Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#2506
Postat 02 September 2015 - 08:25 PM
Exceptam zonele pentru decolare si aterizare, oricum interzise zburatoarelor noastre.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2507
Postat 03 September 2015 - 09:07 AM
Andrix_y, la 01 September 2015 - 04:51 PM, a spus:
Comisia Europeană a însărcinat AESA să elaboreze o serie de norme europene privind vehiculele aeriene fără
pilot. Definiția unui vehicul aerian fără pilot este destul de largă, deoarece include toate tipurile de aeronave
autonome pilotate de la distanță, de la dispozitivele de mici dimensiuni destinate consumului și care sunt utilizate
în scop recreativ până la aeronavele de mari dimensiuni utilizate pe distanțe foarte lungi în operațiuni de
securitate sau alte operațiuni critice. Prin urmare, industria vehiculelor aeriene fără pilot are un caracter variat,
inovator și internațional, prezentând un potențial de creștere enorm, precum și posibilitatea de a genera locuri
de muncă. În același timp, este necesar să se asigure o dezvoltare în condiții de siguranță,securitate și ecologice
și să se respecte preocupările cetățenilor pentru siguranță, confidențialitate și protecția datelor.
Ținând seama de aceste două serii de priorități, AESA propune modificarea normelor actuale
din domeniul aviației pentru a se lua în considerare cele mai recente evoluții
înregistrate în materie de vehicule aeriene fără pilot [A‑NPA (Notice of Proposed
Amendment) – notificare privind propunerea de modificare a normelor].
Avem posibilitatea să participam la acest proces și să contribuiți la conturarea viitoarelor
reglementări prin prezentarea unor observații pertinente.
Atasat veti putea gasi un rezumat al ANPA 201510 și a fost tradus în toate limbile UE (205933_EASA_Summary of the ANPA_RO.pdf)
Atasat veti putea gasi documentul integral (id_312.pdf)
Putem sa transmitem observațiile noastre până la 25 septembrie 2015.
ARA doreset sa fac o echipa care sa lucreze la acest subiect cat mai serios posibil, in acelasi timp ARA va lua legatura cu FRMD si alte entitati pentru a acoperii o arie cat mai laraga.
Am rugamintea cei care doresc sa se alature acestei echipe sa ma contacteze personal cat se poate de urgent.
Pana in prezent avem 4 voluntari care doresc sa intre in echipa. Din punctul meu de vedere prea putini. Avem nevoie de mai multe pareri si idei.
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2508
Postat 03 September 2015 - 10:52 AM
Nu au fost deloc impresionați de "problemele" expuse și am purtat o discuție destul de lungă pe tema asta între zboruri și după la o bere. Pentru ei treaba e clară. Aeromodeliști sunt doar cei care construiesc. RTF au doar pentru copiii care învață să zboare (spume) și se mai destind și cu lupte între spume ieftine.
Asociația lor știe de inițiativele legislative și mi s-a spus ca există o comisie formată de specialiști din toate țările UE care lucrează la Bruxel. Specialiști în aviație.
Au modele care depășesc 5 kg (majoritatea peste 10 kg). De mai bine de un an, pentru ca zboară în zona de control Hamburg, au montat pe aeromodele transpondere, au înmatriculat și au stații portabile. Mi s-a arătat un transponder pentru aeromodele. Are 35 gr. și costă aproape 60 euro. Înmatricularea unui aeromodel costă 100 euro și este legată de transponder care poate fi mutat de pe un model pe altul. De fapt se înmatriculează un transponder de persoană și nu numărul de modele deținute. Despre drone nici nu au vrut să discute. Nu le consideră aeromodele fiind în afara scopului educativ primar.
În spațiul de categorie G nu sunt restricții cu condiția să zbori pe terenuri publice departe de zone populate (aici tot omul are mașină). Se mai zboară pe terenurile publice de joacă cu modele de până în 2 kg., dar dacă ai scăpat modelul în curtea cuiva trebuie să-l "cumperi" de la respectivul. Dacă nu ai produs pagube, cu un pachet de wursti ți-l iei înnapoi. Totul se petrece cu zâmbetul pe buze, relaxat și foarte politicos.
#2509
Postat 03 September 2015 - 01:14 PM
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#2510
Postat 03 September 2015 - 04:17 PM
1. funcționarea mai rapidă a meniului
2. posibilitatea de înregistrare a membrilor online
3. posibilitatea de efectuare a plăților online cu cardul
4. posibilitatea de gestionare a membrilor online
5. platformă de vot
6. galerie foto de la evenimentele organizate și/sau sprijinite de ARA
7. secțiune dedicată termenilor și condițiilor de aderare
8. secțiune dedicată întrebărilor celor mai frecvente, împreună cu răspunsuri amănunțite
Sperăm ca această îmbunătățire să ajute pe toți cei interesați de activitatea asociației. Așteptăm feedback-ul tău și îți mulțumim că ești alături de noi.
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2511
Postat 03 September 2015 - 05:21 PM
Andrix_y, la 03 September 2015 - 04:17 PM, a spus:
1. funcționarea mai rapidă a meniului
2. posibilitatea de înregistrare a membrilor online
3. posibilitatea de efectuare a plăților online cu cardul
4. posibilitatea de gestionare a membrilor online
5. platformă de vot
6. galerie foto de la evenimentele organizate și/sau sprijinite de ARA
7. secțiune dedicată termenilor și condițiilor de aderare
8. secțiune dedicată întrebărilor celor mai frecvente, împreună cu răspunsuri amănunțite
Sperăm ca această îmbunătățire să ajute pe toți cei interesați de activitatea asociației. Așteptăm feedback-ul tău și îți mulțumim că ești alături de noi.
Arata bine !
Bravo !
Se poate pune pentru membri macar un raport de activitate cu incasari versus cheltuieli?
Mersi,
Bogdan
#2512
Postat 03 September 2015 - 06:57 PM
Andrix_y, la 03 September 2015 - 04:17 PM, a spus:
1. funcționarea mai rapidă a meniului
2. posibilitatea de înregistrare a membrilor online
3. posibilitatea de efectuare a plăților online cu cardul
4. posibilitatea de gestionare a membrilor online
5. platformă de vot
6. galerie foto de la evenimentele organizate și/sau sprijinite de ARA
7. secțiune dedicată termenilor și condițiilor de aderare
8. secțiune dedicată întrebărilor celor mai frecvente, împreună cu răspunsuri amănunțite
Sperăm ca această îmbunătățire să ajute pe toți cei interesați de activitatea asociației. Așteptăm feedback-ul tău și îți mulțumim că ești alături de noi.
http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gifhttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif
P.S
membrii pot contribui cu foto la galerie (in sensul de a le posta) sau doar un administrator le poate pune?
Aceasta postare a fost editata de danysoft32: 03 September 2015 - 06:59 PM
#2513
Postat 03 September 2015 - 08:50 PM
bogdan.motrici, la 03 September 2015 - 05:21 PM, a spus:
Bravo !
Se poate pune pentru membri macar un raport de activitate cu incasari versus cheltuieli?
Mersi,
Bogdan
Buna,
Imi place ideia dar din pacate nu avem asa ceva. Sunt foarte multe lucruri de facut dar din pacate resurse putine. Hai te rog cu o propunere clara cum ar trebuii sa arate un astfel de optiune in pagina web. Cine va adauga informatiile manual din documentele contabile? Nu este chiar asa de simplu. De dorit ne dorim multe dar din pacate putini dau o mana de ajutor.
O zi buna.
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2514
Postat 03 September 2015 - 08:57 PM
danysoft32, la 03 September 2015 - 06:57 PM, a spus:
P.S
membrii pot contribui cu foto la galerie (in sensul de a le posta) sau doar un administrator le poate pune?
Buna. In prezent doar adminul are aceasta posibilitate. Daca doriti sa adaugam poze la albumele existente sau sa adaugam alte albume le postam fara nici o problema doar sa le selectati pe cele mai reprezentative.
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2515
Postat 04 September 2015 - 08:52 AM
Pentru inceput un tiraj mic de obiecte iar daca merge treaba sa mariti stocurile sau eventual obiectele sa fie facute la comanda pentru nu a risca pierderi mari
Aceasta postare a fost editata de Misu199774: 04 September 2015 - 08:53 AM
FrSky X9D Taranis Plus
Durafly HyperBipe
HobbyKing GoDiscover
F-22 Depron
#2516
Postat 04 September 2015 - 09:01 AM
Misu199774, la 04 September 2015 - 08:52 AM, a spus:
Pentru inceput un tiraj mic de obiecte iar daca merge treaba sa mariti stocurile sau eventual obiectele sa fie facute la comanda pentru nu a risca pierderi mari
Se vor face prin sierra.ro in curand
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2517
Postat 07 September 2015 - 08:08 AM
GigiGL, la 02 September 2015 - 08:25 PM, a spus:
Exceptam zonele pentru decolare si aterizare, oricum interzise zburatoarelor noastre.
Unde ai vazut dumneata pomenit de transponder ? :unsure:
Ideea nu este se se faca vizibile modelele noastre pentru aviatia 1:1, ca oricum nu le pot evita... ci sa impiedici decolarea in anumite zone sensibile, mult mai simplu e implementat, si mai eficient, nu crezi?
#2518
Postat 07 September 2015 - 10:41 AM
ViP_Eol, la 03 September 2015 - 10:52 AM, a spus:
Pentru ei treaba e clară. Aeromodeliști sunt doar cei care construiesc. RTF au doar pentru copiii care învață să zboare (spume) și se mai destind și cu lupte între spume ieftine.
...
Si eventual si copii au calea de abordare serioasa, precum si propriile competitii:
http://uhucup.elbrauschen.com/regeln/
Un alt aspect care ma racaie personal destul de rau, este ca unii, ca sa nu generalizez intreaga ARA, par excesiv de preocupati de includerea in aceste regulamente a unor aspecte care tin de activitatea competitionala.
Sa imi fie cu iertare, dar credeam ca ARA s-a infintat si pentru ca FRMD si bagat... propulsorul cand a fost vorba de Ord.8...
La acest nivel, de EU, negociere aspectelor de zbor competitional sunt de nivelul FAI, nu al nostru... Daca FAI nu are nimic de comentat sau se considera neafectata de noua reglementare, consider ca e energie risipita inutil sa ne gandim macar o clipa la asa ceva si sa elaboram observatii sau corecturi la unele puncte din noua reglementare care ar afecta categoria Fxy.
Sunt convins ca exista deja reglementari in aceasta privinta... 150m exista si inainte de ord.8 dar totusi se zbura F5J... dar nu printre blocuri ;)
#2519
Postat 07 September 2015 - 02:12 PM
renatoa, la 07 September 2015 - 08:08 AM, a spus:
Ideea nu este se se faca vizibile modelele noastre pentru aviatia 1:1, ca oricum nu le pot evita... ci sa impiedici decolarea in anumite zone sensibile, mult mai simplu e implementat, si mai eficient, nu crezi?
Mai intai categorisirea, apoi dovada ca esti destept nevoie mare in ale aviatiei si la urma exact raspunsul la intrebarea ta... Daca numitul dispozitiv activat automat de radar si care transmite tot automat codul de identificare individual al aeronavei se numeste altfel decat transponder, scuze... ma pricep poate mai putin...
"Propunerea 14: În categoria „deschisă” se creează trei subcategorii, și anume:
—— CAT A0: „Jucării” și „minivehicule aeriene fără pilot” < 1 kg
—— CAT A1: „Vehicule aeriene fără pilot de dimensiuni foarte mici” < 4 kg
—— CAT A2: „Vehicule aeriene fără pilot de dimensiuni mici” < 25 kg"
Propunerea 16: Cerințe suplimentare pentru CAT A1: „Vehicule aeriene fără pilot de dimensiuni foarte mici” < 4 kg:
—— Orice vehicul aerian fără pilot vândut ca produs de consum cu masa mai mare de 1 kg ar putea să intre sub
incidența Directivei aplicabile privind siguranța generală a produselor și trebuie să fie echipat cu mijloacele necesare pentru limitarea automată a accesului la spațiul aerian, precum și cu mijloace care să permită identificarea
automată.
—— Vehiculele aeriene fără pilot operate în „zonele cu acces limitat pentru vehiculele aeriene fără pilot” trebuie
să aibă o funcție de identificare activată și o funcție de georeperaj actualizată.
—— Pentru orice operațiune desfășurată la o altitudine mai mare de 50 m deasupra solului, pilotul trebuie să dețină
cunoștințe de bază în domeniul aviației.
—— Avariile, funcționarea necorespunzătoare, defecțiunile sau alte incidente care conduc la vătămarea gravă sau
la decesul unei persoane trebuie să fie raportate.
Propunerea 17: Cerințe suplimentare pentru CAT A2: „Vehicule aeriene fără pilot de dimensiuni mici” < 25 kg
—— Orice vehicul aerian fără pilot vândut ca produs de consum cu masa mai mare de 4 kg ar putea să intre sub
incidența Directivei aplicabile privind siguranța generală a produselor și trebuie să fie echipat cu mijloacele
necesare pentru limitarea automată a accesului la spațiul aerian, precum și cu mijloace care să permită identificarea
automată.
...."
Si de ce sa n-o spun si p'aia, cineva s-a gandit sa ne mai bage doar in folosul altora, nu si al nostru, manuta in buzunarele si-asa vai de ele sa ne mai ia INUTIL un banut. Da, cu sau fara numitele accesorii electronice va exista atat bunul simt general cat si teribilismul unor indivizi pe care ma abtin sa-i caracterizez.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2520
Postat 07 September 2015 - 02:21 PM
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 07 September 2015 - 02:23 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2521
Postat 07 September 2015 - 02:48 PM
Andrix_y, la 03 September 2015 - 09:07 AM, a spus:
Pana in prezent avem 4 voluntari care doresc sa intre in echipa. Din punctul meu de vedere prea putini. Avem nevoie de mai multe pareri si idei.
Pana in data de 08.09.2015 astept feedback dupa care ne apucam de treaba. Din pacate foarte putin voluntari care doresc sa ajute.....
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2522
Postat 07 September 2015 - 02:52 PM
EASA si care naiba mai sunteti pe acolo, NU VA PRIVESTE CE ESTE SUB 25Kg SI 150m ALTITUDINE. Sa existe reguli clare in zonele potential periculoase si mai ales SA SE APLICE. SANCTIUNI pentru cei ce nu le respecta. Eu cel putin nu pot accepta sa fim toti nedreptatiti pentru ca cei in drept nu-si fac datoria sa-i sanctioneze pe cei care depasesc limitele permise.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2523
Postat 07 September 2015 - 03:02 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2524
Postat 07 September 2015 - 03:32 PM
GigiGL, la 07 September 2015 - 03:02 PM, a spus:
Verificarea reglementarilor propuse (doc in limba engleza) si un raspuns din partea noastra in limba Engleza.
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2525
Postat 07 September 2015 - 03:50 PM
Intram pe mana birocratiei:
-Sub acele cuvinte nevinovate, "pilotul trebuie să dețină cunoștințe de bază în domeniul aviației", se intrevad cursuri, bani, timp pierdut, pentru a dovedi ca poti face farame un aeromodel. Ma pricep bine la asta si fara ei...
-Desi fara doar si poate sunt adeptul sigurantei in general, nu numai in aeromodelism, detest solutiile birocratice cum este cea cu identificarea automata. Nu o voi agrea de fel. Limitare automata de altitudine... Pai la cate combinatii se pot face fara sa fii expert in domeniul multicopterelor, este o idiotenie! Cine vrea sa zboare aiurea isi va dota modelul dupa pofta inimii, iar toti ceilalti vor fi OBLIGATI sa cumpere lucruri de care nu au nevoie.
NU ESTE CORECT. De aici si supararea mea.
Stiu, cum s-a mai spus, exista si situatii in care limitele normale sunt depasite in zbor. (F5J de exemplu). Asa cum s-a procedat si pana acum, se poate si de aici in colo. Colaborare si comunicare intre cei interesati, NOTAM si alte lucruri care s-au facut si pana acum. Acum au ocazia sa le formuleze frumos din reguli de bun simt in reguli scrise si gata.
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 07 September 2015 - 03:51 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2526
Postat 07 September 2015 - 07:10 PM
Formularea identificarii din documentul mare nu suna deloc a tehnologie de transponder, ci se doreste utilizarea unor tehnologii tip celular, nu un boeing trebuie sa identifice drona, ci un politist, folosind un echipament cat mai comun.
Daca recititi partea cu introducerea categoriei open, veti vedea ca propunerea este ca politia sa fie cea care o va gestiona.
De acord ca la nivelul politiei noastre, si chiar din alte state europene, asta va fi o provocare, dar atat i-a dus capul pe birocrati :)
#2527
Postat 07 September 2015 - 07:12 PM
Nu vad de ce asta trebuie sa se faca intr-un cerc inchis, chiar cu 100 de voluntari.
#2528
Postat 07 September 2015 - 07:18 PM
Este asa de ambiguu formulata, ca un vorbitor de limba engleza nativ imi confirma ca identificarea se poate referi la fel de bine atat la drona, cat si la airspace-ul protejat.
#2529
Postat 08 September 2015 - 08:08 AM
Ca o paralela, OUG 195 este completa, desi prost structurata dupa parerea mea. Se face mare tam-tam ca soferii romani nu sunt bine pregatiti... Eroare! Aceiasi oameni circula foarte bine imediat ce trec granita Romaniei! Pentru ca dincolo SE APLICA LEGEA! Asta este de fapt solutia si la problema noastra. Lipsa celor sapte ani de acasa este cheia problemei.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2530
Postat 08 September 2015 - 09:15 AM
GigiGL, la 08 September 2015 - 08:08 AM, a spus:
Ca o paralela, OUG 195 este completa, desi prost structurata dupa parerea mea. Se face mare tam-tam ca soferii romani nu sunt bine pregatiti... Eroare! Aceiasi oameni circula foarte bine imediat ce trec granita Romaniei! Pentru ca dincolo SE APLICA LEGEA! Asta este de fapt solutia si la problema noastra. Lipsa celor sapte ani de acasa este cheia problemei.
O observație foarte corectă și reală.
Nu pot să nu fac o comparație cu locul unde sunt. Și aici există termene de prescripție, dar nu ajungi niciodată la el. Nu ai plătit amenda ... ți se blochează conturi și alte năzdrăvenii deloc plăcute.
Renato are dreptate cu ambiguitatea textului. Pe link-ul pus de el e tot documentul.
Andras, deschide subiect, te rog. Pot ajuta mai mulți decât cei 4 și se poate crea o discuție gen brainstorming cu mult mai mulți membri. Personal, nu mai am timp să intru și pe mail (nu l-am mai deschis de două săptămâni), dar mai intru din când în când aici.
#2531
Postat 08 September 2015 - 10:19 AM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2532
Postat 11 September 2015 - 06:21 PM
De acea nu inteleg de ce trebuie sa ne agitam in zona asta de regulamente.
Poate ma ilumineaza cineva.
rhc@born.ro
#2533
Postat 11 September 2015 - 07:07 PM
wabo1, la 11 September 2015 - 06:21 PM, a spus:
De acea nu inteleg de ce trebuie sa ne agitam in zona asta de regulamente.
Poate ma ilumineaza cineva.
Pentru ca forumul de aeromodelism de la noi nu a comunicat nimic cu EASA.
#2534
Postat 11 September 2015 - 08:05 PM
De privit ne priveste din plin, termenul drona a acoperit intotdeauna RC-ul conform definitiilor ICAO, si daca in document se vorbeste de produse comerciale, nu cred ca se vand drone militare la Auchan...
Si daca nu atinge aeromodelismul, de ce se agita ARA sa nu fie afectate anumite clase competitionale FAI ?
Posibil sa nu atinga aeromodelismul facut in mod organizat, "nemteste", la un aeroclub cu teren si spatiu propriu segregat, dar documentul vrea clar sa faca ordine in "aeromodelismul de cartier".
#2535
Postat 11 September 2015 - 09:26 PM
renatoa, la 11 September 2015 - 08:05 PM, a spus:
De privit ne priveste din plin, termenul drona a acoperit intotdeauna RC-ul conform definitiilor ICAO, si daca in document se vorbeste de produse comerciale, nu cred ca se vand drone militare la Auchan...
Si daca nu atinge aeromodelismul, de ce se agita ARA sa nu fie afectate anumite clase competitionale FAI ?
Posibil sa nu atinga aeromodelismul facut in mod organizat, "nemteste", la un aeroclub cu teren si spatiu propriu segregat, dar documentul vrea clar sa faca ordine in "aeromodelismul de cartier".
Buna Renato,
Doresc sa te informez ca nu se hotareste nimic in cerc de 3-4 personae rog sa nu dezinformam... am trimis la toti membri ARA e-mail cu referire la acest subiect si am cerut sprijin prin e-mail, FaceBook, RHC, sa facem o echipa care sa lucreze la acest lucru.
Am invitat pe toaat lumea sa faca parte din echipa. Pana in present suntem 4 din care fac parte si eu. Ati cerut sa dischid un topic sa il discutam si pe forum dupa cum observati "Request time out"
In decursul sapt viitoare voi incerca cu echipa pe care o am sa facem observatiile de vigoare si le vom face publice pe e-mail, facebook, RHC, si il vom pune la vot (folosind noua pagina web al ARA. OBS doar membri ARA Activi peste 18 ani au drept de vot). Binenteles ca vom lua in considerare si ce se scrie pe rhc.
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro