Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#2777
Postat 28 March 2016 - 01:06 PM
"fratilor, am infrant ! Am scapat de taxa de la aacr, ramane de 90 euro, dar o veti plati la ARA..." :D
#2778
Postat 28 March 2016 - 01:17 PM
renatoa, la 28 March 2016 - 01:06 PM, a spus:
"fratilor, am infrant ! Am scapat de taxa de la aacr, ramane de 90 euro, dar o veti plati la ARA..." :D
Am ras de ideea in sine si nu m-ar mira foarte tare sa existe in asociatie persoane care gandesc asa din moment ce nu cu multa vreme in urma am auzit pe aici sintagma "suntem tinuti la sol".
Oricum din afara se vede foarte clar jocul la doua capete (minim).
#2779
Postat 28 March 2016 - 02:11 PM
MADA, la 28 March 2016 - 01:17 PM, a spus:
Oricum din afara se vede foarte clar jocul la doua capete (minim).
:yahoo: de parca am fi aeronave :yahoo: iote: pilotul cu aeronava RC666YRD este tinut la sol. va rog, da va rog, faceti ceva sa-l ridicati. (in fundal se aude melodia ridica-ma la cer!)
gata, deja dedic prea mult timp unei utopii, si nu-mi ramane timp de zbor.
:drinks: Mada, cand ne mai vedem la zbor?
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 28 March 2016 - 02:13 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#2780
Postat 28 March 2016 - 02:42 PM
Eu cred ca aveau ordin de serviciu, delegatie, diurna si decontare. Rolul lor nu a fost sa va zica nimic (concret/nou), doar sa identifice tinta, pe cine au in fata. Au si ei temerille lor. Inca va percep mai difuz ca revinzatorii.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 28 March 2016 - 02:43 PM
#2781
Postat 28 March 2016 - 02:44 PM
vlad1, la 28 March 2016 - 02:42 PM, a spus:
Eu cred ca aveau ordin de serviciu, delegatie, diurna si decontare. Rolul lor nu a fost sa va zica nimic (concret/nou), doar sa identifice tinta, pe cine au in fata. Au si ei temerille lor. Inca va percep mai difuz ca revinzatorii.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 28 March 2016 - 02:45 PM
#2782
Postat 28 March 2016 - 03:46 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2783
Postat 28 March 2016 - 04:05 PM
#2784
Postat 28 March 2016 - 04:07 PM
vlad1, la 28 March 2016 - 02:42 PM, a spus:
Tina era identificata de mult. Mai bine zis s-a identificat singura. Cautati in urma (la discutiile de anul trecut pentruy cine nu isi aminteste) cand ARA isi prezenta disponibilitatea de a colabora cu diverse organizatii si ministere in situatii de urgenta. Ulterior chiar au avut loc astfel de colaborari CARE INSA NU TREBUIAU AMESTECATE CU IDEEA DE HOBBY.
Supravegherea/cautarea/filmarea aeriana in misiuni de urgenta etc nu se face nici cu planoare, nici cu spume, nici cu jet-uri si nici cu acrobate. SE FACE CU DRONE.
In contextul actual este foarte clar ca utilizarea dronelor nu mai poate fi lasata "la liber" vor fi inmatriculate si nu se va reveni la ce a fost inainte.
In afara de asta, punctual aici exista si interese economice iar taxa de inregistrare este un fleac in ansamblul general. Batalia se da pentru contractele si lucrarile care se vor realiza cu aparatura respectiva (filmare aeriana, supraveghere, cadastru etc).
Daca ARA s-ar fi limitat la a face lobby strict pentru aeromodelism, fara sa isi arate totala disponibilitate si pentru alte lucruri, poate ca nu era bagata in aceeasi oala cu cei vizati de reglementarea zborului cu drone.
#2785
Postat 28 March 2016 - 07:19 PM
Deci nu-i chiar asa neagra treaba. Cel putin declarativ, vom fi sprijiniti.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2786
Postat 28 March 2016 - 07:56 PM
Daca activitatile sportive sunt exceptate de la a fi considerate drone sau aeronave, pe baza carui act/legi se face asta ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 28 March 2016 - 07:57 PM
#2787
Postat 28 March 2016 - 10:59 PM
MADA, la 28 March 2016 - 04:07 PM, a spus:
Supravegherea/cautarea/filmarea aeriana in misiuni de urgenta etc nu se face nici cu planoare, nici cu spume, nici cu jet-uri si nici cu acrobate. SE FACE CU DRONE.
In contextul actual este foarte clar ca utilizarea dronelor nu mai poate fi lasata "la liber" vor fi inmatriculate si nu se va reveni la ce a fost inainte.
In afara de asta, punctual aici exista si interese economice iar taxa de inregistrare este un fleac in ansamblul general. Batalia se da pentru contractele si lucrarile care se vor realiza cu aparatura respectiva (filmare aeriana, supraveghere, cadastru etc).
Daca ARA s-ar fi limitat la a face lobby strict pentru aeromodelism, fara sa isi arate totala disponibilitate si pentru alte lucruri, poate ca nu era bagata in aceeasi oala cu cei vizati de reglementarea zborului cu drone.
Tocmai din aceasta cauza trebuie luata in discutie vechea problema,aceea de a se face o distinctie intre zborul cu scop lucrativ si hobby,adica zbor sportiv-recreativ;intre profit si non-profit.Este singurul mod in care s-ar putea trece de la inregimentare la simpla apartenenta la o asociatie,adica membru,care pentru noi veniti chiar este un lucru necesar caci asa vor afla cu ce se mananca aeromodelismul si vor invata si reguli cu privire la conduita specifica aeromodelismului,dar nu cu obligativitatea de a se zbura doar pe aerodromuri dedicate deoarece stim bine ca acestea nu sant disponibile in toata tara.
-Parerea mea.......
#2788
Postat 28 March 2016 - 11:21 PM
Eu ma cred artist si vand foto stock aerian si castig un ban, ce poate sa-mi faca aici ? sau vine teamnetu lu ghita si spune ca nu am voie ? :rofl:
Daca vorbim de contracte cu statul, supravegheat culturi, stropit graul lui porumboiu de la vaslui sau zone de frontiera, dramida se poate agita.
#2789
Postat 29 March 2016 - 10:37 AM
Comercialul e comercial, scuze... nu e selectiv o nunta sau cu statul
E adevarat ca poti activa ca ambele si hobby si comercial, dar cand ai lucrat pe bani, treaba e clara.
Te poti tu ascunde ca nu a fost pe bani ca nu ai taiat factura, dar asta intra la altceva :)
#2790
Postat 29 March 2016 - 10:44 AM
Discutia mergea in directia unei piete cu potential de dezvoltare si cascavalul este deja impartit de unde ar rezulta ca astia mici incurca si trebuie sa-i tina la sol pana primesc 7mii de aprobari, intre timp primeste jobul altul mai pilos. Exact ca in cazul exercitiilor cu MAI-ul, de ce sa o ia in freza ditamai firma de drone de la un aeromodelist care lui ii zboara spuma mai bine. Alte domenii de aplicatii se preteaza la conspiratii cu monopol nu filmarea, fotografia aeriana ca hobby sau comercial.
Legat de inmatriculare pe comercial cred ca ai observat ca nu am avut nimic de obiectat ci doar de birocratia actuala, hartii, aprobari, timp de asteptare etc.
#2791
Postat 29 March 2016 - 12:43 PM
Andrei.N, la 29 March 2016 - 10:44 AM, a spus:
Discutia mergea in directia unei piete cu potential de dezvoltare si cascavalul este deja impartit de unde ar rezulta ca astia mici incurca si trebuie sa-i tina la sol pana primesc 7mii de aprobari, intre timp primeste jobul altul mai pilos. Exact ca in cazul exercitiilor cu MAI-ul, de ce sa o ia in freza ditamai firma de drone de la un aeromodelist care lui ii zboara spuma mai bine. Alte domenii de aplicatii se preteaza la conspiratii cu monopol nu filmarea, fotografia aeriana ca hobby sau comercial.
Legat de inmatriculare pe comercial cred ca ai observat ca nu am avut nimic de obiectat ci doar de birocratia actuala, hartii, aprobari, timp de asteptare etc.
Nu e vorba de cei mici sau mari ci de cei cu potential in a presta la un moment dat orice fel de lucrari cu drone. Nu garanteaza nimeni ca daca astazi te multumesti sa fotografiezi la nunti maine nu iti doresti mai mult. Daca in continuare crezi ca e vorba de teoria conspiratiei atunci nu pot decat sa ma bucur pentru tine.
Este pur si simplu un context global de care se va profita pe plan local si in alte scopuri (pur comerciale) pe segmentul dronelor.
Aceasta postare a fost editata de MADA: 29 March 2016 - 12:45 PM
#2792
Postat 29 March 2016 - 01:05 PM
MADA, la 29 March 2016 - 12:43 PM, a spus:
Nu, e doar o chestiune de bani, ca intotdeauna...
Follow the money! ;)
Unde se duc? La AACR!
Cine emite reglementarile? AACR!
Deci?
Aceasta postare a fost editata de Garett: 29 March 2016 - 01:08 PM
#2793
Postat 29 March 2016 - 01:16 PM
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 29 March 2016 - 01:18 PM
#2794
Postat 29 March 2016 - 01:17 PM
Interzicerea utilizarii lor sau acordarea privilegiilor unor entitati care pot presta pe mai multe planuri e ca si cum ai spune ca interzici aparatele foto pe motiv ca vasile stie sa faca mai multe decat ion si doar vasile o sa fie agreat. Asa ceva se intampla acum multi ani cand la starea civila nu aveai voie sa aduci fotograful tau si erai obligat sa-l iei pe cel al primariei, au trecut vremurile alea.
Raman la parerea ca vorbim chestii absurde, sunt atatia pe care-i doare-n cur de ce zice aacr-ul cand vine vorba de aeromodele, daca vreau sa zbor pe camp o spuma nu trebuie sa dau raportul cand si la ce ora ma duc, nu stau dupa autoritate, mapn sau orniss sa-mi dea ei voie sa zbor. Prima mea grija cand rup un aeromodel e sa-i anunt pe incompetentii aia ca am avut accident aviatic sau ca trebuie sa reinmatriculez pasarea ? La fel si cu filmarea sau fotografia aeriana, indiferent de domeniu, arhitectura, nunta, productie media.
Daca esti dramida si te lauzi ca esti producator de drone, oferi cursuri, vinzi peste hotare, produci platforme "industriale", cifre de afaceri cu multe zerouri, atunci deranjezi, esti in competitie cu baietii destepti. La fel si cu regii asfaltului. Lasati-i pe astia sa se rafuiasca.
#2795
Postat 29 March 2016 - 01:23 PM
Acum cand gasesti camere video si in piata langa patrunjel, sa fim seriosi.
#2796
Postat 30 March 2016 - 06:50 AM
Renato, daca ai niste informatii concrete despre o propunere legata de punerea la dispozitie a bazei de date, OK, e cazul unor explicatii, care, sunt convins, vor veni.
Daca ARA reuseste sa negocieze niste conditii corecte cu AACR-ul vis-a-vis de inmatriculare, respectiv un tarif decent si o procedura simplificata, consider ca un astfel de quid pro quo este logic, ca si baza de negociere.
Realmente nu cred ca vor renunta complet la ideea cu inmatricularea, mai ales venind pe fondul circului cu FAA si alte balarii. Miza e prea mare si au prea multe carti in mana ca sa renunte
Daca insa conditiile raman aceleasi si nu apare nici o flexibilitate reala din partea AACR...va fi "interesant"...
#2797
Postat 30 March 2016 - 07:27 AM
Azi am fost informat
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 30 March 2016 - 08:33 AM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2798
Postat 30 March 2016 - 07:37 AM
Garett, la 30 March 2016 - 06:50 AM, a spus:
Renato, daca ai niste informatii concrete despre o propunere legata de punerea la dispozitie a bazei de date, OK, e cazul unor explicatii, care, sunt convins, vor veni.
Daca ARA reuseste sa negocieze niste conditii corecte cu AACR-ul vis-a-vis de inmatriculare, respectiv un tarif decent si o procedura simplificata, consider ca un astfel de quid pro quo este logic, ca si baza de negociere.
Realmente nu cred ca vor renunta complet la ideea cu inmatricularea, mai ales venind pe fondul circului cu FAA si alte balarii. Miza e prea mare si au prea multe carti in mana ca sa renunte
Daca insa conditiile raman aceleasi si nu apare nici o flexibilitate reala din partea AACR...va fi "interesant"...
Doar relatarea unui membru participant, care va da detaliile cand considera ca e cazul, mai ales ca intentioneaza si el sa se retraga.
Si la calibrul personajului... va asigur ca mai multi vor cadea pe ganduri decat la relatarile wabo & co.
Care relatare dupa cum vedeti Andras nu o dezminte categoric, a raspuns cu un pomelnic de "realizari" care cei naivi de pe margine i le atribuie lui pe toate.
O lista similara de realizari a fost insirata si la congres, ce nu se stie este ca dupa unele din ele Andras se mira retoric "si nici cu asta wabo/renato nu a fost de acord..." deci eram oi negre de serviciu si acolo... ma intreb ce ar fi fost daca eram prezenti...
Evident ca nu am fost de acord, pentru ca nici unul din cei 200, cand s-a inscris in ARA nu i-a cerut sa risipeasca energie in directia respectiva, nerelevanta pentru aeromodelistul de rand, dar o caramida importanta in planurile sale.
AACR nu are de ce sa se uite la FAA, ei trebuie sa se alinieze la ce va decide EASA.
Este primul si cel mai important punct pe agenda ARA, trebuie sa fie, si noi trebuie sa amendam fara ezitare orice deraiere de la aceasta sarcina.
Dupa care, odata pusi pe track-ul corect, poate sa se ocupe si de prins fluturi... regali.
Ca o paranteza, pentru 90% din aeromodelistii britanici BMFA sunt aia buni care ne obtin asigurarea cu 37 lire, ca altfel ar trebui sa dea poate si 100 pe ea daca ar face-o ca privat.
Atat si nimic mai mult ! Nu va amagiti ca o fac din unire in cuget si simtiri, sau alte criterii poetice. Pur pragmatic, si legat de un aspect de care la noi lumea nici nu vrea sa auda, dar cu care ei au fost crescuti in ADN, prevederea, shit happens !
O coagulare cu adevarat serioasa, a unor oameni care au vrut sa obtina ceva care legile in vigoare nu le permiteau, a fost aparitia fpvuk.org. Nu s-au luptat nici ei singuri, au impins bmfa-ul de la spate sa intre in discutii cu CAA-ul lor, care nu ii prea baga in seama, dar rezultatul obtinut este acum citat ca studiu de caz peste tot cand vine vorba de lupta cu autoritatile, fiind singurii din lumea civilizata care au voie la 1000 picioare / 300m, in zona de clasa G, pentru ca au demonstrat ca au capabilitati VFR, fata de un zburator LOS ;)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 30 March 2016 - 07:38 AM
#2799
Postat 30 March 2016 - 07:58 AM
renatoa, la 30 March 2016 - 07:37 AM, a spus:
Si la calibrul personajului... va asigur ca mai multi vor cadea pe ganduri decat la relatarile wabo & co.
Care relatare dupa cum vedeti Andras nu o dezminte categoric, a raspuns cu un pomelnic de "realizari" care cei naivi de pe margine i le atribuie lui pe toate.
O lista similara de realizari a fost insirata si la congres, ce nu se stie este ca dupa unele din ele Andras se mira retoric "si nici cu asta wabo/renato nu a fost de acord..." deci eram oi negre de serviciu si acolo... ma intreb ce ar fi fost daca eram prezenti...
Evident ca nu am fost de acord, pentru ca nici unul din cei 200, cand s-a inscris in ARA nu i-a cerut sa risipeasca energie in directia respectiva, nerelevanta pentru aeromodelistul de rand, dar o caramida importanta in planurile sale.
AACR nu are de ce sa se uite la FAA, ei trebuie sa se alinieze la ce va decide EASA.
Este primul si cel mai important punct pe agenda ARA, trebuie sa fie, si noi trebuie sa amendam fara ezitare orice deraiere de la aceasta sarcina.
Dupa care, odata pusi pe track-ul corect, poate sa se ocupe si de prins fluturi... regali.
Ca o paranteza, pentru 90% din aeromodelistii britanici BMFA sunt aia buni care ne obtin asigurarea cu 37 lire, ca altfel ar trebui sa dea poate si 100 pe ea daca ar face-o ca privat.
Atat si nimic mai mult ! Nu va amagiti ca o fac din unire in cuget si simtiri, sau alte criterii poetice. Pur pragmatic, si legat de un aspect de care la noi lumea nici nu vrea sa auda, dar cu care ei au fost crescuti in ADN, prevederea, shit happens !
O coagulare cu adevarat serioasa, a unor oameni care au vrut sa obtina ceva care legile in vigoare nu le permiteau, a fost aparitia fpvuk.org. Nu s-au luptat nici ei singuri, au impins bmfa-ul de la spate sa intre in discutii cu CAA-ul lor, care nu ii prea baga in seama, dar rezultatul obtinut este acum citat ca studiu de caz peste tot cand vine vorba de lupta cu autoritatile, fiind singurii din lumea civilizata care au voie la 1000 picioare / 300m, in zona de clasa G, pentru ca au demonstrat ca au capabilitati VFR, fata de un zburator LOS ;)
Cred ca te razbuni si arunci vorbe fara acoperire. Din cate stiu AACR-ului nu i-au fost puse la dispozitie nici un fel de informatii altele decat cele publice pe siteul ARA. Daca stii ceva in concret te rog sa faci public asta, altfel astept scuze pentru aceste mizerii menite sa distruga imaginea asociatiei.
#2800
Postat 30 March 2016 - 08:06 AM
Sa discutam daca a fost o idee buna sa fie publica pentru non-membrii ? La fel ca sedinta...
Hai sa ghicim ce s-ar vota acum la un poll pe aceasta tema ? sau e trecuta si asta in statut, asa ca nu mai are rost sa consultam masele...
#2801
Postat 30 March 2016 - 08:21 AM
renatoa, la 30 March 2016 - 08:06 AM, a spus:
Sa discutam daca a fost o idee buna sa fie publica pentru non-membrii ? La fel ca sedinta...
Hai sa ghicim ce s-ar vota acum la un poll pe aceasta tema ? sau e trecuta si asta in statut, asa ca nu mai are rost sa consultam masele...
Renato,
Ce este pe pagina ARA sunt date cu caracter personal si acestea nu se dau decat cu acordul membrilor. Nu sa pus nici odata problema sa le dam aceste informatii. Daca te-ai uitat bine pe pagina asociatiei nici membri nu vad datele cu caracter personal al altui membru. Din cate ai observat si in noua propunere AACR va acredita ARA sa faca identificare de aeromodele pentru membrii sai, in acest sens ARA trebuie sa indeplineasca anumite conditii care conditii nu sunt inca definite de catre AACR si nici macar o ideie nu avem ce inseamna acest lucru pana in prezent. Cand vom ajunge acolo vom povesti asupra lor si vom decide.
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 30 March 2016 - 08:25 AM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2802
Postat 30 March 2016 - 08:33 AM
Azi am fost informat
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2803
Postat 30 March 2016 - 08:35 AM
renatoa, la 30 March 2016 - 08:06 AM, a spus:
Sa discutam daca a fost o idee buna sa fie publica pentru non-membrii ? La fel ca sedinta...
Hai sa ghicim ce s-ar vota acum la un poll pe aceasta tema ? sau e trecuta si asta in statut, asa ca nu mai are rost sa consultam masele...
Pe pagina web ca info publica se regaseste o situatie cu numarul membrilor ARA pe zone geografice, nicidecum o lista a membrilor. Oricum, pe teritoriul Romaniei sunt interzise organizatiile cu caracter secret, astfel ca privind informatiile publice trebuie sa existe un echilibru.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 30 March 2016 - 08:36 AM
#2804
Postat 30 March 2016 - 08:52 AM
Ni se cere inmatricularea modelelor, se pare ca autoritatile nu sunt interesate de noi ca persoane, ci de jucariile noastre.
In segmentul de aviatie imediat superior este exact pe dos !
Ma refer la parapantism, autorizarea o ia pilotul, iar parapanta folosita nu este inmatriculata nicaieri, si poate sa si-o schimbe fara sa anunte pe nimeni !!!
Sa comparam riscurile de securitate intre un aeromodel, fie si de 25 kg, si o parapanta cu om la bord... nu are sens.
Cum se justifica aceasta discrepanta ? pentru ca o parapanta are autonomie mult mai mare pentru lucrari de orice fel, nici nu se compara cu un aeromodel ca volum de lucrari sau misiuni strategice care le-ar putea indeplini... ca sa zici ca ar deranja niste interese... follow the money ;) si totusi sunt lasate in pace !
#2805
Postat 30 March 2016 - 08:52 AM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________