Modelism - RHC Forum: ESC sau Bateria? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

ESC sau Bateria?

#1 Useril este offline   MarinMircea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 580
  • Inregistrat: 20-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:Automodelism
    Ciclism (in portii moderate)

Postat 13 December 2013 - 11:23 PM

Imi tot da batai de cap Esc-ul cred.. de la un Slash 4x4 VXL, nu stiu exact daca el este problema, dar daca cineva stie mai multe pe partea de descarcare si eventual felul prost in care am folosit eu masina, este primita cu bucurie orice fel de incercare.
De 2 ani cred ca-l am, sau face in februarie, oricum, in perioada de iarna... cam jumatate de an nu am mai avut activitate cu el, reincepand putin de vreo 2 saptamani incoace, si am aceeasi vesnica problema, mi se umfla bateriile. (am mai cumparat o masinuta de drift, bateriile nu au stat 6 luni nefolosite, in general o data pe luna au fost folosite), ambele baterii au cam 20 de incarcari, am mai patit asta cu un Kypom de 5300 mah 35C, la fel, s-a umflat foarte tare, nu mai am curaj sa-l folosesc, hardcase-ul fiind desfacut in 2.
Am avut mereu grija sa nu se incinga mult prea tare, am cumparat cooler pentru electronica, dar nu am observat nici o diferenta, doar in rapiditatea cu care se racea dupa ce se incalzea mult prea tare, apropo de treaba asta, indiferent de timp, am avut cazuri in care masinuta s-a oprit singura si nu a mers pana cand nu s-a racit esc-ul, in conditiile in care abia am mers 10 minute cu ea si intr-adevar, nu sunt tipul care sa isi respecte foarte mult timpul in care masina sta in full throtle, dar sa fim seriosi, cred ca putem uita de vrajeala cu 100 de A, sau 200A curent de descarcare al motorului, daca nu ma insel, la aproximativ 400W cat are, 100% curentul lui este de ~60A, si tocmai mi s-a umflat un nano-tech de 5.6A la 50C, deci clar nu asta e problema ci alta, cred ca esc-ul imi deregleaza voltajul bateriei.. am pus la incarcat, frumos, avea 4.2 pe o celula si 4.13-4.14 osciland la cealalta, asta la finalul incarcarii, final dupa care s-a umflat si incins foarte tare si mi-a fost frica sa scot si cablurile din el ca sa nu ia foc, sau ceva, l-am pus repede in cada(nu stiu daca am facut bine), mentionez ca am un Hobbyking accucel 6 , varianta aia mai noua care testeaza si rezistenta interna daca nu ma insel (oricum n-am folosit-o niciodata, dar stiu ca doar generatia noua are minunea asta), sper sa nu citeasca gresit voltajele si sa imi fi incarcat mai mult pe o celula, de aici poate si motivul pentru care s-a umflat.
Revenind la descarcarea pe masinuta, in timpul mersului, fara sa astept sa se termine bateria, verific temperatura stiind ca am probleme cu ea, daca e prea mare, o opresc 1-2-3 minute.
Mentionez ca mi-a dat nu de putine eroare la voltaj, ma jucam 5 minute cu masina si deodata ii taia puterea, si bipaia led-ul de Cut off.. dar daca setam pe modul NIMH, imi dadea toata puterea acumulatorului, si nu, nu a scazut sub 3.0V pe celula, dupa ce se termina bateria pe modul nimh, ii scade puterea si atat.
Nu stiu cat de explicit m-am facut, daca aveti nedumeriri in legatura cu aceasta problema, incerc sa dau detalii
Mai am o rugaminte, oricum nu voi mai pastra motorul sau esc-ul, vreau sa stiu ce mi-ati recomanda ca inlocuitor pentru VXL, tot wateproof, poate chiar si link din RO, daca nu are pretul de 10 milioane, cand afara e 4.. ca de obicei.

Am tot incercat sa o vand, nefiind constient de probleme pe care le are si imi cer scuze in caz ca cineva imi va reprosa asta, iar de fiecare data cand am semnalat cate o problema si a fost cineva interesat, am explicat care este acea problema, nedorind motiv de scandal, nu mi-a placut niciodata sa mint lumea, ba chiar am incercat, dupa mine, dar poate gresesc, sa fac pretul masinii in asa fel incat electronica sa fie aproape gratis, atunci cand am observat ca face figuri.

Aceasta postare a fost editata de MarinMircea: 13 December 2013 - 11:28 PM

Firestorm 10t - la vanzare
Traxxas slash ultimate 4x4 VXL
0

#2 Useril este offline   vgeorge 

  • Membru Fondator MDT
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2706
  • Inregistrat: 31-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Pitesti

Postat 14 December 2013 - 07:28 AM

Mentionez ca mi-a dat nu de putine eroare la voltaj, ma jucam 5 minute cu masina si deodata ii taia puterea, si bipaia led-ul de Cut off.. dar daca setam pe modul NIMH, imi dadea toata puterea acumulatorului, si nu, nu a scazut sub 3.0V pe celula, dupa ce se termina bateria pe modul nimh, ii scade puterea si atat.

Cred ca ti-ai raspuns singur la problema.Descarcarea acumulatorului nu este destul de mare.
Cazuri pt care bateria se umfla:
1.acumulatorul este suprasolicitat
2.acumulatorul este tinut incarcat o perioada mare de timp.
Racing
-Associated B7 - buggy 2wd electric
-Associated B74.2 - buggy 4wd electric
-Mugen MTC2 - stock/mod touring electric
-Associated SC6.2 - short course 2wd electric
-Losi SCTE 2.0 - short course 4wd electric
-Mugen MBX7TR - truggy nitro
-Mugen MBX8R - buggy nitro
-Kyosho MR04 - 1/28 box stock
-GLR racing - 1/28 mod
-Garbage collection - Crawler performance scale



[center]Club
C.S.T.A. Bucuresti
0

#3 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 14 December 2013 - 09:17 AM

Stai un pic

Mi se pare mie sau amesteci doua probleme, cutoff termic la esc e una si cutoff de tensiune lipo e alta

Eu as incepe sa lucrez la prima, ai gearing prea optimist, ceva freaca pe transmisie, motor defect, sint mai multe cauze posibile.

Intre timp as pune o alarma lipo d-aia de 3 lei ca sa vad in mers daca sesiseaza ceva in neregula - alarma aia monitorizeaza fiecare celula, nu tensiunea totala a pack-ului asa cum face esc-ul

Asa de control n-ar fi rau sa verifici cu un voltmetru daca incarcatorul masoara bine

Bateria s-a umflat cind exact, la incarcare, la joaca sau pe raft?
USER BANNED BY ADMIN
0

#4 Useril este offline   MarinMircea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 580
  • Inregistrat: 20-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:Automodelism
    Ciclism (in portii moderate)

Postat 14 December 2013 - 12:41 PM

Bateria s-a umflat treptat.. foarte putin aproape insesizabil pe masina si ultima oara s-a umflat de aproape s-a desprins hardcase-ul in timp ce se incarca, aproape de final.
La egalizare o celula are 4.20V , cealalta 4.14..., deci probabil una s-a dus, cumva..
Foarte slabe sansele sa se fi dus din cauza electronicii de pe masina, am un prieten cu aceleasi baterii pe un e-revo cu motor de 4s de la hobbyking, motor care are mai mult decat dublu cuplul si puterea mea, si nu s-a intamplat asa ceva.. dar, motorul meu in tura trecuta s-a stricat, am uitat sa mentionez, rulmentii sunt aproape dusi, l-am luat asa, si acum nu mai vrea sa porneasca de pe loc, doar daca o imping eu putin prinda putina viteza.

Aa si, Dan, la cut off termic esc-ul masoara strict temperatura lui si cred ca si a motorului, desi putin probabil daca nu e legat cu vre-un cablu un alt senzor, am probleme cu incalzirea si pe partea cealalta, imi da si eroare cu cut off la voltaj, desi bateria stiu sigur ca mai duce inca jumatate de ora.

Aceasta postare a fost editata de MarinMircea: 14 December 2013 - 12:44 PM

Firestorm 10t - la vanzare
Traxxas slash ultimate 4x4 VXL
0

#5 Useril este offline   MarinMircea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 580
  • Inregistrat: 20-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:Automodelism
    Ciclism (in portii moderate)

Postat 14 December 2013 - 12:48 PM

Nu mi-a mai ajuns timpul sa editez

George, inteleg ce spui, dar e ilogic ce se intampla, nu are cum acumulatorul sa nu aiba suficienta putere de descarcare pentru VXL... chiar si cu specificatiile date de traxxas, e dublu ca si capacitate de descarcare.
Asta e bateria: http://www.hobbyking...idProduct=17268 , sper sa nu se considere reclama.

Stiu ca e putin complicat, pana acum am 3 cauze, Li-Po a stat prea mult nefolosit, Esc-ul, sau motorul cere mai mult curent decat este normal, sau incarcatorul nu a egalizat cum trebuie si a depasit voltajul de 4.2 pe o celula.

Aceasta postare a fost editata de MarinMircea: 14 December 2013 - 12:51 PM

Firestorm 10t - la vanzare
Traxxas slash ultimate 4x4 VXL
0

#6 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 14 December 2013 - 02:46 PM

Umflata la incarcare... ciudat. Mi s-a umflat si mie un pic bateria, dar de la stat incarcata vara, de mers inca merge si celulele sint bine egalizate.

Ai incarcat-o si cu cablul de egalizare legat la incarcator, right? Ca unele incarcatoare cred ca te lasa doar cu cablul de putere, si daca bateria nu e echilibrata ai terminat-o.

La cutoff de voltaj, esc-ul taie la prima scadere sub limita (de obicei cind ii dai o talpa) chiar daca in gol bateria pare incarcata si in mers calm mai poti o vreme. Odata ce ai o celula cu rezistenta interna marita, bateria nu mai rezista in sarcina, ii scade tensiunea imediat ce incepi sa vrei curent. Daca scoti protectia tot ce faci este sa termini si mai rau bateria.

Cum ziceam, verifica incarcatorul, pune-ti la punct masina (nu te duci la joaca daca masina trebe impinsa ca sa porneasca)
USER BANNED BY ADMIN
0

#7 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2455
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 14 December 2013 - 05:41 PM

Probleme la motor, frecare greoaie, daca spui ca mashina trebuie impinsa, motorul avand probleme, suge ca si cum ar avea axul blocat, daca mai ai si alte probleme pe la mecanica mashinii, de acolo e problema. Motorul trage din greu, escul se infierbanta, lipo da putini c, si asta a fost pasul spre moarte al bateriei, iar incarcarea a fost picatura ce a dat afara.
Sfat,
Desfa motorul, refa rulmentii, si vezi mecanica mashinii sa nu fie frecare greoaie pe undeva.
Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#8 Useril este offline   jymmy05 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1171
  • Inregistrat: 14-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 16 December 2013 - 09:59 AM

Din punctul meu de vedere schimba mufa dintre esc si baterie si vezi daca mai face la fel.
Tu ai contact imperfect acolo si ti-am spus de acum doua sapt cand am iesit impreuna.
Motorul are rulmenti terminati dar nu freaca l-am avut in mana cand i-am lipit firele.
Iao prin eliminare sa fi sigur schimba mufele amandoua si vezi daca mai face la fel.
Daca nu ai mufe iti dau doua mufe de traxxas .
0

#9 Useril este offline   MarinMircea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 580
  • Inregistrat: 20-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:Automodelism
    Ciclism (in portii moderate)

Postat 16 December 2013 - 02:07 PM

Am inteles ionel, pana la urma o sa fac si treaba asta, sa vad ce mufe mai am, dar s-a umflat la incarcat, nu pe esc, treaba cu cut-off desi bateria era incarcata a fost mai mult un + de probleme.. oricum cred ca voi schimba combo-ul.
Am ramas cu o baterie, si nici aia nu stiu cat de buna o mai fii.
Mecanica nu este greoaie, testat in gol nu se aude nimic, dar cu motor zici ca e pe nitrometan.
Multumesc tuturor pentru ajutor.

Aceasta postare a fost editata de MarinMircea: 16 December 2013 - 02:08 PM

Firestorm 10t - la vanzare
Traxxas slash ultimate 4x4 VXL
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu