navomodele de viteza electrice off-shore, mono V, hidro
#126
Postat 12 May 2006 - 02:38 PM
Salut, unele motorase au niste gauri in carcasa, in acest caz mai pui o camasa de Al peste carcasa motorului, apoi garnitura, apoi camasa exterioara cu stutzurile pt. bransarea la furtunashe. Sist de prindere motor-ax (cuplaj) i-l poti cumpara de la concurenta www.######.ro sau daca ai un strungar priceput poate incerca sa-l faca el, s-a mai discutat pe forum despre treaba asta.
Spor la treaba
Spor la treaba
#128
Postat 12 May 2006 - 08:18 PM
ultima barcuta pe care am dato la balta am stricat-o pt ca am agatat ceva la elice si s-a ars motoru',ca sa o recuperez m-am dus cu barca dupa ea(cu vasle) ca am incercat-o intr-un lac jegos si abia ce primisem motorul :) da cu asta nu vreau sa patesc asa ca m-am gandit sa ai pun un gratarel mic la elice cu toate ca e si lacu e de vina ca e plin de balari,i da altu in apropiere nu e (sunt da nu au dimensiunile potrivite) :)
#131
Postat 14 May 2006 - 06:56 PM
dace vrei iti pot da niset fuselaje de aeromodele care nu am reusit sa le termin pt ca am avut probleme cu materialele sau o coca facuta din balsa (proba fara radiocomanda care se foloseste si la concurs aceea in linie dreapta) da mere sa o faci si cu radiocomanda ca a incercat un amik da nu prea i-a virajele asa de bine ca e lunga daca te intereseaza mikidutzanr1@yahoo.com
#134
Postat 14 May 2006 - 09:58 PM
Multumesc !
Da stai linistit .... nu-mi trebuie nimic in schimb eu lucrez intr-un domeniu unde motorasele 400, 500, 600 tip JOHNSON sau MABUCCHI se folosesc mereu . Asa ca le-am tot adunat pentru mine doar ca acum efectiv vreau sa ma orientez spre cele fara perii asa ca o sa rugineasca aici la mine .
Problema ca nu ne prea putem intalni ...eu stau la Brasov si momentan nu sunt in tara , dar iti promit ca studiez problema cum sa facem sa ne intalnim .
Tu ai putea veni pana la Sibiu spre exemplu ?
Este departe de tine ?
Da stai linistit .... nu-mi trebuie nimic in schimb eu lucrez intr-un domeniu unde motorasele 400, 500, 600 tip JOHNSON sau MABUCCHI se folosesc mereu . Asa ca le-am tot adunat pentru mine doar ca acum efectiv vreau sa ma orientez spre cele fara perii asa ca o sa rugineasca aici la mine .
Problema ca nu ne prea putem intalni ...eu stau la Brasov si momentan nu sunt in tara , dar iti promit ca studiez problema cum sa facem sa ne intalnim .
Tu ai putea veni pana la Sibiu spre exemplu ?
Este departe de tine ?
#136
Postat 15 May 2006 - 12:33 PM
Daca Marius trece prin BUcuresti cand vine in tara, le pot lua eu, si cand am drum spre TgJiu si trec prin Horezu , ne putem vedea, sau le pun la posta daca arde, numai ca mai dureaza pana ajunge el in tara.
In rest bafta si mai spune-ne si noua cate ceva despre barcutele tale.
In rest bafta si mai spune-ne si noua cate ceva despre barcutele tale.
#138
Postat 15 May 2006 - 01:48 PM
ms geo..pai am decat 2 ale mele da mai am cateva pe la clubul copiilor care nu sunt terminate .si mai am una in constructie care vreau sa fie cel mai a rapid navomodel al meu(inainte aveam unu cu motor de stergator de dacie :D )da era bun si ala da te pliktiseai daca te duceai cu el pe balta...avea turatie foarte mica :(
#142
Postat 15 May 2006 - 04:48 PM
Salut Dynamic, scuze sunt la munca si nu pot bla bla mult, ECO este o clasa de navomedele electrice cu 6 cell, cauta la concurenta ###### un navomodel STINGER parca, poate te mai lamuresti. Daca ai timp sa te uiti pe net vei gasi mai multe date, in special pe la nemnt si cehi. Poate te ajuta si baietii de la noi :D, sigur sunt pe forum persoane care participa (au participat) la clesa asta
#148
Postat 17 May 2006 - 10:14 AM
Va salut navomodelisti!
Am primit de curand (tombola) un kit de navomodel "Tornado" echipat cu motor seria 600, Z-drive, ma rog, un kit.... Kit-ul este destul de ingrijit lucrat nu are multe bavuri, elementele se imbina bine (doar mici ajustari) deci este ok. Cum nu am mare experienta in astfel de nave (am construit cateva aeroglisoare, un velier si vreo doua barcute - dar nici una de viteza - cu ceva timp in urma) ma gandeam ca poate ma ajutati putin. Deci, as avea cateva intrebari:
In primul rand am ramas oarecum stupefiat ca nu are rulmenti la axul elicei (adica intre ax si tubul prin care trece axul) drept pentru care este foarte zgomotoasa iar frecarea pe bucsile de cupru sau zinc din capete pare sa fie marisoara. Stiti cumva unde as putea gasi niste rulmenti mici? Cele de servo BB pe care le am nu se potrivesc pt. ca sunt prea mici iar cele de la heli pe care le am desemenea. O las fara rulmeti? Nu cred ca va merge prea mult... Se pune vaselina sau ceva asemanator in tubul prin care trece axul?
Am folosit un controller aero (Robbe Aero disc controller) pentru seria 600 la care am marit radiatorul (o pacuta de aluminiu) si la care am adaugat un ventilator gen cel de placa video de 0,01 mA parca. acest ventilator este actionat de un servo nano de 6g si un intrerupator pt cazul in care doresti sa-l dezactivezi din statie (daca mergi incet sau stationezi).
Pentru directie am pus un servo HS 545BB de 5,5 Kg forta. Controllerul este de 18Ah (max 30A 60secunde)... este suficient sau il pajesc? Nu prea stiu sa dau detalii despre elice... este bipala... vreo 4 cm. Alte alternative (care nu sunt montate in alte modele) ar fi controller aero de 40Ah (dar ma pregateam sa-l montez pe un biplan) sau Profi 400 HF auto.
Deocamdata motorul va ramane cel seria 600, daca totul merge ok probabil o sa tec pe AXI 2820 cu controller Jeti 40 - nu stiu cum o sa-l racesc din cauza ca este outrunner - aerul cred ca se exclude. Intrebarea este daca spirala de racire din kit este suficienta sau ar trebui sa confectionez un radiator mai performant?
Nu prea stiu ce viteze poate dezvolta o astfel de barcuta.... este greu de controlat? - comparativ cu aero daca se poate spune asa? Cat de repede se opreste cand "tai" curentu'?
Cum controllerul asta nu stie LiPo m-am gandit la niste pack-uri ai vechi: 8X3300 NiMh si 7x2000NiCd. Cam cat merge cu aceste pack-uri - ca sa nu raman in mijlocu' baltii!
Si o intrebare care o sa zgandere: E loc pentru ea pe Cismigiu?
Multumesc mult si imi cer scuze pentru duiumul de intrebari.
Stima.
Am primit de curand (tombola) un kit de navomodel "Tornado" echipat cu motor seria 600, Z-drive, ma rog, un kit.... Kit-ul este destul de ingrijit lucrat nu are multe bavuri, elementele se imbina bine (doar mici ajustari) deci este ok. Cum nu am mare experienta in astfel de nave (am construit cateva aeroglisoare, un velier si vreo doua barcute - dar nici una de viteza - cu ceva timp in urma) ma gandeam ca poate ma ajutati putin. Deci, as avea cateva intrebari:
In primul rand am ramas oarecum stupefiat ca nu are rulmenti la axul elicei (adica intre ax si tubul prin care trece axul) drept pentru care este foarte zgomotoasa iar frecarea pe bucsile de cupru sau zinc din capete pare sa fie marisoara. Stiti cumva unde as putea gasi niste rulmenti mici? Cele de servo BB pe care le am nu se potrivesc pt. ca sunt prea mici iar cele de la heli pe care le am desemenea. O las fara rulmeti? Nu cred ca va merge prea mult... Se pune vaselina sau ceva asemanator in tubul prin care trece axul?
Am folosit un controller aero (Robbe Aero disc controller) pentru seria 600 la care am marit radiatorul (o pacuta de aluminiu) si la care am adaugat un ventilator gen cel de placa video de 0,01 mA parca. acest ventilator este actionat de un servo nano de 6g si un intrerupator pt cazul in care doresti sa-l dezactivezi din statie (daca mergi incet sau stationezi).
Pentru directie am pus un servo HS 545BB de 5,5 Kg forta. Controllerul este de 18Ah (max 30A 60secunde)... este suficient sau il pajesc? Nu prea stiu sa dau detalii despre elice... este bipala... vreo 4 cm. Alte alternative (care nu sunt montate in alte modele) ar fi controller aero de 40Ah (dar ma pregateam sa-l montez pe un biplan) sau Profi 400 HF auto.
Deocamdata motorul va ramane cel seria 600, daca totul merge ok probabil o sa tec pe AXI 2820 cu controller Jeti 40 - nu stiu cum o sa-l racesc din cauza ca este outrunner - aerul cred ca se exclude. Intrebarea este daca spirala de racire din kit este suficienta sau ar trebui sa confectionez un radiator mai performant?
Nu prea stiu ce viteze poate dezvolta o astfel de barcuta.... este greu de controlat? - comparativ cu aero daca se poate spune asa? Cat de repede se opreste cand "tai" curentu'?
Cum controllerul asta nu stie LiPo m-am gandit la niste pack-uri ai vechi: 8X3300 NiMh si 7x2000NiCd. Cam cat merge cu aceste pack-uri - ca sa nu raman in mijlocu' baltii!
Si o intrebare care o sa zgandere: E loc pentru ea pe Cismigiu?
Multumesc mult si imi cer scuze pentru duiumul de intrebari.
Stima.
Aceasta postare a fost editata de down: 17 May 2006 - 10:20 AM
#149
Postat 17 May 2006 - 11:25 AM
Salutare down,
Sa-l stapanesti sanatos pe Tornado; frumoasa barca iar Z-drive-ul e spectaculos pe balta!
S-o luam in ordine: pana acum, personal am vazut numai axe fara rulmenti si nu as vrea sa ma gandesc ce se intampla cand ruginesc rulmentii; oricum umple tubul cu unsoare si dai bataie. Despre controlere iti recomand sa le pui la altceva si procura unul de vreo 50A/continuu (pt motorul 600).
Eu am un Phantom ca model de viteza pe care am montat in final un brushless, dar in-runner, pt ca nu am vazut nicaieri montat out-runner (nu stiu de ce); motorul original a fost tot un 600, de care am fost total nemultumit - chiar daca l-am schimbat si cu alte 600 cu pretentii. Daca vrei sa ramai pe brushed iti recomand 660. Serpentina de racire e f eficienta, tot ce poti incerca e sa racesti intr-un fel si controlerul.
Comparativ cu aero, barca nu intra in picaj, poate cel mult se rastoarna, dar va trebui sa te stradui ceva, viteza e de bun simt (...20-30km/h), iar pe apa, fara elice, se va opri imediat (datorita frecarii mult mai mari decat cu aerul).
Cu pack-urile de care zici, fi fericit daca te dai 15 min (cel de 3300) - cam asta e timpul pt orice electrica.
La intrebarea cu Cismigiul, cred ca ai mai multe sanse, ca deh, e in buricul targului, si or fi oameni mai normali, nu ca pe groapa, in IOR, unde toti tremura de frica. Dar poate n-o sa ai loc de barcile de agrement......
Iti doresc multa bafta, si tine-ne la curent!
Sa-l stapanesti sanatos pe Tornado; frumoasa barca iar Z-drive-ul e spectaculos pe balta!
S-o luam in ordine: pana acum, personal am vazut numai axe fara rulmenti si nu as vrea sa ma gandesc ce se intampla cand ruginesc rulmentii; oricum umple tubul cu unsoare si dai bataie. Despre controlere iti recomand sa le pui la altceva si procura unul de vreo 50A/continuu (pt motorul 600).
Eu am un Phantom ca model de viteza pe care am montat in final un brushless, dar in-runner, pt ca nu am vazut nicaieri montat out-runner (nu stiu de ce); motorul original a fost tot un 600, de care am fost total nemultumit - chiar daca l-am schimbat si cu alte 600 cu pretentii. Daca vrei sa ramai pe brushed iti recomand 660. Serpentina de racire e f eficienta, tot ce poti incerca e sa racesti intr-un fel si controlerul.
Comparativ cu aero, barca nu intra in picaj, poate cel mult se rastoarna, dar va trebui sa te stradui ceva, viteza e de bun simt (...20-30km/h), iar pe apa, fara elice, se va opri imediat (datorita frecarii mult mai mari decat cu aerul).
Cu pack-urile de care zici, fi fericit daca te dai 15 min (cel de 3300) - cam asta e timpul pt orice electrica.
La intrebarea cu Cismigiul, cred ca ai mai multe sanse, ca deh, e in buricul targului, si or fi oameni mai normali, nu ca pe groapa, in IOR, unde toti tremura de frica. Dar poate n-o sa ai loc de barcile de agrement......
Iti doresc multa bafta, si tine-ne la curent!
#150
Postat 17 May 2006 - 11:26 AM
Salut down si felicitari :o
raspund pe scurt , mai detaliat sper cat de curand:
1. Pune vaselina-n tubul portelice (ajuta la ungere si etansare), si asta vei face de cate ori e nevoie (daca vrei upgrade-in viitor- poti cumpara un tub pe rulmenti)
2. Ai grija la montarea tubului portelice si-a crmei (Z-Drive) a.i. articulatia cardanica a axului portelice sa pice exact sub linia (axa) "balamalei" carmei
3. Variatorul/controleru motor pt barcuta ta, e bun si cel de aero (in general la barcile de viteza nu este necesar si mersul inapoi) dar a-si recomanda, pt mai multa siguranta, unul care sa reziste la curenti de 30-35A in mod normal (sau cauta o elice cu diam mai mic (35-38mm) pt. barca ta aproape obligatoriu elice de suprafata (!!de navo nu de aero :D ).
4. pt. inceput cele 2 pacuri (de 7 respectiv 8 cell) sunt ok, si nici motorul ne e supraalimentat sa necesite o spira mai mare decat cea din kit. Eu a-si merge chiar pe cel de 7 cell ca e NiCd si mie i-mi par mai darnice d.p.d.v. al curentului "debitat", Acum mai depinde ce marca sunt.
5. servoul de directie este oK.
6. incearca sa folosesti conectori buni, eu pe Florida am avut initial mufe TAM, mergea cu ei desi se cam incalzeau, dar dupa ce i-am schimbat cu Gold Contact de 4mm s-a simntit o imbunatatire a performantelor.
7. elicea ta are un sistem de prindere DOG DRIVE, daca ai cum incearca sa faci un filet M4 pe ax, astfel vei gasi mai usor elicii de schimb in magazinele de la noi.
8. teoretic e loc pt ea pe Cismigiu, nu este o barca f rapida, si face spectacol :o
9. Incearca sa nu iei virajele la viteze mari, nu sti cat este de stabila, si risti o uzura prematura fortand cuplajul cardanic al Z-Driav-ului
Bafta si mai discutam
raspund pe scurt , mai detaliat sper cat de curand:
1. Pune vaselina-n tubul portelice (ajuta la ungere si etansare), si asta vei face de cate ori e nevoie (daca vrei upgrade-in viitor- poti cumpara un tub pe rulmenti)
2. Ai grija la montarea tubului portelice si-a crmei (Z-Drive) a.i. articulatia cardanica a axului portelice sa pice exact sub linia (axa) "balamalei" carmei
3. Variatorul/controleru motor pt barcuta ta, e bun si cel de aero (in general la barcile de viteza nu este necesar si mersul inapoi) dar a-si recomanda, pt mai multa siguranta, unul care sa reziste la curenti de 30-35A in mod normal (sau cauta o elice cu diam mai mic (35-38mm) pt. barca ta aproape obligatoriu elice de suprafata (!!de navo nu de aero :D ).
4. pt. inceput cele 2 pacuri (de 7 respectiv 8 cell) sunt ok, si nici motorul ne e supraalimentat sa necesite o spira mai mare decat cea din kit. Eu a-si merge chiar pe cel de 7 cell ca e NiCd si mie i-mi par mai darnice d.p.d.v. al curentului "debitat", Acum mai depinde ce marca sunt.
5. servoul de directie este oK.
6. incearca sa folosesti conectori buni, eu pe Florida am avut initial mufe TAM, mergea cu ei desi se cam incalzeau, dar dupa ce i-am schimbat cu Gold Contact de 4mm s-a simntit o imbunatatire a performantelor.
7. elicea ta are un sistem de prindere DOG DRIVE, daca ai cum incearca sa faci un filet M4 pe ax, astfel vei gasi mai usor elicii de schimb in magazinele de la noi.
8. teoretic e loc pt ea pe Cismigiu, nu este o barca f rapida, si face spectacol :o
9. Incearca sa nu iei virajele la viteze mari, nu sti cat este de stabila, si risti o uzura prematura fortand cuplajul cardanic al Z-Driav-ului
Bafta si mai discutam