Raduga 7M si-l mai aminteste cineva?
#1
Postat 11 August 2005 - 04:15 PM
#2
Postat 11 August 2005 - 06:20 PM
Uita de el si arunca acest gunoi! Nu te supara, unii l-au laudat dar nu este decat un gunoi bagat pe gat romanilor ! La magazinul RHC sunt motoare MVVS ieftine super grozave, iti iei unul mai mic la inceput ,de 5 cc , kitul pe care il lucrezi merge cu asa ceva.
Cat despre machete dupa ce ai un motor de minim 20cc ar trebui sa te gandesti la asa ceva ! Ies grele !
Spor la treaba!
MUGUREL.
#3
Postat 11 August 2005 - 06:57 PM
Nu-ti pune mari sperante in performantele tehnice ale motorului, ca e slabut. Daca functioneaza, atat cat functioneaza, o sa ai o satisfactie pe care puteai s-o ai de acum 20 de ani. Nu-i tarziu nici azi. Pentru lucruri importante e bine sa procuri motoare mai performate, ca nu-i asa greu acum.
Ce ai incomplet la carburator? Poate se gaseste mai usor doar ce-ti lipseste.
Mult succes!
Telefon: 0721 385365
#4
Postat 11 August 2005 - 07:09 PM
#5
Postat 11 August 2005 - 07:21 PM
Cred ca o sa gasesti piesa aia de carburator pe undeva. Ai putina rabdare...
Combustibil ai procurat? O sursa de curent pentru bujie ai?
Chiar cu carburator RC cred ca iti trebuie o mica sarcina pe arbore si o tentativa de rodaj.
Poate nu mai e mult pana la pornire. Sa nu-l omori din prima.
Telefon: 0721 385365
#6
Postat 11 August 2005 - 11:42 PM
#7
Postat 12 August 2005 - 10:29 PM
#8
Postat 13 August 2005 - 05:50 AM
Primeste un sfat pritenesc :
Cumpara-ti unul din secolul asta....chiar daca e ceh,chinez,japonez,italian sau.......
........daca vrei sa te imbolnavesti de nervi completeaza Raduga.
Bafta!
JIMMY.
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
#9
Postat 13 August 2005 - 09:22 PM
#10
Postat 15 August 2005 - 09:28 PM
#11
Postat 15 August 2005 - 09:50 PM
bitex, la 11 Aug 2005, 19:21, a spus:
Buna poanta.... :D http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif :( :( :D
Citeaza
Nu-i chiar atat de scump unu nou echivalent cu ala . Iti dau io cu 40 de euro.
PS:
Sa intelegem ca pornirea motorului respectiv e o ambitie personala sau o dorinta mai veche ?
Aceasta postare a fost editata de ZOD: 15 August 2005 - 09:52 PM
#12
Postat 15 August 2005 - 09:59 PM
Daca nu-i pretentie exagerata pentru tine, poti sa-ti sugerez sa folosesti un carburator fix, adica nu unul pentru RC, cu care sa-l pornesti. Poate pentru asta gasesti piese mai usor.
Dar o sa constati cu uimire ca un carburator e mai scump ca motorul, in cazul asta.
Un carburator simplu cu tot ce mai e pe acolo cred ca gasesti mai usor, poate chiar moka.
Poate facem o claca si pornim mai multe Raduga ca si eu am apucaturi uneori... Mai schimbam piese de la unul la altul si tot o facem!
Vorbim intr-o zi cu soare, ca acum am multa treaba. Sunt singur acasa si iti dai seama ca nu am timp liber!
Telefon: 0721 385365
#13
Postat 16 August 2005 - 05:07 PM
#14
Postat 16 August 2005 - 06:56 PM
King_Gath, la 15 Aug 2005, 21:28, a spus:
Cand ajung acasa iti scanez foaia cu pricina.
Cand nu sunt sigur scriu..."cred ca ...." sau ceva similar :D
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 16 August 2005 - 06:57 PM
#15
Postat 16 August 2005 - 11:16 PM
#16
Postat 16 August 2005 - 11:21 PM
pe langa doua Meteor de 2.5 ....
Din cata rusa cunosc, pe cutie ( e nou ) pardon l-am pornit o data.....A PORNIT! scrie:
ZAVOD DOSAAF G.KIEV ===OBVEM TILINDRA 5,6 CM3========== " POLET " ========NU are rulmenti!
nici macar bucse la volanta.....dar a luat ceva turatie....problema e ca nu stiu pt. cat timp....
Poate masori fi gaurii in care intra carburatorul......poate se potriveste.
Daca e O.K. ti-l trimit cu totul. ( cu tot cu ambalaj ).
P.S. M-a napadit nostalgia anilor '70 cu atata CCCP prin preajma!!!!!
Cine stie poate reusesti sa intremezi o colectie de ZDELANO V CCCP.
Apropos! am un prieten care are un 25ccm.....tot rusesc cu doi cilindri in linie....
cu toata bunavointa nu am reusit sa-l pornim. Kometa e mai rasarit... dar trebuie sa-l gasesc...
daca nu o fi disparut pe veci...
Trimite-mi adresa si numele.....
JIMMY.
Fisiere atasate
-
cv.JPG (15.04K)
Number of downloads: 136
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
#17
Postat 16 August 2005 - 11:23 PM
Fisiere atasate
-
sdsd.JPG (14.89K)
Number of downloads: 120
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
#18
Postat 16 August 2005 - 11:34 PM
#19
Postat 17 August 2005 - 12:12 AM
daca vrei numai sa-l auzi cum baraie, poti sa-l faci sa porneasca si fara.......carburator! iei o pipeta si pui vreo
tri-patru picaturi de combustibil in orificiul unde ar trebui sa fie carburatorul. Invarti energic de pala si...in mod normal TREBUIE sa .........
porneasca,sa ia turatie si sa se opreasca dupa cateva secunde. Daca intrebi un mecanic auto i-ti va spune ca si Dacia si nu numai( sa aibe alimentarea cu carburator ) porneste FARA!
Chiar daca gasesti un carb. de la alt tip de motor, nu vei putea sa te bazezi pe " randamentul " dat.
Se gasesc motoare ( gama e asa de variata ) la firmele ce le comercializeaza..... la preturi acceptabile.
Un motor de 7.5 sau 10ccm e universal pt. inceput; la un pret ce se invarte pe langa 70-100 euro.
Pentru un incepator si nu numai, e o investitie rentabila avand in vedere fiabilitatea, consumul, la un pret moderat.
Personal am "manat" 6.5.....7.5....10....18.....si cred ca ma opresc aici ( sper ).TOATE la un pret de entry level....toate fara exceptie mi-au oferit satisfactii.
Ma repet din nou....asculta parerea majoritatii:
Daca vrei sa te apuci cu adevarat de AEROMODELISM, incepe cu lucruri serioase, ( motor,statie,scule si nu in ultimul rand materialele de constructie ) fara improvizatii.
Personal si eu am inceput cu inprovizatii ( statii facute de firme ce faceau casetofoane,motoare facute de firme ce faceau mobila...etc ) dar asa au fost vremurile.
Acum, macar d.p.d.v. al modelismului s-au schimbat mult lucrurile ( in mai bine ).....de ce sa nu profitam de ele?....mai usor... mai cu sacrificii...posibilitatile....nu sunt pentru toti la fel.....in schimb pasiunea.....depaseste obstacolele.
JIMMY.
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
#20
Postat 17 August 2005 - 12:20 AM
Sunt la fel de rudimentare in privinta carb. care chiar fortat nu prea se numeste carb. Opreste pe strada pe cineva cu MOPED ( PIAGIO ) daca te uiti la carb. vei avea o mare surpriza! NU ARE NICI UN FEL DE REGLAJ!
Carb. are dim. unei cutii de chibrituri.....si totusi merge chiar cu 60 la ora......pe langa un carb. de R/C chiar ca e rudimentar.
JIMMY
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
#21
Postat 17 August 2005 - 12:50 AM
Poate ne spui cum se numesc componentele notate cu A,B,C,D .
Mi-ar parea rau sa aflu ca tot ce ti-am spus pana acum, ti-a parut a fi o bascalie.
De obicei sunt serios.......indiferent cine e partenerul de dialog.
JIMMY.
Fisiere atasate
-
nnbn00.jpg (76.1K)
Number of downloads: 230
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
#22
Postat 17 August 2005 - 03:21 AM
Uite scanul. In dreptul cifrei fatidice...4...scrie " resurs ".
Cerem si parerea altor cunoscatori de rusa daca vrei.
Sincer imi pare rau. Sa stii ca si eu tin la el ( la motor ). Dovada ca l-am carat cu mine pana aici in baremul de kg admis de liniile aviatice. Am renuntat la altceva si l-am adus din considerente emotionale. Cred ca-i singurul din lumea noua. Dar acesta este adevarul :(
Daca vrei scanez toata cartea....
PS. Daca stai si judeci nici nu poate functiona mult...nu rulmenti, nu crom pe cilindru, nu segmenti....
PPS. Afirmatia ca poate ar functiona 4 ore in sir este o gluma frumoasa.
PPPS. Turatia maxima este de 11 000 rot/min iar cea minima 3 500 rot/min.
@ Jimmy. Am incercat cu un prieten sa pornim un motor rusesc de 5 cc....am un lapsus cum il cheama. Oricum era mult mai elaborat ca Raduga. Segmenti...pistonul avea partea superioara cu un profil frumos.... Marinarul mi-a spus ca era o clona nereusita dupa....sclerozia. Dupa o zi de dat la pala pe rand cu amicul meu am renuntat si de suparare am baut alcoolul etilic ce scapase neamestecat cu uleiul de ricin. L-am amestecat in parti egale cu apa si a iesit o vodca pe cinste. Sa tot fie 20 de ani de atunci....
Fisiere atasate
-
Raduga7.jpg (59.76K)
Number of downloads: 220
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 17 August 2005 - 04:19 AM
#23
Postat 17 August 2005 - 07:15 AM
Se poate si asa ?, la 17 Aug 2005, 04:21, a spus:
Kometul de care vorbea Jimmy!...piston cu arhitectura si deflector, doi segmenti...clona dupa un Super Tigru dar imbunatatit in stil rusesc, astfel incat nu mai mergea bine, iar cand mergea, scotea flacara continua pe esapare...cel putin asa facea al meu! Am constatat ca de fapt latra cilindrul in carter..de multe ori lua foc combustibilul in timpul functionarii, in carter, unde se realiza amestecul, din cauza luftului dintre cilindru si peretele carterului.
Poletul ala din poza lui Jimmy l-am avut deasemenea, dar nu l-am putut face sa mearga! Pornea relativ usor, dar cand il deconectam (bujia) de la sursa de curent, motorul se oprea! Ca urmare, am polizat creasta de pe piston si am coborat chiulasa cu 2-3 mm (da, am scris bine...cand de fapt, la o capacitate ca asta, cateva zecimi sunt fatale, el avea 20 mc boabe la hectar de volum in arhitectura camerei de ardere)...dupa care a mers, dar latra axul in carterul nebucsat (otel pe aluminiu). I-am facut bucsa de bronz, dar i-a fost fatal: alezajul nu a iesit axat si motorul nu se mai rotea corect...nu stiu pe unde a mai ajuns!
Revenind la Raduga 7 sau 7M: Chiftirica avea o vorba: dai cu ranga, sar scantei!!!...Motor super-rezistent la tratamente neortodoxe si da, merge foarte bine prentru scoala! La intalnirea de la Rapa Rosie din 2004, un domn din Brasov avea chiar un model RC, galben, echipat cu un astfel de motor! Cu un batiu mai sanatos, vibratiile pot sa fie reduse iar receptorul infasurat bine in burete il face chiar utilizabil! Sigur, e vorba de un motor de scoala, fara pretentii prea mari!
Ramanand tot in domeniul Raduga, versiunea de 10 cc a fost chiar un motor reusit, pe rulmenti, ABC, la data aparitiei lui chiar motor competitiv, ce scotea intre 1.5 si 1.8 CP
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 17 August 2005 - 07:54 AM
Cu rabdare si ciocan.
#24
Postat 17 August 2005 - 07:39 AM
Ca si putere, e comparabil cu un 5 cmc modern, si nu cred ca e mult mai greu.
#25
Postat 17 August 2005 - 07:59 PM
Nu va suparati, inchideti subiectul!
Treceti pe MVVS ca de aia e facut magazinul RHC!
Cu stima si scuze pentru ceea ce scriu dar vreau sa uit....!!!!
MUGUREL! sper ca cel din capitalism ca m-am saturat de comunism!!!!!
#26
Postat 17 August 2005 - 09:33 PM
#27
Postat 07 April 2008 - 09:17 PM
Aceasta postare a fost editata de catalinschumy: 07 April 2008 - 09:50 PM
#28
Postat 08 April 2008 - 12:19 AM
totul e sa stii ce sai faci
inafara faptului ca scotea fum cam, tare era chiar bestial
nu inteleg de ce este asa controversat acest motor merge super
#29
Postat 08 April 2008 - 12:35 AM
Cred si eu ca e controversat daca unii prind bune si altii rele sau daca unii sunt mai priceputi ca altii in a le folosi. Materialele nu-s cele mai bune, constructia nu-i pentru performanta. Eu zic ca, general vorbind, e un motor pretentios. Ca sa poti folosi un motor care nu-i tocmai perfect trebuie sa stii multe despre motoare.
Cred ca pot gasi printre ce am eu un Raduga nou, pe care sa nu-l poti folosi fara sa intervii in el... Asa cred ca ti-ai explica de ce-i controversat. E un motor bun de joaca sau un motor de sacrificiu... Nu-ti pare rau daca-l strici ca macar e ieftin. Ieftin la toate. Nu inseamna ca nu poti nimeri sau aranja unul astfel incat sa obtii performanta acolo unde-l poti folosi. Zic si eu...
Telefon: 0721 385365
#30
Postat 10 April 2008 - 10:53 AM