Modelism - RHC Forum: din nou ajutooor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

din nou ajutooor

#1 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 28 August 2005 - 11:27 AM

fratilor, am de gand sa termin si eu trainerul, dar apar tot felu' de probleme si cheltuieli in fiecare zi. am facut, asa cum am scris intr-un subiect anterior, un reducor de 3:1 pt motor, ca asa scria in plan. motorul e seria 280 tot ca in plan. tot planul zice ca avionul are 310g, suprafata portanta de 1000 si ceva de cmp(ls mine e 900 si ceva ca am grsit un pic profilul, si a iesit mai mica). ieri am facut o proba, cu un pack de 4,8, si nici nu-l misca din loc. normal, ca intentionez sa pun un pack li-po de 7,4V, cum spuneam in acelasi subiect. elicea este de aia iepuras de 125x110, asa ca in plan(sau in poza avionului facut de cineva).
am primit diverse sfaturi, incluusiv sa pun elice mai mare, de 9X...inch, sau sa pun iepuras direct pe motor, fara reductor.. frati-lor suneti-mi ce sa fac, ca nu mai stiu nici eu(daca am stiut vreodata http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif).
ce sfat prietenesc aveti?
iepuras cu reductor 3:1 si acc de 7,4 V la 310g trage? e bun ? sau cum sa afc? sa renut la reductor, sa nu renunt? sunt ametit de cap, nu mai stiu nici eu. pana la urma ma las de modelsm, ca vad ca nu am sanse cu asa ceva.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#2 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 28 August 2005 - 11:32 AM

iepurasu nu se pune pe reductor,ci doar pe priza directa.mi se pare normal sa nu-ti miste avionul.tu in loc sa pui iepurashu(care e mica) la priza directa sa ai turatie ai mai bagat si reductor ca sa reduci de 3 ori turatia.deci ai procedat exact cum era cel mai prost.reductor cu elice mica.
ori reductor cu elice mare ,ori priza directa cu elice mica.cu iepurashu oricum nu ai sanse sa decolezi de jos.cu reductor si elice mare da.
pe reductor pune ceva in genul 9x7 de la gws.
nu renunta la reductor ca e mai bine la inceput zic eu.
flying is my life...
0

#3 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 28 August 2005 - 11:44 AM

ok. nu renunt la el. pun elice mai mare, de 7x3,5 . sfatul asta l-am mai primit de la cineva. deci 2 opinii care bat...perfect.
greseala mea a fost ca....planul arata reductor de 3:1 cu motor de 280, dar nu zicea ce elice.
am o poza cu avionul(luata odata cu planul), si are elice iepuras pe ea. eu nu ma-m mai gandit ca si scrie la iepuras ca se pune direct. eu nu am mai luat asta in calcul, am facut o combinatie intre plan si poza si nu a iesit nimic. sa a iesit cel mai prst...cum ziceai tu.

Fisiere atasate


I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#4 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 28 August 2005 - 01:17 PM

alt sfat pe care iti recomand cu caldura sa urmezi.uita de 280
pune macar un 300 cu 9x7 si ai ceva rezerva de putere .

ps : sa nu te astepti la mai mult de 3 maxim 4 ore de zbor nici de la 280 nici de la 300 ca se duc carbunii si trebe alt motor.
de la 400 incolo se mai schimba datele problemei.

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 28 August 2005 - 01:48 PM

flying is my life...
0

#5 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 28 August 2005 - 03:24 PM

SILVIU66, la 28 Aug 2005, 13:17, a spus:

ps : sa nu te astepti la mai mult de 3 maxim 4 ore de zbor nici de la 280 nici de la 300 ca se duc carbunii si trebe alt motor.
de la 400 incolo se mai schimba datele problemei.

pai? de ce asa repede? las-o-ncolo . chiar 3 ore si gata? pai asa mai bine imi luam motor termic de 0.8 si gata. mama lor de motoare.. mai numai probleme.
eu am folosit si inca mai folosesc motor seria 280 la pistol de gaurit, aspirator micut si un fel de flex, si merg de luni de zile si acum nu am nici o problema la ele. sunt alimentate la traf de 28V. nu dau nici un semn de uzura.
la cele de la motoare de ce se uzeaza asa repede?
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#6 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 August 2005 - 03:58 PM

Lasa, Jester, fa-l sa zboare, daca ai probleme i-ti mai trimit eu unul,(280 race Graupner) free-of-charge!
Da-i bataie, si mie mi-a placut Aeronca, sa auzim numai de bine!
Tine-ne la curent!

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#7 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 28 August 2005 - 04:11 PM

jester, la 28 Aug 2005, 15:24, a spus:

motor seria 280
alimentate la traf de 28V. nu dau nici un semn de uzura.

daca tu ai pus motor 280 la 28 de volti si inca merge io ma fac popa.
cine stie ce motoare ai tu pe acolo
flying is my life...
0

#8 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 28 August 2005 - 05:39 PM

pai poti sa te faci popa de acum.
am pus motor seria 280 luat chiar de la RHC, nu e ceva care numa seamana si cine stie ce motor e. e acelasi tip de motor care a fost pus si la avion. traful are 28V, curent alternativ, am inteles ca puntea si mareste putin curentrul. deci poate chair 30-31V(dupa spusele profului de electronica, dar nu bag mana in foc pentru atat) curent continuu. pistolul il folosesc in fiecare zi, mai ales ca lucrez la avion, dau gauri cu el, are si un smirglu, deci si slefuiesc cu el, l-am testat si cu elice pe el, l-am pus intr-o noapte anult trecut cu elicea de la avion sa ma ventizele ca era o caldura nebuna, si dimineata era ars traful, si el n-avea nimic(bine ca era un traf de ala de scoate de la 1,5 pana la 12V, dar am dat 60 mii pe el, dedci nu era de cine stie ce calitate). si dupa vreo 10-11 luni de folosire, e tot ca nou, chiar zilele astea l-am desfacut si nu are nimic. pe avion vine, normal, motor nou, nu asta folosit, ca oricum e pe pistol.
dar repet, daca tu zici ca se uzeaza......posibil.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#9 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 August 2005 - 06:57 PM

Tata vezi ca una e sa mearga la trafu ala din piata care are 100---500mA si alta e la curent MAX 3-5-10A
Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#10 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 28 August 2005 - 07:13 PM

jester,
Iti inteleg dezamagirea, dar te rog, nu te da batut. Sunt destui pasionati pe-aici care vor sa te ajute. Am urmatoarea sugestie. Mergi in site la GWS si cauta ptr tipul tau de motor (sau echivalent), care este combinatia optima de reducor si elice. Nu poti pune orice elice ptr ca exista un optim. Orice abatere va reduce tractiunea. Deci, uita-te in tabelele de la GWS (daca nu stii unde sunt, te pot ajuta sa le gasesti) si vezi care este optimul. Ptr un model de 300g, chiar daca tii motorul cu elicea in mana si bagi la tensiune, trebuie sa se simta destul de zdravan ca "te trage de mana". Eu am un EPS100C care trage 200g si se simte. Mai am un IPS, care trage numai 110g, dar si ala se simte la mana. Am schimbat elicea, de curiozitate, fata de cea optima. Diferenta se simte. Asa ca trage un pic un ochi pe recomandarile producatorului.

Spor!
Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#11 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 28 August 2005 - 08:35 PM

Calu2, la 28 Aug 2005, 18:57, a spus:

Tata vezi ca una e sa mearga la trafu ala din piata care are 100---500mA si alta e la curent MAX 3-5-10A

pai nu stiu exact cat scoate traful(ce intensitate), voi masura intr-o zi de curiozitate, dar stiu ca pistolul are intrerupator facut de mine din pix si o tabla, care e in extarior si tabla aia se incalzeste, ca tot timpul ma frige la mana. in fine. posibil. daca se duce motorul, pun altul, sa ma tina cateva zboruri macar.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#12 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 28 August 2005 - 08:47 PM

Cirip, la 28 Aug 2005, 19:13, a spus:

jester,
Iti inteleg dezamagirea, dar te rog, nu te da batut. Sunt destui pasionati pe-aici care vor sa te ajute.

pai nu ma dau INCA, dar nici mult nu mai am. adica, avionul l-am inceput anul trecut prin iunie, am asteptat un an si ceva statia, intre timp, am facut o groaza de modificari, am bagat la bani in el de faceam 2-3 din banii aia,si acum inca mai trebe.
nu am salariu si mi-e greu si mie. in timpul scolii nu mamanc la scoala sa-mi stranga banii pt aero, am fost la mare si am venit cu mai mult de jumate din banii pe care i-am primit, tot din acelasi motiv. si tot nu-mi ajung banii nici acum. pai asta parca e un sac fara fund, tot suge la bani de numa, si DACA sau cum ziceai tu, CAND va intra in pamant, sau pamant in el, se duc toti banii, rabdarea mea si asteptarea intr-o secunda. in fiecare zi aflu ca mai trebe cate ceva, alti bani, alta chetuiala. numai azi am aflat ac NU mai trebe sa iau charger, ca pot face placuta si pot alimenta prin chargerul de la stie. m-am usurat enorm cand am auzit ca nu mai trebe sa dau 900 mii de el. dar in rest....

dar ca un aviator adevarat(replica tatalui meu :( ), am rabdare si imi mai pastrez calmul, desi nu o data mi-a venit sa arunc avioanele pe geam.....

noroc ca exista acei pasionati care ma ajuta, asa cum spuneai tu, prilej cu care vreau sa le multumesc si spar ac va veni o zi in care ma voi putea revansa....

Aceasta postare a fost editata de jester: 28 August 2005 - 08:52 PM

I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#13 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 28 August 2005 - 09:14 PM

pastreaza-ti calmul si fa o pauza de o zii
mergi pe undeva sa uiti de avion si apoi vezi ce bine merge
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#14 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 28 August 2005 - 09:22 PM

poate ca as avea nevoie.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#15 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 29 August 2005 - 06:05 AM

jester,

Subscriu la "ia o pauza".

A doua chestie suna cam asa. Cunosc pe cineva care a inceput un avion acum 13 (treisprezece) ani, dar deocamdata il tine pe raft si se mai joaca cu din astea de polistiren ptr ca stie nu are experienta sa nu dea cu el de pamant. Cel inceput acum 13 ani este un biplan superb (chiar daca e neterminat). Dar n-a renuntat nici o clipa la el. Va zbura candva, nu "niciodata".

Din ceea ce am citit eu pe rcgroups se pare ca desi e foarte fain sa ai un avion care seamana cu un ... avion, totusi, pentru incepatori e buna si o placinta sau un dovleac sau ce cocomarla vrei tu, care zboara, dar care implica costuri minime cand o sa muste cu elicea de tzarana. In acest sens, nu te-ar tenta ceva foarte simplu si usor care sa zboare, dar cu care sa-ti faci mana de pilot? E doar o idee.

A, si inca ceva. Primul meu avion construit cap-coada se chema FP-1. Numele i-a fost schimbat din Coco-2. Coco-1 este cel cumparat. Stii de la ce vine FP-1? Simplu. De la "Flying Pig-One". Primele teste au fost asa de dezastruoase, incat am zis ca mai devreme zboara porcu' decat archaeopterix asta. Si totusi a zburat. Mai mult, acum sta cate juma de ora in aer, cum spuneam. Diferenta e ca e facut din polistiren, e foarte usor de reparat si timpul cheltuit pe constructie a fost destul de redus; cred ca mai mult am lucrat la receptor si la softan. Daca dau cu el de pamant nu se transforma in scobitori si crede-ma ca a luat tranteli la greu. In consecinta, nu prea imi pasa daca o ia pe cocoasha. Inca nici nu ma gandesc la ceva "frumos". De exemplu, FP2, la care lucrez acum, e facut dintr-o bagheta, iar coada e facuta integral din tavitze de carne. Crezi ca imi pasa daca se strica? Aiurea! Alta tavitza la rand! Chiar acum o saptamana am decis ca ii trebuie eleroane si am mai "sacrificat" o tavitza. Poate ca pretentiile tale sunt diferite, dar optica mea e ca daca zboara si pot sa ma antrenez pe el, e suficient de bun.

Iar chestia cu traful si cu motorasul ala... nu cred ca il alimentai la 20 si ceva de volti. Daca masurai tensiunea constatai ca scadea la greu din cauza consumului prea mare al motorului. De aia s-a si ars traful ptr ca practic a lucrat in scurt circuit. In felul asta ai protejat motorul :(.

Bafta!
Cirip

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 29 August 2005 - 06:09 AM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#16 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 August 2005 - 07:27 AM

@cirip
@jester

Daca are importanta, Subscriu si eu la parerea cu modelul de inceput!
Sentimental oricum ramai legat de fiecare...

Acum, sa privim altfel lucrurile. Daca ai curajul sa te apuci de un controller, te pot ajuta cu un PIC si doua FET-uri, ca astea duc greul.
Numai sa alegi o schema de pe net. Personal te-as sfatui sa te uiti la schema lui Mike Norton, mdificata de un rus :( , (sac), e relativ simpla si merge 100%. Ca sa revin la un topic cu "ajutor". Sau daca cirip te poate sfatui altceva, oferta ramane deschisa!
Asta ar putea fi o "pauza" utila. Si nu uita de oferta de motor 280!

Termina oricum Aeronca, e un model bun de zburat la inceput! Sa ma fi vazut pe mine la inceput...

Tine-ne la curent, te rog!

Cu stima,
Costel
P.S. - am vorbit de schema pentru ca poti seta ce vrei din doua rezistente, LiPo, NiMh, plus ca poti sa-l transformi in Speed400! Acasa la tine, fara alte mari investitii...
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#17 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 August 2005 - 09:19 AM

Cirip le zice bine.
Jester, nu te da batut! Cand iti trebe un 400 iti dau io.
Gandeste-te totusi, la un polistiren, o tava de mici, ceva... Ca sa nu zic un EZ*
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#18 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 29 August 2005 - 10:44 AM

mai nici nu stiu cum sa va multumesc pentru sprijinul acordat....dar cum spuneam, poate va venii o zi...
acum, legat de variatoul facut acasa...imi place ideea, dar mai e si timpul...lucrez la trainerul asta de o un an si ceva si deja am ajuns la capatul rabdarii cu el....
DACA se poate sa zbor cu variatorul asta si cu ceasul cu alarma pe mana stanga pana imi strang piese sa-l modific...e OK, numa sa-mi ziceti de acum sa nu mai comnd atunci si variator....
legat de polistiren si tavite de carne, mi se pare o idee buna, sa poti da de pamant cu avionul si sa ai pagupe minime, reparabile in 10 min. pacat ca nu mi-a venit ideea asta cand m-am apucat de trainer.dar eu nici nu stiu si nuci nu am scule sa prelucrez polistirenul. si hai a fuzelajul il faci dintr-un tub, o sticla de apa minerala, dar ce faci cu restul? si cand zic restul am refer in special la aripi, ca acolo trebuie profil. si deci, nu le am cu prelucrarea lui, poate intr-o zi voi invata....acum nu mai am nici banuti, nici rabdare....
sper doar ca aeronca asta sa aibe calitati de trainer(desi are aripa mai mica decat in plan... :( din vina mea) si sa fie cat mai indurator cu mine, ca eu am fost cu el atat timp.. :D

cat despre renuntat, cand iti intra asa in sange, nici sa vrei nu o mai poti scoate.... daca renunt eu la mancare,la mine, pana la uram la sanatetea mea (de discoteci nu mai zic) ca sa fac avioanele astea care nu stii cand li se face dor de pamant.... dar zic asa ca am momente in care nu mai am rabdare si cand ma gandesc cati bani am bagat in ele(poate si aiurea), nu mai suport sa mai apara alte cheltuieli..... ar fi si pacat sa renunt tocmai acum, cand deja am si o aripa invelita la el(opera de aseara :D).... si eu tot asa gandesc..lasa ca zboara el odata. inca mai am in cap si elicopterul acela cu care am debutat aici pe forum si care mi l-ati scos din cap(pentru o perioada de timp) din cauza ca e prea greu de facut mai ales pentru incepatori....

in rest..Dumnezeu sa ne ajute pe toti, sa ne tina avioanele cat mai mult in aer ca restu....las-o ba ca merge-asa
parerea mea.... :D
va voi tine la curent cu activitatea mea, si sper ca saptamana asta sa va pot arata poze cu el terminat si..de ce nu..in zbor....
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#19 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 29 August 2005 - 11:14 AM

deci...nici un raspuns? ce fac mai iau variator sau astept sa-l modofic pe asta?

Aceasta postare a fost editata de jester: 29 August 2005 - 11:15 AM

I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#20 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 29 August 2005 - 11:56 AM

na, e dat variatorul....gata cu modificarile....
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#21 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 29 August 2005 - 05:13 PM

Citeaza

si nuci nu am scule sa prelucrez polistirenul

Nici eu. Eu am taiat totul cu cuterul. Aripa am bagat-o intr-un sablon si am incalzit-o cu foenul ca sa o profilez. I-am bagat si 2 nervuri ca sa o ajut si gataaaa... merge bandaaaa. Cand am lipit nervurile pe intrados, am imobilizat aripa cu 4 sticle de bere. Pline. Tristete mare cand vedeam ispita acolo pe masa, dar stiinta a primat!

N-am prea inteles cu variatorul. Vrei sa-ti iei "de LiPo". Varianta cu pendula desteptatoare nu te coafeaza? Vrei sa faci un regulator separat? Zi ce vrei sa faci ca sa vedem cum te putem ajuta.

A, si mai vroiam sa-ti zic ceva. M-am uitat la reductorul ala... Se vede ca e muncit si e facut cu pasiune, dar mi-e teama ca e cam firav. Acuma, nu zic sa te opresti din lucru, dar daca insisti sa ridici intai trainerul (aeronca, parca-i zice), tine-l intai de burtica si da-i gaz la maxim. Fereste fatza, in caz ca sare ceva din el.

Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#22 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 29 August 2005 - 09:35 PM

pai, varianta cu pendulul era buna s aia, dar, pana la urma, am dat variatorul acela(daca tot am ps mesaj....) si acum am facut comnada la altul, de li-po si bine-nteles ca merge si la ni-cd si ni-mh.

reductorul e facut mai in graba, mai cu pasiune(ca doar e avionul meu, nu? de ce mi-as bate joc, nu-ti bati joc de avionul altuia, da pai mite de al tau), si e si teapan, te asigur eu, nu ca as face publicitate, ca oricum nu-l fac in serie, dar eu l-am testat. am miscat avionul in toate pozitiile, l-am zgandarit(sau cum se zice :D), tinandu-l de reductor si nici nu s-a clintit. si doar in aer ala doar trage avionul, nu se tine avionul in el.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#23 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 29 August 2005 - 10:07 PM

SILVIU66, la 28 Aug 2005, 11:32, a spus:

iepurasu nu se pune pe reductor,ci doar pe priza directa.mi se pare normal sa nu-ti miste avionul.tu in loc sa pui iepurashu(care e mica) la priza directa sa ai turatie ai mai bagat si reductor ca sa reduci de 3 ori turatia.deci ai procedat exact cum era cel mai prost.reductor cu elice mica.
ori reductor cu elice mare ,ori priza directa cu elice mica.cu iepurashu oricum nu ai sanse sa decolezi de jos.cu reductor si elice mare da.

mai nu ca te-as contrazice, dar uite aici.
zice asa:" It flies a good bit faster than the Tiger moth, but then again it has about half the wing area and the same flying weight. I use the recommended Titanic Airlines 280 motor with a 3:1 gear reduction and the Gunther prop. Radio gear consists of a GWS receiver, two Expert SL260 servos, an FMA Direct 5 amp speed control, and a re-packaged E-Flite 300 mAh NiMH battery. The ready to fly weight is 9.9 oz, which gives a wing loading of 8.38 oz/sq ft. Wing area is 170 sq in."

deci e facut FIX dupa planul meu. si uite ce elice are.....si mai pune si ni-mh, nu li-po.....

ce zici de asta? acu ce sa mai cred? nu ca nu am incredere in voi,,, dar si iepuras cu reductor 3:1 vad ca lui imi merge.....

Fisiere atasate


I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#24 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 29 August 2005 - 10:12 PM

o fi 280 ala de la Titanic Airlines altfel decat cel de la multiplex? bine ca nici nu am pus decat la 4,8V cand nu se misca deloc.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#25 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 August 2005 - 10:45 AM

Reductorul pare OK. Io am un Permax 280 BB cu reductorul lipit direct pe el. Adica e o teava de carbon in care stau rulmentii prin care trece axul cu roata dintata. Motorul la randul lui e(ra) lipit direct pe modelul de depron (un Ultimate 3D).

Fisiere atasate


Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#26 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 30 August 2005 - 11:55 AM

reductorul meu sau ideea de reductor pare OK?
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#27 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 30 August 2005 - 12:38 PM

@valteras
reductoru ala e model "Ultimate improvisation" sau de care?? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
si se mai lua unu de reductoru lu jester care e lipit si facut din placaj iar asta facut cu scotch tine
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#28 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 August 2005 - 12:42 PM

Jester, ideea de reductor e buna oricand, la d'astea mici care zboara incet. Sper ca e si bine facut, totodata.

Dexterache, reductorul nu se tine in scoci, evident. Tubul de carbon e epoxi-uit pe motor. Distanta dintre axe e deja pasuita. Reductorul e beton! Nu e improvizatie. Era "default" pt. 3D-uri de depron, acu 4-5 ani. Cand te gandesti ca are si greutate minima...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#29 Useril este offline   Tomcat 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 01 September 2005 - 10:36 PM

O sa il termini tu pana la urma si o sa zboare.
Stiu cum e cand tre sa starngi bani pt fiecare lucrusor si modelul pare un sac fara fund.Eu doar ce am bagat in pamant un trainer la care sa cam implinesc 2 ani de cand incepusem sa lucrez la el(un termic cu motor de 10cc :( ).Nu pot sa spun ca am lucrat continuu la el.Am mai avut si altele de facut, doar ce am scapat de clasa a 8-a si de examen si nu prea mai lucrasem.Am terminat de lucru acum dupa examen.Numai ca am facut o greseala maaaaaaaaaaare la bordul de atac la una din aripi(un semiplan a fost prost placat si am avut alt profil pe aripa).Si pe masura ce crestea viteza incepea sa traga dreapta pana nu am mai avut de unde compensa dupa 3 viraje controlate.Si in 3 secunde s-a terminat totul cu un picaj cam la 45 de grade, a capotat modelul si asta a fost.Irecuperabil.....
Acum sunt "back to square one" sa spun asa.Am ramas cu motoplanorul electric(un primus 400) ca sa imi mentin mana si ma tot gandesc ce sa fac mai departe.Am salvat echipament rc, motor si toate astea.

Asa, ca sa revin la subiect acum.Am invatat o lectie foarte importanta din toate aste.Si anume ca aviatia nu se face dupa ureche si cu celebra expresie a noastra romaneasca "merge si asa".Totul e ok si frumos atata timp cat nu te abati de la plan.Cand imi aduc aminte de senzatia care am avut-o pret de un minut realizez ce prost am fost cand am placat bordul ala de atac prost si l-am lasat asa.Si cat de scump am platit pentru asata nici nu mai stiu ce sa fac.Respecta planul, ai rabdare si nu te zgarci la echipament si iti garantez ca o sa fie unic primul zbor.Doar sa nu faci ca mine in timpul constructiei ;)

Aceasta postare a fost editata de Tomcat: 01 September 2005 - 10:38 PM

0

#30 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 02 September 2005 - 09:34 AM

;) uite altul ca mine!
pai.....de multe ori ma mai trece cate un cuvant urat legat de ziua cand am luat hatararea sa fac acest trainer si sa nu cumpar unu gata facut, dar apoi dupa ce trece tensiunea si am mai calmez, incep iar sa ma bucur ca am luat aceasta decizie, si sunt sigur ca, vorba ta, primul zbor va fi unic si va inlatura orice gand rau legat de acea DAY ONE. ;)
acum am invelit avionul, mai am doar sa-i refac panoul din fata(ca a mai avut un crash avionul, chiar fara sa aibe intentii de zbor, al treilea crash din aviata lui inca neinceputa, cand a cazut de 2 ori de pe geam de la 4m direct pe betoooon si o data l-am scapat din mana fix pe coada si si-a rupt coada), sa vad ce elice pun, sa fac placa de la chargerul de li-po si gata.... astept ziua de luni sa fac un prim zbor(sa speram ca va fi capabil sa se ridice).
in principiu stiu ce inseamna aviatia, ca nu merge dupa ureche si am facut tot posibilul sa respect planul, dar, normal ca fiind incepator, am avut si unele erori, am facut aripa ceva mai mica, dar nu e bai, viteaza ceva mai mare(cel putin teoretic) ;)
asa ca....las-o ba ca.....nu mai merge asa


cam asa arat pana acum.....:D

Fisiere atasate


I feel the need, the neeed for speeed.....
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu