Pagina 1 din 1
Trecere de la NiMh la LiPo
#1
Postat 14 September 2015 - 10:07 AM
Salut,
Am o intrebare legata de baterii, tangentiala cu modelismul, dar cred ca se aplica si aici.
Este vorba de o lanterna (un far) de bicicleta, care functioneaza cu 4 baterii NiMh. (4.8v)
As vrea sa il trec la o solutie mai eficienta, de tipul LiPo. Banuiesc ca 2 celule LiPo ar fi ok (7.4v), impreuna cu un BEC care sa coboare la ~5v si o avertizare de voltaj scazut, pt a proteja LiPo.
E o solutie ok? Aveti o recomandare pentru BEC si avertizor de voltaj?
Fiind vorba de o bicicleta de offroad, ar fi o problema vibratiile pt baterie? Banuiesc ca as putea sa o asez intr-un suport care sa absoarba socurile.
Mersi.
Am o intrebare legata de baterii, tangentiala cu modelismul, dar cred ca se aplica si aici.
Este vorba de o lanterna (un far) de bicicleta, care functioneaza cu 4 baterii NiMh. (4.8v)
As vrea sa il trec la o solutie mai eficienta, de tipul LiPo. Banuiesc ca 2 celule LiPo ar fi ok (7.4v), impreuna cu un BEC care sa coboare la ~5v si o avertizare de voltaj scazut, pt a proteja LiPo.
E o solutie ok? Aveti o recomandare pentru BEC si avertizor de voltaj?
Fiind vorba de o bicicleta de offroad, ar fi o problema vibratiile pt baterie? Banuiesc ca as putea sa o asez intr-un suport care sa absoarba socurile.
Mersi.
#4
Postat 14 September 2015 - 01:23 PM
un acumulator lion are tensiunea de 4.2 v cand este incarcat la maxim , dar daca nu doresti sa ai fluctuatii de iluminare foloseste un booster si alimenteaza la 2s lion , sau lipo .
Ai grija ca incarcarea celulelor lion lipo , trebuie incarcator special pentru ele , nu le poti incarca cu incarcator de nimh sau pb .
Ai grija ca incarcarea celulelor lion lipo , trebuie incarcator special pentru ele , nu le poti incarca cu incarcator de nimh sau pb .
Ceea ce cauti aceea gasesti
#5
Postat 14 September 2015 - 11:03 PM
Sau doua celule de LiFe. Sunt mult mai sigure...parea mea. Au tensiunea mai mica de cat LiPo. Poate nu mai ai nevoie de UBEC.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 September 2015 - 11:05 PM
#6
Postat 15 September 2015 - 08:46 AM
Cu incarcatul nu e o problema, am un Accucel-6 cu care pot incarca LiPo/LiFe.
Dar nu stiu cat de ok e sa pun tensiune atat de mare pe un amarat de led, care din fabrica merge cu 4.8v.
Lanterna e noua si nu as vrea sa o ard din prima. :)
Ma gandesc ca nu am cum sa aflu daca e prea multa tensiune decat daca ard ledul. Asa ca nu as lua-o prin incercari.
Aveti o recomandare de UBEC si/sau alarma de tensiune scazuta?
Sau varianta cu booster ce presupune? De unde pot lua si la cat poate ridica tensiunea?
Mersi pt ajutor.
Dar nu stiu cat de ok e sa pun tensiune atat de mare pe un amarat de led, care din fabrica merge cu 4.8v.
Lanterna e noua si nu as vrea sa o ard din prima. :)
Ma gandesc ca nu am cum sa aflu daca e prea multa tensiune decat daca ard ledul. Asa ca nu as lua-o prin incercari.
Aveti o recomandare de UBEC si/sau alarma de tensiune scazuta?
Sau varianta cu booster ce presupune? De unde pot lua si la cat poate ridica tensiunea?
Mersi pt ajutor.
#7
Postat 15 September 2015 - 09:29 AM
#8
Postat 15 September 2015 - 09:38 AM
Ar fi excelent, atunci mergi pe varianta LiPo 2S sau 3S.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#9
Postat 15 September 2015 - 10:54 AM
Decat sa faci zeci de adaptari nu iti ei mai bine o lanterna de genul:
http://www.banggood....t-p-912655.html
Daca cauti pe acolo o sa vezi ca au modele inclusiv cu suportul de montare pe bicicleta.
http://www.banggood....t-p-912655.html
Daca cauti pe acolo o sa vezi ca au modele inclusiv cu suportul de montare pe bicicleta.
#10
Postat 15 September 2015 - 11:26 AM
Salut. Cu U-BEC este posibil sa arzi led-ul/led-urile, in majoritatea lanternelor curentul fiind limitat doar de rezistenta interna a bateriilor obisnuite fara sa existe si alte rezistente sau circuite suplimentare. In acest caz lanterna poate functiona corect cu o singura celula li-ion conectata direct sau cel mult limitat curtentul cu o rezistenta de 1.5 -2 ohm. Dar totusi cred ca cea mai buna solutie pentru tine este o sursa de curent constant alimentata de pe doua celule inseriate Li-Ion.
#11
Postat 16 September 2015 - 12:33 PM
Lanterna exista deja, nu se pune problema sa iau alta.
Nu cred ca ma mai complic cu acumulatori LiPo si UBEC.
Am gasit o solutie mai simpla - o baterie externa pt incarcat telefonul, cu mufa USB, adica 5V/1A, plus un cablu USB care sa se lege la bornele de alimentare ale lanternei.
In felul asta tensiunea e ok si sistemul e usor 'depanabil' in caz de probleme.
Nu cred ca ma mai complic cu acumulatori LiPo si UBEC.
Am gasit o solutie mai simpla - o baterie externa pt incarcat telefonul, cu mufa USB, adica 5V/1A, plus un cablu USB care sa se lege la bornele de alimentare ale lanternei.
In felul asta tensiunea e ok si sistemul e usor 'depanabil' in caz de probleme.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1