Ce facem atunci cand dimensiunile modelului depasesc spatiul din portbagajul masinii? Il facem demontabil. Dar ce inbinari folosim. Cum ne asiguram ca nu se va desface in zbor?
Voi ce metode folositi? (De exemplu la Wilga de 3550 mm. Ne cumparam un van sau atasam o remorca?)
Pagina 1 din 1
Imbinari Cum bagam in portbagajul masinii un mode
#2
Postat 28 September 2005 - 08:59 AM
Mai exista varianta cu montatul sus pe masina pe un portbagaj, ideal ar fi sa stea ca in zbor, cu botul inainte dar latimea fiind prea mare cred ca se poate monta perpendicular pe directia de mers, fuselajul fiind mai scurt, bineanteles cu aripile bine ancorate si cu o protectie aerodinamica (sa nu le umfle vantul pe dedesupt)
#3
Postat 28 September 2005 - 01:28 PM
Ar mai fi varianta cu acel portbagaj inchis si profilat aerodinamic ce se fixeaza pe masina.
Bineintelesc aripile demontate. Dar are avantajul ca fiind inchis poti lasa modelul si peste noapte in el.
Dezavantaje....doua.
- 600 CAD.....rezolvabil :D
- sotia spune ca nu vrea "cosciug" pe masina.....punct final :)
Bineintelesc aripile demontate. Dar are avantajul ca fiind inchis poti lasa modelul si peste noapte in el.
Dezavantaje....doua.
- 600 CAD.....rezolvabil :D
- sotia spune ca nu vrea "cosciug" pe masina.....punct final :)
#4
Postat 30 September 2005 - 11:11 PM
Eu sunt curios sa aflu mai multe variante de imbinari si moduri de a asigura imbinarile in zbor. Eventual si imagini atasate. Spre exemplu la motoplanorul Windstar (anv. aprox. 2200 mm) aripile sunt demontabile. Exista niste tije care trec prin fuselaj si se introduc prin orificiile din lonjeroanele aripilor. Initial existau pe lonjeroanele de la incastrare doua carlige. De aceste carlige prindeam un elastic petrecut de mai multe ori. Elasticul trecea prin fuselaj si tinea aripile. De multe ori insa aripile au iesit de la locul lor (din fericire nu in zbor). Stefan m-a sfatuit sa prind aripile si fuselajul pe deasupra cu scoci si astfel nu am mai avut probleme.
Un alt caz: aripa, 1450 mm, nu incape in masina. Solutie: scurtat capetele de aripa. Dar daca o faceam demontabila? Bine, dar cum?
Un alt caz: aripa, 1450 mm, nu incape in masina. Solutie: scurtat capetele de aripa. Dar daca o faceam demontabila? Bine, dar cum?
#5
Postat 01 October 2005 - 05:50 AM
Padre, la 30 Sep 2005, 23:11, a spus:
Elasticul trecea prin fuselaj si tinea aripile. De multe ori insa aripile au iesit de la locul lor (din fericire nu in zbor). Stefan m-a sfatuit sa prind aripile si fuselajul pe deasupra cu scoci si astfel nu am mai avut probleme.
Un alt caz: aripa, 1450 mm, nu incape in masina. Solutie: scurtat capetele de aripa. Dar daca o faceam demontabila? Bine, dar cum?
Un alt caz: aripa, 1450 mm, nu incape in masina. Solutie: scurtat capetele de aripa. Dar daca o faceam demontabila? Bine, dar cum?
in loc de elastic ,foloseste "soricel",pe care la sfarsitul zilei de zbor il tai si gata.nu costa mult .am mai vazut in loc de soricel chiar colier metalic ,de genul folosit pe la motoarele auto 1:1 (alea mai groase de strang furtunele de cauciuc pe la radiatorul masinii de ex),pe care il strangi cu surubelnita la inceput intre cele doua carlige ,la sfarsitul zborului il slabesti ,il scoti si gata demontajul.cele doua metode sunt mult mai sigure decat elasticul.
in cazul aripii ,nu inteleg la ce aripa te referi...o fi zagi? daca e zagi de polistiren nu prea ai ce demonta la ea.nici mie nu-mi incapeau in masina decat greu ,asa ca am tras niste elastice bine intinse intre manerele pasagerilor montate pe "tavanul " masinii,si am pus aripa lipita de tavan ,cu wingleturile inspre jos.
daca te referi la aripa de avion normala,cand e prea lunga cel mai bine se pune de la picioarele pasagerului din fata,intre scaun si usa pana la capul pasagerului din spate.practic intai sui pasagerii si dupa aia bagi aripa ,e cam incomod ,dar ajungi la camp.
flying is my life...
#6
Postat 02 October 2005 - 04:44 PM
mai stiu pe unul care a construit un avion la etajul 4 la bloc si cand l-a terminat nu stia pe unde sa-l scoata din casa!
Intrebarea ta Padre e puierila, scuza-ma! Aeromodelele se fac demontabile. Si Vilga aia de care zici tu se demonteaza, aripile stanga dreapta, fuselajul, ampenajele, trenul de aterizare.....poti sa-l faci si piese daca ti neaparat.....
Intrebarea ta Padre e puierila, scuza-ma! Aeromodelele se fac demontabile. Si Vilga aia de care zici tu se demonteaza, aripile stanga dreapta, fuselajul, ampenajele, trenul de aterizare.....poti sa-l faci si piese daca ti neaparat.....
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#7
Postat 06 October 2005 - 07:04 AM
Dom*PROFESOR, la 2 Oct 2005, 16:44, a spus:
Intrebarea ta Padre e puierila, scuza-ma! Aeromodelele se fac demontabile.
Stiu ca se fac demontabile. Intrebarea mea era cum se fac imbinarile pentru ca montarea-demontarea sa se faca cat mai usor si sa avem siguranta ca modelul nu se dezmembreaza in zbor. De exemplu la acest model (RHC) cum se asigura aripa?
Fisiere atasate
-
157.jpg (0bytes)
Number of downloads: 36
#8
Postat 06 October 2005 - 07:48 AM
Exact in dreptul mainii se afla un carlig care intra in fuselaj. Pe cealalta jumatate de aripa se afla acelasi carlig care intra si el in fuselaj. Intre ele se pune un inel de cauciuc(elastic).
Ideea la demontare e ca piesa de asamblare, ce poate fi un tub de dural, de carbon, o bara de otel, o andrea de otel sa suporte efortul ce ia nastere in sectiunea de asamblare si sa nu permita miscari in aceasta sectiune.
Am vazut si imbinari sofisticate, de exeplu aripi pliate care la un anumit moment, controlat se desfac.Chiar eu lucrez la un acrobat care se demonteaza asa: aripa stanga dreapta, fuselajul in doua bucati, ampenajele stanga dreapta, flapsurile si profundoarele. Totul o sa vina pus intr-o valiza. E doar un moft cand te duci la concursuri la mari distante.
Ideea la demontare e ca piesa de asamblare, ce poate fi un tub de dural, de carbon, o bara de otel, o andrea de otel sa suporte efortul ce ia nastere in sectiunea de asamblare si sa nu permita miscari in aceasta sectiune.
Am vazut si imbinari sofisticate, de exeplu aripi pliate care la un anumit moment, controlat se desfac.Chiar eu lucrez la un acrobat care se demonteaza asa: aripa stanga dreapta, fuselajul in doua bucati, ampenajele stanga dreapta, flapsurile si profundoarele. Totul o sa vina pus intr-o valiza. E doar un moft cand te duci la concursuri la mari distante.
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
Arata acest topic
Pagina 1 din 1