Modelism - RHC Forum: Servo inecat... - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Servo inecat... ...cu super glue

#1 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 20 October 2005 - 01:22 PM

Am un servo mic (C1041) care atunci cind il cuplez la un receptor ''fuge la capatul cursei si nu se mai misca.
Mentionez ca saracul servou, desi e nou si a mers f bine, a cam facut baie in super glue - e pt stiro, nu din ala care face ''ceata''.
Motorul si angrenajele sint bune.
Sa fie potentiometrul sau placuta cu partea electronica afectate de super glue?
Luci
0

#2 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 20 October 2005 - 01:52 PM

Pai fuge si revine, sau ramane acolo ?
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#3 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 20 October 2005 - 03:26 PM

AB17LUK, la 20 Oct 2005, 13:22, a spus:

...''fuge'' la capatul cursei si nu se mai misca...

Ai vre-o idee?
Luci
0

#4 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 20 October 2005 - 03:30 PM

exact asa facea si al meu......
si tot la superglue m-am gandit.....am si sunat 2-3 prieteni

vorbesc de acest subiect

facea o cursa destul de lunga pana la unul din capate si acolo ramanea....
flying is my life...
0

#5 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 20 October 2005 - 03:31 PM

Pai asta te-am intrebat !! :D Ca daca ramane acolo, inseamna ca treaba asta s-a intamplat o singura data. Deci nu si-a mai revenit. E posibil ca referinta de tensiune de la potentiometru sa fie rupta. Verifica, daca ai continuitatea potentiometrului si a conexiunilor lui intre plus si masa.
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#6 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 20 October 2005 - 03:35 PM

L-am ''revenit'' eu cu mina, dupa care face acelasi lucru.
Mai fac niste masuratori dupamasa si o sa revin.
Luci
0

#7 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 20 October 2005 - 03:38 PM

Masoara daca poti cu un voltmetru, daca pe cursorul potmetrului apare o tensiune care se modifica proportional cu miscarea mecanica a parghiei. Daca se modifica e Ok si e ceva bai pe placuta. Daca nu se modifica, e clar intrerupta polarizarea de referinta si treb refacuta.

Aceasta postare a fost editata de domnu_doctor: 20 October 2005 - 03:39 PM

40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#8 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 October 2005 - 04:39 PM

Si io, fix la fel, cu un servo fix la fel! De fapt un Graupner C141.
Numa' ca io chiar l-am inecat pe bune, in apa. M-am dat in WE cu "barca" si fiind vant, la un viraj pe apa, s-a rasturnat cu curu'n sus. Am "vaslit" cu motorul in apa dar nu am reusit sa o trag la mal. In final a recuperat-o la "casting" un pescar meserias.
Receptorul si controlerul erau perfect uscate datorita protectiilor ce le-am pus meshteshugit, dar servoul de directie a cam stat in apa. Se duce la capat si sta acolo, tremurand. L-am dat jos si tre sa-mi fac timp sa-l desfac si sa-l curat.

Aceasta postare a fost editata de Valteras: 20 October 2005 - 04:44 PM

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#9 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 20 October 2005 - 09:17 PM

domnu_doctor, la 20 Oct 2005, 15:38, a spus:

Masoara daca poti cu un voltmetru, daca pe cursorul potmetrului apare o tensiune care se modifica proportional cu miscarea mecanica a parghiei.

Pai daca alimentez servoul, fuge acolo si se blocheaza. Nu pot sa-l actionez manual.
Poate cu un ohmetru, nealimentat.
Luci
0

#10 Useril este offline   Tomcat 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 October 2005 - 10:10 PM

Eu am patit ceva de genul asta in vara asta cu un trainer dat de pamant.
La prima vedere servou-ul de pe directie parea distrus(era cuplat cu roata de bot care s-a indoit rau de tot).Tija de la roata de bot a tras de servo si "la dat peste capt".El facea aceeasi miscare:se rotea la maxim intr-o directie si se bloca acolo.Dupa ce am desfacut servo-ul am vazut ca toate angrenajele se invarteau intr-o directie(fara se se opreasca;era scoasa decat roata pe care se cupleaza parghia de la servo)).Cu emisia pornita si servo-ul alimentat am rotit foarte putin de potentiometrul pe care se pune roata dintata cu pargia si si-a revenit.
Poate va ajuta si asta la ceva....

PS:servo-ul meu era un S3003 ;)
0

#11 Useril este offline   Charly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 320
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 21 October 2005 - 01:10 AM

Domnu Doctor are dreptate : in general potentiometrul este de vina !
Ideea de baza este ca trebuie masurat un pic inside !
Cine vrea...sa sune ;)
Cu rotor, viata-i mai frumoasa-n zbor !
0

#12 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 21 October 2005 - 09:22 PM

AB17LUK, la 20 Oct 2005, 21:17, a spus:

domnu_doctor, la 20 Oct 2005, 15:38, a spus:

Masoara daca poti cu un voltmetru, daca pe cursorul potmetrului apare o tensiune care se modifica proportional cu miscarea mecanica a parghiei.

Pai daca alimentez servoul, fuge acolo si se blocheaza. Nu pot sa-l actionez manual.
Poate cu un ohmetru, nealimentat.

Scuze pentru interventia tarzie !! :( Am fost la circ cu fii-mea, si acu' am citit un pic.
Am uitat sa zic, ca inainte de a incerca sa faci treaba asta, sa decuplezi un fir de la motoras, ca sa poti misca manual parghia servo-ului !! In felu 'asta verific global conectarea corecta a potmetrului de referinta intre plus si GND !!
Sper ca intre timp s-a rezolvat !

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#13 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 October 2005 - 08:41 AM

Lu' servoul meu care a fost sa inoate, i-a trecut de la sine. Dupa ce l-am lasat sa-si revina (nedesfacut) cateva zile, l-am probat si era OK. L-am pus inapoi pe "barca" si l-am scos la produs.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu