Motor
#6
Postat 07 February 2004 - 12:04 AM
sulful de care pomenesti este extrem de bun. Banuiesc, ca te referi la baghetele de sulf dispuse pe o bucata de carton cu care se dezinfecteaza butoaiele de vin. Daca despre asta vorbim, e absolut perfect
cat despre carbune, ia seama trebuie sa fie mangal, adicatelea carbunele acela de se vinde pe la benzinarii pt gratar.
numa' bine...
0728.26.93.19
#7
Postat 10 February 2004 - 01:44 PM
la Chimopar am fost si eu acum ceva timp si au tot ce-ti trece prin cap numai ca vind pe firma. La persoane fizice nu dau nici apa plata.
Nu conteaza ce domeniu de activitate are firma dar trebuie sa aibe ei acoperire pentru ce au vindut.
Sulf si carbune gasesti mai usor numai sa reusesti sa cumperi azotat de potasiu.
Daca este careva care are firma si vrea sa ia azotat eu sunt dispus sa cumparam impreuna un kg de proba.
Cand am fost la ei am luat si preturile care am vazut ca sunt ceva mai mari dar ei zic ca au si marfa buna.
Era vreo 4 euro/kg si mai aveau la saci de 25 kg si costa cam 100euro.
#8
Postat 13 February 2004 - 11:48 AM
- 75 g azotat de potasiu;
- 12 g sulf;
- 26 g carbune;
- alcool etilic pentru omogenizare.
Le pisez pana obtin o pulbere cat mai fina (intr-un mojar de pe vremea bunicai), sulful si carbunele le usuc bine (fiind higroscopice absorb rapid umezeala din atmosfera), in final le amestec cu cateva grame de alcool pentru omogenizare.
Pentru partea de declansare folosesc cam 0,5 g de pulbere din cartuse de vanatoare (pe vremuri foloseam pulbere din capsele care se foloseau la impuscat bolturi in beton).
Din cauza lipsei de timp nu prea am reusit in ultima vreme sa mai fac nimic, dar nu ma las!
Sa fiti iubiti!
@Gigi
Pe la sfarsitul lui Martie am treaba in Bucuresti si daca se mai strang interesati, ma prind si eu la achizitionarea unui sac cu azotat.
Aceasta postare a fost editata de Bibanu: 13 February 2004 - 11:52 AM
#11
Postat 16 February 2004 - 08:24 PM
Se introduce o piesa conica prin ajutaj pentru a nu se scurge amestecul, dupa care se introduc cateva grame din amestecul descris mai sus (umectarea cu alcool etilic se face cu putin inainte de a incepe constructia motorului) prin partea superioara a cartusului, care urmeaza a fi presate cu un fel de piston. Se repeta succesiv operatia pana ajungi cu nivelul amestecului reactiv cam la 7-8 mm fata de partea superioara, moment in care se introduc doua rondele, prevazute cu o gaura centrala de cca 2-3mm, peste amestecul reactiv (ele au rolul de a retine amestecul presat si prin gaurile rondelelor se transmite focul la amestecul declansator). Peste aceste rondele pun amestecul declansator (0.5-0.8 g). La final se mai monteaza 2 - 3 rondele peste acest amestec si motorul este gata. Cu multi ani in urma, la cercul de rachetomodele foloseam pentru operatiile de mai sus un dispozitiv compus din cateva piese executate la strung si care era de mare ajutor. Daca te intereseaza, pot scana schitele de executie a pieselor si le pot oferi spre studiu. Nu sunt complicate, doar ca necesita acces la un strung.
Pentru a se obtine un motor de calitate, amestecul reactiv trebuie sa fie bine presat.
Sperand sa fi fost de ajutor va salut si va doresc succes!
#12
Postat 18 February 2004 - 01:01 PM
Pare destul de simplu.
Daca pot sa scanezi schitele ar fi bine sa le vada lumea.
Eu am unelte pentru asa ceva de la ala batrin ca faceam cu el cartusele.
Am si pentru presat si am o masina de sertizat. Am capacele rotunde care se pun in capatul cartusului peste alice si cred ca sunt bune.
Masina de sertizat si preseaza praful si sertizeaza motorul sa ramina asa.
Daci am toate utilajele pentru constructie dar mai imi lipseste azotatul. :(
#13
Postat 18 February 2004 - 01:06 PM
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 18 February 2004 - 01:07 PM
Cu rabdare si ciocan.
#14
Postat 18 February 2004 - 05:16 PM
Nu am spus de rondelele de pisla ca alea se pun intre praful de pusca si alice dar mai sunt niste rondele din carton subtire care se pun in capul cartusului peste alice. Este un carton subtire si rezistent si este taiat perfect cat tubul. Mai trebuie sa-i dau gaura din mijloc.
Ajutajul ala este bun? Am vazut ca este o simpla gaura. Nu este conica cun arata ajutajul de la motor.
#15
Postat 18 February 2004 - 08:45 PM
Ani de zile am lucrat la Casa Pionerilor (acu ii zice Palat) cu astfel de motoare si nu am avut probleme (primul meu rachetomodel a fost Chindia, daca imi aduc bine aminte).
Cum rezolv cu driverul de la scaner (e un model mai vechi) cum postez schitele.
Sa fiti iubiti!
#27
Postat 28 May 2004 - 11:11 AM
droopy, la 6 Apr 2004, 16:20, a spus:
Bafta
KNO3 e de culoarea zaharului, dar nu se foloseste ca ingrasamant.
Stiu de la unii care produc si fac comert cu asa ceva.
Cel la care cred ca te gandesti este NPK, ingrasamant.
Contine azot, fosfor si potasiu, in diverse procente, de ex: NPK 15 15 15.
Asta ca sa nu ai surprize dupa ce faci rost de asa ceva.
pentru Oni: Cu NPK se pot face motoare de racheta, cu carbune si sulf ?
De curiozitate ! Ca mi-e sa nu se transforme in altceva ...
Am o pagina scanata, din Modelism, cu confectionarea motoarelor de rachetomodele,
ajutaj, prepararea combustibilului si incarcarea, trasor, intarzietor si alte alea.
Cine vrea, sa dea e-mail.
Aceasta postare a fost editata de degetzica: 28 May 2004 - 11:44 AM
#28
Postat 28 May 2004 - 12:32 PM
Aceasta postare a fost editata de Dexter_Jr: 05 February 2009 - 05:30 PM
#30
Postat 29 May 2004 - 11:59 AM
Azotatul de potasiu se foloseste ca ingrasamant la noi in tara dar mai rar. Este folosit mai mult in sere si in special la flori, fiind ingrasamant foliar.