Cauciucuri competitie SCT 1/10 Ce fel de cauciucuri se recomanda pentru competiile SCT 1/10?
#1
Postat 16 January 2015 - 11:35 AM
Am cateva nelamuriri si as dori cateva pareri. Am un SCT 4WD scara 1/10 si vreau sa particip incepand cu anul asta la comcursurile care se desfasoara pe mocheta sau pe pamant + iarba. Pregatindu-mi Truck-ul, am ajuns la capitolul cauciucuri + jante. Pentru cauciucuri am de ales intre "Pro-Line Gladiator SC Tyres" si "Pro-Line Caliber Sc Tyres". Acum am doua intrebari:
1) - care sunt mai recomandate pentru tipurile de piste mentionate mai sus si care sunt avantajele si dezavantajele fiecarui tip de cauciuc?
2) - ce tip de "compund" sa aleg, M2(mediu) sau M3(soft)? Avantaje si dezavantaje? Aici as mentiona ca stiu ca un M3 ofera o aderenta mai buna decat M2, dar nici nu vreau ca dupa numai o etapa sau doua sa trebuiasca sa le schimb, din cauza uzurii. Pot sa aleg M2 compound dar sa beneficiez de sufienta performanta din partea cauciucurilor?
Astept parerile voastre.
Numai bine!
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#3
Postat 05 February 2015 - 03:49 PM
Pentru mocheta trebuie sa cauti un cu totul alt model de cauciuc pentru Short Course si le gasesti la Autorc sub denumirea de Schumacher Minipin.
Greutatea automodelului la offroad nu este atat de importanta (sa nu difere cu 5 kg) pe cat sunt amortizoarele, arcurile, diferentialul si mai ales rotile din cauza nivelului scazut al aderentei in comparatie cu onroad.
#4
Postat 10 February 2015 - 01:06 PM
Am mai citit si eu pe net si mi-am dat seama ca nici unul din cauciucurile pe care le alesesem eu nu sunt bune pentru ceea ce am eu nevoie. Mai mult, Pro-Line Gladiator nici nu este considerat ca fiind pentru competitii, ci doar pentru bashing. Mi-am dat seama de asta si privind geometria pinilor pe suprafata de rulare. Pentru ca eu nu am suficienta experienta in competitii, voi asculta de sfatul lui Diesel si voi folosi pentru competitii numai cauciucuri soft M3.
Am cautat pe Autorc cauciucuri pentru SCT, dar pentru ca ofera foarte putine(insuficiente) informatii despre cauciucuri si roti, nu pot sa folosesc oferta lor. Nefiind un cunoscator prea bun in domeniu, am nevoie de mai multe informatii despre produse, ca sa stiu ca sunt in conformitate cu ce am nevoie eu.
In concluzie, voi merge pe mocheta pe varianta Pro-Line Pin Point SC 2.2''/3.0'' Z3, iar pentru pamant voi avea de ales intre Pro-Line Blockade SC 2.2''/3.0'' M3 sau Pro-Line Hole Shot SC 2.2''/3.0'' M3.
Are cineva sugestii care cauciucuri sunt mai potrivite pentru competitii pe pamant? Sunt suficient de bune cele alese de mine sau sunt altele mai performante?
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#5
Postat 10 February 2015 - 05:11 PM
Pro-Line Pin Point, compus Z3 (si singurul disponibil pentru Pin Point SC)
Este cel mai scump dintre cele trei din lista poate un pic mai dur decat celelalte doua, cu o aderenta usor redusa, ceea ce in unele cazuri poate fi chiar foarte bine :). Durata de viata este foarte buna, in regim competitional poate 2 - 2.5 concursuri.
Schumacher Mini Pin, compus yellow
Dupa parerea mea, cel mai bun raport pret/performanta, aderenta foarte buna. Durata de viata este foarte buna, in regim competitional la fel ca Pin Point, 2 - 2.5 concursuri.
dBoots Nanobyte, compus A
Cele mai ieftine, mai moi decat celelalte doua. Excelente in caz de aderenta scazuta. Pentru aderenta medie-mare o durata de viata de 1.5 - 2 concursuri, pentru aderenta scazuta, 2 - 2.5 concursuri.
Pentru comparatia de preturi m-am raportat la preturile cele mai mici pe care le-am gasit.
Pentru piste de pamant, discutia e mai ampla pentru ca ce intelegem noi prin piste de pamant difera radical de ce inteleg americanii (si cei de la Pro-Line) prin termenul asta, si de aceea e posibil ca un cauciuc de competitie sa nu functioneze cum trebuie la noi, dar in schimb sa functioneze unul de bashing.
Ca model "universal" pentru pistele noastre de pamant as recomanda Pro-Line Caliber 2.0 SC in compus M3.
#6
Postat 10 February 2015 - 06:52 PM
Invata-ti copilul sa iubeasca masinile si nu va avea bani de droguri.
#7
Postat 10 February 2015 - 08:48 PM
Ca sa se inteleaga mai bine de ce alegerile mele in ceea ce priveste cauciucurile este mai grea si mai complexa, mentionez ca truck-ul pe care vreau sa-l echipez cu ele este un Traxxas Slash 4WD HCG. Acest truck are niste limitari pe care vreau sa le acopar pe de o parte, folosing cauciucurile cele mai adecvate pentru el, in acest exemplu, pentru cursele pe pamant si praf, asa cum le-a descris Dinutu. Stiu ca poate ve-ti spune sa-mi iau un alt truck mai performant, dar alegerea acestui model este o provocare pentru mine si o sansa sa il simt mult mai bine, caci conducandu-l muncesc deopotriva si eu si el pe pista.
Modelul Pro-Line Gladiator il exclud deocamdata, deoarece Slash-ul este un truck ceva mai usor si suprafata acestor cauciucuri este rotunda, privita din fata si asta face ca suprafata pe care calca masina sa fie mai mica, deci tractiunea la inaintare este mai redusa. Plus ca Slash-ul se cunoaste ca vireaza in viteza ceva mai slab in comparatie cu modele special concepute pentru concurs, cum ar fii SC10 sau Team Durango. In acest sens, cauciucurile Gladiator nu au geometria cretelor de pe margine proiectata sa imbunatateasca tractiunea in viraje, "muscand" din pamant cu muchiile laterale.
Daca se observa modelul Proline Blockade din profil fata, se observa ca sunt mai plate pe suprafata de rulare, ceea ce va oferi o aderenta mai mare la inaintare( suprafata de contact este marita) si geometria cretelor pe muchiile laterale ofera o aderenta si rezistenta mare la intrarea in viraje, unde presiunea pe cauciuc cade in mare parte pe muchiile laterale, accentuand virajul masinii. Plus ca acest model are mult mai multe crete pe suprafata de contact, ceea ce creste din nou tractiunea.
Acestea sunt opiniile mele si daca gresesc, va rog sa imi atrageti atentia si orice corectura si sfat sunt bine venite.
Numai bine!
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#8
Postat 11 February 2015 - 05:26 PM
Pistele de "pamant" de la americani sunt piste de argila, udate periodic si batatorite, curatate regulat. Acestea dezvolta cel mult niste crapaturi la suprafata, prezinta cel mult niste depuneri de praf cand nu au fost curatate, si in timpul concursurilor formeaza chiar depuneri de cauciuc pe trasa ideala (care devine in felul acesta mai aderenta), asa numitele "blue groove". Americanii folosesc cauciucuri relativ moi cu pini marunti, pentru ca nu au in ce sa se ingroape ;).
Mai mult, cand au senzatia ca nu exista suficienta aderenta (pe o pista nou formata pe care blue groove-ul nu a apucat sa se formeze), pista se trateaza cu tone de zahar.
Pe pistele de argila de indoor unde praful exista la un nivel minim, se folosesc deja cauciucurile slick! JConcepts, Pro-Line, Panther si alti producatori din state au deja slick-uri in oferta lor, uite de exemplu ce spune Panther de slick-ul lor de SC T875: "perfect for blue groove or indoor clay tracks where smooth tires are required for fast lap times"
Daca te-ai dat cumva cu B4 pe care il ai la vanzare, la vreo competitie pe pamant de pe la noi, poate ai observat ca realitatea de aici e mult diferita. Vorbim de o trasa ideala in care rotile sapa santuri prin nisipul de un deget, iar daca un buggy 2wd se abate un pic de la suprafata de rulare, cateodata nici nu mai poate reveni fara ajutor pe traseu, din iarba deasa sau din "nisipurile miscatoare" care-l ingroapa.
De aceea tot ce citesti pe forumuri din afara, feedback pentru cauciucuri, review-uri, pareri, date de la poducator sau orice alte detalii, nu prezinta nici cea mai mica relevanta pentru ca nu se aplica absolut deloc la noi!
Ba mai mult, pentru a amplifica variatia factorilor de la noi si implicit arbitrarul situatiei, o pista de pamant de la noi se schimba de la o zi la alta, si de la o mansa la alta. Factori precum udarea pistei la un anumit moment, curatarea trasei, variatia uneori dramatica a temperaturii pe parcursul desfasurarii concursului influenteaza suficient de mult incat un cauciuc care "a mers" ieri sau de dimineata sa fie inutil la ora doua dupa-amiaza :).
Ca sa nu mai spunem ca de fapt nici macar nu stim despre ce piste de pamant anume vorbim :D, si asta face ca practic sa vorbim doar asa ca sa ne aflam in treaba.
Asa ca rationamente de genul "are mai multa sustinere laterala", "suprafata de contact mai mare", "mai multa tractiune", si asa mai departe nu-si au sensul in tot contextul asta. Este imposibil de cuantificat multitudinea de factori de mai sus, si doar norocul ar putea face ca un cauciuc pe care il alegi din orice motiv care ti se pare tie (sau mie, sau oricui altcineva) logic, sa mai fie si bun la fata locului.
Ca o concluzie personala, sfaturile generale care se pot aplica:
- Imi mentin parerea ca Pro-Line Caliber v2.0 SC M3 este un cauciuc recomandat, daca ar fi sa aleg un singur model de cauciucuri pe care sa le cumpar pentru SC outdoor, pe astea le-as lua.
- In practica e bine sa ai cam trei tipuri de cauciucuri la tine, cu thread mai mic sau mai masiv, pe care sa le schimbi pe toata desfasurarea concursului, odata cu schimbarea conditiilor pistei.
- Uita-te cu ce merg pilotii rapizi. Urmatorul concurs vei sti cu ce cauciucuri sa vii ;).
#9
Postat 17 February 2015 - 02:19 PM
@ovidiugm: pistele din America de care vorbesti sunt cele de viteza, unde intr-adevar este o aderenta foarte mare. Dar mai sunt si piste tehnice, unde suprafata este atat de prafuita, incat cu greu cauciucurile isi gasesc suficienta aderenta pentru viraje stranse si acceleratii puternice. Pentru aceste tipuri de piste sunt proiectate cauciucurile cu tepi marunti si desi, pentru a penetra cat mai adanc stratul de praf pentru castigarea aderentei. Cele doua tipuri de piste sunt foarte diferite si necesita abordari si setari diferite.
Buggy-ul TA B4 pe care il am la vanzare l-am avut si la concursuri, ce-i drept, nu prea multe. Am participat si pe pamant si pe mocheta. Pe pamant am intalnit, ce-i drept, diferente mari de aderente, deoarece noaptea plouase si dimineata pana dupa masa cam era umeda suprafata si chiar noroioasa pe alocuri si cauciucurile HoleShot pe care le aveam se cam umpleau cu pamant si pierdeau aderenta repede. Asata este dezavantajul pinilor marunti si cu distante scurte intre ei. De descompunerea suprafetei asa cum a descris-o ovidiugm nu am intalnit la acea pista si cei din fruntea clasamentului foloseau tot cauciucuri HoleShot, dar de la ProLine si isi faceau destul de bine treaba.
Comportamentele pe care le-am descris nu le-am citat doar ca "sa ma aflu in treaba", ci le-am observat din numeroasele teste pe care le-am facut pe diferite suprafete, aderente si moduri de abordare a traseului. Nu am cine stie ce experienta de concurs (ba chiar am putine infatisari), deoarece in Sibiu unde sunt nu exista piste de concurs sau cluburi in domeniu si momentan mi-e putin cam dificila deplasarea in alte orase, dar am experimentat destul de mult si chiar fac diferenta dintre setari fine la tot ce se poate seta mecanic, hidraulic si electronic pe un Slash.
Deocamdata intentionez sa ma pregatesc pentru deschiderea sezonului la Targu Mures, cel mai probabil pe pista de pamant si voi alege un prim model de cauciucuri medii pentru acest tip de teren, caci neavand experienta la fata locului, voi merge prin tatonare, asa cum ati zis si voi. Voi posta cand voi reusi sa fac o prima alegere si voi veni si cu rezultate "experimentale."
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#10
Postat 24 March 2015 - 06:58 PM
Nu am putut sa nu observ ca ati trecut viata la cauciucuri 1,5-3 concursuri...intrebarea mea, chiar in halul acesta se uzeaza? Sau isi pierd doar partea de contact a profilului, primul mm, si apoi voi le considerati uzate?...
Nu de alta, dar am si eu gladiatoare, le-am dat pe coaja cate 1-2 ore la bashing, la fiecare iesire, si merg bine de tot inca :)) Ma gandesc ca voi le fortati poate mai tare, dar nici eu nu le-am aratat mila, si Vektor 4000 cu care le-am folosit, nu e un motor degeaba...
1/8 Brushless E-Revo
#11
Postat 24 March 2015 - 09:14 PM
La sc 4wd cam la fel....
#12
Postat 24 March 2015 - 09:15 PM
#13
Postat 24 March 2015 - 09:23 PM
Si mie imi place hobbyul asta, si chiar am investit mult, dar...1 set pe concurs mi se pare f mult.
Rotile cu profil agresiv, Trencher, Badlands, nu va plac?
Am vazut ca in afara, sunt destul de folosite, pe curse pe pamant/iarba, vorbind sigur, foarte generic.
Eu am un set de Badlands pe Rustler, si sunt foarte multumit de aderenta. Adica, nu ma pot gandi ca ar fi ceva mai ok decat atat.
1/8 Brushless E-Revo
#14
Postat 24 March 2015 - 09:45 PM
#16
Postat 25 March 2015 - 08:43 AM
Trebuie sa recunoastem insa ca aceasta uzura este si din cauza stilului de condus, uneori mult prea violent decat este necesar, crezand ca daca turam rotile ca nebunele, vom scoate si timpi mai buni, dar nu este intotdeauna adevarat.
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#17
Postat 25 March 2015 - 08:46 AM
aiurica, la 24 March 2015 - 09:45 PM, a spus:
Cred ca aiurica nu foloseste cauciucuri ProLine, care sunt mai scumpe, ci foloseste alte branduri care sunt cam la fel de performante, dar ceva mai ieftine. Este doar o presupunere, din ceea ce am vazut pe piata. Eu cumpar un set de 4 cauciucuri cu insertii ProLine pentru SCT 4WD cu 200 lei. Jentile se pot refolosi, de asta nu trebuiesc puse la calcul de la un concurs la altul.
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#18
Postat 25 March 2015 - 08:50 AM
Mihai Pall, la 24 March 2015 - 09:23 PM, a spus:
Si mie imi place hobbyul asta, si chiar am investit mult, dar...1 set pe concurs mi se pare f mult.
Rotile cu profil agresiv, Trencher, Badlands, nu va plac?
Am vazut ca in afara, sunt destul de folosite, pe curse pe pamant/iarba, vorbind sigur, foarte generic.
Eu am un set de Badlands pe Rustler, si sunt foarte multumit de aderenta. Adica, nu ma pot gandi ca ar fi ceva mai ok decat atat.
Cred ca Proline Trencher sunt bune pentru tot soiul de asfalturi si pamant betatorit, dar pentru pistele de pamant si iarba nu cred ca sunt tocmai cele mai bune, parerea mea. Dar modelul Badlands cred ca poate fii chiar performant si chiar ma gandesc sa-l iau in calcul, cel putin pentru calificari!
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#19
Postat 25 March 2015 - 09:29 AM
Aproximativ 70 ron pe axa .
Jantele si inserturile, eu personal, le refolosesc mereu.
Pe pamant este alta poveste si costurile sunt putin mai mari dar nu in zona de 300.
#20
Postat 25 March 2015 - 10:19 AM
Invata-ti copilul sa iubeasca masinile si nu va avea bani de droguri.
#21
Postat 25 March 2015 - 11:55 AM
Dinutu, la 25 March 2015 - 10:19 AM, a spus:
+1 Dap, pe mocheta mi-am tocit si eu cauciucurile cel mai tare! Se uzeaza al naibii de repede pentru ca aderenta este foarte mare si motorul trage din raspunteri!
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#22
Postat 26 March 2015 - 10:51 PM
Am pus la vanzare un combo MMP SCT - sigur ca nu sunt eu expert in combo-uri si in modelism, dar nu trebuie sa fii expert ca sa vezi ca merge ca o racheta turbata, si cu toate astea, nimeni nu se oboseste sa intrebe de el.
Stiti voi ceva ce nu stiu eu, combo-ul asta e blestemat, sunt altele mai rachete decat acesta, de fuge lumea de el, sau care e problema de nu intreaba nimeni?
1/8 Brushless E-Revo
#23
Postat 27 March 2015 - 01:40 PM
Mihai Pall, la 26 March 2015 - 10:51 PM, a spus:
Am pus la vanzare un combo MMP SCT - sigur ca nu sunt eu expert in combo-uri si in modelism, dar nu trebuie sa fii expert ca sa vezi ca merge ca o racheta turbata, si cu toate astea, nimeni nu se oboseste sa intrebe de el.
Stiti voi ceva ce nu stiu eu, combo-ul asta e blestemat, sunt altele mai rachete decat acesta, de fuge lumea de el, sau care e problema de nu intreaba nimeni?
Am sa incerc sa raspund la intrebarile tale din punctul meu de vedere. Cei care cumpara combouri brusless sunt trei categorii, doua mari si una mai mica: prima categorie este a celor care le cumpara pentru competitii, a doua este a celor care le cumpara doar pentru distractie, iar a treia, cea mai mica, este a celor care le cumpara pentru... nu stiu pentru ce le cumpara, probabil doar sa le testeze si sa le studieze, dar acestia sunt putini si nu voi face referire la ei.
1) Prima categorie - competitii: pentru aceasta categorie de cumparatori, acest combo este foarte neinspirat si voi detalia si de ce cred eu asta. La majoritatea competitiilor pe care le cunosc, se impune folosirea acumulatorilor 2S. Motorul tau fiind 2400KV, nu este o alegere prea inspirata pentru a fi folosit la concursuri, unde se aleg motoare de la 4000Kv in sus. Ai sa spui ca fiind un motor foarte puternic, poti sa reduci foarte mult raportul de transmisie si sa obtii aceiasi viteza, dar, daca faci asta, dai in alte belele destul de mari pe care nu le detaliez acum. Mai este si dezavantajul ca motorul este sensorless si la plecare de pe loc sau de la viteze mici, cu acceleratie mare, am vazut multe combouri bazate pe MMP SCT care aveau pentru scurt timp coging, ceea ce nu vrei sa ai in timpul concursului unde trebuie de multe ori sa franezi puternic si sa accelerezi puternic, iar daca ai si numai pentru scurt timp coging, toate acestea se cumuleaza si pierzi timp. ESC-ul tau, daca il folosesti cu motoare sensored adecvate, este foarte competitiv, dar nu si motorul tau in conditiile mentionate mai sus.
2) A doua categorie - distractie: Aici comboul tau ar trebui sa se simta ca la el acasa. Insa, din pacate, aceasta categorie de cumparatori, in marea lor majoritate, vor maximul de distractie cu minimul de investitie. Cu alte cuvinte, vor sa plateasca cat mai putin pentru un combo. Eu personal, toate combourile pe care le-am vandut, au costat pana in 300 lei cu tot cu card de programare si oamenii care se dau cu ele sunt foarte multumiti, drept pentru care se poate deduce ca sunt destul de puternice pentru ce au ei nevoie. Pretul comboului tau este cu mult peste dublul mentionat de mine si pe care sunt dispusi majoritatea sa-l plateasca doar pentru distractie. Nu ma intelege gresit: Comboul tau isi merita fiecare banut si este cu mult mai performant decat au nevoie majoritatea automodelistilor. Sunt sigur ca sunt si automodelisti care vor sa aiba un combo ca acela pe care il vinzi tu si sunt dispusi sa plateasca banii astia, dar inca nu au gasit anutul tau. Unele lucruri dureaza mai mult decat suntem noi dispusi sa asteptam...
Eu de exemplu folosesc in toate automodelele mele numai acumulatori 2S si imi doresc foarte mult sa reusesc sa achizitionez pana la urma un combo de la Castle Creation bazat pe ESC-ul MMP SCT si cu un motor cu 4 poli can size 540, dar deocamdata am doua combouri Velineon, unul cu motor cu 2 poli si altul cu motor tot Velineon cu 4 poli care nu vor sa pice sau sa dea fail, ca sa faca loc la comboul de la Castle Creation :D Mai am un combo pentru competitii de la HobbyWing, care este pe drum spre Romania in momentul asta.
Numai bine si spor la vanzare!
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#25
Postat 27 March 2015 - 02:07 PM
aiurica, la 27 March 2015 - 01:59 PM, a spus:
Da, eram in cauciucuri, dar Hihai a adresat o intrebare si am tinut sa-i raspund aici, pentru ca poate mai era cineva interesat de raspuns. Ar fi fost ciudat sa puna o intrebare pe forum si sa-i raspund pe PM. Daca deranjeaza pe cineva intrebarea si raspunsul out of topic, pot cere sa fie sterse.
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#26
Postat 27 March 2015 - 06:34 PM
In linii mari, intuiam ca asa stau lucrurile. Totusi, traim intr-o tara saraca, unde fiecare isi construieste modelele cum poate. Sigur ca nu este ieftin combo-ul meu la 600 lei, dar nici macar o oferta, sa spuna cineva 500 sau similar...In fine.
Cand se va vinde, se va vinde.
Nu stiam sa fie Velionen in 4 poli, e prima data cand aud asa ceva; de 2 poli am avut si eu 2, mai am unul, dar nu exista termen de comparatie.
Cu Velineon de 2 poli ma dau, cu acelasi set de planetare de 4 luni pe Rustler, iar urmele de uzura sunt minime.
Cu MMP si motorul de 2400...am scris pe forum, cam 2 ore de alergare rezista 1 set. Fara drept de replica, la 2 ore se rupe, fie output, fie planetara, fie stub axle. Diferenta de cuplu e enorma.
Si da, nu ma prea dau decat pe 3S cu el, pe 2S are cuplu, dar nu are top speed...
Multumesc, baieti, si sry de off topic! http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif
1/8 Brushless E-Revo
#27
Postat 01 April 2015 - 08:18 AM
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#28
Postat 01 April 2015 - 06:01 PM
Tractiunea este excelenta, dar rotile fac fata cu greu la cuplul motorului, le baloneaza tare.
Modelul tinde sa supravireze si sa se rastoarne in viraje in special daca sunt abordate agresiv si pe suprafata aderenta, pe iarba tunsa, chiar daca suspensia este setatata destul de rigid.
In limita experientei mele, sunt clar in top 2 sau 3 cele mai bune cauciucuri pe care le-am folosit.
1/8 Brushless E-Revo
#29
Postat 02 April 2015 - 08:24 AM
-Associated B7 - buggy 2wd electric
-Associated B74.2 - buggy 4wd electric
-Mugen MTC2 - stock/mod touring electric
-Associated SC6.2 - short course 2wd electric
-Losi SCTE 2.0 - short course 4wd electric
-Mugen MBX7TR - truggy nitro
-Mugen MBX8R - buggy nitro
-Kyosho MR04 - 1/28 box stock
-GLR racing - 1/28 mod
-Garbage collection - Crawler performance scale
[center]Club
C.S.T.A. Bucuresti
#30
Postat 02 April 2015 - 08:34 AM
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216