despre flotoare stoarceti tot ce stiti
#1
Postat 13 November 2005 - 11:20 PM
deci: :D
-materiale din ce se pot face ( am vazut ca merge si balsa, dar se onduleaza cand da de apa?)
-apoi, raportul lungine flortor, lungime fuzelaj, daca o fi important
-unde trebe sa fie cg-ul la flotor, adica in ce punct al flotorului tre sa pice cg-ul avionului (acolo unde e mai bombat flotorul?) ca sa nu aibe miscari de tangaj prea mari
-cum se prinde de avion, exista tehnici pecifice sau merg dupa propria inginerie?
-eventual daca exista forma specifica (ca si coca la barca?, dar am vazut si cu talpa plata)
presupun ca legea lui arhimede face legea in cazul flotoarelor, nu?
apropo, nivelul de scufundare daca e important....
eventul ceva planuri sau formule daca exista, oric legat de flotoare.
deci..cu dreptul inainte, intram in subiect :o :o
#2
Postat 13 November 2005 - 11:28 PM
Da' dupa ce am dat cu gugalu' pe net, am descoperit gata facute la ###### !!
Daca nu tii neaparat sa le faci tu, incearca sa te uiti daca te satisfac !!
Material: polistiren, da' cred ca si depronu' nu-i de aruncat !! Daca-l lipesti si etansezi bine...
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#3
Postat 13 November 2005 - 11:31 PM
legea lui arhimede se aplica normal
#4
Postat 13 November 2005 - 11:34 PM
D3xt3r_Jr., la 13 Nov 2005, 23:31, a spus:
Poti s-o faci altfel, @Dextere ?? :o
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#5
Postat 13 November 2005 - 11:54 PM
am vazut flotoarele de la ######, dar..nu stiu cum sa le aleg.....adica ce marime trebe sa iau, or fi neste stasuri si aici ca si la motoare, elici si alea alea
apoi trebe sa fie usoare, sa nu aibe cine stie ce greutate
o alta intrebare: trebe schimbata motorizarea daca punem flotoare? ca ele sunt mai grele si opun si mai multa rezistenta si in aer si in apa.
#7
Postat 14 November 2005 - 08:35 AM
#8
Postat 14 November 2005 - 10:07 AM
De regula, volumul (de apa) dizlocuit de flotoare, trebuie sa cantareasca dublu cat modelul gata de zbor.
CG e musai sa fie o tzaruca in fatza redanului.
Uite si un .pdf
Fisiere atasate
-
c_floats.pdf (49.65K)
Number of downloads: 171
#9
Postat 14 November 2005 - 12:39 PM
jester, la 13 Nov 2005, 23:54, a spus:
Astea de la ###### au 130g.
Si diferenta de tractiune este de un reductor! In cazul concret de la Cessna 182 electric, care initial are in dotare un 480 direct drive, se trece la reductor si daca poti (e recomandabil) schimbi pack-ul pe LiPo.
Numa' ca schimbarea duce la cresterea adrenalinei !!! Daca zbori pe uscat si ai probleme te alegi cu un bushai, pe cand deasupra apei...treci la scafandrii !! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#10
Postat 14 November 2005 - 04:39 PM
#11
Postat 14 November 2005 - 05:06 PM
alexu`, la 14 Nov 2005, 16:39, a spus:
Nu fac io asa ceva!
Mie-mi place contactul pe direct, barbatesc, in fortza!
Nu fac io pe mess!!!
#12
Postat 14 November 2005 - 05:38 PM
Flotoarele sunt grele si prezinta rezistenta la inaintare (zbor).
Decolarea de pe apa se face ca decolarea de pe asfalt cu frina la roti. Aterizarea pe apa e ca aterizarea pe aratura, respectiv ca pe o suprafata dura, lipicioasa si omogen neregulata.
Cei care vor sa faca asta, s-o inceapa vara, si sa aiba slipul la ei. In cazul meu fiecare zi de zbor s-a lasat cu mocirlire temeinica.
#14
Postat 14 November 2005 - 09:01 PM
Citeaza
ce e redanul?
Citeaza
pai li-po am si la roti, ca azi l-am cntarit, si pe nicd era 800g pe putin... :D
Citeaza
vb cand intri
@vlad1
mersi pentru informatii, mi-am dat seama ca flotoareel numa ingreuneaza si maresc rezistenta la inaintare, dar daca tot am breaver, dupa ce mai capat si eu exoerianta as pune flotoare pe el, macar asa de incercare. poate in viitor ajung sa fac varianta turbo al lui..:D
pana atunci, neste patine pentru la iarna, ca se pare ca imi voi incepe cariara de pilot RC iarna. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
si deci tot nu mi-ati spus ce elice bipala sa pun la datele date mai sus :wub:
Aceasta postare a fost editata de jester: 14 November 2005 - 09:02 PM
#15
Postat 14 November 2005 - 10:37 PM
cum se comporat avionul cu flotoare? ca dupa cate stiu, acel boby, e un avion ce a facut istorie in ale modelismului, e ceva gen fishbed la aviatia militara :wub:, si deci nu avea flotoare. presupun ca le-ai adaugat ulterior. cum se comporta? mai poate face aceleasi manevre sau unele dintre ele nu? de exemplu, ma tot intreb, mai poate face tonou?
PS
mai ai ceva de adaugat la cele spuse de @vlad1?
#17
Postat 15 November 2005 - 09:05 PM
si in mare, vreau sa stiu tehnica de confexctionare, de fapt mai mult fizica functionarii lor, sa zic asa.
#18
Postat 16 November 2005 - 09:35 AM
jester, la 15 Nov 2005, 21:05, a spus:
Ca sa zic asa, fizica functionarii lor este ca ele pluteste si nu-l lasa pe aveon sa se scufunde!!
Tehnica de confexctionare e variate, ca ie in functie de din ce vrei sa le faci adica confexctionezi, ca sa zic asa... Io le fac cu confexctionatorul de flotoare!
Am confexctionator de din balsa (vezi linkul pus de mine, ca ie mura-n-gura lui natafleatza!), confexctionator de din fibra si confexctionator de din poliestieren...
Redanul este acel "prag" de pe intradosul flotorului.
#19
Postat 16 November 2005 - 12:19 PM
Valteras, la 16 Nov 2005, 09:35, a spus:
Care e criteriul de amplasare al redanului, Valterila ?? Pozitia fata de varf sau spate! Tre' sa fie prin apropierea proiectiei CG-ului cumva ? Si profunzimea lui ??
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#20
Postat 16 November 2005 - 07:22 PM
Pentru modele sub 2Kg , depronul de 5mm e excelent... Cred ca planul lui Valteras e suficient. Bafta multa !
#21
Postat 16 November 2005 - 08:30 PM
domnu_doctor, la 16 Nov 2005, 12:19, a spus:
Valteras, la 16 Nov 2005, 09:35, a spus:
Care e criteriul de amplasare al redanului, Valterila ?? Pozitia fata de varf sau spate! Tre' sa fie prin apropierea proiectiei CG-ului cumva ? Si profunzimea lui ??
Stima,
vezi nea valterasu', asta cautam eu sa aflu printre altele. si asta numersc eu(poate grsit, poane nu...) fizica funtionarii lor. :D
@Zippo
pai de ce mai imbraci si cu fibra de sticla, de ce nu faci direct din fibra? sau stiu eu....
eu am un model la 750g, crezi ca suporta flotoare? adica treve ceva ultra-usor. crezi ca se poate face ceva pentru el?
#22
Postat 16 November 2005 - 09:11 PM
Cred ca nici din stiro simplu nu ar fi rau, rezista la apa e usor... nu cred ca e dificil de construit doua flotoare... oricum bafta.
Acum ca a venit sezonul rece trec pe schiuri :D
#23
Postat 16 November 2005 - 09:19 PM
dar depronul de 3mm se poate folosi? ca derpon de 5 nu am vazut, iar de 3 am si acasa, deci ma pot apuca.
#24
Postat 16 November 2005 - 09:35 PM
jester, la 16 Nov 2005, 22:19, a spus:
mai bine te apuci sa-l zbori ,ca si asa la 750 de g e la limita cu motorizarea.
daca ii mai pui si flotoare.....
#25
Postat 16 November 2005 - 10:11 PM
pana atunci, niste patine din ceva usor, poate chiar depron si...la zbor cu el.
Aceasta postare a fost editata de jester: 16 November 2005 - 10:12 PM
#26
Postat 17 November 2005 - 09:29 AM
domnu_doctor, la 16 Nov 2005, 12:19, a spus:
Of, of, of, cum le vreti voi muritza-in-guritza!
Pt. ca nu le stiu io pe toate, dau serci pe gugle si gasesc fel de fel de chestii. De exemplu, despre flotoare. Cititi, ca e instructiv... Gasiti si retete de dimensionare, si amplasare de redan o tzaruca in spatele lui CG, etc.
Ce poci insa sa spun din experienta, este ca daca faci flotoare numa din depron de 3mm, fara ranforsari strategice, nu tine, chiar daca modelul e f. usor.
Adica tine la utilizare normala, dar tre sa va ganditi ca din cand in cand mai dati cu aveonul de pamant - pardon, de apa. Si apa e tare, nene!
Deci, la flotor de depron, tre oarece structura minima de rezistenta din ceva mai tare, gen "chila" de balsa sau/si curenti (lise) de brad/balsa, pt. a distribui cat mai eficace eforturile in masa depronului.
De aia zicea si Zippo de ranforsat cu fibra flotorul de extrudat.
Si e muuuult mai dificil, Jester, de facut (orice) numai din fibra. Asta inseamna modele, matrite, etc. Dar e mult-mult-mult mai usor de ranforsat cu fibra o structura gen flotor din extrudat. Mult-mult-mult mai usor.
Observati ca si flotorul din linkul postat de mine, chit ca e din balsa, are o structura de rezistenta longitudinala.
Altfel, in cazul unei busituri pe apa, flotorul nu tine la incovoiere.
Revedeti si subiectul cu "barca zburatoare" unde descriam o reparatie de flotor survenita in urma unei busituri.
Fisiere atasate
-
reparatie_redan.jpg (96.94K)
Number of downloads: 62
#27
Postat 17 November 2005 - 10:22 AM
Valteras, la 17 Nov 2005, 09:29, a spus:
Si cu cautatu' asta pa gugal, e cu dichis... !! :D
Iaba' caut ceva, daca nici nu stiu ce... :(
Auzi, cica REDAN ! De parca trebuia sa visez ca-i zice asa ? :D
Multzam de ...mura ! :D
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#28
Postat 17 November 2005 - 11:13 AM
domnu_doctor, la 17 Nov 2005, 10:22, a spus:
Auzi, cica REDAN ! De parca trebuia sa visez ca-i zice asa ?
Io am cautat asa:
float + RC + building + step
Ca redan se inseamna "step" pe limba uashintoneza...
#29
Postat 17 November 2005 - 11:13 PM
#30
Postat 17 November 2005 - 11:30 PM