Pagina 1 din 1
ESC, BEC, si configurarea rotilor
#1
Postat 02 January 2014 - 02:08 AM
Salut,
Dupa cate stiti, sunt nou si am si eu un Twister BX.
Incet, poate voi face upgrade la brushless, dar am dat de niste dubii.
Deocamdata am ESC + motor Brushed ce merge bine, dar daca doresc sa trec pe Brushless, normal va trebui si un ESC brushless, dar ce este acel BEC? la ce se foloseste?
La fel am niste probleme la roti.
Cel din fata de exemplu unul, are opturi, nu am cum sa il reglez, deoarece daca strang piulita autoblocanta, nu mai fuge lin, posibil sa apese in rulment si sa frece.
Cealalta roata in schimb nu doar ca are mici opturi, dar bate in sus si in jos, ca urmare toata bascula intra in vibratie.
La fel as ruga pe cineva sa ma lamureasca, daca merita sa schimb hex-urile in hexuri de aluminiu?
La fel, toe-in, toe-out camber negative si positive. Stiu ce inseamna ele, dar ce avantaje prezinta fiecare?
sper ca am deschis topicul in locul potrivit, daca nu, rog un moderator sa il mute.
Mersi,
Mihaly N.
Dupa cate stiti, sunt nou si am si eu un Twister BX.
Incet, poate voi face upgrade la brushless, dar am dat de niste dubii.
Deocamdata am ESC + motor Brushed ce merge bine, dar daca doresc sa trec pe Brushless, normal va trebui si un ESC brushless, dar ce este acel BEC? la ce se foloseste?
La fel am niste probleme la roti.
Cel din fata de exemplu unul, are opturi, nu am cum sa il reglez, deoarece daca strang piulita autoblocanta, nu mai fuge lin, posibil sa apese in rulment si sa frece.
Cealalta roata in schimb nu doar ca are mici opturi, dar bate in sus si in jos, ca urmare toata bascula intra in vibratie.
La fel as ruga pe cineva sa ma lamureasca, daca merita sa schimb hex-urile in hexuri de aluminiu?
La fel, toe-in, toe-out camber negative si positive. Stiu ce inseamna ele, dar ce avantaje prezinta fiecare?
sper ca am deschis topicul in locul potrivit, daca nu, rog un moderator sa il mute.
Mersi,
Mihaly N.

#2
Postat 06 January 2014 - 04:01 PM
Am avut si eu LRP Twister, atat Buggy cat si StadiumTruck. De-a lungul unui an si ceva a tracut prin foarte multe upgrade-uri/modificari. "Platforma" Twister este o copie in proportie de 80-90%, din material mai moale a binecunoscutei Kyosho Ultima.
Dar, sa revenim la intentia ta, aceea de a pune un sistem brushless pe modelul tau. Primele piese ce vor ceda vor fi planetarele. Si asta destul de repede. Se vor torsiona axele homocineticele. Acelea cu profil in stea. Apoi, vor "pica" pinioanele din cutie, idle gear-ul si drivegear-ul, cel de pe axul slipper-ului. La vitezele mai mari, date de un sistem BL, la prima lovitura a rotilor din spate, vor iesi pinii de bascula, rupandu-se FR hingepin.
In concluzie ... nu merita efortul si nici banii bagati in modelul acesta. Distreaza-te cu el asa cum este, apoi fa-l cadou si treci la un nivel superior. Recomand la "bani putini", Absima Jekyl ... cu posibilitati de upgrade la un nivel competitional si cu o rezistenta initiala a pieselor, mult peste LRP.
Rotile tale sunt "ovale" de la lovituri. Plasticul din care sunt facute jantele ... se deformeaza atat elastic cat si plastic ...
Dar, sa revenim la intentia ta, aceea de a pune un sistem brushless pe modelul tau. Primele piese ce vor ceda vor fi planetarele. Si asta destul de repede. Se vor torsiona axele homocineticele. Acelea cu profil in stea. Apoi, vor "pica" pinioanele din cutie, idle gear-ul si drivegear-ul, cel de pe axul slipper-ului. La vitezele mai mari, date de un sistem BL, la prima lovitura a rotilor din spate, vor iesi pinii de bascula, rupandu-se FR hingepin.
In concluzie ... nu merita efortul si nici banii bagati in modelul acesta. Distreaza-te cu el asa cum este, apoi fa-l cadou si treci la un nivel superior. Recomand la "bani putini", Absima Jekyl ... cu posibilitati de upgrade la un nivel competitional si cu o rezistenta initiala a pieselor, mult peste LRP.
Rotile tale sunt "ovale" de la lovituri. Plasticul din care sunt facute jantele ... se deformeaza atat elastic cat si plastic ...
#4
Postat 06 January 2014 - 04:18 PM
BEC inseamna Battery Echivalent Circuit ... (echivalentul unei baterii de pe un sistem Nitro, barerie ce alimenteaza receptorul si servo-urile) ...
Acest BEC, este parte componenta (circuit intern) al oricarui ESC (Electronic Speed Control), ce furnizeaza o tensiune de 5-6v, catre receptor iar apoi catre servo (uri), ventilatoare, etc. Daca pui foarte multe "accesorii" electronice gen kit de lumini, ventilatoare, etc, curentul furnizat de catre ESC prin BEC, nu acopera necesarul si astfel receptorul nu porneste sau nu se bind-uie cu statia. Acelasi fenomen poate aparea cand ai un servo rapid/puternic, ce trage mult curent din BEC. Poate functiona ok sistemul dar in timpul rularii modelului, la schimbari bruste de directie plus "mana in gaz", apar asa numitele "glitches-uri". Servo-ul refuza sa raspunda si dai cu modelu' in gard :D Se poate pune fie un condensator polarizat de 3000 microfarazi pe orice mufa libera a receptorului, sau se poate in ultim caz, folosi un BEC extren sau UBEC, ce se alimenteaza direct de la baterie (pack). In cazul acesta, este mai complicata "schema" de conectare si nu o recomand incepatorilor sau celor ce nu au notiuni de baza in electronica.
Camber, Caster, Toe, etc...sunt unghiuri ale rotilor (fata/spate). La Twister, nu poti modifica decat caster-ul pe fata, prin inversarea "placutei" de care se prind basculele. Ai optiune standard de 25 de grade. Prin inversarea piesei amintite, poti obtine un unghi de 30 de grade. Ajuta la o virare mai usoara/pronuntata la intrarea in curbe, fara a modifica repartitia greutatii fata/spate a modelului.
Cu piese de upgrade, poti modifica si celelalte unghiuri ... dar, repet ...twister-ul este bun de inceput, un bashing usor ...si cam atat. La bashing ... nu se "simt" prea mult modificarile fine ale unghiurilor pomenite :)
Acest BEC, este parte componenta (circuit intern) al oricarui ESC (Electronic Speed Control), ce furnizeaza o tensiune de 5-6v, catre receptor iar apoi catre servo (uri), ventilatoare, etc. Daca pui foarte multe "accesorii" electronice gen kit de lumini, ventilatoare, etc, curentul furnizat de catre ESC prin BEC, nu acopera necesarul si astfel receptorul nu porneste sau nu se bind-uie cu statia. Acelasi fenomen poate aparea cand ai un servo rapid/puternic, ce trage mult curent din BEC. Poate functiona ok sistemul dar in timpul rularii modelului, la schimbari bruste de directie plus "mana in gaz", apar asa numitele "glitches-uri". Servo-ul refuza sa raspunda si dai cu modelu' in gard :D Se poate pune fie un condensator polarizat de 3000 microfarazi pe orice mufa libera a receptorului, sau se poate in ultim caz, folosi un BEC extren sau UBEC, ce se alimenteaza direct de la baterie (pack). In cazul acesta, este mai complicata "schema" de conectare si nu o recomand incepatorilor sau celor ce nu au notiuni de baza in electronica.
Camber, Caster, Toe, etc...sunt unghiuri ale rotilor (fata/spate). La Twister, nu poti modifica decat caster-ul pe fata, prin inversarea "placutei" de care se prind basculele. Ai optiune standard de 25 de grade. Prin inversarea piesei amintite, poti obtine un unghi de 30 de grade. Ajuta la o virare mai usoara/pronuntata la intrarea in curbe, fara a modifica repartitia greutatii fata/spate a modelului.
Cu piese de upgrade, poti modifica si celelalte unghiuri ... dar, repet ...twister-ul este bun de inceput, un bashing usor ...si cam atat. La bashing ... nu se "simt" prea mult modificarile fine ale unghiurilor pomenite :)
#6
Postat 09 February 2014 - 11:41 PM
imi pare rau sa te contrazic cam asa se numeste Battery_eliminator_circuit
http://en.wikipedia....minator_circuit
iar rolul lui este sa suporte niste consumatori mult mai mari pe care poate sa ti ofere un esc normal , nu vei gasi nciun esc pe care chiar daca scrie ca suporta sa tragi din ele 6v/3a nu vei putea sa faci asta incearca sa targi din el maxim 2A curati si vei praji 2 ochiuri pe el in cazu asta vei cumpara un bec,DIN ROMANIA sau mai bine iti construesti tu unu :drinks:
http://en.wikipedia....minator_circuit
iar rolul lui este sa suporte niste consumatori mult mai mari pe care poate sa ti ofere un esc normal , nu vei gasi nciun esc pe care chiar daca scrie ca suporta sa tragi din ele 6v/3a nu vei putea sa faci asta incearca sa targi din el maxim 2A curati si vei praji 2 ochiuri pe el in cazu asta vei cumpara un bec,DIN ROMANIA sau mai bine iti construesti tu unu :drinks:
Aceasta postare a fost editata de kinderu56: 09 February 2014 - 11:42 PM
Team associated b44
team associated sc10 4x4
team associated tc4
X Factory X-6 Squared
ofna titan deluxe
PS: fara bautura viata e pustiu "secretu lui bachus"
0723652247
team associated sc10 4x4
team associated tc4
X Factory X-6 Squared
ofna titan deluxe
PS: fara bautura viata e pustiu "secretu lui bachus"
0723652247
#8
Postat 13 February 2014 - 11:45 AM
kinderu56, la 09 February 2014 - 11:41 PM, a spus:
imi pare rau sa te contrazic cam asa se numeste Battery_eliminator_circuit
http://en.wikipedia....minator_circuit
iar rolul lui este sa suporte niste consumatori mult mai mari pe care poate sa ti ofere un esc normal , nu vei gasi nciun esc pe care chiar daca scrie ca suporta sa tragi din ele 6v/3a nu vei putea sa faci asta incearca sa targi din el maxim 2A curati si vei praji 2 ochiuri pe el in cazu asta vei cumpara un bec,DIN ROMANIA sau mai bine iti construesti tu unu :drinks:
http://en.wikipedia....minator_circuit
iar rolul lui este sa suporte niste consumatori mult mai mari pe care poate sa ti ofere un esc normal , nu vei gasi nciun esc pe care chiar daca scrie ca suporta sa tragi din ele 6v/3a nu vei putea sa faci asta incearca sa targi din el maxim 2A curati si vei praji 2 ochiuri pe el in cazu asta vei cumpara un bec,DIN ROMANIA sau mai bine iti construesti tu unu :drinks:
Mama ei de limba romana :))
Arata acest topic
Pagina 1 din 1