Incep prin a-i aduce multumiri lui Gabi (Katran), ar trebui sa stie el de ce! cand ajung in Bucuresti vin cu berea! (sau preferi o palinca ardeleneasca?) ;)
Celelalte multumiri trebuie sa le aduc beneficiarului masinii ptr intelegerea si rabdarea de care a dat dovada!
Routerul are un util de 900x620x240mm, este actionat de 5 motoare Nema34 de 8Nm, suruburile cu bile sunt 2010 ptr axele X si Y si 2005 ptr axa Z
Sinele de ghidaj sunt HIWIN de 20mm
Pe axa Y (axa pe care se deplaseaza portalul) sunt cate 3 patine pe fiecare laterala.
Atat pe axa X cat si pe axa Y s-a ales varianta "surub fix, piulita rotativa" si transmisie prin curea de tip HTD 5M. Fuliile aferente au un raport de transmisie de 2:1.
Lateralele au fost dublate cu profil MK de 40x80
Dupa cum imi place mie sa construiesc masinile, toata traversa axei X este deplasata pe verticala realizandu-se astfel miscare necesara axei Z
Traversa axei Z este din profil de aluminiu MK de 100x100, seria heavy si impreuna cu toate componentele existente axa Z ajunge la o greutate de aproximativ 40kg
Restul masinii a fost construit tot din profile MK de 80x80, 40x80 si 25x160mm (ptr masa masinii)
O imagine cu masina in stadiu de "ultimele finisari" inainte de livrare:
http://htm.ro/media/kunena/attachments/69/h116661f.JPG
motorul de frezare este unul chinezesc de 2.2kw, racit cu apa
Pagina 1 din 1
Router CNC, varianta HTM
#2
Postat 20 May 2014 - 08:00 PM
Cu placere dom' profesor ... dar n-am idee la ce te referi !!! Probabil am uitat ( memoria mea pe termen lung e prastie , defect profesional ... )
Man , masina arata intr-un mare fel ... lucrare curata , solida , si aratoasa !!! Nu ma impac eu cu sistemul ala de tractiune pe curele , dar fiecare
cu pasarelele lui ... nici nu vreau sa intru in polemica apropo de chestia asta , sunt sigur ca ai adoptat solutia asta din motive bine intemeiate , ca doar te stiu ...
Ce ma intereseaza cu adevarat e un film cu testul de taiere in aluminiu ( viteza , finish , precizie ) . Tare sunt curios sa vad cum pielea mea se misca
toate fiarele alea coordonat ... mai ales cu un cod generat in Imachining ... trebuie sa fie ceva extrem . Practic , iese complet din tipare , chestie super interesanta ...
Felicitari frate , meriti !
cheers.
Man , masina arata intr-un mare fel ... lucrare curata , solida , si aratoasa !!! Nu ma impac eu cu sistemul ala de tractiune pe curele , dar fiecare
cu pasarelele lui ... nici nu vreau sa intru in polemica apropo de chestia asta , sunt sigur ca ai adoptat solutia asta din motive bine intemeiate , ca doar te stiu ...
Ce ma intereseaza cu adevarat e un film cu testul de taiere in aluminiu ( viteza , finish , precizie ) . Tare sunt curios sa vad cum pielea mea se misca
toate fiarele alea coordonat ... mai ales cu un cod generat in Imachining ... trebuie sa fie ceva extrem . Practic , iese complet din tipare , chestie super interesanta ...
Felicitari frate , meriti !
cheers.
#3
Postat 20 May 2014 - 08:30 PM
merci frumos ptr aprecieri
primele multumiri erau ptr recomandarea care mi-ai facut-o :drinks: :drinks:
da, la curele, ambele mele masini merg pe sistemul asta
asta ar fi cam a 4-a sau a 5-a masina care beneficiaza de sistemul asta
il prefer din cauza ca nu mai am prelucrare la capetele surubului si mai tot timpul am avut probleme cu strungarii, ba pe motive de pret ba pe motive de calitate a lucrarii
al doilea motiv e ca viteza de deplasare creste datorita surubului fix care nu mai vibreaza asa de tare ca unul mobil si pot aplica sistemul la suruburi de orice lungime (abordabil practic la nivelul meu)
ca idee (si o sa caut si un film) masina "mai noua", aia pe care s-a frezat balustrul ala in 4-axe, avea initial suruburile mobile
surub de 1610 de 1700mm lungime
o sa caut si o postez filmul. o sa te ingrozesti cand o sa auzi niste gemete acolo, provenite de la stepper in turatie mica si amplificate de surubul mobil
dupa ce le-am facut fixe vibratiile stepperului in turatie mica raman neamplificate
alt motiv e ca imi fac singur toate piesele necesare, inclusiv fuliile ptr curele HTD 5M, nemaiavand nevoie de outsourcing ptr strunjiri
refeitor la curele: pe masina veche am curele de aproape 2 ani, oricum peste 1 an jumate, si nu dau deloc semne de oboseala
cuplajele elastice au inceput insa sa aibe uzura (axa Z) iar backlash-ul imi pare comparabil.
iar rulmentul folosit e unul mare si cu doua randuri de bile: 3209, care nici nu simte "incarcatura"
cam astea ar fi motivele ptr alegerea variantei surub fix/piulita rotativa
primele multumiri erau ptr recomandarea care mi-ai facut-o :drinks: :drinks:
da, la curele, ambele mele masini merg pe sistemul asta
asta ar fi cam a 4-a sau a 5-a masina care beneficiaza de sistemul asta
il prefer din cauza ca nu mai am prelucrare la capetele surubului si mai tot timpul am avut probleme cu strungarii, ba pe motive de pret ba pe motive de calitate a lucrarii
al doilea motiv e ca viteza de deplasare creste datorita surubului fix care nu mai vibreaza asa de tare ca unul mobil si pot aplica sistemul la suruburi de orice lungime (abordabil practic la nivelul meu)
ca idee (si o sa caut si un film) masina "mai noua", aia pe care s-a frezat balustrul ala in 4-axe, avea initial suruburile mobile
surub de 1610 de 1700mm lungime
o sa caut si o postez filmul. o sa te ingrozesti cand o sa auzi niste gemete acolo, provenite de la stepper in turatie mica si amplificate de surubul mobil
dupa ce le-am facut fixe vibratiile stepperului in turatie mica raman neamplificate
alt motiv e ca imi fac singur toate piesele necesare, inclusiv fuliile ptr curele HTD 5M, nemaiavand nevoie de outsourcing ptr strunjiri
refeitor la curele: pe masina veche am curele de aproape 2 ani, oricum peste 1 an jumate, si nu dau deloc semne de oboseala
cuplajele elastice au inceput insa sa aibe uzura (axa Z) iar backlash-ul imi pare comparabil.
iar rulmentul folosit e unul mare si cu doua randuri de bile: 3209, care nici nu simte "incarcatura"
cam astea ar fi motivele ptr alegerea variantei surub fix/piulita rotativa
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
Gone Sailing! S/Y Haimana
#4
Postat 21 May 2014 - 11:49 AM
hai ca am facut un mic montaj video
din pacate e la o calitate slaba ptr ca sunt la atelier si am net prin digi-mobil, limitat atat ca trafic dar si ca viteza de upload
in prima parte a filmului este o frezare iMachining de pe vremea cand aveam suruburi rotative si piulite fixe (suruburi 1610 de 1700mm lungime)
a doua parte a filmului este dupa modificarea masinii (suruburi fixe, piulite rotative)
a treia este tot din perioada "suruburi rotative", se observa cat de enervant e zgomotul in comparatie cu cealalta varianta
http://youtu.be/k4TmZLnsG7I
din pacate e la o calitate slaba ptr ca sunt la atelier si am net prin digi-mobil, limitat atat ca trafic dar si ca viteza de upload
in prima parte a filmului este o frezare iMachining de pe vremea cand aveam suruburi rotative si piulite fixe (suruburi 1610 de 1700mm lungime)
a doua parte a filmului este dupa modificarea masinii (suruburi fixe, piulite rotative)
a treia este tot din perioada "suruburi rotative", se observa cat de enervant e zgomotul in comparatie cu cealalta varianta
http://youtu.be/k4TmZLnsG7I
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
Gone Sailing! S/Y Haimana
#5
Postat 21 May 2014 - 12:06 PM
apropos Gabi, in ultima parte se aude/observa cel mai bine vibratia aia de care-ti ziceam ca apare doar pe o anumita directie (Y+) si doar cand frezarea se face pe climb (iMachining)
cred ca am aflat de la ce apare:
la masina aia din filmare traversa portalului (axa X) este una "experimentala", mica, din profil de doar 40x80mm si cand motorul de frezare, totusi greu, este undeva la mijlocul traversei, apare o usoara torsionare a profilului
cand miscarea masinii este spre Y- forta de frezare se adauga greutatii motorului (care este usor decalat, in fata sinelor) dar toata rezultanta nu este foarte "daunatoare' si nu apar vibratii
invers in schimb, cand masina se duce spre Y+ atunci forta de frezare tinde sa "ridice" motorul, sa compenseze torsionarea profilului datorata greutatii acestuia si rezultatul este un fel de "micro-backlash" care genereaza acea vibratie
pana la iMachining nu am sesizat aceasta vibratie majoritatea frezarilor facandu-le "conventional"
pe cealalta masina, unde am traversa din profil dublu ca dimensiuni (40x160), acea vibratie este aproape inexistenta
cele mai bune rezultate - unde torsionarea profilului este ca si inexistenta - le-am obtinut cu profilul patrat de 100x100, cel folosit si la masina prezenata in acest topic
probabil ca va ramane ca si profil "de baza" ptr realizarea traverselor viitoarelor masini :good:
http://htm.ro/media/kunena/attachments/69/h8e506b6.JPG
cred ca am aflat de la ce apare:
la masina aia din filmare traversa portalului (axa X) este una "experimentala", mica, din profil de doar 40x80mm si cand motorul de frezare, totusi greu, este undeva la mijlocul traversei, apare o usoara torsionare a profilului
cand miscarea masinii este spre Y- forta de frezare se adauga greutatii motorului (care este usor decalat, in fata sinelor) dar toata rezultanta nu este foarte "daunatoare' si nu apar vibratii
invers in schimb, cand masina se duce spre Y+ atunci forta de frezare tinde sa "ridice" motorul, sa compenseze torsionarea profilului datorata greutatii acestuia si rezultatul este un fel de "micro-backlash" care genereaza acea vibratie
pana la iMachining nu am sesizat aceasta vibratie majoritatea frezarilor facandu-le "conventional"
pe cealalta masina, unde am traversa din profil dublu ca dimensiuni (40x160), acea vibratie este aproape inexistenta
cele mai bune rezultate - unde torsionarea profilului este ca si inexistenta - le-am obtinut cu profilul patrat de 100x100, cel folosit si la masina prezenata in acest topic
probabil ca va ramane ca si profil "de baza" ptr realizarea traverselor viitoarelor masini :good:
http://htm.ro/media/kunena/attachments/69/h8e506b6.JPG
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
Gone Sailing! S/Y Haimana
Arata acest topic
Pagina 1 din 1