Scotand ce este irelevant pentru definire, ramane:
Aeromodel=
Aparat de zbor mai greu decat aerul, altul decat baloan sau zmeu,
de dimensiuni limitate,
replica a unei aeronave reale sau imaginare, (notiunea de "limitat" nu spune nimic sau reprezinta orice... in functie de cel care interpreteaza)
echipat sau nu cu mijloace de propulsie proprii,
comandat sau nu de la sol, in limita campului vizual,
destinat a fi folosit in scop recreational, competitional, educativ sau cercetari stiintifice,
avand masa maxima la decolare de 30kg.
Nu te poti lega de imaginatia omului in definitie, nici de motorizare nici de comanda. Restul pare corect. Cam asa ar putea suna ceva fara a ne incurca in vorbe goale. Cum ziceam, prin limitarea destinatiei pot fi mici probleme. Dar cum nu le putem avea pe toate, trebuie inceput cu ceva.
PS. Pentru partea cu competitiile sportive ar trebui sa intervina cine se ocupa mai mult de ele si anume federatia (desi unora le place sau nu, desi exista suspiciuni ca fiecare o trage pe turta lui...).
Nu stiu daca scopul bagat in definirea aeromodelului nu duce la interpretari ciudate ulterior.
Cum ziceam, daca un intreprinzator cumpara un aeromodel definit oricum doresc cei de aici si-i schimba destinatia adica il face pentru filmari aeriene, la nunti, cu profit si toate cele de pe langa aceasta activitate, asta nu inseamna ca aeromodelul ca mijloc de transport al camerei isi va schimba starea si va deveni din aeromodel o masina de facut bani, definita altfel. El ramane tot aeromodel, doar ca utilizarea este alta, cu tot ce presupune aceasta utilizare. Dar aeromodelul tot aeromodel ramane indiferent la ce e folosit.
Cred ca sunt doua puncte de vedere diferite. Unii vor sa defineasca aeromodelul prin utilizare si altii se refera la partea pur tehnica, de constructie, fara a tine cont de utilizare.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 25 March 2015 - 09:14 PM