Modelism - RHC Forum: profil pt mustang din polistiren - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

profil pt mustang din polistiren

#1 Useril este offline   dobilan 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 11 October 2005 - 07:29 PM

tocmai lucrez la o semimacheta de P51 Mustang din polistiren extrudat. mi-am dat seama ca profilul original al aripii avionului e total necorespunzator(de viteza mare), asa ca va intreb daca aveti idee ce profil s-ar potrivi pt:
semimacheta mustang, lungime 870 mm, anvergura 1000 mm, greutate estimata cam la 5-600 grame la zbor, motor electric seria 400 (eventual mai puternic daca va fi nevoie). de asemeni pt cei ce au mai facut asa ceva singuri: ce elice ar trebui sa ii pun?

merci

Aceasta postare a fost editata de dobilan: 11 October 2005 - 08:30 PM

0

#2 Useril este offline   gun man 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 October 2005 - 08:28 PM

daca vrei fa MIDGET MUSTANG care e o adaptare dupa p51 pt cursele de la RENO (nu mai are radiatoru ala mare sub burta)
:D
0

#3 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 12 October 2005 - 08:01 AM

La speed 400 cu 600 g in linie de zbor ai nevoie de portanta. De multa portanta. Pune un Clark sau Eppler. Nu are sa arate avionul nu stiu ce dar va zbura bine.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 12 October 2005 - 08:02 AM

0

#4 Useril este offline   dobilan 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 12 October 2005 - 08:26 AM

la un clark ma gandisem si eu..14% la incastrare si 12% la varf ar fi bun? conteaza sa mai si zboare nu numai cum arata ca oricum e din polistiren si e semimacheta nu pt vitrina :D
0

#5 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 12 October 2005 - 08:45 AM

Profilul pare bun. Daca iesi sub 600g si nu faci greseli mari, are sa zboare. Din cauza geometriei neutre (aripa jos cu diedru central creaza centrul de presiune a portantei pe axa de torsiune), va fi dificil la pilotat, si foarte ne placut in zbor. Oricum un pilot bun il tine sus.

Anul precedent am facut efectiv unul similar dar din balsa integral. L-am zburat la 600 grame cu speed 400 dar cu reductor. Zboara bestial, urca bine si face o serie de figuri (tonou, imelman, looping, ranversare, zbor pe spate, etc.) Pot sa-l pilotez, pot sa-l tin sus, pot sa fac figuri, dar nu e o placere. E dificil de pilotat si foarte, foarte capricios. Avionu exista bine mersi intr-un pod, trecut la rezerva. Daca n'ai experienta (zic ani, si mii de zborurui) mai bine nu-l fa.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 12 October 2005 - 08:52 AM

0

#6 Useril este offline   dobilan 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 12 October 2005 - 09:22 AM

nu, nu am mare experienta la pilotat aeromodele dar de acum e gata 70%..tot ce pot sa incerc e sa ii mai maresc diedrul de acum...in afara de pozitia asta aiurea a CP fata de CG mai e si altceav specific mustangului care il face sa zboare nasol? raport intre aripa/ampenaj, forma fuzelajului?
0

#7 Useril este offline   Blue Raven 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 742
  • Inregistrat: 07-August 05

Postat 12 October 2005 - 01:26 PM

Ce suprafata portanta are?
In functie de incarcarea alara poti aprecia cam ce viteza de stall va avea!
Diedru trebuie sa fie cam de 5 grade!
Foloseste Motocalc pentru predictii!

Eu am facut un Mustang pylon racer (insa la scare mai mica 820 anvergura) care a facut urat in zbor din cauza ca am facut eu eroarea de a torsada putin aripa la invelire si se angaja pe aripa.

Da cand l-am trimat din eleroane a zburat beton la zbor liber, caci ii dadusem electronica jos!
Acum sta bine la machete!

Acum fac un Me109E:
anvergura: 980
lungime: 800
root chord: 210
tip chord:120
suprafata portanta: 32-33 dmp
greutate: cam 550g
motorizare 400 cu reductor sau brushless AXI 2208/34
elice: 9x7 sau 10x8

Profilul: Clark Y cu thickness 12%, si camber 3.7%
Constructie: polistiren extrudat + balsa
CG: la 25-30% fata de bordul de atac
Stima,
Blue Raven
0

#8 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 13 October 2005 - 08:18 AM

Nu, din cite stie eu nimic specific mustang-ului (da trebuie sa intelegi ca n'am pilotat unul adevarat). Problema pe care o vei avea este problema specifica machetelor (sau semi-machetelor). Respectiv daca-l faci sa semene (sa traga) cu unul adevarat, ai mari probleme de stabilitate. Fa-l usor, fa-l subtire si pune unghiuri mici la suprafetele de control. Atita timp cit fuge, si nu rupi curentii pe suprafetele de control, avionul va fi predictibil. Va zbura rectiliniu si previziv.
0

#9 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 13 October 2005 - 11:36 AM

dobilan, la 11 Oct 2005, 19:29, a spus:

tocmai lucrez la o semimacheta de P51 Mustang din
semimacheta mustang, lungime 870 mm, anvergura 1000 mm, greutate estimata cam la 5-600 grame la zbor, motor electric seria 400

Va fi o caramida cu aripi.... :lol:
O sa ai nevoie de VITEZA MARE atit in zbor cit si la lansare.

P51 lui Blue Raven avea 439 grame si anvergura apropiata.
Al tau la 600 grame ..... :wub:
Trece-l din start la statice :wub:
Pe ala care l-am testat noi l-am tinut fo 20m .... a zburat mai mult si mai misto fara electronica numai cu accu Li-PO pe post de lest
0

#10 Useril este offline   Blue Raven 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 742
  • Inregistrat: 07-August 05

Postat 13 October 2005 - 11:58 AM

Citeaza

Va fi o caramida cu aripi....    
O sa ai nevoie de VITEZA MARE atit in zbor cit si la lansare.    
P51 lui Blue Raven avea 439 grame si anvergura apropiata.
Al tau la 600 grame .....    
Trece-l din start la statice    
Pe ala care l-am testat noi l-am tinut fo 20m .... a zburat mai mult si mai misto fara electronica numai cu accu Li-PO pe post de lest


Al meu nu avea anvergura chiar asa de apropiata! :lol:
Avea 820 si o suprafata portanta de vreo 11.8-12dmp.
La 439g incarcarea alara se ducea la 36.6-37g/dmp. Cam multicel pentru un electric cu profile Clark Y.

Spune-mi ce profunzime ai in zone de incastrare si ce profunzime ai la capatul aripii (root chord / tip chord)!
Eu aveam 180, respectiv 90.

Daca ai vreo 30dmp de suprafata portanta la 500-550g ai o incarcare destul buna si ai sanse sa zboare!
Stima,
Blue Raven
0

#11 Useril este offline   dobilan 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 13 October 2005 - 07:07 PM

am profunzime la incastrare 210 mm si la varf 115 la varf
rezulta o suprafata alara de 16 dm patrati deci 37g/dm patrati
o sa fie cam ca al tau
la nevoie am sa ii pun acumulator lipoly si iese mai usor
0

#12 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 14 October 2005 - 07:28 AM

Nu te mai chinui cu detalii tehnice, pe tine nu te ajuta (la mustang). In viata sunt reguli obiective si reguli subiective. In aviatie asta e muuult mai pregnant. Fa-l, zboara-l, si cu ce ramine apucate de un piper sau beaver. In aceeasi configuratie (pilot, anvergura, greutate etc), cu aceeasi dotare, un trainer este pilotabil.

Ca sa tii un mustang sus iti trebuie experienta.

N'a sa scrie pe fruntea ta incepator, da ai sa vezi ca avionul se face bucati. Eu nu stiu pe nimeni si nici n'am citit de cineva care s-a nascut cu stiinta asta. Mergi la un teren de zbor, si uitate cine zboara aripa jos (mustang, messer etc), dar semimacheta nu F3A. Cind il vezi, descoase-l de istorie si ai sa vezi ce greu a ajuns acolo.
0

#13 Useril este offline   Blue Raven 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 742
  • Inregistrat: 07-August 05

Postat 14 October 2005 - 08:33 AM

Nu te descuraja!
Nici eu nu m-am descurata dupa ce p51 meu a facut figuri in zbor!
A facut caci am facut o eroare la constructie!
Altfel sunt sigur ca zbura!
Daca ai 36-37g/dmp atunci este tipic pentru un fighter!
Un trainer are undeva intre 20-30g/dmp.
Avantajul la incarcare mai mare este ca nu are de suferit in caz de vant!
Dar e mai greu de pilotat caci trebuie sa ai mana formata!
Al meu a avut aripa un pic torsadata si se angaja pe stanga!
Dupa ce l-am reglat din eleroane vreu sa zic ca a zburat super misto la zbor liber ca aveam o ciuda de aoleu! :)
Dar asta nu m-a descurajat! Asa ca acum lucrez la Messerschimt Bf109E care o sa aiba o incarcare intre 25-30g/dmp(Sper)! ;)

Vino la camp si vedem la fata locului!
Te rog anunta-ma cand te duci sa-l zbori!
Poate ne mai intalnim si cu ceilalti baietzi: Dragutz, Silfax, Godzila, Znecula si care or mai fi! :)

Bafta si spor la treaba!
Stima,
Blue Raven
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu