, 01:24, a spus:
Este vreo versiune noua?!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 07 April 2008 - 08:03 AM
Cu rabdare si ciocan.
#19
Postat 07 April 2008 - 09:35 AM
Am crezut ca te intereseaza sa iti rezolvi problema... Dupa discutia asta mi se pare clar.. avionul ala cu profundorul stramb .. aripile cine stie cum le-ai facut.. nu zici nimic de cum e echilibrat latera (fulgerica.. daca ai zbura sau macar ai aparea la camp unde zbor eu ti-as arata diferenta) la fel nu ne dai nicio informatie despre unghiul motorului... despre cum e pus motorul... (la avioanele cu motorul la 45-90 grade eu dau atentie mai mare la echilibratul lateral.. ) daca e asa cum imi inchipui io e normal sa iti fac asa.
Am avut avion la care am gresit montajul aripii si avea diferenta intre aripi de 1 cm la o anvergura de 120 cm. Avionul a fost echilibrat.. unghiul la motor pus corespunzator si nu am avut problema asta de o zici tu. Atata timp cat nu ai respectat niciuna din chestiile alea de le-am zis mai sus.. avionul ala nu o sa zboare corect.
Imi cer eu scuze ca nu am inteles ce vrei sa afli. Teoretic cum ai expus problema pare corect...
#20
Postat 07 April 2008 - 10:59 AM
Flyboy3D, la 7 Apr 2008, 09:35, a spus:
Si modelul in ce directie zboara cand motorul estela 90 de grade :D :D
#21
Postat 07 April 2008 - 12:31 PM
Marinaru, la 7 Apr 2008, 09:01, a spus:
MLGore, la 1 Apr 2008, 01:24, a spus:
Este vreo versiune noua?!
e versiunea clasica.va atasez planul ca sa puteti discuta mai clar.se vede acolo clar cum ca aripa dreapta este mai lunga.
Fisiere atasate
-
DoIT_copy3_503.tif (770.94K)
Number of downloads: 71
#22
Postat 07 April 2008 - 04:40 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#23
Postat 07 April 2008 - 04:41 PM
Fisiere atasate
-
P4070220.jpg (71.07K)
Number of downloads: 102
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#24
Postat 07 April 2008 - 04:47 PM
fulgerica, la 7 Apr 2008, 00:01, a spus:
Sau s-o luam altfel, mai pe intelesul tuturor: considera ca ai un bimotor si motorul drept (privind dinspre deriva) s-a oprit. Ramai doar cu motorul stang. In ce parte se va orienta botul avionului pe axa de giratie?
Parerea mea este ca cei de la Robbe au dreptate.
Botul se va invarti spre dreapta (cel putin asa e logic) in jurul axei Oz (cred ca asta e axa de giratie)
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#25
Postat 07 April 2008 - 04:49 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#26
Postat 07 April 2008 - 05:52 PM
Succes!
TEL. 0726.191.725
#27
Postat 08 April 2008 - 05:37 PM
ERASER, la 7 Apr 2008, 17:52, a spus:
Succes!
Am facut urmatoarele: 1. Am orientat motorul spre dreapta jos- nici o modificare semnificativa.
2.Am modificat centrajul longitudinal astfel incat sa fie centrat pe axa de simetrie a aripii nu a fuselajului- s-a redus trimajul pe eleroane dar a trebuit sa trimez din profundor spre dreapta.
3. am refacut echilibrarea pe axul fuselajului si am pus 10 g pe aripa dreapta- nici o schimbare semnificativa, tot trimat din eleroane a ramas.
Cred ca-l las asa, ca zboara bine (zic eu). La ultimul zbor am ramas tensiune in acuu de receptie si era sa-l dau pe jos rau de tot! Am avut bafta mare, deci sigur il pastrez!
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#28
Postat 09 April 2008 - 07:17 AM
Verifica paralelismul la extremitati cu baghete. (mi-as dori o poza cu paralelismul ala)
#29
Postat 09 April 2008 - 07:26 AM
vlad1, la 9 Apr 2008, 07:17, a spus:
Verifica paralelismul la extremitati cu baghete. (mi-as dori o poza cu paralelismul ala)
Cum fac asta? Eu am verificat torsionarea masurand distantele dintre BF si un plan de referinta, la extremitatea fiecarei jumatati de aripa, avand in tot acest timp BA paralel cu planul de referinta
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#30
Postat 09 April 2008 - 11:28 AM
Daca aripa este rotunjita, pui baghete pe lonjeroane (sprijinita la extremitati), si cite o cutie de chibrituri pe bordul de fuga (cutii identice). In acest caz, baghetele stau oblic, dar nu are importanta momentan.
Dupa care, ne dai o poza din lateral, numai aripa, in care sa se vada cele doua baghete (ar trebui sa fie cel putin 20 de cm in fata bordului de atac), daca sunt paralele sau nu.