Modelism - RHC Forum: WASHOUT - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

WASHOUT Cum se realizeaza?

#1 Useril este offline   Blue Raven 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 742
  • Inregistrat: 07-August 05

  Postat 26 October 2005 - 12:32 PM

Salutare!

Daca stie cineva, si in special daca a mai facut, rog sa ma lumineze si pe mine cum se face un "washout" la o aripa.
E vorba de torsiunea aia controlata a aripii spre extremitati!

Rog constructorii sa se bage! :lol:
Stima,
Blue Raven
0

#2 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 October 2005 - 03:01 PM

Despre ce fel de aripa discutam? Adica despre ce fel de structura?

Just in case, un don' doctor Panknin a inventat o formula/metodologie de calculat acest washout:

http://www.b2streaml...om/Panknin.html
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#3 Useril este offline   Blue Raven 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 742
  • Inregistrat: 07-August 05

Postat 26 October 2005 - 03:29 PM

E vorba de o aripa trapezoidala clasica pentru un Messerschmitt Bf109 E cu profil Clark-Y (semi-simetric).

anvergura: 1000 (fara wingtips)
profunzime baza: 200
profunzime varf: 110
grosime: 12%
Stima,
Blue Raven
0

#4 Useril este offline   Blue Raven 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 742
  • Inregistrat: 07-August 05

Postat 26 October 2005 - 03:31 PM

Si mersi de link!
Am citit si m-am mai luminat putin!
:o
Stima,
Blue Raven
0

#5 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 26 October 2005 - 04:04 PM

M-am uitat nu am citit ca sa nu ma destept prea mult de la formulele alea dar in josul paginii sunt cateva lucruri f.f.f.f. interesante citez :

1.Understand what you do
2.Build stiff, not just strong
3.There can be NO play in the linkages
4.Be sure of the precise location of the CG
5.Have confidence that it will fly
DT
0

#6 Useril este offline   Blue Raven 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 742
  • Inregistrat: 07-August 05

Postat 26 October 2005 - 07:11 PM

ZOD, la 26 Oct 2005, 16:04, a spus:

M-am uitat nu am citit ca sa nu ma destept prea mult de la formulele alea dar in josul paginii sunt cateva lucruri f.f.f.f. interesante citez :

1.Understand what you do
2.Build stiff, not just strong
3.There can be NO play in the linkages
4.Be sure of the precise location of the CG
5.Have confidence that it will fly

Corect! Exact asa scrie, dar sa-ti spun ceva: cand gresesti o data si ai pus suflet, incepand cu ocazia urmatoare vrei ca totul sa iese cat mai bine posibil, chiar perfect! :o

Asa ca mai asteptam idei, pareri, dezvaluiri din proprie experienta,etc.
Stima,
Blue Raven
0

#7 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 26 October 2005 - 07:32 PM

imi vine sa spun si eu o parere:
din ce imi aduc aminte ai facut un model tot cu mult suflet,dar ai dat cu el de pamant.
nu te ajuta cu nimic formulele in invatarea pilotajului.
crezi ca primul model l-ai dat de pamant datorita constructiei defectuoase?
eu zic ca nu.degeaba ai toate teoriile in cap ,incepand de la constructie si terminand cu zborul ,daca practic nu ai zburat cu modelul si nu stii care este viteza minima de stall.de fapt o stii dar la ochi nu stii sa o apreciezi.si angajezi modelul facut dupa mii de formule,pagini intregi de teorie,tot sufletul pus acolo si ajungi la un singur rezultat.
DESCURAJAREA!

sfatul meu sincer: ia un polistiren ,doua gata facute.,..invata sa le zbori bine....vezi cum se comporta in aer,de la limita de viteza pana la looping,si o sa vezi ca deodata nu mai ai nevoie de atatea formule ,dar in schimb ajungi sa vezi "LA OCHI" daca un model va zbura sau nu si cam ce calitati de zbor are.
dupa ce termini cu polistirenele ,ia un termic si atunci sa vezi avion.
si la astea e cam la fel:daca zbori bine doua modele ,adica relaxat si fara sa strangi din c** ,deja o sa vezi lumea cu alti ochi.
o sa uiti de formule,calcule,torsionari ,voleti de bord de atac ,hipersustentatii si alte tampenii.
o sa le simti direct!

apropos ,mai stii codul rutier?
da masina o conduci si inca bine probabil.
si nu stiu ce ti-ar place mai mult:sa conduci masina sau sa cunosti codul rutier.
asta nu inseamna ca nu trebuie sa cunosti ceva aerodinamica....

sper ca nu te-ai suparat este parerea mea personala!

LATER EDIT:

as adauga ca parerea mea personala este total off topic dar poate iti da de gandit.

cunosc o gramada de oameni care au dat de pamant cu primul model construit de ei (atentie nu neaparat de la zero ) si au disparut si de pe camp si de pe forum si s-au lasat si de hobby de nu cred ca vrei sa afli.
ar fi pacat sa fii asa bun la teorie ,si sa nu te vedem pe camp la datorie!
na ca fac si versuri.....gata.

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 26 October 2005 - 08:07 PM

flying is my life...
0

#8 Useril este offline   Blue Raven 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 742
  • Inregistrat: 07-August 05

Postat 26 October 2005 - 10:52 PM

Citeaza

din ce imi aduc aminte ai facut un model tot cu mult suflet,dar ai dat cu el de pamant.  
nu te ajuta cu nimic formulele in invatarea pilotajului.  
crezi ca primul model l-ai dat de pamant datorita constructiei defectuoase?  eu zic ca nu.
degeaba ai toate teoriile in cap ,incepand de la constructie si terminand cu zborul ,daca practic nu ai zburat cu modelul si nu stii care este viteza minima de stall.
de fapt o stii dar la ochi nu stii sa o apreciezi.
si angajezi modelul facut dupa mii de formule,pagini intregi de teorie,tot sufletul pus acolo si ajungi la un singur rezultat.  
DESCURAJAREA!


Asa e am facut un model care datorita unei erori de executie a aripii observata destul de tarziu, nu a vrut sa zboare (decat free flight cand pozitionam eleroanele la mana :D).
Mai precis cele doua semiaripi nu aveau acelasi unghi de incidenta si semiaripa dreapta crea astfel mai mult lift decat cea stanga si se angaja asa de frumos...
Nu e primul avion pe care l-am construit de la zero! E primul dupa o lunga perioada de pauza! :lol:
Eu sunt mai mult constructor! I-am dat unui priten care le are cu pilotatul, dar eroarea creata de mine si-a facut efectul!

Acum mi-am intrat in mana si nici nu se compara noul model cu cel anterior! O sa pun poze cat de curand posibil.

Primul a fost din polistiren peste 90%!
Acum e din polistiren, balsa si pin si e la scara mai mare!

Mersi de incercarea de a ma aduce cu picioarele pe pamant. Ai experienta mai multa si patzanii mai multe presupun!
Eu am facut trecere si de la FF si captiv la RC! Si trebuia sa invat din ceva,nu?

De hobbby nu ma las ca-l am in sange! Am facut doar pauza cativa ani, dar microbul e revenit!
Iar forumul abia anul asta l-am gasit, in urma cu vreo 3 luni! :(

Pe mine esecul cu P51 mai tare m-a inrait in sensul bun al cuvantului! ;)

Sper sa zboare Me109 la care lucrez acum! Testerul va da verdictul pe campul de zbor!

Iar de suparat nu m-am suparat! Esti cat se poate de realist!
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Stima,
Blue Raven
0

#9 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 October 2005 - 08:48 AM

Albastrule corb,

Io tot nu am inteles prea bine. Tu vrei sa aprofundezi teorie despre washout (de aia am pus linkul ala...) sau vrei sa stii cum se creaza un washout la o aripa?
Pt. cazul tau concret tre sa discutam urmatoarele:

1. Clark Y, daca e 12% (de fapt 11,8%, dar nu conteaza) atunci este fix plan-convex, nu semi simetric. Alegerea este buna, intradosul fiind perfect plat de la 30% de la BA. Profilul este extrem de cuminte si nu are vicii majore. Dar nici performante spectaculoase. E perfect pt. trainere si alte modele care trebuie sa zboare relaxat.

2. Nu prea e cazul de washout folosind profilul asta dar necesitatea washoutului nu e dictata numai de alegerea profilului. Io as folosi totusi, dar numai din considerent de factor de trapezoidalitate a aripii tale. Deja ai cam 1:2. Asta inseamana ca varful de plan deja este destul de "incarcat" aerodinamic si este primul susceptibil de a ajunge in "stall" la incidente crescute.

3. Asadar, "indu" un washout de vreo 1-1,5 grade la cap de plan. La coarda ta de 110 mm, asta inseamna ca BF tre sa fie mai ridicat cu fo 2mm.

4. Washoutul la o aripa din polistiren se scoate direct din taierea miezurilor. Nu cred ca e cazul de detaliat.

5. Daca structura e clasica, washoutul se realizeaza din faza de constructie, pe planseta, cu ajutorul unor "bailagare" plasate strategic sub BF, pe unde e cazul. Daca structura e clasica dar placata cu balsa, washoutul se poate induce si in faza de placare cu balsa. Mai exact, inainte de a placa ultima suprafata (extradosul sau intradosul, dupa caz), structura este pozitionata pe planseta cu "bailagare", pt. a se pastra washoutul dupa placare. Daca structura e doar impanzita cu folie, foita japoneza, etc. washoutul se poate induce, cu grija, in faza de impanzire, torsionand structura pe masura ce se face intinderea invelisului. E mai delicat dar nu imposibil.

6. Recomandarea calduroasa este, evident, de a avea grija de washout inca de pe planseta pe care se incheaga structura, pt. a nu avea surprize mai incolo. La multe kituri de asamblat, nervurile sunt deja prevazute cu "tab-uri" ce ajuta la pozitionarea lor pe planseta a.i. sa rezulte washoutul necesar. Ulterior, aceste tab-uri se trimeaza.

7. Daca cauti pe net, o sa gasesti o gramada de articule gen "How to..." sau Tips&Tricks despre washout...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#10 Useril este offline   Blue Raven 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 742
  • Inregistrat: 07-August 05

Postat 27 October 2005 - 11:09 AM

Mersi Valteras!
Ai pus punctul pe "i"! ;)
Atunci mai ramane sa definitivez aripa! :lol:
Stima,
Blue Raven
0

#11 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 27 October 2005 - 02:33 PM

Multumesc si eu. Mi-am framantat mult ultimul neuron ramas cat de cat in activitate cu aceasta problema.
Uite ce spune in http://www.acesim.co...pollypusher.txt despre asta:
The tip TE should be raised about 2 inches for the built in washout.
Cred ca vrea sa spuna 2mm...nu? Sau nu am inteles eu bine :D ca engleza mea....

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 27 October 2005 - 02:34 PM

0

#12 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 October 2005 - 02:53 PM

Nene, se vede ca te localizezi pa partea vorbitoare de limba pariziana a lu' Canada!
Ceteshte rogu-te, mai cu atentie:

"With the center section of one wing flat on the table, the tip LE is raised 1.75 inches. The tip TE should be raised about 2 inches for the built in washout."

Adecatelea, daca BA e sculat la varf la 1,75" iar pe BF il scoli la 2", facand o diferenta prin scadere substractiva, rezulta ca BF fata de BA (la varf) e sculat cu 0,25". Adecatelea cu 6,4mm, pt. esthia cu Sistemul Internatioal de esprimat masuratorile in unitati de masura internationale.

Capishe?
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#13 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 27 October 2005 - 06:21 PM

Saru'mana.
De fapt banuiam dar nu am vrut sa te influentez :D ....
Ce sa zic si eu :o
Dar la asta de-l fac acu'
http://www.rcgroups....dex.php?id=4318
ma mai complic cu fineturi din astea?

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 27 October 2005 - 06:37 PM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu