Ok, dpdv al autoritatilor orice zboara este aeronava civila :drinks:
Odata asimilata aceasta logica - barza, licurici, bixler, quad = aeronava civila - am inteles ca:
1. paseaza problema "celor mici" (fara a incerca sa defineasca ceva) unui viitor ordin stabilit de comun acord de catre cei 2 ministri - MTr si MAN
2. ne ajuta cumva dezinteresat adaugand lit.e la art.9, alineatul 1, exceptandu-ne astfel de la conditiile stricte ale zborului in zona G de la art.8
7. La art. 9 alin. (1), după lit. d) se introduce o nouă literă, lit. e), cu următorul cuprins:
„e) aeronavele civile fără pilot la bord care îndeplinesc dispozițiile art. 3 alin. (2) sau, după caz, ale
art. 3 alin. (41) şi care au masa maximă la decolare mai mică sau egală cu 30 de kg.”
art.3 alineat 2, modificat:
„(2) Zborul VFR al unei aeronave civile, executat în întregime într-o zonă de spaţiu aerian de clasa
G, se consideră autorizat dacă aeronava este asigurată, după caz, conform legii, pentru daune produse
terţilor iar pentru zborul respectiv operatorul aeronavei a depus un plan de zbor în conformitate cu
reglementările aeronautice în vigoare sau, la alegerea operatorului, a făcut o informare de trafic VFR
la Ministerul Apărării Naţionale, în conformitate cu procedura prevăzută în anexa nr. 1,
cu excepția
aeronavelor civile fără pilot la bord ale căror zboruri se consideră autorizate
numai dacă sunt respectate condițiile și restricțiile de operare, aprobate prin ordin comun al ministrului transporturilo și al ministrului apărării naționale în funcție de caracteristicile și performanțele tehnice și operaționale ale aeronavelor.”
3. rezolva elegant zborul nostru in zone ctr prin posibilitatea protocolului.
Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 23 March 2015 - 10:02 PM