Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#797
Postat 12 October 2014 - 01:43 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#798
Postat 12 October 2014 - 02:16 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#799
Postat 12 October 2014 - 03:50 PM
Poate invatam de la el (ANDRAS)sa uitam de orgolii si interese personale, cuvantul IMPREUNA, sau NOI, asa cum am spus cu ceva posturi in urma... Aveti voie sa ma injurati, cum probabil unii o fac, dar sigur gresiti.
Mare dreptate ai asemenea oameni sunt RARI sa vrei sa ajuti pe alti si sa -ti ieisuturi in fund,tiptc RO.
Aveti voie sa ma injurati, cum probabil unii o fac, dar sigur gresiti.
stima,
#800
Postat 12 October 2014 - 04:05 PM
A fost ascultata in liniste pret de 5 min cat le-a rapit participantilor inainte de festivitatea de premiere.
Desi recunosc ca nu m-am gandit un brasovean a avut aceasta idee si a mers,nu ma asteptam ca un vechi modelist sa fie un pic nerusinat la sfarsit,vizavi de cele spuse.
Doamne ajuta sa fi inteles ce se vrea.
stima,
Fisiere atasate
-
DSC_0393.JPG (102.11K)
Number of downloads: 89
#801
Postat 15 October 2014 - 05:41 PM
wabo1, la 11 October 2014 - 04:24 PM, a spus:
100% statele unite ale romanikai ! inclusiv "razgandirea"...
AC 91-57 Cancelled in Error
gov-tall-logo
Last Friday, Oct 10th, it was announced that FAA Advisory Circular 91-57, “Model Aircraft Operating Standards”, published in 1981 was cancelled. This obviously caught the aeromodeling and sUAS community by surprise and left a lot of unanswered questions.
In a communication earlier today with Jim Williams, Executive Manager of the FAA UAS Integration Office, it was learned that the announcement was premature and the cancellation notice on the FAA webpage was posted in error.
FAA does plan to cancel AC 91-57 in order to reconcile the outdated AC with current sUAS policy and the “Special Rule for Model Aircraft” provided by Congress as part of the FAA Modernization and Reform Act of 2012. However, this will occur at a later date and will be accompanied by additional information and an explanation as to the reason for the cancellation.
AMA members are encouraged to become familiar with the provisions of the Special Rule and continue to operate their model aircraft safely and responsibly in accordance with the National Model Aircraft Safety Code and the AMA Safety Program.
Special Rule for Model Aircraft
AC 91-57 – Model Aircraft Operating Standards
Rich Hanson
AMA Government and Regulatory Affairs
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 15 October 2014 - 05:41 PM
#802
Postat 16 October 2014 - 11:02 AM
Andrix_y, la 12 October 2014 - 01:43 PM, a spus:
Propun divizarea subiectului pe 2 titluri:
-1. legislatia in vigoare
-2. propuneri legislative (mai ales cele lansate in dezbatere publica)
pt. legislatia in vigoare, propun adaugarea
-ORDIN nr. M.125 din 18 decembrie 2013 (intr-un fel echivalentul ordinului 8 pt. rachetomodelisti, dar relevant si pt. noi, in privinta unor aspecte)
-legea 98/2014 si/sau ordonanta 29/1997 actualizata privind Codul aerian civil. Prin aceasta lege notiunea de aeronave fără pilot, este introdusa in Codul aerian civil.
pt. propuneri legislative propun adaugarea:
proiectului de hotarare, postat pe siteul MT, pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 912/2010
#803
Postat 20 October 2014 - 11:54 AM
renatoa, la 14 October 2014 - 09:18 AM, a spus:
Daca cedeaza TX-ul sau RX-ul FPV, ce te faci? Daca nu esti in raza vizuala si/sau nu ai RTH, asta inseamna crash. Si cu putin noroc, poate se lasa cu pagube materiale catre terti.
Cred ca de asta nu se vrea o diferentiere intre zborul la ochi si cel FPV.
#804
Postat 20 October 2014 - 04:21 PM
1. A fost cineva luat la intrebari pana acum de autoritati pe campurile din jurul Bucurestiului, legat de aceste noi legi ?
2. Presupunand ca maine va veni o autoritate la camp si va cere socoteala, cel care zboara cu avionul si are o legitimatie, o insigna, un nasture, ceva, cu sigla ARA va scapa nepedepsit, iar cel care nu are treaba cu ARA va lua amenda?
3. Daca ARA nu ne poate proteja in sensul celor de mai sus, cand/daca o va putea face ?
Ca as vrea si eu sa devin membru ARA, dar in ordinea logica si fireasca, adica intai ma prinde politia pe camp si-mi da amenda (sau nu, ca doar suntem in Romania si ne intelegem) si cu ocazia asta imi spune ca ar fi trebuit sa fiu membru ARA ca sa fiu in legalitate (altfel spus sa stie si militianul despre ARA). Apoi vin urgent si rog conducerea asociatiei sa ma primeasca si pe mine, desigur cotizand, asa cum e normal, dar sa stiu ca obtin asigurarea iesirii la zbor in legalitate.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#805
Postat 20 October 2014 - 05:17 PM
#806
Postat 20 October 2014 - 07:03 PM
#807
Postat 20 October 2014 - 07:14 PM
Care ar fi punctele ramase in suspensie de neacceptat ?
1kg s-a ridicat, 150m e cam universal, interdictia camerei s-a scos si ea, afara din orase e de bun simt... :unsure:
#808
Postat 20 October 2014 - 07:43 PM
renatoa, la 20 October 2014 - 07:14 PM, a spus:
Care ar fi punctele ramase in suspensie de neacceptat ?
1kg s-a ridicat, 150m e cam universal, interdictia camerei s-a scos si ea, afara din orase e de bun simt... :unsure:
Pai chiar la OMT 8/2014. Ma astept ca la Cluj sa fie primii (dintre cei care scriu pe RHC), care sa respecte.... Inmatriculare-acreditare(segregare)-zbor autorizat (cu acordul organului CTA). Vad ca unii 'privati', fac astea, nu le fac insa publice.
#809
Postat 20 October 2014 - 07:58 PM
Inmatriculare sub 20 kg pentru hobby?! De unde asta ?! :unsure:
#811
Postat 20 October 2014 - 09:47 PM
"(2) Cerinţele prevăzute la art.4 lit. a ) şi B ) nu se aplică aeromodelelor aşa cum acestea sunt
clasificate de către Federaţia Aeronautică Internaţională şi/sau de către Federaţia Română de
Modelism precum şi, în cazul celor neclasificate, aeromodelelor cu masa mai mică de 20 kg."
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 20 October 2014 - 09:47 PM
#812
Postat 21 October 2014 - 12:19 PM
Atentie insa la art. 5 alin.2 care ofera libertate totala pt. spatiul aerian clasa G in limita a 150m.
Orice alta restrictie de siguranta, impusa prin terte legi aeromodeleor, care sunt de departe mai putin periculoase decat materialele pirotehnice ridicate in aer, este astfel neintemeiata si cel mai probabil provenita doar din interese mascate de aparenta preocupare pt. siguranta traficului aerian.
Astfel ca orice entitate care solicita impunerea prin lege a unor masuri suplimentare de siguranta pentru aeromodelism, motivate de siguranta traficului aerian si altele decat cele prevazute de ordinul 125/2013 pt. materialele pirotehnice ridicate in aer, este in opinia mea suspectabila de interese daunatoare acestui hobby.
Fisiere atasate
-
ORDIN 125 18-12-2013.pdf (228.79K)
Number of downloads: 16
Aceasta postare a fost editata de xorg: 21 October 2014 - 12:22 PM
#813
Postat 22 October 2014 - 01:10 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#814
Postat 23 October 2014 - 06:13 PM
În concluzie, nu s-a rezolvat nimic.
Am înțeles eu greșit?
Asa cum spunea colegul mai sus, cu rachete poti sa tragi în oraș dar o filmare de la max 100 m nu poti.
Dacă ARA acceptă această variantă, fără să țină cont de practicanții acestui hobby, probabil va fi nevoie de înființarea altei asociații care să îi susțină numai pe ei.
Trebuie rezolvată si problema asta.
Aceasta postare a fost editata de nicajohn: 23 October 2014 - 06:14 PM
#815
Postat 23 October 2014 - 06:32 PM
Nu începeți iar cu siguranța zborului....sunt curios ce aparat de zbor cu pilot zboară printre copaci sau lângă turla bisericii http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif
Fisiere atasate
-
CODLEA OCT 2014 (4).jpg (389.52K)
Number of downloads: 74
#816
Postat 23 October 2014 - 07:26 PM
nicajohn, la 23 October 2014 - 06:32 PM, a spus:
Nu începeți iar cu siguranța zborului....sunt curios ce aparat de zbor cu pilot zboară printre copaci sau lângă turla bisericii http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif
E foarte periculoasa daca nu ai aprobari de la nu stiu ce mizerii de oameni sau institutii care veghiaza asupra securitatii sau bunastarii cetateanului.
Dupa ce ai obtinut aprobarile,ai dat banutul unde trebe,Nimic nu mai este periculos toate s-au rezolvat de la sine.
Poti chiar sa faci si crash pe turla bisericii.
Dar pana atunci eu zic sa ascunzi poza asta mai repede ca nu stiu cine se mai sesizeaza din oficiu si te trece ca nu ai avut autorizatie de survol deasupra orasului si te trezesti la mititica. :rofl:
A fost o gluma.La fel ca si poza....Asta din urma a fost pentru limitatii care au dat mizeria de ordin 8.
.........Alooo astia cu odinul lu peste 8 .......A fost o glumaaaa...... :clapping: :clapping:
#817
Postat 23 October 2014 - 07:30 PM
EBA, la 23 October 2014 - 07:26 PM, a spus:
Dupa ce ai obtinut aprobarile,ai dat banutul unde trebe,Nimic nu mai este periculos toate s-au rezolvat de la sine.
Poti chiar sa faci si crash pe turla bisericii.
Dar pana atunci eu zic sa ascunzi poza asta mai repede ca nu stiu cine se mai sesizeaza din oficiu si te trece ca nu ai avut autorizatie de survol deasupra orasului si te trezesti la mititica. :rofl:
A fost o gluma.La fel ca si poza....Asta din urma a fost pentru limitatii care au dat mizeria de ordin 8.
.........Alooo astia cu odinul lu peste 8 .......A fost o glumaaaa...... :clapping: :clapping:
Nasoală gluma lor....http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/dirol.gif
Sau nu avem noi simțul umorului?http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/wacko.gif
#818
Postat 23 October 2014 - 08:55 PM
Nu e nimic pomenit despre participarea voluntarilor cu drone la misiuni de căutare-salvare, supraveghere zone calamitate sau contaminate chimic, biologic, nuclear...etc....probabil si pentru salvarea vieții oamenilor trebuie aprobare.
#819
Postat 23 October 2014 - 10:17 PM
nicajohn, la 23 October 2014 - 08:55 PM, a spus:
Nu e nimic pomenit despre participarea voluntarilor cu drone la misiuni de căutare-salvare, supraveghere zone calamitate sau contaminate chimic, biologic, nuclear...etc....probabil si pentru salvarea vieții oamenilor trebuie aprobare.
Pai cica asa e in lumea civilizata.Nimic nu se mai face fara aprobare de la vecinu de la primar, armata si presedinte.Mai ramane sa luam aprobare de la caine,pisica si soricel in viitoru apropiat. :rofl:
Daca inspre asta se indreapta lumea civilizata,ATUNCI :nea:
#820
Postat 23 October 2014 - 10:19 PM
Toate taxele se maresc de multe , foarte multe ori ..
Unul din interlocutori afirma ca la un moment dat vestitul Gherghina
cu creionul chimic pus dupa ureche , din Ministerul de Finante a avut intentia
sa introduca impozite pe tablete,smartphone-uri ...
Daca le vine ideea sa bage astfel de taxe si pe drone .. cred ca o sa va roage
sa va cumparati cate 5-6 buc pentru fiecare membru din familie ... bani sa le iasa
ca sa aiba pe ce sa ii cheltuiasca ....baronii locali, planetari, galactici ... in
frunte cu marionetele lor din guverne ..
Altfel .. o sa ii doara undeva de pasiunea voastra sau de interventiile ARA .. i-a durut
la fel de intens si cu taxa de prima inmatriculare ... cu toate atentionarile si amenintarile
venite de la autoritatile Europene, de la societatea civila,de la soferii blocati prin vami etc
- au redenumit-o taxa de timbru, i-au schimbat modul de calcul si au aplicat principiul ... cainii latra, ursu merge ...
Orice asa numit interses de comunicare din parte oficialilor este o simpla miscare de imagine pe de o parte cat si pentru
simplul motiv ca ii obliga legea de a supune dezbaterilor anumite norme, legi etc pentru a nu fi blocate in instanta
la un moment dat pentru aceasta mica scapare ... vezi doamne nu s-a stat de vorba cu " prostimea " cum sunt considerati
contribuabilii acestei tari din ce in ce mai de ... rahat
#821
Postat 23 October 2014 - 10:34 PM
Taxa pe transferul de date, 49Euro Gigabite-ul !
Pentru cine nu stie, obisnuit cu atata libertate de unlimited, GB este chestia aia care se consume intr-o saptamana numai accesand rhc de vreo 3-4 ori pe zi...
Revenind on topic, da, acea imagine dovedeste inconstienta din partea realizatorului ! Zburatoarea era drept deasupra unui drum circulat.
Incalca la legi cu nemiluita chestia aia, si dinainte de ord.8.
Chiar nu aveti imprejurimi destule de vi se parea sa sexi biserica aia ?!
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 23 October 2014 - 10:37 PM
#822
Postat 23 October 2014 - 10:49 PM
Ia sa le fi zis si spaniolilor, gata cu taurul nu-l mai schingiuiti pe strazi sau in arena.
Pai nu-si bagau picioarele in ea de europeana?.ieseau in strada sii rupeau in doua pe parlamentari?
Ehe s-au dus vremurili cand mai aveam si noi un cuvant de spus.Acu suntem la mana iei.Democratiei. :rofl:
Aceasta postare a fost editata de EBA: 23 October 2014 - 10:52 PM
#823
Postat 23 October 2014 - 11:18 PM
renatoa, la 23 October 2014 - 10:34 PM, a spus:
Taxa pe transferul de date, 49Euro Gigabite-ul !
Pentru cine nu stie, obisnuit cu atata libertate de unlimited, GB este chestia aia care se consume intr-o saptamana numai accesand rhc de vreo 3-4 ori pe zi...
Revenind on topic, da, acea imagine dovedeste inconstienta din partea realizatorului ! Zburatoarea era drept deasupra unui drum circulat.
Incalca la legi cu nemiluita chestia aia, si dinainte de ord.8.
Chiar nu aveti imprejurimi destule de vi se parea sa sexi biserica aia ?!
Să mori tu?
Serios?
Pe bune?
Nu imi vine sa cred :))))
Am eu impresia sau Renato e inamicul nr 1 al dronelor?
fără supărare, chiar esti un Gigi Contra.
Fii si tu in rând cu lumea să sustinem o cauza comuna.
Aceasta postare a fost editata de nicajohn: 23 October 2014 - 11:21 PM
#824
Postat 23 October 2014 - 11:32 PM
nicajohn, la 23 October 2014 - 11:18 PM, a spus:
Serios?
Pe bune?
Chiar a zburat în oraș?
Nu imi vine sa cred :))))
Am eu impresia sau Renato e inamicul nr 1 al dronelor?
fără supărare, chiar esti un Gigi Contra.
Fii si tu in rând cu lumea să sustinem o cauza comuna.
Cand eram in clasa 2, aveam un coleg care pâra pe toți din clasă.
Într-o zi am găsit în curtea școlii manifeste anticomuniste si pt ca nu stiam ce sunt am luat câteva in buzunar......din cauza pârâciosului familia mea a avut multe probleme.....acum pot considera că am luptat pt o cauza... :)
Probabil nu s-a schimbat nimic de la revolutie....aceleasi obiceiuri, aceiasi oameni....sa aratam cu degetul in loc sa construim.
- Nenea polițistu,....băiatul acela se dă cu drona în oraș.....are și cameră pe ea.....nesimțitul filmează....puneți mâna pe el....http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/rofl.gif
Penibil
Aceasta postare a fost editata de nicajohn: 23 October 2014 - 11:36 PM
#825
Postat 24 October 2014 - 08:28 AM
#826
Postat 24 October 2014 - 09:38 AM
renatoa, la 24 October 2014 - 08:28 AM, a spus:
Mulțumesc pentru comparație dar nu sunt adeptul anarhiei în zbor.
Asa cum am mai spus, câteva reguli sunt necesare, însă, așa cum e prezentată modificarea ordinului 8, e foarte greu, aproape imposibil să mai practici acest hobby.