Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#2207
Postat 04 May 2015 - 10:24 PM
Fara "zone segregate", "protocoale" si alte, ca sa te citez, "idei neconvenabile"...
#2209
Postat 05 May 2015 - 11:25 AM
Garett, la 04 May 2015 - 10:27 PM, a spus:
Fiecare decide pentru el. Cand aveam 20 de ani si 70 de kilograme eram mare amator de cort.
La 40 si 100...
"Asta e riscul inerent cand faci judecati de valoare asupra cuiva doar pe baza modului cum interpretezi in cheie personala postarile respectivului! ;)"
Ori îţi "este egal", ori nu-ţi este ! :clapping:
În principiu nimeni nu are dreptul de a emite judecăţi asupra altei persoane, mai ales că un simplu forum nu-ţi permite să cunoşti persoana cu care dialoghezi. Singurul lucru care poate fi judecat (mai bine spus, analizat) este discursul persoanei respective. Analiza o poţi face din poziţia unei persoane care ştie ce vorbeşte şi are experienţă în domeniul respectiv, ori (cum din păcate se întâmplă deseori) de pe poziţia "copilului" care bate din picioare şi spune că "eu vreau să fie aşa", dincolo de orice raţiune, doar pentru că el e "prinţişorul" şi VREA (cu nicio legătură directă cu tine; doar teorie).
Mulţi ani înainte. Am 47 de ani şi 130 de kg şi tot la cort îmi place mai mult. Diferenţa este că la 20 de ani şi 70 de kg plecam cu rucsacul în spinare şi făceam trasee pe jos. Acum pun cortul în maşină (când am una disponibilă) şi fac traseul pe şosea, iar cortul îl instalez la distanţă relativ mică de drum. :rolleyes:
Expresia "îmi este egal" vine din germană. Englezii spun "so what ?", "doesn't matter", sau "what ever", iar nemţii "egall".
Revenind la lege, problema cu care te confruntai este rezolvată de proiectul prezentat şi de munca celor "3 magnifici" de la ARA.
P.S. pentru Andraş: Vă stau la dispoziţie cu orice am posibilitatea dacă e nevoie de ajutor şi pot să vă mai iau din unele sarcini în funcţie de ce anume este de rezolvat mai repede şi nu aveţi destul timp.
#2210
Postat 05 May 2015 - 11:31 AM
Mai refeream la faptul ca te-ai pornit sa-mi faci morala unde imi fac vacantele, ce romglish folosesc s.a.m.d.
Ai mai dat-o si cu "dacii", habar n-am de ce dar e strict problema ta. Daca ai o obsesie vis-a-vis de postarile mele si simti nevoia sa le diseci, be my guest, vorba romanului! :D
#2211
Postat 05 May 2015 - 12:06 PM
Garett, la 05 May 2015 - 11:31 AM, a spus:
Mai refeream la faptul ca te-ai pornit sa-mi faci morala unde imi fac vacantele, ce romglish folosesc s.a.m.d.
Ai mai dat-o si cu "dacii", habar n-am de ce dar e strict problema ta. Daca ai o obsesie vis-a-vis de postarile mele si simti nevoia sa le diseci, be my guest, vorba romanului! :D
Eşti de belea. :rofl:
Dacă ai luat-o ca drept morală, e problema ta. Din punctul meu de vedere era doar o discuţie vis-a-vis de preferinţe şi unele motivaţii.
Sfârşitul poveştii vorba indianului. :drinks:
#2212
Postat 05 May 2015 - 01:08 PM
Poate mi-a scăpat fraza în care iti comentam romgleza! Oops, stai, ca a fost invers! :p
Gata cu off-topicul ca se supără oamenii astia de-a binelea pe noi! :cheers:
Aceasta postare a fost editata de Garett: 05 May 2015 - 01:09 PM
#2213
Postat 06 May 2015 - 12:40 AM
ViP_Eol, la 04 May 2015 - 12:12 PM, a spus:
1. Spor la construit. Masa aluminiului este mai mare decât cea a carbonului. Marele neajuns al aluminiului este că se deformează plastic şi pot să-ţi apară deformări invizibile cu ochiul liber, dar care să-ţi creeze probleme de echilibru în evoluţie şi nu o să ştii unde să cauţi. Duraluminiul este mai bun, în privinţa asta. Totuşi, dacă vrei o structură rezistentă şi uşoară, tot carbonul este soluţia. Partea proastă este că pe piaţă sunt mulţi producători de prefabricate din carbon care nu respectă "reţeta" de formare pentru a deveni mai ieftini. Ţevile, tijele şi profilele de carbon uzuale pe piaţa de la noi au o calitate îndoilenică. Chiar şi cele de pe la magazinele din afară. O soluţie "locală" ar fi să foloseşti elemente de lansete din sticlă/carbon/kevlar (fibră). Se găsesc de cumpărat la magazinele cu articole de pescuit. Sunt sensibil mai scumpe, dar rămân accesibile, iar masa şi rezistenţa lor nu suferă comparaţie. Noi folosim de ceva vreme aşa ceva şi te asigur că sarcinile pe care le suportă un model în evoluţie se măresc considerabil atunci când se introduc ţevile de acest tip.
Multam fain @EOL de chintesenta utila si informatii inedite (magazine articole de pescuit ca surse de fibre carbon freshh...) de rezolvare rapida.
Ce puteam dori mai mult ca incepator??
Ma rog e posibil pana oi gasi eu fibrele alea pe unde or fi la pescari sau magazinele lor sa le caut de undite...sa mai dureze o vreme. :yahoo:
Dar eu cu cadrul asta de aluminiu am un alt avantaj indubitabil fata de orice ax carbon : pot taia si reprelucra lejer profilul cadrului ca sa fixez sigur si simplu motoarele preluate cu mecanica cu tot de la fosta drona UFO Explorer.
Mai precis, daca se vede in pozele atasate de mine, am folosit profilul U care prinde infinit mai bine, ca o gheara pe 3 fete din 4 corpul motor deci nativ mai stabil decat profilul unui patratel interior de zeci de ori mai subtire infipt in fostele motoare cum am vazut la majoritatea dronelor comerciale ieftine bazate pe cadru de fibra carbon, baga tevusca da cu lipici si gata pana la prima ploaie sau vibratie sau uscatura la cald poate tine...
La multe drone e prindere prin superglue intre cadru si minimotoare. Fireste la dronele cu motoare prinse deasupra in coliere sau la cele scumpe o fi poate si cu surubel dar mie mi s-a parut mai nimerita de aceea solutia cu specularea profilului U care prinde bine simplu natural.
In plus la mine, prin acel U, la socuri dure, in cel mai rau caz, sare motorul din forma cadru in care e presat bine (eventual dublat cu lipitura silicon topit sau superglue elastic) in fire, in felul asta reducand instant masa inertiala a cadrului prin desprinderea/divizare greutatii detensionand semnificativ impulsul de impact, ceea ce am si obtinut provocandu-i socuri mai mari ca data trecuta de curiozitate sa mi testez teoria divizarii inertiale
Am mai scris de asta, e ceva inedit aplicat aZi de Mercedes de ex care la accidente grele mai nou sunt prevazute a se desface bucati bucati protejand cockpitul dar lasand sa i sara motorul si alte repere grele din caroserie care nu mai sunt prinse rigid de sasiu ci prin niste lagare cu praguri de rupere ca la declansarea airbag...Care ati mai vazut accidente cu modele recente ati observat poate chiar si la deformari nu asa dramatice tabla caroserie, global vorbind masina apare rupta la jumate sau laterale si motor aruncate iute afara ceea ce altadata nu vedeai prea des la viteze mai pamantene. Pe vremuri totul statea in tabla si cadru care se deformau toate impreuna tinandu-se strans pana la chisalitza...
Sper ca m-am...compensat dand si eu la randu-meu aceste inedituri sa va inspire la o protectie mai savanta a dronelor voastre mai mari mai scumpe deci mai expuse viitoarelor experimente! :good:
Sa le faceti cat de modulare puteti, in sensul diviziunii inertiale explicate mai sus... asa incat la vreun impact sa nu mai vedem ca pe youtube ca recuperam de pe camp un amalgam fire incalcite cu chipurile atarnate de ele..., scotocind prin iarba inalta dupa motoare zburate la zeci de metri pe camp (presupunand fireste ca nu au ramas iar prin copaci..) si adunand resturile din cadrul facut betisoare (asa devenise carbonul meu din drona originala, care se tot exfolia cum il atingeam dupa impact...)
Ideal ar fi fost desigur sa gasesc de unde sa cumpar putintel de cadru de Duraluminiu dar nu am habar cum as putea proceda la noi in magazine nu ai cum sa cauti pe santiere nu am idee...
Avem deja un exemplu cu un alt coleg de aici care tocmai probabil manat de aceeasi disperare...(de a refuza - prietenii lui Mendeleev.. stiu de ce!!-folosirea fibrei carbon) a cotit-o pana la urma chiar spre esenta moale de lemn cu a lui veritabila Drona Flintstone !
Dupa cum vedeti nu numai de aceea nici eu tot nu as da 2 bani pe fibre carbon...
Acestea, de altfel sunt si in prezent din cauza multor sensibilitati si restrictii in productie, cum bine ai sintetizat chiar tu (dificultatile de a cunoaste sau respecta reteta/ingrediente secreta care face diferenta!!!) ...cauza celor mai mari dezastre, brute, deloc intelectuale ale aviatiei de cand exista (avioane care se descompun si rup in zbor, fuselaj, aripi, tren de aterizare etc), exemple sunt destule incepand cu notoriile catastrofe cu Airbusuri care au fortat primele revolutionand (doar profitul..) prin inlocuirea integrala a clasicului duraluminiu cu fibra carbon.
Ulterior si alte avioane, urmand exemplul in goana dupa acelasi profit prin reducerea costurilor si mai ales consumurilor au procedat la asta cu rezultate similare in timp si uzura...(catastrofe abjecte, avioane descompuse in plin Zbor sau la aterizare) cautand mereu alti vinovati ca sa acopere gafa imensa din proiectarea fortata la limita de noile crize cunoscute recent in domeniu, zboruri comerciale. :angry:
Astfel ca raman f rezervat cu materialele amorfe, amalgamate sau care impun tehnologii prea stricte si prea precise fata de actuala mutatie majora tot din profit catre productiile chinezesti care inlocuiesc pe ici pe colo pana la totul componentele poate initial corect apreciate dar cine mai poate stapani azi noul val al reexportarii licentelor de fabricatie, cine mai garanteaza ca avionul cu care zbori sau cu atat mai putin piesele de drone amatori are pana la ultimul centimetru de material provenienta si precizia din faza initiala de aprobare si acceptare?... :ph34r:
Sa retinem ca mai sunt si alte legi ale fizicii de cand exista planeta asta optimizata de catralioane de ani la materiale atomi molecule si stabilitate in conjunctura de campuri de energie de aici!
De aceea fibra carbon nu ramane decat un surogat ce poate suprinde cu autodezintegrare cand nu te astepti deoarece ea nu a aparut natural precum aluminiu prin echilibrul de forte din spatiul nostru si care sunt la majoritatea tabelei Mendeleev. Si acolo mai avem materiale la limita stabilitatii dar fibra carbon e mult dincolo...Coeziunea moleculara a fost creata fortat prin energie externa temporara in procesul fabricatiei si nu e sustinuta entropic...de mediul ambiant precum restul materialelor care nu se descompun ci doar reactioneaza intre ele.
Tocmai de ex fibra carbon nici macar asta nu face...dand de aceea o falsa impresie de stabilitate nativa!
Ca de aia e fibra o sa Ziceti...daca o rupi putin fisura mica de ex in cursul unei coliziuni curente din zecile de mii care le suporta zilnic dronele noastre ca nu om merge toti asa perfect printre obstacole...Fibra carbon cum se fisureaza sau la contact cu unii solventi etc isi schimba radical fiabilitatea si incepe autodescompunerea pe directiile axiale ale compunerii initiale la presiuni inalte in fabricatie, in cateva secunde sau inca ceva minicoliziuni (o drona care se balagane intre craci in cadere sau rostogolire pe pietris...) se desira de nu ti vine sa o mai recunosti ce a fost...
Din extrapolare, daca studiem istoria tuturor accidentelor aviatice, vedem ca majoritatea au fost cauzate nu de piloti nepriceputi ci de suprize catastrofale cauzate la origine de mici inlocuiri de componente amorfe compozite nu chiar exacte la milimetru dar dealtfel nici importatorii nu mai au timp si cadru sa reverifice la microscop ce mai scapa in loturile ce intra si ies cu mare viteza din productie in utilizare inainte de a trece perioada adevaratelor durate la teste complicate pt care altadata era timp destul, resurse minerale ieftine si motivatie... :o
Declasarea Volvo si a otelului altadata de referinta suedez si chiar italian ca de ala romanesc ce sa mai vorbim etc in favoarea celui indian (comparati simplu INOXurile din diferite fabricatii la uzura reala!!!) e inca un exemplu cat se poate de relevant al desuetului in care toata omenirea este condusa azi sa ajunga din aceleasi cautari de profit unde se mai poate pe si dupa si inainte de (alte) crize...
Revenind la drona noastra cea de toate zilele...vedem lejer ca toti producatorii de drone mai scumpe si deci riscuri mai mari inclusiv in protectii diverse si uzuri la mediul si vibratii implicite cauzate de performante/turatii/inaltimi/viteze/greutati medii si mari, toti seriosii adica nici sa nu auda de fibra carbon, au toti cadru pur metalic fireste aliaje similare Dural, fibra carbon neprezentand pentru nici unii garantiile cerute in nivele de aplicatii mai serioase, mai riscant de scumpe sau cu asigurari de accidente... Cu toate ca asta ii costa enorm la consum, autonomie, performante de zbor etc si poate tocmai de aceea ! :good:
PS _ mai sunt cateva zile si de 2% pentru ARA...si mai ales de scrisoarea pt corectii legislative care banuiesc ar trebui trimisa de seful nostru sau cine?? Trimitem individual? Vorba colegului trebuie sa stii si legislatie nene...eu chiar daca am mai nimerit-o nu am acum timp sa studiez mai mult termenul e scurt si ma rog sunt amator ca si voi, nici ei nu stiu cate stiu eu de rutere cisco... Ar trebui sa resintetizam ceva idei finale scurte si sefu Andras sa dea daca e pe aproape si disponibil tonul sau schema finala de dezbatut si propus ce se mai poate sa nu ne trezim la anu iar cu cine stie ce abjectii sau inadvertente de interpretare, devenite a nu stiu cate oara lege (a naibii fatalitate! Tipica??? :pardon: ) pe aceste meleaguri,,,
#2214
Postat 06 May 2015 - 04:28 PM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#2215
Postat 06 May 2015 - 04:46 PM
misumat, la 06 May 2015 - 04:28 PM, a spus:
:rofl:
#2216
Postat 06 May 2015 - 06:02 PM
misumat, la 06 May 2015 - 04:28 PM, a spus:
Chiar mă întrebam când ? :rofl:
Vă rog fără "domnule" că să fiu al nabii dacă nu l-am căutat peste tot. În şifonier, pe sub birou, pe sub pat, ... al naibii nu-l găsesc pe nicăieri. Ajunge simplu ViP (nu "viaipi"), sau mai bine, Viorel.
Trebuie să recunoaşteţi că are cursivitate, stăpâneşte bine limba română, mesajul este clar şi susţinut. Are şi ceva exagerări, dar ... le lăsăm aşa.
:drinks:
P.S. Nu e nevoie de scuze.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 06 May 2015 - 06:02 PM
#2218
Postat 07 May 2015 - 09:36 AM
EASY STAR II
Phoenix 2000 EPO Composite R/C Glider
Tarot 680 Pro NAZA M V2 - GoPro 4 Black
DJI F450 NAZA-M V2 - GoPro 4 Black
FrSky TARANIS Plus-OpenTX
#2219
Postat 09 May 2015 - 09:07 PM
#2220
Postat 10 May 2015 - 07:10 AM
#2221
Postat 10 May 2015 - 11:47 AM
Asta e realitatea la care se mai adaugă o realitate mai neagră reprezentată de faptul că aceste aparate care ne relaxează pe noi, sunt atât de accesibile şi avansate încât pot fi folosite în scopuri "militare" şi de către civili - mă refer la terorism.
Nu suntem perfecţi şi nici lumea în care trăim nu am construit-o perfect, aşa că suntem obligaţi să acceptăm efectele acţiunilor noastre.
#2222
Postat 10 May 2015 - 12:46 PM
YO2BTW, la 07 May 2015 - 09:36 AM, a spus:
Multam fain de intelegere si informare prompta la obiect si mai ales actuala: excelenta emisiunea la Nasu a dlui Dragu care a atins curajos toate problemele noastre legate de subiect si mai ales actualitate legislativa!
Bravo inca o data dlui Dragu de la FAE-Drones care a actionat concret dand si in judecata autoritatili castigand contra regulamentului ala scos parca la solicitarea unui clan...cel referitor la folosirea camerelor pe drone cand de fapt asta e chintesenta oricarei drone utile pe mapamond!!
Ale Nasului sunt printre cele mai bune si coerente si utile emisiuni tv ca intotdeauna, dar ce pacat numai asa am aflam de ele si nu afla cine trebuie, o emisiune clarificatoare pt popor ...trebuia cumva preluata si dusa si la ProTV si Antene... ca ar ajuta mult la crearea unei minime educatii mai ales ca prevad ca astea vor schimba viitorul in multe domenii foarte curand!!!
Au punctat bine si istoria primelor hotarari si actualele negocieri, speram se va ramane la exceptarea de la orice alte restrictii in afara locatiilor unde pozatul e interzis ca si a zonelor des populate, limitarea sub 150 metri altitudine maxima pt sub 1 kg drona, separarea notiunilor de drona jucarie si drone grele (peste 1 kg cu tot ce are pe ea), ideea permiselor sau inmatricularii mi se pare ok la care sa se adauge responsabilitate si despugubiri pt tot ce provoaca detinatorul oricarei drone in caz de accident sau violare spatiu privat, locuinta etc altfel intr-adevar nu putem bara vreo eventuala degringolada in care de acum incolo toti pustanii mai nebuni de bani gata deci care isi pot permite jucarii la limita sa abunde deasupra orasului parcurilor etc cu obecte zburatoare in toate directiile stresand toata populatia venita acolo totusi pt relaxare sau mers in siguranta
Ar mai fi de retinut ca daca esti in masina daca iti cade in cap sau intra in fatza mai esti cat de cat protejat la leziuni dar desigur poti face accident urat, socat suprins de caderea instant chiar a unei drone mici pe parbriz cand tocmai esti intr-o intersectie sau bulevard in viteza etc!!
PS - pt alte dispute constructive mai dau o inspiratie relevanta legata de dezbaterea fibra-carbon si metale adevarate:: am luat de curand o drona-buburuza de jucarie are doar 100 grame dar e marca reputata REELY minicopter tip MC120.
Neasteptat poate pentru multi, am gasit ca are cadrul exclusiv de otel inalt aliat pt ca este usor desi voluminos (arata ca niste tzevushte !!), nici macar la jucaria asta nu au folosit fibra-carbon sau poate tocmai de aia ca era jucarie pt cei mici gata sa dea de peretii din casa cu ea in toate felurile si apoi sa planga ca s-a rupt...
Au preferat sa i puna la drona Li-Po de 7.2 V deci 2 celule in loc de una si motoare puternice cu elice mari ca sa poata compensa supragreutatea cadrului, asta da jucarie robusta pt training copii ,mari!...
PS2 (acum ca v-am obisnuit cu stilul...):
ia vedeti si aici o replica !...
Aceasta postare a fost editata de Franz: 10 May 2015 - 12:50 PM
#2223
Postat 10 May 2015 - 01:12 PM
As zice ca e mai bine sa continui postarile despre multicoptere in sub-forumul dedicat, or fi aici discutii libere, dar pe o tema cat de cat data.
#2224
Postat 10 May 2015 - 01:17 PM
Aspectul legat de anularea Ordinului 8 este şi el o dovadă clară de inconştienţă. A acţionat impulsiv şi din orgoliu nemăsurat. Anularea ordinului e un dezastru la momentul actual. După modificarea Codului Aerian şi a altor câteva legi, Ordinul 8 era singurul care ne mai permitea să facem oarece zboruri acoperiţi de faptul că eram membri ai unei organizaţii. Pentru cei din afara FRMd era o problemă, ce-i drept şi totodată încorect.
Au trecut 15 zile de la pronunţarea sentinţei ? Dacă da, vă spun cu părere de rău că până şi un avion de hârtie e considerat aeronavă după definiţia legii - al. 3.3., art 3 din L 257/2001 republicată în M. Of. nr.684 din 29 iulie 2005. Dacă e să se pună "organu'" statului cu ochii pe noi şi să aplice legea, am ..lit-o, pe româneşte.
În ceea ce priveşte partea cu fibra de carbon, nu există nicio polemică. Treburile sunt clare. Dacă sunt respectate strict condiţiile de formare, e net superioară duraluminiului. Singurul incovenient este că nu rezistă la şocuri electrice de genul fulgerelor. Partea cu accidentele provocate de materialele compozite e o exagerare. Material compozit nu înseamnă numai fibră de carbon, ci un sandwich din fibră de sticlă, fibră de carbon şi duraluminiu, sau plasă de dural, în felul acesta păstrându-se caracterul de Cuşcă Faraday a fuselajului, disipând energia electrică şi protejând atât fuselajul cât şi pasagerii. Accidente au fost pe la începuturi, la teste şi culmea, la Boeing şi Puma, nu la Airbus (deşi au avut şi ei).
#2225
Postat 10 May 2015 - 04:10 PM
Franz, la 10 May 2015 - 12:46 PM, a spus:
Ma gandeam sa te pun in garda impotriva unor astfel de afirmatii dar iar ziceai ca am ceva cu tine! :D
Intre timp, ti-ai luat-o! :p
Axioma: daca vrei sa fii bine vazut pe aici nu pune la indoiala justetea actiunilor "seniorilor", nu zi ceva de rau de A.R.A, lauda ministerul si mai ales nu-l lauda, ba din contra, critica-l pe Dragu!
Vezi ca e un topic intreg, "Dramida traieste!" de unde poti sa te inspiri cum sa-l faci cu ou si cu otet. :D
Asta daca nu vrei sa fii tratat drept "cocalar cu drona"!
Disclaimer: vezi ca eram ironic, again, la adresa altora, nu a ta, nu te infoia din nou! ;)
#2229
Postat 10 May 2015 - 09:16 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2231
Postat 10 May 2015 - 10:49 PM
Andyned, la 10 May 2015 - 10:27 PM, a spus:
Bine ai venit alaturi de noi ! :yahoo:
Esti un castig pentru asociatie.
Adrian - YO2BTW
EASY STAR II
Phoenix 2000 EPO Composite R/C Glider
Tarot 680 Pro NAZA M V2 - GoPro 4 Black
DJI F450 NAZA-M V2 - GoPro 4 Black
FrSky TARANIS Plus-OpenTX
#2232
Postat 11 May 2015 - 11:42 PM
Andrix_y, la 30 April 2015 - 05:45 PM, a spus:
AACR a realizat un proiect de reglementare pentru RPAS, pe care il veti gasi pe zona de transparenta de pe pagina de internet a AACR ( http://www.caa.ro/pa...e-in-consultare ).
Avem rugamintea de a ne transmite la adresa transparenta@caa.ro comentariile si sugestiile dumneavoastra fata de acest proiect, pana pe data de 15 mai 2015.
Propunerile dumneavoastra vor fi analizate in cadrul AACR, urmand ca cele pe care le vom considera justificate sa le introducem in proiectul care il vom trimite la Ministerul Transporturilor spre aprobare.
Doresc sa va amintesc faptul ca proiectul de reglementare va fi postat, la momentul respectiv, si pe pagina de transparenta decizionala a MT.
Cu respect,
Stimati Aeromodelisti,
In urma propunerii AACR pentru reglementarea RPAS-urilor, ARA are urmatoarele obiectiuni (atasat). Asteptam feedback-uri si sugesti pana la data de 14.05.2015 la adresa de e-mail info@aeromodelism.ro sau pe forum.
https://www.aeromode....ro/legislatie/
O zi buna
Fisiere atasate
-
AACR_12.05.2015_V1.pdf (62.81K)
Number of downloads: 25
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 11 May 2015 - 11:59 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2233
Postat 12 May 2015 - 05:33 AM
O sa trec in revista motivatiile pe rand:
"reducerea aeromodelelor la o replică a unei aeronave originale limitează creativitatea și posibilităților aeromodeliștilor de a găsi alte soluții decâtcele cunoscute."
Nu mi se pare ca au fost reduse strict la o replica, formularea AACR "mai mult sau mai puțin identice cu originalul" lasa libertate suficienta pentru oricata imaginatie.
"Interzicerea zborului autonom afectează toate clasele de aeromodele de zbor liber clasificate de FAI și cele radiocomandate (ex: determalizare mecanica sau cu fitil, Fail Safe in cazul aeromodelelor radiocomandate și altele)"
Determalizarea si failsafe-ul nu reprezinta navigare autonoma, ci metode de siguranta !
A nu se confunda failsafe in sine cu activarea de catre failsafe a unui sistem de revenire la baza (RTH/RTL), acesta din urma da, este navigarea autonoma, dar nu este folosit de nici un model competitional !
De acord cu adaugarea scopurilor didactice si cercetare, aici eventual ati putea face trimitere la draftul proiectului european care defineste trei clase: open, comercial si cercetare/armata.
#2234
Postat 12 May 2015 - 06:54 AM
Dabea a aceptat MT definitia aeromodelului si incepe AACR de la zero.
Pe partea de greutate poate va este scapat ca AACR limiteaza aeromodele la 7kg.
Si orice multicopter Phantom 1-2-3 sau si cele de 100 lei gen Carrefour devin RPAS cu zbor autonom care trebuiesc inregistrate doar pentru ca vin inapoi la locul de decolare si aterizeaza singure.
Se nu uitam se faci licenta de pilot pentru aeromodel.
Daca ma intrebati pe mine, astea toate sint aberatii si astept se fiu bagat in puscarie pentru ca detin aeromodele peste 7 kg, le zbor fara se fie inregistrate si fara se detin licenta de pilot.
In plus pilotez si multicopter, efectuez "luccu aerean" si ma pozezi pe mine si familia sau peisaje in timp liber.
Nu dureaza mult si omeni vor fi orbiti cind se nasc ca se nu vedem prea mult, ne vor fi taiate maini si piciore si vom fi tinuti intrun Matrix pentru a produce nu stiu ce.
Brave new world.
Nebunia curata.
toata stima pentru cei care mai pot ramane calm fata de asa ceva si merg in discutii cu birocrati nebuni care se gindesc la asa documente si reguli.
rhc@born.ro
#2235
Postat 12 May 2015 - 07:45 AM
:good:
Toata tevatura asta cu legi si paralegi se rezuma la niste functionari idioti care n-au nici cea mai vaga idee despre domeniul pe care vor sa-l "reglementeze" doar ca sa arate ca au activitate.
Si in loc sa facem scandal si sa aratam public cat sunt de prosti le cantam in struna...
#2236
Postat 12 May 2015 - 07:47 AM
Ps: legea nu e pt. cei ce vor sa faca rau, aia vor face oricum, nu se impiedica de o lege.
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 12 May 2015 - 07:50 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.