Modelism - RHC Forum: Stick Mode - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Stick Mode

#1 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 08 December 2002 - 06:09 AM

Cum folosesc Aeromodelisti statiile RC.


Eu zbor cu urmätorul Setup:

Stinga: Directie / Acceleratie
Dreapta: Eleron / Profundor.

Este un mod de comandä rar intilnit si controvers discutat.

Ce pärere aveti la aceastä temä ?


Cu respect

Corsair

Aceasta postare a fost editata de Corsair4FU: 08 December 2002 - 06:09 AM

Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#2 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

  Postat 08 December 2002 - 06:36 AM

;) ;) ;)
Aici e o treaba Corsair-e;
Cum pilotezi tu nu este rau,in special la planoare, adica mentzii din mansa si eleron, la fel ca la avionul mare.De exemplu in viraj pe stanfa intrii cu eleron stanga si tragi de profundor sa faci mentzinerea.
Altfel stau lucrurile la acrobatzie: este stick mode 2-adica eleron si gaz pe dreapta si profundor cu directzie pe stanga.....gandeste-te ca sunt din motive de finetze a pilotajului, aiposibilitatea sa intzepenesti profundorul si sa controlezi din eleron si invers.... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :unsure:
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#3 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 08 December 2002 - 06:59 AM

Dom*PROFESOR, la 8 Dec 2002, 06:36, a spus:


Salut profesore.


..........


Cum pilotezi tu nu este rau,in special la planoare, adica mentzii din mansa si eleron, la fel ca la avionul mare.De exemplu in viraj pe stanfa intrii cu eleron stanga si tragi de profundor sa faci mentzinerea.


..........

Exact asa pilotez. In clubul in care sint membru folosesc doar 3 din 64 acest mod. Cei trei care se ocupä si de Elicoptere. Deoarece am inceput cu pilotarea elicopterelor, trecind ulterior la modele cu plan, am pästrart sitemul stinga: Rotor / Gas-Pitch si dreapta Nick / Roll:

Nick - profundor
Roll - eleron
Rotor - directie
Gas/Pitch - Acceleratie .


Intradevär, figurile acrobatice aratä cam anapoda.

Existä piloti care executä figuri acrobatice cu acest Stick Mode ?

Sfaturi si criticä sint bine venite.


Salutäri


Corsair
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#4 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 08 December 2002 - 10:36 AM

Cred ca in mesajul lui Dom*Profesor s-a strecurat o mica greseala.
citez:"este stick mode 2-adica eleron si gaz pe dreapta si profundor cu directzie pe stanga..". Acesta este Modul 1.

Modul 2 corect este:
Dreapta: Eleron/profundor
Stinga: Directie/gaz

In Romania este modul cel mai des intilnit pt. pilotaj (cel putin pentru cei care au cumparat statii mai recent).
Din ce scrie Corsair4FU probabil ca in Germania se foloseste Modul 1, cu gazul pe dreapta. Eu am mai intilnit aceasta configuratie in Cehia.
Personal folosesc Modul 2 care mi se pare a fi cel mai natural.
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#5 Useril este offline   PiccoMaster 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 25-April 02

Postat 08 December 2002 - 01:55 PM

Eu unul zbor cu directie/profundor pe stanga si motor/eleron pe dreapta.
Mai sunt multi care zboara asa. Eu cred ca este avantajos sa desparti eleronul de profundor, mai ales
ca directia se foloseste destul de putin (chiar prea putin ! )
Eu asa am invatat si am ramas la configuratia asta. Imi este usor sa zbor si modele cu 2 comenzi care au profundorul pe stanga si directia pe dreapta. E cam acelasi lucru.
Nu cred ca trebuie amestecat zborul la 1:1 cu modelismul, in privinta comenzilor.
Pana la urma fiecare zboara cum vrea si cum poate, rezultatul conteaza.

Daca tot ai deschis subiectul, am sa aduc si eu in discutie configurarea la auto. Si aici exista 2 tabere, cei cu volan si cei cu manse. Eu unul am optat pentru volan, e mai simplu si mai placut.
In Germania ma vazut multi cu manse, foarte scurte. Pentru anumite probe, mansele sunt mai usor de folosit, miscarea se face numai din degete. La volan trebuie sa misti din poignee, de unde si timpul de raspuns mai mare.
In ultima perioada am vazut ca dotarea statiilor cu volan este superioara. Aprope singurele modele cu ABS sunt Graupnerul R1 si Airtronicsul M8 (ar mai fi una engelezeasca...) care sunt cu volan si porgrame complexe de ABS.

Pana la urma totul este o chestiune de optiune personala.

Cu si fara manse, pe stanga sau pe dreapta, important este sa zburam sau sa conducem in safe

PiccoMAster
0

#6 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 08 December 2002 - 04:26 PM

Salut bäieti,


Stick Mode 2 ( Robbe ) descris mai sus mi-se pare realist. Dupä pärerea mea , functiile eleron si profundor, mi se par cele mai importante in strunirea avionului in zbor. Eu nu folosesc directia decit la decolare si in zborul " culcat " , Messerflug, in care directia devine profundor. Scuzati-mi modul de exprimare, nu cunosc terminologia.

Parantezä la tema Mensä / volan.

Statia mea auto, Multiplex Car 707, are ABS cu 4 trepte, Traction control, Slow, Dual rate s.a.m.d. TC ai ABS evident färä feed back. Din cele 4 trepte ABS numai una poate fi folositä cu efect in practicä .Deci jucärele pentru ochi färä mare folos ! Douä functii mi-se par interesante si ajutätoare, DR, reducerea temporarä a ungiului maxim de directie in functie de viteza Kick Down si functia ABS numai in momentul unui viraj.


Sanätate

C4FU
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#7 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 08 December 2002 - 11:34 PM

Sara buna !
Eu prefer modul profundor-eleron pe dreapta si gaz/frana- directie pe stanga. Dar am fost uimit sa constat ca in Germania multi zboara cu profundor-eleron pe stanga si frana/gaz-directie pe dreapta! Este adevarat ca pilotarea unui model difera de cea a unui aparat mare dar eu sunt invatat cu mansa si palonier si de aceea mi se pare mai usor sa copiez stilul si la modele.

Jupane Corsare iti raspund tot aici la un mesaj de pe alta creanga a ramificatului forum: Sunt multumit de MC 14/15. Imi ofera flexibilitatea de care am nevoie. Singurul punct slab este ca pot memora doar 2 modele si eu zbor ceva mai multe. Dar le prepar cam la fel si - NO PROBLEM!

Big Happy Stick
FROGS CAN FLY!
0

#8 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 December 2002 - 10:36 AM

Salut,

optiuna eleron profundor pe mansa stingä mi-se pare ok pentru stingaci. Cele douä functii rämin pe o mansä, egal pe care. Mentionez faptul cä folosesc - 5 % expo pe dreapra, - 30 % expo pe directie, manse lungi si pupitru.

Salut


C4FU
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#9 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 09 December 2002 - 10:51 AM

Salutare!

Si eu zbor tot in configuratia asta. La primele zboruri (Multiplex Alpha Junior si statie F14) foloseam o configuratia ce am gasit-o pe internet, si care ziceau ca e cel mai des intalnita ( nu mai stiu care :D ) si ma incurcam tot timpul. Dupa vreo 2 crash-uri le-am pus dupa feeling-ul meu si de atunci ma simt foarte bine.

Info pentru BiG: Daca vrei o statie fain vezi FX 18. E ieftina si poate memora 8 modele.

Vivi
0

#10 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 09 December 2002 - 10:54 AM

Si eu cred ca a zis Corsair. Mode1 este pentru singaci. Totusi obisnuinta este a doua natura si am intilnit persoane dreptace care pilotau fara probleme in Modul1 (si chiar o faceau bine).
O continuare a acestui subiect ar putea fi
Dual-Rate sau Exponential? Ca si la Modul1 vs. Modul2 o sa vedeti ca parerile sint foarte impartite :D
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#11 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 09 December 2002 - 10:56 AM

Uaaauuuu cat stele ti-au crescut dom obergefreiter Corsairpatrufu S si S du S!!!

Big star!
FROGS CAN FLY!
0

#12 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 09 December 2002 - 11:01 AM

germanii aia de i-am vazut eu nu erau stangaci! dar asa se obishnuia prin zona lor! CXhiar si bunul meu amic Michael, care nu este stangaci, zboara asa si aboara bine al naibii!!!

eu nu prea folosesc dual rate. expo da, mix da dar DR nu prea.

Big stick!
FROGS CAN FLY!
0

#13 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 December 2002 - 11:18 AM

Salut,


Vivi si BigSuperstar FX 18 este ok, raportul optiuni/pret este bun. Dacä i-mi permite-ti sä vä dau sfat: FC 18 dati un ban si stati in fatä. Cind mi-am luat FC 16 am fäcut " economie " . Diferenta pinä la FC 18 mi-sa pärut mare... A fost o gresalä.

Colegii mei incearcä sä mä convingä cu argumete de gen democraturä, cä SitckMode 2 ar fi o aberatie.

Big m-am fäcut Stelozaur in noaptea rebeliunii generalilor dar m-au prins cu fofirlica ....

Folosesc des Expo si Dual Rate, High Rate 100 % si Low Rate 60 % combinate eleron-profundor-directie; eleron-profundor sau toate trei separate prin Switch.


Salut

C4FU


PS: numai S de la GS ;)
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#14 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 December 2002 - 11:21 AM

.....................................



Big Stick .............. nerusinat



;)
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#15 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 09 December 2002 - 11:34 AM

ma gandesc sa iti schimb apelativul cu Stelica, draga domnule Corsair4 ! este mai elocvent parca.
cat despre Big Stick io sa stii ca vorbesc si scriu numai adevaruri! cu exceptia situatiilor cand exagerez exagerat!

Big Nose+ Big Stick!!!
FROGS CAN FLY!
0

#16 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 December 2002 - 11:51 AM

dacä i-mi schimb apelativul devin stelicä färä stele ;)

si apoi tu cu 6 esti mai stelicä decit mine :D
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#17 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 09 December 2002 - 11:54 AM

Corsaire, merci pentru sfaturi, insa mi-am luat deja un FX18 si sunt super-multumit de el, cel putin deocamdata, deoarece de la F14 e diferenta mare... Mai astept sa-mi vina switch-urile si e totul OK. ;)
0

#18 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 09 December 2002 - 11:55 AM

apropos: de la ce vine FU? mai lipsesc nishte litere de acolo si nu stiu eu care?
Big Lettere
FROGS CAN FLY!
0

#19 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 December 2002 - 12:06 PM

Asa a fost botezat avionul de constructor. Ce inseamnä FU nu situ exact sä-ti spun. Sper cä nu te simti luat peste picior. Si dacä tousi, nu am avut nici o intentie rea nene Big.

Vivi, mä bucur sincer pentru tine, s-o pastrezi sänätos si sä te bucuri de ea.
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#20 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 09 December 2002 - 12:13 PM

No problemo herr corsair4FU. stiam ce inseamna dar am crezut ca au o semnificatie aparte pentru tine. stii ca a fost vopsit un corsair in albastru deschis si lucios? asta ca sa faca niste teste de camuflaj. Eu am o macheta statica si am vopsit-o asha. Toti cunoscatorii se mira, putini shtiu de chestia asta!
Nu iti mai face probleme ca nu sunt ofticos din fire si nici nu am motive!

Big Bing Bang
FROGS CAN FLY!
0

#21 Useril este offline   wabo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 01-April 02

Postat 10 December 2002 - 10:53 AM

Eleron si gaz pe dreapta si profundor cu directzie

Asa am invatat eu la noi la club. 10km mai departe era altfel.
Cred ca fiecare cum a invatat...
Stiu si piloti foarte buni, care au si eleron si profundor pe o singura mansa.
Asta numai ca dovada ca sa poate si asa pilota exact sii cu finete..
Salutare
Walter Born
0

#22 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 10 December 2002 - 11:53 AM

exista categorii de aeromodele in care aeromodelul este azvarlit cu putere cu mana dreapta (...pentru dreptaci, sigur)...de unde rezulta eleron/profundor pe mana care ramane libera...stanga!!!!
In tara am vazut foarte multi piloti folosind configuratia prof./eleron dreapta, gaz/directie stanga...Stick-ul din stanga de regula il folosesc doar ca sa anulez cuplul motor in decolare...si cam atat! Eu nu sunt un pilot de calitate, am multe inca de invatat!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#23 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 December 2002 - 11:58 AM

Salut Marinare,


Black out :o

" anulez cuplul motor la decolare " si iar mä omoarä terminologia :( :( :(

Te rog frumos dumireste-mä

Salut C4FU
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#24 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 10 December 2002 - 12:33 PM

...e fenomenul ala giroscopic dat de elice...avionul tinde sa o ia spre stanga in rulaj vazut din spate! Atunci dau "cazma tot dreapta", si-l fac sa ruleze pe axul pistei, dar cu atitudine de buiestru (oleaca de-a latu'...)
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#25 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 10 December 2002 - 12:49 PM

De fapt momentul negativ al motorului este ceva mai complex. Pe langa efectul giroscopic apare si momentul de reactiune al motorului care tinde sa roteasca tot modelul in sens invers axului motor . Deci inclinare. In plus cat timp este la sol, din cauza inclinarii o roata apasa mai tare pe sol si deci franeaza usor. Toate acestea adunate dau momentul negativ al motorului. Asa cum stiti se compenseaza cu palonier adica cu directia.

Big Engine!
FROGS CAN FLY!
0

#26 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 December 2002 - 08:20 PM

Ok multumesc pentru informatii


Corsair4FU doborit :mellow:
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#27 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 11 December 2002 - 09:00 AM

Dom. Meshterila Corsar 4FU,
oare ti-ai schimbat apelativul sau nu mai vad io bine?

Big Name
FROGS CAN FLY!
0

#28 Useril este offline   chiftirica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 22-April 02

Postat 11 December 2002 - 09:23 AM

Teorema actiunii si reactiunii...
Motorul se roteste spre dreapta, avionul in consecinta are tendinta de a se roti spre stanga. De aceea avioanele cu motoare puternice "fura" la decolare; si cele mai influentabile la decolare de acest efect sunt avioanele (si aeromodelele) cu bechieeeeeeeeee... ca tot se discuta subiectul asta la un moment dat.
La decolare se poate corecta usor prin trimarea directiei...in zbor cred ca cel mai bine se corecteaza prin trimarea eleroanelor (daca exista). Unii aeromodelisti folosesc din start un unghi mic la motor dat din constructie ca sa nu mai trimeze directia.
Exista un mic "shpil"...am vazut pe cineva care incerca sa decoleze un aeromodel si brusc cu putin inainte de a face rotirea si a se desprinde aeromodelul vira brusc dreapta.... si nu pricepea ce se intampla. De fapt el trima directia treptat - dar aeromodelul nu raspundea - pana cand dadea o comanda destul de mare si cand aeromodelul ajungea la viteza de eficacitate a comenzii o lua razna spre dreapta. B)
Toate cele bune.
"Reversul medaliei" este dusmanul meu
0

#29 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 December 2002 - 11:02 AM

Salut Chiftiricä


dupä descrierea ta este vorba de mult Expo pe directie, peste 50 %
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#30 Useril este offline   chiftirica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 22-April 02

Postat 12 December 2002 - 09:10 AM

Mesterica Manolica,
nu stiu ce inseamna Expo iar procentele cel mai bine le folosim la sondaje sau la femei... :rolleyes:
Parerea mea (vorba lu' Nicu Paharoiu) ;) :rolleyes:
Toate cele bune.
"Reversul medaliei" este dusmanul meu
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu